پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

بازگشت دروس عمومی به کنکور 1403 با این مصوبه

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.9/5 - (115 امتیاز)

طبق آخرین طرحی توسط سخنگوی کمیسیون آموزشی مجلس ارائه شده است. بوی بازگشت دروس عمومی به کنکور 1403 می آید. این مصوبه را تحت عنوان ملغی شدن تاثیر قطعی معدل در کنکور 1403 می توانید بخوانید.

در پاسخ به این سوال که آیا دروس عمومی به کنکور سراسری برخواهند گشت یا خیر؟ باید بگوییم با توجه این طرح که توسط کمیسیون آموزش مجلس مطرح شده است امکان بازگشت دروس عمومی به کنکور وجود دارد. البته که این طرح هنوز به تصویت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نرسیده است. در این طرح سه مدل مختلف برای پذیرش دانشجو در نظر گرفته شده است که دروس عمومی نیز در این طرح قسمتی از شرایط پذیرش داوطلبین کنکور می باشد.

سه طرح مختلف پذیرش دانشجو به ترتیب:

  • الف- سابقه تحصیلی: عبارت از نمرات دروسی است که داوطلب در دوره آموزش متوسطه کسب می‌کند و امتحانات آنها توسط وزرات آموزش و پرورش به صورت سراسری، نهائی و استاندارد مطابق اصول سنجش و اندازه‌گیری و قوانین شورای عالی آموزش و پرورش برگزار می‌شود.در واقع همان تاثیر قطعی معدل در کنکور ۱۴۰۳ است.
  • ب- سابقه تحصیلی و آزمون عمومی: آزمون عمومی عبارت از آزمون سراسری از دروس عمومی رشته‌های تحصیلی دوره آموزش متوسطه که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.
  • پ- سابقه تحصیلی، آزمون عمومی و آزمون اختصاصی: آزمون اختصاصی عبارت از آزمون سراسری از دروس تخصصی رشته‌های تحصیلی دوره آموزش متوسطه که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌شود.
1403

تغییرات کنکور از 1402 به بعد چه بوده است؟

در تابستان 1402 پس از کش و قوس های فراوان میان سازمان سنجش آموزش کشور و شورای انقلاب فرهنگی و پس چندین بار عوض کردن تصمیم گیری درباره برگزاری کنکور بالاخره نتیجه گیری شد که کنکور سراسری طبق مصوبه شورای انقلاب فرهنگی برگزار گردد. مهمترین تغییرات کنکور طبق نظر شورای انقلاب فرهنگی موراد زیر بوده است:

  • حذف 4 درس عمومی از کنکور سراسری
  • تاثیر مستقیم نمرات نهایی دروس پایه دوازدهم
  • برگزاری کنکور دو مرتبه در سال
  • جذف زیرگروه ها از کنکور سراسری

کنکور در سال 1402 طبق مصوبات در یک مرحله یعنی دی 1401 برگزار شد و همه منتظر برگزاری نوبت دوم آن در تیرماه هستند، اما اگر طرح فوق به تصویب برسد امکان تغییرات کلی برای کنکور 1403 نیز وجود خواهد داشت.

البته باید بگوییم که دانش آموزان و داوطلبین کنکوری 1402 بدون توجه به این اخبار باید به درس خواندن خود ادامه دهند زیر این تغییرات هیج تاثیری روی کنکور آن ها نخواهد داشت.

بازگشت دروس عمومی درست یا غلط

حذف دروس عمومی از کنکور سراسری به نظر یک تصمیم خوب می آید. وقتی دانش آموزان رشته های نظری به سختی در حال مطالعه و جمع بندی دروس تخصصی هستند حذف دروس عمومی حجم قابل توجهی از بار سنگین کنکور را کم می کند. سه پایه کتاب دین و زندگی، ادبیات، زبان و عربی (بجز انسانی) دقیق و تستی خواد آن ها بسیار دشوار است. حال اینکه کنکور 1403 چگونه خواهد بود نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

مورد بعدی این است که در سیستم آموزش 3-3-6 امتحانات نهایی موکول به پایه ی دوازدهم شده است و داوطلبین کنکور در یک سال همزمان با چالش امتحانات نهایی و کنکور به صورت همزمان مواجه هستند. در این راستا حذف دروس عمومی یک نقطه مثبت برای داوطلبین است که فشارهای ناشی از چالش ها را کمتر کنند و مدیریت بهتری روی دروس تخصصی شان داشته باشند.

دروس عمومی به کنکور 1403

امیدواریم تصمیم درستی در شرایط فعلی برای جوانان مظلوم این سرزمین گرفته شود.

آیا دروس عمومی به کنکور 1403 برخواهند گشت؟

با توجه به طرح ارائه شده توسط کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی اگر تصویب شود بله! امکان برگشت این دروس به سیستم پذیرش دانشجو یعنی کنکور خواهد بود.

آیا دروس عمومی به کنکور 1402 برمی گردد؟

پاسخ قاطعانه ما به این سوال خیر است زیرا مصوبات اخیر هیچ ربطی به کنکور 1402 ندارد.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

‫54 دیدگاه ها

  1. بس کنید دیگه. هرروز ی قانون جدید ی حرف جدید، اصن تکلیفتون باخودتون هم مشخص نیست.من تازه میخام شروع کنم و تخصصی ها رو بخونم، اونوقت شما دروس عمومی رو هم اضافه میکنید، دارین با آینده ی ما بازی میکنید. یکم درک کنین، الان همه استرس دارن نمیدونن چیکار کنن، شماها خودتون بچه دارین.
    دروس عمومی نباید برگرده، تا چند روز پیش ک میگفتین تاثیر معدل ۵۰ درصدی هست، الان حرفتونو عوض میکنین. گور بابای همتون
    شماها ی مشت آدم پوچ و بی ارزش و نفهمین
    فقط اینو بدونید ک آه کلی جوون و خانواده هاشون پشت سرتونه. واقعا متاسفم براتون
    سطح شعور و درک تون خیلی پایینه…

  2. بچه ها با حرف زدن منو شما و نظر دادن اینجا چیزی تغییر نمیکنه یه چیز دیگه اگه شما دروس عمومی رو نخونده باشین داوطلبای دیگع هم نخوندن پس اینقد خودتونو نترسونین با ترسیدن چیزی حل نمیشه به امید خدا انشاالله هر چی صلاح بچه ها هست خدا نصیب کنه 🌹

  3. برگشتن دروس عمومی به کنکور به نفع هیچ دانش آموزی نیست نه رتبه 1 نه رتبه 100000. مشکلای 50 درصد نهایی هم مشکلیه که به راحتی حل میشه. مثل نحوه تصحیح اوراق و جلوگیری از تقلب در نهایی. الان اگه دروس عمومی رو برگردونن طرف باید هم عمومی یازهمش رو جدی بخونه هم دوازدهم تازه دهم هم چون مرور نکرده باید بخونه. خدایی اگه دروس عمومی رو برگردونن به سواد و تحصیلات خودشون اعتراف کردن. این درصد نهایی به یه کسایی در منطقه محروم هستن خیلی بیشتر کمک میکنه. برگشت دروس عمومی فقط برای مافیا کنکور خوبه. اگه میخوان تغییر بدن کنکور رو حداقل درصد قطعی نهایی رو 50 یا 60 درصد به 25 درصد برسونن یا بگن مثبته به جای قطعی ولی نگن که دروس عمومی رو برمیگردونن.

    1. خدا بیامرزه پدر مادرت بخدا الان وقت گفتن نیست که بگن عمومی ها بیاد بزارن طبق ۴۰۲ ناحقیه بخدا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا