پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسری

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد در کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبان مرد برای ادامه تحصیل در دانشگاه و ثبت نام در آزمون سراسری ۱۴۰3 باید دارای یکی از شرایط اعلام شده از طرف سازمان سنجش و آموزش کشور در مورد خدمت سربازی خود باشند، در ادامه این خبر با مرکز مشاوره آکو همراه باشید.

کدهای نظام وظیفه در کنکور
وضعیت نظام وظیفه در کنکور 4

کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور

برای ثبت نام در کنکور سراسری باید در بخش نظام وظیفه یکی از کدهای زیر را وارد کنید. همچنین می توانید در این بخش از شرایط مدارک تحصیلی کنکور با خبر شوید.

لیست شماره و کدهای نظام وظیفه برای ثبت نام کنکور سراسری
کد 1داشتن کارت پایان خدمت
کد 2دارا بودن کارت معافیت دائم هوشمند (کفالت، پزشکی، ایثارگران و موارد خاص)
کد 3مشمولان دارای برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت (پزشکی، کفالت) در مدت اعتبار آن.
تبصره: در صورت قبولی این افراد باید مجوز لازم جهت ثبت نام در دانشگاه را از معاونت وظیفه عمومی محل استقرار دانشگاه اخذ نمایند.
کد 4مشمولان محصل سال آخر دوره متوسطه که در سال تحصیلی 1402-1403 معافیت تحصیلی دانش آموزی اخذ نموده و تا تاریخ 1403/06/31 در سنوات مجاز تحصیلی (حداکثر تا 20 سالگی تمام) فارغ التحصیل می شوند.
کد 5دانش آموزانی که قبل از سن مشمولیت (قبل از 18 سالگی تمام) موفق به دریافت دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 شده باشند، به شرط نداشتن غیبت.
کد 6کارکنان وظیفه (سربازان در حال خدمت) بدون غیبت اولیه دارای مدرک پیش دانشگاهی و یا دیپلم نظام آموزشی جدید 3-3-6 حضوری و پیوسته (دانش آموزان عادی) به شرطی که در مقطع کارشناسی و بالاتر پذیرفته شوند.
کد 7کارکنان وظیفه ای که خدمت دوره ضرورت آنان تا تاریخ 1402/06/31 به پایان میرسد (این دسته از افراد باید به هنگام ثبت نام در دانشگاه، گواهی یا کارت پایان خدمت ارائه نمایند).
کد 8کارکنان پایور شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت و موافقت از اداره نیروی انسانی سازمان مربوط برای ادامه تحصیل.
کد 9دانشجویان انصرافی در صورتی که در سنوات اولیه تحصیلی، موضوع تبصره 1 ماده 33 قانون، انصراف داده و همچنین از تاریخ انصراف آنان در دانشگاه و رشته قبلی تا زمان پذیرش در دانشگاه و رشته جدید بیش از یکسال سپری نشده باشد. مضافا مشروط به اینکه قبلا (از تاریخ 1390/08/22 به بعد) از امتیاز یکبار انصراف استفاده نکرده باشند.
کد 10فارغ التحصیلان مقطع کاردانی فقط می توانند در رشته هایی در مقطع کارشناسی پیوسته تحصیل نمایند که برابر اعلام وزارتخانه های علوم و بهداشت، آن رشته (رشته تحصیلی مقطع کاردانی) مقطع کارشناسی ناپیوسته بالاتر ندارد.

این داوطلبان باید دارای کارت پایان خدمت هوشمند، کارت معافیت دائم هوشمند، برگ معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت، محصلان سال آخر دوره متوسطه سال تحصیلی ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ که معافیت تحصیلی اخذ کرده اند و تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ یعنی تا آخر ۲۰ سالگی سنوات مجاز تحصیلی دارند، داوطلبانی که قبل از ۱۸ سالگی تمام موفق به دریافت دیپلم شده اند می توانند در آزمون سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند.

وضعیت نظام وظیفه در کنکور

دانش آموزان پسری که قبل ۱۷ سالگی یعنی قبل از این که به سن قانونی برسند دیپلم خود را دریافت می کنند اگر بتوانند شش ماه پس از رسیدن به سن قانونی خود وارد دانشگاه شوند می توانند تحصیل خود را ادامه دهند، این افراد باید در آن شش ماه خود را معرفی کنند تا یا به خدمت سربازی اعزام شوند یا برگ اعزام بدون غیبت را دریافت نمایند.

سربازان در حال خدمتی که دارای مدرک پیش دانشگاهی هستند و یا دیپلم نظام آموزشی جدید را دارند، افرادی که دوره خدمت آن ها تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ به پایان می رسد، کارکنان شاغل در نیروهای مسلح با ارائه گواهی اشتغال به خدمت نیز می توانند در آزمون سراسری ۱۴۰۲ ثبت نام نمایند.

افرادی که غیبت دارند نمی توانند در این آزمون شرکت نمایند. این افراد حتی اگر در آزمون ثبت نام نمایند و قبول هم شوند نمی توانند در دانشگاه ثبت نام نمایند.

همچنین اتباع عزیز می توانند از شرایط نظام وظیفه خود در مقاله شرایط قبولی دانشگاه و مدارک ثبت نام اتباع غیر ایرانی مطلع شوند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا