پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تحلیل و برنامه ریزی دروس

بررسی روانشناسی کنکور دی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اگر بخواهیم با یک دیدگاه کلی توضیح درباره روانشناسی کنکور دی 1401 را شروع کنیم، باید بگوییم که این درس در کنکور دی 1401 بسیار متفاوت تر از سال های اخیر بود. علت این تفاوت تغییر تعداد سوالات و تغییر ترتیب قرار گیری آزمون روانشانسی در دفترچه بود.

هر سال از این درس حدود ۲۰ سوال طرح میشد می اما امسال از روانشناسی کنکور انسانی حدود ۱۵ سوال طرح شد که سوالات 66 تا 80 را در دفترچه کنکور دی 1401به خود اختصاص داده بود. جالب تر اینکه تمام سوالات مرتبط با کتاب درسی بود و حتی داوطلبان و تحلیل گران کنکور میتوانستند ترتیب درس به درس سوالات را تشخیص دهند! خب این شرایط نشان از آسان شدن سوالات روانشناسی کنکور دی 1401 دارد.

بهترین مشاوره کنکور انسانی سوالات روانشناسی کنکور دی 1401 را تحلیل میکند

در روانشناسی کنکور مرحله اول 1402 همانند سال های قبل تیپ سوالات روانشناسی همچنان در دو سبک حفظی و مفهومی طرح شده بود اما همچنان سیر تحول درس روانشناسی به سمت مفهومی شدن که از سال ۹۸ به بعد شاهد آن بودیم، در سوالات روانشناسی کنکور انسانی دی 1401 نیز رعایت شده بود.

پیش بینی می شود که در سال های آینده درس روان شناسی از جمله درس های چالش بر انگیز کنکور باشد و داوطلبان کنکور 1402 باید بیشتر مراقب روانشناسی کنکور 1402 باشند. با دپارتمان تخصصی مشاوره کنکور انسانی آکو علاوه بر تحلیل سوالات روانشناسی کنکور در جدول زیر میتوانید فایل پاسخ تشریحی سوالات روانشناسی کنکور دی 1401 را به صورت مستقیم دانلود کنید.

نوع فایلمبحثنویسندهلینک دانلود
pdfپاسخ تشریحی روانشناسی کنکور دی 1401مهسا عفتیدانلود پاسخ تشریحی روانشناسی کنکور دی

تحلیل سوالات روانشناسی کنکور دی 1401

طبق بررسی نیمی از سوالات روانشناسی کنکور دی 1401 به شکل چند قسمتی بود و طبیعتا زمان بیشتری را نیز برای پاسخگویی به خود اختصاص میداد. به علاوه سوال های چند قسمتی به دقت و تسلط بیشتری بر مباحث و ارتباط آنها با یکدیگر نیاز دارد.

از جمله ایراد هایی که دانش آموزان در پاسخگویی به سوالات چند قسمتی به ویژه در درس روانشناسی دارند این است که سوالات را تا آخر نمی خوانند و این سبب عدم تمرکز کافی، پاسخ غلط و از دست دادن امتیاز های سوال ها می شود.

جالب است بدانید خیلی از سوال های روانشناسی کنکور انسانی دی 1401 با مهارت رد گزینه به پاسخ صحیح می رسید اما باتوجه به ترکیب مباحث در این درس باید دقت بیشتری در زمان حل به مفاهیم و نکات میداشتید. میتوان گفت که سطح سوالات متوسط بود اما نوع سوالات گیج کننده تر از روانشناسی کنکور تیر 1401 بود و به سبک و سیاق روانشناسی کنکور 1400 بیشتر شباهت داشت.

در میان کل سوالات روانشناسی کنکور 1402 مرحله اول فقط یک سوال کاملا ساده و یک بخشی دیده شد که این نشانه خوبی نیست! اما خبر خوب هم در راه است! روانشناسی کنکور دی 1401 هیچ ایده تازه و خلاقانه ای نداشت و با تسلط به متن کتاب و حل نمونه سوالات روانشناسی کنکور سال های گذشته میتوانستیم درصد خوبی را انتظار داشته باشیم.

در سوالات روانشناسی کنکور دی 1401 تنها سوال آلوده به ابهام سوال 78 بود که نمیتوانستیم دقیقا کلمات کتاب درسی را با کلمات موجود در چهارگزینه تطبیق دهیم.

در کنکور ۱۴۰۱ بودجه بندی ها تقریبا به صورت متناسب بین دروس تقسیم شده بود اما نکته کلیدی در این آزمون زمان بود که داوطلبان را هول میکرد و شاید اشتباه رایج نیمه ونصفه خواندن سوال ها را پر رنگ تر میساخت! در ادامه درباره بودجه بندی سوالات و مقایسه آنها با روانشناسی کنکور سال های اخیر بیشتر صحبت خواهیم کرد.

بودجه بندی روانشناسی کنکور انسانی دی 1401

روانشناسی کنکور انسانی فقط یک کتاب وزارتی در پایه یازدهم دارد که در تست های روانشناسی کنکور 1402 مرحله اول از همه این فصول سوال مطرح شده بود. نکته قابل توجه اینجاست که از کل 15 سوال روانشناسی کنکور دی طراحان با مطرح کردن مصداق، به دنبال مفهوم مطرح شده در متن کتاب درسی بود.

باتوجه به 80 درصدی بودن استفاده از این تیپ سوالات در روانشناسی کنکور دی 1401 میتوان تنها راه موفقیت در روانشناسی کنکور را مطالعه مو به مو و کلمه به کلمه متن کتاب درسی دانست.

درس اول روانشناسی کنکور دی 1401 با یک سوال کمترین سهم را در میان سوالات داشت و از درس های 2 الی هشت به صورت مساوی 2 سوال از هرکدام مطرح شده بود. این بودجه بندی برخلاف کنکور سال های گذشته بود و مقایسه روانشناسی کنکور دی 1401 با سال های گذشته از این حیث خالی از لطف نخواهد بود.

بودجه بندی سوالات روانشناسی کنکور انسانی دی 1401

حالا که سهم هر درس را در سوالات روانشناسی دیدید به تفکیک موضوع، سوالات مربوط به هر فصل را نیز میتوانید در لیست زیر مشاهده کنید.

  • درس ۱: یک سوال با موضوع  فرضیه و نظریه 
  • درس : ۲ سوال با موضوع های دوره رشد نوجوانی و کودکی و رشد و درک اخلاقی ( این سوال چالش بر انگیز بود) 
  • درس ۳ : دو سوال با موضوع های توجه ( ترکیبی از درس ۳ ) و حافظه و منبع توجه ( ترکیبی ۳ و ۴) 
  • درس ۴: دو سوال با موضوع های فراموشی و حافظه
  • درس ۵: دو سوال با موضوع های حل و روش حل مسئله 
  • درس ۶ :دو سوال با موضوع های تصمیم گیری و گرایش 
  • درس ۷ :دو سوال با موضوع های انگیزه ( ترکیبی از کل درس ) 
  • درس ۸ :دو سوال با موضوع های سازگار و ناسازگارانه و فشار روانی 

مقایسه روانشناسی کنکور 1402 مرحله اول با سال های گذشته

باتوجه به نوع سوالات و نحوه پاسخگویی داوطلبان کاملا میشود دانش آموزان معمولی و دانش آموزان سخت کوش تر را از طریق آزمون روانشناسی تشخیص داد. چرا؟ چون سوالات چند بخشی تر و مفهومی تر از سوالات روانشناسی سال های گذشته بوده است و زمانبندی در کنکور اهمیت بیشتری پیدا کرده است.

اگر داوطلب کنکور انسانی هستی و برای روانشناسی کنکور تیر 1402 نیاز به نکته سنجی و پیشنهاد مشاور کنکور انسانی دارید باید بدانید که بجز خواندن مو به موی متن کتاب درسی راهی برای خلاصی از استرس سوالات روانشناسی کنکور 1402 ندارید. تست زنی از منابع مختلف و حل تست های خلاقانه مرحله دومی است که باید برای کنکور 1402 رعایت کنید.

مشاوره کنکور انسانی 1402

برای دریافت اولین جلسه مشاوره تخصصی کنکور انسانی میتوانید ز طریق شماره دپارتمان تخصصی مشاوره کنکور آکو با ما در ارتباط باشید و یا از طریق کانال تلگرام مشاوره کنکور، سوالات خود را درباره برنامه ریزی دقیق و شرایط آن بپرسید.

شماره تماس: 02633408944

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا