پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتکنیک های کنکور

اهمیت بهمن ماه و کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
2/5 - (1 امتیاز)

بهمن ماه را می‌توان به عنوان یکی از پر اهمیت زمان‌ها بیان کرد که داوطلب کنکور بسیاری از مسیر زندگی خود را رقم خواهد زد. داوطلبین در این ماه در دو دسته قرار خواهند گرفت. برخی از افراد از اول سال شروع به مطالعه کرده‌اند و در این مقطع کمی خسته شده‌اند. برخی دیگر نیز در حالت شروع اولیه خواهند بود. در حقیقت آنان می‌خواهند از عید یا بهمن به درس خواندن برای کنکور شروع کنند و نیاز به برنامه ریزی دارند. اما این افراد با خود میگویند آیا برای کنکور دیر شروع کردم؟ آیا میتوانم در این زمان کم موفق شوم؟

در ادامه گروه دوم که تازه استارت مطالعاتی را زده‌اند را خواهیم داشت و در مورد اهمیت شروع کنکور از بهمن صحبت خواهیم کرد. با تیم تخصصی مشاوره کنکور آکو همراه باشید.

اهمیت بهمن ماه برای کنکور

بهمن در حقیقت یکی از مواردی است که مشاورین آن را به عنوان مهم‌ترین ماه‌ها اعلام کرد. در حقیقت در این زمان چندین مبحث به وجود می‌آید که در ذهن ما نیز وجود دارد. این موارد به شرح زیر خواهد بود. آیا می‌توان از بهمن ماه شروع کرد یا برای کنکور دیر شروع کردم؟ آیا میتوان در بهمن و عید درس نخواندن را جبران کرد؟ چطور از عید برای کنکور شروع کنم و رتبه برتر شوم؟

حقیقت این است که هیچ چیز، غیر ممکن نخواهد بود. برای اینکه بتوانید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید، باید همه چیز را فشرده مطالعه کنید. در حقیقت این موضوع بسیار اهمیت دارد که زمان بندی درسی داشته باشید تا بتوانید به تمام موارد مورد نیاز برای موفقیت در کنکور دست پیدا کنید. یکی از مهمترین زمان هایی که میتوانید از رقبا پیشی بگیرید عید و بهمن ماه است.

به هیچ وجه نترسید، زیرا همه چیز امکان دارد و باید به اعصاب خود مسلط باشید. فراموش نکنید که رتبه های تک رقمی که از بهمن ماه شروع کرده اند کم نبودند. مثلا اعجوبه کنکور رستگار رحمانی نیز از بهمن ماه برای کنکور تجربی درس خواند و رتبه 1 تجربی شد.

اما در این مسیر باید بدانید که چند ماه پر از مطالعه و مدیریت زمان و برنامه ریزی دقیق در انتظار شما خواهد بود که اگر یک مشاور خبره در شروع کنکور از بهمن و عید در کنار شما باشد این مسیر آسان تر از آنچه میپندارید است.

نحوه برنامه ریزی برای کنکور از بهمن

در هنگام شروع کنکور از بهمن ماه و عید باید چند مورد مختلف را در هنگام برنامه ریزی مورد نظر قرار دهید. اول از همه باید با خود رو راست باشید. شما اهدافی را در سر خواهید داشت، اما باید جایگاه فعلی خود را بشناسید تا بتوانید به نتیجه درست دست پیدا کنید.

در برنامه ریزی برای کنکور از بهمن ماه باید ابتدا اقدام به نوشتن نقاط قوت و ضعف کنید. سپس قادر هستید که بر اساس آن اقدام به برنامه ریزی کنید. با توجه به کمبود وقت باید ابتدا روی مسائلی سرمایه گذاری کنید که دو رکن اساسی یعنی تعداد سؤالات بالا در کنکور و پایه‌ای بودن مبحث را به همراه داشته باشد. اینکه کدام بخش ها مهم تر است را میتوانید از آنالیز و تحلیل دروس کنکور متوجه شوید.

اهمیت برنامه ریزی برای کنکور از بهمن و عید

البته توصیه می‌کنیم که در انتخاب موضوع برای مطالعه، حتماً از مباحث دهم یا دوازدهم شروع کنید. بدین ترتیب قادر هستید که سازماندهی ذهنی بهتری داشته باشید.

بهتر است که به صورت هم زمان با مطالعه نسبت به تست زدن اقدام کنید. این کار شما را در مدیریت زمان بسیار کمک خواهد کرد. نوشتن نکات اشتباه به صورت خلاصه و در دفترچه مجزا، نکته مهم خواهد بود. همچنین بهتر است که خلاصه نویسی هر درس نامه را در کنار خواندن آن انجام دهید.

این موارد همگی در تسریع روند یادگیری و به خصوص برای شروع مرور مطالب کنکور بعد از عید موثر خواهند بود در حقیقت این کارتان سرمایه گذاری برای آینده است. اما  مهمترین نکته برای شروع کنکور از بهمن و عید این است که ناامید نباشید و مدام با خودتان نگویید برای کنکور دیر شروع کردم پس موفق نمیشود. بخش مهمی از کنکور به اعتماد بنفس داوطلبان مربوط است.

برای شروع کنکور از بهمن پایه مهم‌تر است یا دوازدهم

در حقیقت این بستگی به نحوه مطالعه و میزان یادگیری شما در سال های گذشته دارد. چگونه دهم و یازدهم خود را مطالعه کردید؟ اگر در این مباحث مشکل دارید، باید مقطع دهم را در کنار دوازدهم شروع به مطالعه کنید. چگونه؟ من که کنکور را دیر شروع کردم آیا این کار برایم امکان‌پذیر است؟ بله به راحتی قادر هستید که این کار را انجام دهید. اهمیت بهمن در شروع درس خواندن برای کنکور به صورتی خواهد بود که اگر جدی گرفته شود، نتایج خوب در انتظارتان خواهد بود. فراموش نکنید که شما دوران طلایی عید را برای پیشی گرفتن از رقبایتان نیز پیش رو دارید.

دیر برای کنکور شروع کردم چکار کنم

در حقیقت منظور ما از هم زمان خواندن در برخی از دروس اختصاصی خواهد بود که مباحث به یکدیگر پیوستگی دارد. شما تا در مورد تابع اطلاعات نداشته باشید، قادر نخواهید بود که در مورد مشتق بخوانید. پس دروس اختصاصی را به این صورت بخوانید که اولویت دوازدهم باشد، اما مباحثی که ریشه در مقطع پایین‌تر دارد، ابتدا آن موضوع مطالعه شود تا در یادگیری مباحث دچار چالش نشوید.

در مورد بحث دروس عمومی باید بیان کرد که به راحتی می‌توانید از مقطع دوازدهم شروع کنید. در حقیقت کتب و منابع کمک آموزشی که در این مقطع هستند، همگی تجمیع دهم و یازدهم را نیز در این قالب به شما آموزش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین منابع برای کنکور

به طور کلی دوازدهم به تنهایی در هر رشته‌ای 40 درصد کنکور را یدک می‌کشد که برای تسلط بر آن نیاز به 20 درصد دهم خواهید داشت. نحوه برنامه ریزی در این بازه رکن اول را در پیش برد این مسئله دارد.

البته شاید سؤال شود که چرا حرفی از مقطع یازدهم زده نمی‌شود؟ در حقیقت این مقطع به عنوان یک جزیره در ادبیات برنامه ریزی کنکور شناخته می‌شود از این رو راحت‌تر است که در برنامه ریزی شروع کنکور از بهمن این مباحث در عید و اردو های نوروزی کنکور، زمانی که کارها کمی جلو افتاده است، مطالعه شود.

آیا برای شروع کنکور از بهمن به آموزشگاه و کلاس کنکور نیاز دارم؟

اگر آموزشگاهی که مد نظر دارید بتواند در مسیر موفقیت به شما برنامه ریزی درستی بدهد ، بله! اتفاقا کمک گرفتن از مشاور و کلاس های کنکور خوب است. در یک آموزشگاه خوب و تخصصی شما باید بعد از ثبت نام بهمن ماه وارد یک پروسه مطالعاتی شوید که مشاور در کنارتان باشد نه مقابل شما. مدام به شما اضطراب وارد نکند و نگوید که دیر شروع کردی و فقط ناامیدتان کند. در حقیقت برنامه ریزی که این مشاور برای شروع کنکور از بهمن یا عید انجام میدهد باید مطالعه را بسیار شیرین و آسان تر کند.

آموزشگاه آکو با توجه به همه این مسائل در کنار تمامی داوطلبینی است که می‌خواهند در این دوره اقدام به شروع مطالعه کنند. آیا دوره ویژه برای شروع کنکور از عید و بهمن و برنامه ریزی دقیق برای آن وجود دارد؟  بله شما در این بازه تنها نخواهید بود و می‌توانید از همه خدمات جانبی که شامل مشاوره، تمرین و آموزش و امتحان برخوردار شوید.

پس نگویید که برای کنکور دیر شروع کردم ، بهتر است بگویید برای شروع کنکور از بهمن و بهره مندی از دوران طلایی عید با برنامه ریزی دقیق آکو شروع کردم.

اردوی نوروزی کنکور در کرج

 فایل ویدئویی برای درس خواندن بهتر است یا درس‌نامه

بسیاری از افراد در زمان شروع درس خواندن برای کنکور بیان می‌کنند که فایل ویدئویی عالی است و تنها راه موفقیت است. اما حقیقت این است که راه برای رسیدن به موفقیت برای هر شخص متفاوت خواهد بود و بستگی به روش درس خواندن و یادگیری شما دارد. به طور کلی هم درس‌نامه در کتب درسی و هم فایل ویدئویی مناسب خواهد بود. همه چیز به شما بستگی دارد که کدام یک از موارد را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: مقایسه کلاس های آنلاین و حضوری و دی وی دی

اگر فردی هستید که می‌توانید بخوانید و از داخل متن متوجه شوید، درس‌نامه گزینه فوق‌العاده خواهد بود. زیرا سرعت خواندن دست شما است و عموماً سریع‌تر به انتها یک مطلب خواهید رسید. البته کیفیت نقشی اساسی در این بین خواهد داشت.

ویدئو دیگر موردی است که به طور کلی گزینه خوب و ثانویه محسوب می‌شود. البته اگر مشکل در فهم مباحث اولیه دارید یا به قول معروف ضعف بنیادی از مقاطع پایین‌تر دارید، بهتر است که با ویدئو پیش بروید. البته نباید همانند یک فیلم عادی به آن نگاه کنید و باید چندین بار آن را دیده و نکات مهم و مدنظرتان را یادداشت کنید.

ویدئو به علت سمعی و بصری بودن، جذابیت بیشتری خواهد داشت و راحت‌تر می‌توان به نتیجه دست پیدا کرد. البته قطعاً زمان بیشتری را از شما خواهد گرفت. ولی حواستان باشد که در نهایت کیفیت حرف اول را خواهد زد و باید به آن تکیه کنید.

فراموش نکنید که احتمالا امسال امتحان نهایی را هم پیش رو دارید و بهتر است بجز درس خواندن برای کنکور ، به این موضوع نیز اهمیت دهید. اما هرگز ناامید نشوید و کنکور را به سال بعد موکول نکنید.

توجه به کنکور یا امتحان نهایی

سوال دومی که در اینجا ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر خواهد کرد، موضوع کنکور یا امتحان نهایی است که به اهمیت بهمن ماه می‌افزاید. در حقیقت شما به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد. این دو موضوع در دروس عمومی سال دوازدهم به هیچ وجه مشکل‌زا نخواهد بود و به راحتی می‌توانید از این مرحله عبور کنید. چون با خواندن دروس عمومی برای کنکور بی شک میتوانید به سوال های امتحان نهایی نیز پاسخ دهید!

در مورد دروس اختصاصی باید بیان کرد که کمی تفاوت بین امتحان نهایی و کنکور وجود دارد، اما این را بدانید که برای پاسخ دادن به سؤالات، ابتدا باید مفاهیم را درک کنید. در شب‌های قبل از امتحان به راحتی با یادگیری مباحث تشریحی می‌توانید نمره مد نظر را کسب کنید. پس به هیچ وجه خود را در این دو گانگی قرار ندهید و بدانید که نتیجه مطلوب به راحتی قابل به دست آوردن خواهد بود.

پس به این نتیجه میرسیم که هنگام شرع مطالعه از بهمن ماه ، کنکور اولویت خواهد داشت و امتحان نهایی را یک شب قبل از امتحان باهم میبندیم.

چون دیر شروع کردم کنکور را برای سال بعد بخوانم

اهمیت بهمن ماه در کنکور به قدری زیاد است که بسیاری از افراد با ناامیدی قید کنکور دادن را می‌زنند. اما به عنوان مشاور آنلاین تخصصی کنکورت ، شما حق نا امید شدن نخواهید داشت. بهتر است که از همین الان استارت بزنید، حتی اگر به کنکور برای سال بعد فکر می‌کنید و برنامه‌ای برای کنکور 1401 ندارید. کنکور امسال را حتی اگر ثبت نام هم نکنید، باید به صورت کامل خود را برای سال بعد آماده کنید، پس بهتر است که برنامه ریزی دقیقی کرده تا به نتیجه برسید.

برای کنکور دیر شروع کردم آیا با برنامه ریزی از بهمن ماه میتوانم موفق شوم؟ از کجا شروع بع درس خواندن کنم؟

در مورد موکول کردن یا نکردن کنکور به سال آینده باید گفت که این موضوع به جنسیت شما بسیار بستگی دارد. اگر پسر باشید و خدمت را در مقابل خود دارید و می‌توانید در صورت دادن کنکور امسال، سال بعد نیز کنکور بدهید، بهتر است که شانس خود را امسال نیز امتحان کنید و به عنوان آزمایش آن را ببینید.

در صورتی که سال پایانی هست، پس حتماً در آزمون ثبت نام کرده و در آن شرکت کنید. در مورد زیر گروه نیز به هیچ وجه نترسید و در هر کدام که قصد ادامه تحصیل دارید، ثبت نام کرده و در آن شرکت کنید.

به هیچ وجه کار را به سال بعد و احتمالات ندهید و کنکور امسال را شرکت کنید.  اگر نتیجه خوب نشد،آن موقع به خودتان برای سال بعد فرصت دهید.

اهمیت بهمن و شروع فرایند رتبه شدن در کنکور

از اهمیت بهمن ماه باید بیان کرد که این ماه می‌تواند برای کسانی که خواندند یا تازه درس خواندن برای کنکور را شروع می‌کنند، کلیدی خواهد بود. در حقیقت در این ماه قادر هستید که همه چیز را به نفع خود تغییر دهید یا اینکه با تنبلی و خستگی از همه عقب بیفتید.

اول از همه اراده خود را جمع کنید و سپس شروع به برنامه ریزی و مطالعه منسجم کنید. به راحتی و در پایان این ماه تغییرات خوبی را احساس خواهید کرد. موفقیت فاصله خواستن و انجام دادن است که اگر از این ماه آغاز کنید به راحتی می‌توانید به آن دست پیدا کنید. در مسیر شروع کنکور از بهمن و سبقت گرفتن از رقبا در عید ، داشتن یک مشاور خوب و همراه را هرگز فراموش نکنید.

شروع کنکور از بهمن و اهمیت عید در موفقیت کنکور

اهمیت مشاور در شروع کنکور از بهمن 

مشاور اولین چیزی است که شما برای شروه موفق کنکور از بهمن و عید به آن نیاز خواهید داشت. در حقیقت نداشتن مشاور متخصص و با تجربه می‌تواند اصلی‌ترین دلیل برایعدم موفقیت شما در کنکور با شروع از بهمن باشد. اگر بخواهید به نتیجه برسید، مشاور اصلی‌ترین موردی است که به آن نیاز خواهید داشت.

اهمیت بهمن را مشاوران به خوبی می‌دانند و در کنار شما هستند تا از مرحله برنامه ریزی برای مطالعه و بررسی نتایج آزمون آزمایشی تا برنامه ریزی مجدد در کنارتان باشند. این افراد نمی‌گذارند که دچار سردرگمی شوید و به راحتی بتوانید مسیر درست را طی کنید. دیگر به دنبال بهانه که دیر برای کنکور شروع کردمپس موفق نمیشوم نخواهید بود، بلکه مشاور راه را به شما نشان خواهد داد.

گروه مشاوران آموزشی آکو در کنار شماست است تا تمامی مسیر پر فراز و نشیب را به سلامت عبور کنید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید.

مرکز مشاوره کنکور آکو درباره اهمیت بهمن و عید در کنکور میگوید

اهمیت بهمن و عید در هنگام مطالعه و کنکور بسیار زیاد است و هیچ گاه برای شروع مطالعه دیر نخواهد بود. قادر هستید که از همین زمان آغاز کنید و به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. فقط کافی است که استارت درس خواندن برای کنکور از بهمن ماه را با برنامه ریزی دقیق و تخصصی بزنید و بدون بهانه پیش بروید.

البته باید بیان کرد که این مسئله آسان نخواهد بود، اما از طریق مشاوران تیم آکو امکان‌پذیر است. قادر هستید که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. برنامه ریزی کرده و افکار منفی عدم رسیدن به خواسته‌ها را از خود دور سازید. به راحتی همه چیز امکان خواهد داشت.

مرکز تخصصی مشاوره کنکور آکو

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا