پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

راه حل بعد از تجدید شدن در امتحانات نهایی چیست؟ ترمیم معدل یا شهریور ؟ تک ماده برای امتحانات نهایی چگونه است؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با انتشار نمرات امتحانات نهایی دانش آموزان در روز 18 تیر 1402 و البته باتوجه به سختی بیش از اندازه سوالات امتحانات نهایی امسال و تجدید شدن در امتحانات نهایی آنها، بسیاری از دانش آموزان دچار سردرگمی هنگام دیدن نمرات خود شدند. آنها نمیدانستند نمراتی که زیر هفت شده اند با میانترم بالا چگونه محاسبه میشوند یا اگر نمره بالا گرفته باشند با میانترم پایین باید چکار کنند؟

داوطلبانی که نمره میان ترم خوبی داشتند و توانستند قبول بشوند که احتمالا به فکر جبران یا تغییر نمره شان نیستند! اما اگر شما از آن دسته دانش آموزانی هستید که میخواهید مطمئن شوید که معدل نهایی دیپلمتان خوب است و ترجیح میدهید از امتحان دادن مجدد در شهریور ماه برای تغییر نمره معدل دیپلمتان کمک بگیرید، یا اگر نمره زیر 7 گرفته اید و قبول نشده اید، در این خبر کوتاه با ما همراه باشید تا مختصر و بدون حاشیه درباره شرایط مختلف دروس افتاده با شما صحبت کنم.

جدول زیر را درباره شرایط برخورد با دروس افتاده امتحانات نهایی مشاهده کنید. برای توضیحات تکمیلی نیز با ما همراه باشید.

نمره سالانهنمره برگهوضعیت قبولی
10 و بالاتر7 و بالاترقبول
10 و بالاترکمتر از 7تک ماده
بین 7 تا 10هر نمره ایتک ماده
هر نمره ایزیر 7مردود

بعد از تجدید شدن در امتحانات نهایی چکار کنیم؟

خب لازم نیست کار خیلی سختی بکنید در اولین قدم یک نفس عمیق بکشید و بدانید که تجدید شدن در امتحانات نهایی به معنی آخر دنیا نیست و شما باتوجه به شرایطتون میتوانید راه حل مناسب خودتون رو انتخاب کنید. در اولین بخش که باید درباره نمره های بالای هفت در امتحانات نهایی صحبت کنیم. اگر نمره میانترم را نمره خوبی گرفته اید و نمره برگه تان بالای 7 است که قبولید و اصلا نیازی به تک ماده یا هیچ کار دیگری در این زمینه ندارید.

اگر به فکر میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور و انتخاب رشته 1402 هستید، باید بگوییم که یکم دیر به یاد این تاثیر افتاده اید و برای امسال کاری از دست شما بر نمی آید مگر اینکه یک سال دیگر پشت کنکور بمانید و برای کنکور 1403 در امتحانات ترمیم معدل دی ماه 1402 یا خرداد ماه 1403 ثبت نام کنید.

میتوانید در امتحانات نهایی ترمیم معدل شهریور هم شرکت کنید اما باتوجه به اینکه فقط یکبار میتوانید برای امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنید و از الان تا شهریور هم زمان زیادی نمانده است، به ریسکش نمی ارزد و احتمالا اگر شهریور هم امتحان بدهید قبول نشوید.

تک ماده امتحان نهایی برای نمره های کتبی زیر 7

اگر نمره امتحان نهایی شما زیر 7 است شما در هر حالتی یا نیاز به تک ماده امتحان نهایی دارید یا نیاز به امتحان مجدد در شهریور ماه. اگر در یک یا دو درس فقط مردود شده اید، طبق قوانین موجود در ضمیمه شرایط قبولی در امتحانات نهایی این درس به طور خودکار در شرایط تک ماده قرار میگیرد و نیازی به امتحان مجدد در شهریور نیست. اما اگر به هر دلیلی نمیخواهید از تبصره تک ماده امتحانات نهایی استفاده بکنید، میتوانید از طریق مدرسه محل تحصیل برای امتحان دادن در شهریور ماه اقدام نمایید.

به نظر ما بهتر است در فاصله بین 18 تا 20 تیر 1402 که مجاز به اعتراض زدن هستید، برای درس های با نمره زیر 7 و نزدیک به آن مثلا 6ونیم یا 6.75 از طریق مدرسه تان اعتراض خود را به نمره دریافتی اعلام کنید. در این کار واقعا هیچ ضرری نیست. و اگر بازهم نمره مورد نظر بالاتر نیامد یا حتی پایین تر شد به هر حال امتحان نهایی که قرار بوده از اول در آن شرکت کنید را شرکت کنید. حداقل شانستان را امتحان کرده اید!

اگر بیش از یک درس را تجدید شده اید، میتوانید انتخاب کنید که برای کدام یک از شرایط تک ماده امتحان نهایی استفاده کنید و برای کدام یک در شهریور ماه امتحان بدهید. این کار را از طریق مدرسه محل تحصیلتان میتوانید انجام دهید.

تلگرام تیم مشاوره تحصیلی آکو

ترمیم نمره در دیپلم تاثیر میگذارد؟

خیر ترمیم نمره فقط و فقط و فقط برای نمراتی است که در تاثیر سوابق تحصیلی کنکور در نظر گرفته میشود. نه برای معدل نهایی دیپلم، نه برای مهاجرت نه برای هیچ کار دیگری نمرات ترمیم معدل تاثیر ندارد. پس اگر تجدید نشده اید و فقط نمره های خود را دوست ندارید و باتوجه به تاثیر 40 دصدی سوابق تحصیلی فکر میکنید میتوانید یکبار دیگر برای امتحانات ترمیم معدل ثبت نام کنید، میتوانید در معلت ثبت نام امتحانات ترمیم معدل از طریق مدارس بزرگسال برای آن ثبت نام کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام وقتتون بخیر من یه سوال داشتم من فارسیم رو افتادم و فرصت پاس کردنشو دیگه ندارم چون سایت بسته شده و اگه خرداد پاس کنم درهمون خرداد هم میتونم برای ترمیم معدل هام ثبت نام کنم یا اینکه یکسال دیگه پست کنکور میمونم؟؟؟

    1. سلام نه نمیشه برای ترمیم باید دیپلم داشته باشین و تنها ترمیم هم در خرداد هست که شما باید پاس کنید فارسی رو و ترمیم نمیتونید

    2. منم این مشکل و دارم ولی هندسه 3 مونده رو دستم و از تبصره هام استفاده کردم لطفا و جواب بدید؟؟

    3. سلام تازه خبر منتشر شده ترمیم معدا برای اونایی واحد مانده دارن میتونن هر درس رو ترمیم کنن

      1. سلام یعنی کسی که درسیو در دی تجدید شده می‌تونه امسال ترمیم معدل بکنه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا