پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تیزهوشان

تفاوت قبولی المپیاد و قبولی کنکور تیزهوشان

کف قبولی المپیاد به جای کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور سراسری دارند ابتدا باید دارای مدرک دیپلم باشند بعد با ثبت نام در آزمون سراسری نسبت به شرکت در این آزمون اقدام کنند. اما سازمان سنجش برای تیزهوشان این مرز و بوم شرایط ویژه ای در نظر گرفته است که میتواند انتخاب رشته را با قبولی المپیاد تضمین کند. به صورت عادی قبولی کنکور سراسری به این صورت است که داوطلبان بعد از شرکت در کنکور باید منتظر کارنامه ی اولیه از سازمان سنجش باشند و در صورت قبولی و مجاز شدن می توانند انتخاب رشته انجام بدهند .

در غیر این صورت و در شرایط عدم قبولی داوطلبان می توانند انتخاب رشته در دانشگاه هایی که بر اساس سوابق تحصیلی و بدون در نظر گرفتن کارنامه ی کنکور سراسری دانشجو میپذیرند انجام داده و بعد از وارد کردن اولویت های انتخاب رشته در سایت سازمان سنجش و دانشگاه آزاد باید منتظر پاسخ انتخاب رشته ی خود باشند.

درنهایت داوطلبان بعد از قبولی در دانشگاه باید مدارک لازمی را که دانشگاه مورد نظر اعلام می نمایند همراه خود برده و در دانشگاه مذبور ثبت نام به عمل بیاورند. اما قضیه با کسب کف قبولی المپیاد برای دانش آموزان متفاوت خواهد بود.

کف قبولی المپیاد با کلاس های تیزهوشان و مدرسه تیزهوشان

قبولی المپیاد و کنکور

دانش آموزان علاقمند به شرکت در آزمون تیزهوشان و المپیاد تیزهوشان می توانند در دو مقطع در این آزمون شرکت کنند  و ششم به هفتم تیزهوشان را قبول شوند یا قبولی نهم به دهم تیزهوشان را در برنامه ریزی درسی خود قرار دهند. البته بدون قبولی در مدارس تیزهوشان و با شرکت در المپیاد دهم و یازدهم نیز میتوانید کف قبولی المپیاد را کسب کنید.

برای شرکت در المپیاد میتوانید در پایه دهم و یازدهم شرکت کنید. البته پایه دهم المپیاد آزمایشی است و حتی دانش آموزانی که در مرحله اول المپیاد دهم موفق شوند هم نمیتوانند در دوره دوم شرکت کنند و باید تا پایه یازدهم صبر کنند. به طور کلی هر المپیاد شامل 3 مرحله است. مرحله اول یا مرحله مقدماتی، مرحله دوم که مرحله آمادگی است و محله سوم که دوره های آموزشی است.

در دوره آخر که دوره آموزشی است کلاس های برگزار شده در مرکز دانش پژوهان تهران برگزار میشود و دانش آموزان در هر شهری که باشد باید در مرکز دانش پژوهان تهران گرد هم بیایند.

بی شک قبولی المپیاد از قبولی کنکور سخت تر است اما بعضی از دانش آموزان تلاش برای کسب کف قبولی المپیاد را آسان تر از رقابت با داوطلبان کنکور میدانند. به ویژه دانش آموزان المپیاد های شیمی و زیست که با گرفتن مدال های طلا میتوانند بدون کنکور وارد رشته های برتر بهترین دانشگاه های سراسری تهران شوند.

قبولی کنکور با المپیاد

دانش آموزانی که در المپیاد قادر به کسب مدال طلا میشوند میتوانند در هر رشته و دانشگاهی که میخواهند درس بخوانند. البته المپیاد هر رشته باتوجه به رشته مورد نظر متفاوت خواهد بود. مثلا با کسب مدال در المپیاد ریاضی میتوانید در بین رشته های ریاضی به انتخاب دانشگاه و رشته بپردازند. یا المپیاد زیست فقط برای رشته تجربی امکان انتخاب بی قید و شرط رشته و دانشگاه را خواهند داشت.  المپیاد ادبیات نیز به صورت تخصصی برای رشته های انسانی خواهد بود.

تنها المپیادی که میتواند برای رشته های تجربی و ریاضی به صورت همزمان به انتخاب رشته بپردازد، المپیاد های شیمی است.

دارندگان مدال های نقره و برنز و دیپلم های افتخاری المپیاد های درسی دهم و یازدهم، دارای سهمیه قبولی کنکور هستند. به همین دلیل است که به عنوان مشاوره قبولی کنکور برای آزمون تیزهوشان اهمیت بسیار زیادی قائل است.

اگر با کف قبولی المپیاد ریاضی یا فیزیک یا سایر مباحث کنکور ریاضی فیزیک بخواهید برای کنکور تجربی یا انسانی اقدام کنید، سهمیه کمتری به شما تعلق خواهد گرفت. اما اگر مدال طلا داشته باشید این سهمیه قبولی به بیشتر از 50 درصد تبدیل میشود.

المپیاد

مشاوره قبولی کنکور تیزهوشان در آکو

قبولی در کنکور با یک مدال المپیاد میتواند بسیار راحت تر از تلاش های عادی باشد. علاوه بر آن نود درصد رتبه های برتر کنکور از مدارس تیزهوشان و سمپاد هستند. به عنوان مشاوره قبولی کنکور، تلاش میکنیم از پایه نهم با دانش آموزان همراه باشیم. به همین جهت درباره قبولی المپیاد های درسی دهم و یازدهم و قبولی کنکور برای دانش آموزان روشن نمایی میکنیم.

برای ارتباط با مشاوران ما در زمینه کلاس های المپیاد و تیزهوشان با شماره 02633408944 تماس بگیرید و یا از طریق اینستاگرام آموزشگاه پرسا با ما در ارتباط باشید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا