پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

آنالیز عربی کنکور 1400

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ضریب تاثیر عربی در کنکور هرساله از جمله کنکور 1400، 2 میباشد. که البته درصد پاسخ های صحیح سوالات عربی در هر زیرگروه درسی متفاوت است. عربی عمومی برای همه رشته های نظری ، هنر ، فنی و … یکسان است. به همین جهت آموزشگاه علمی پرسا ، با بهره مندی از بهترین اساتید عربی کنکور، برگزاری کلاس های کنکور عربی جامع، حضور بهترین مشاورین تحصیلی و برترین بستر های آموزشی ، دانش آموزان را از سراسر ایران برای موفقیت در آزمون سراسری تا رسیدن به اهداف همراهی میکند. یکی از راه های رتبه شدن در کنکور بررسی و تحلیل آزمون های سراسری در سالهای گذشته است. به همین جهت برای شما آنالیز و تحلیل کامل آزمون سراسری کنکور در درس عربی سال 1400 را به چالش کشیده ایم و قصد داریم زوایای تاریک این درس را برای شما به روشنی بیان کنیم.

عربی برای خیلی از دانش آموز ها درس راحت و شیرینی است و اهمیت آن در رتبه کنکور میتواند برای آنها خبر خوبی باشد. اما آن دسته از دانش آموزانی که درس عربی برایشانن نامفهوم است و علاقه چندانی به این مبحث ندارند، احتمالا این مقاله حامل خبر های بدی برایشان باشد. به طور کل میدانیم که عربی دومین درس در دفترچه عمومی کنکور سراسرری است. آزمون عربی کنکور سراسری از کتب عربی دهم ، یازدهم و دوازدهم طراحی شده است ، حاوی سوالات تستی در زمینه لغات ، قواعد زبان عربی و درک مطلب میباشد. جمعا 25 سوال از درس عربی در کنکور مطرح میشود که درباره هر مبحث به طور مستقل در ادامه صحبت خواهیم کرد.

عربی در آزمون کنکور سراسری 1400

خب احتمالا این خبر خوبی برای همه داوطلبان کنکور باشد که برای دریافت رتبه 1 تا 500 در کنکور 1400 تجربی  وریاضی و انسانی ، داشتن درصد عربی بالای 85 نیاز نبوده است. این میانگین را کارشناسان و مشاورین درسی آموزشگاه پرسا با توجه به رتبه های داوطلبان سال گذشته و درصد عربی آنها در کنکور 1400 بیان کرده اند. در این تحقیق مشخص شده که برای سهمیه های منطقه 1 و برای رتبه های زیر 500 ، میانگین درصد عربی کنکور85 بوده است.

برای رتبه های 1000 تا 5000 ، وضعیت از این هم بهتر است و کارشناسان آنالیز و تحلیلگران عربی کنکور 1400 دریافته اند ، برای این رتبه ها داشتن میانگین درصد عربی 70 تا 80 کافی است. حداقل درصد عربی کنکور برای رشته های 5000 تا 10000 و رشته های پیرا پزشکی میتواند بهترین خبری باشد که امروز درباره تحلیل و آنالیز عربی کنکور 1400 سراسری میشنوید. جدول زیر را مشاهده کنید.

حداقل درصد درس عربی در کنکور 1400 برای هر رتبه

حدود رتبه

رتبه 1 تا 500 رتبه 1000 تا 5000

رتبه 5000تا 10000

حداقل درصد عربی در کنکور 1400 منطقه 1

80 75

40

حداقل درصد عربی در کنکور 1400 منطقه 2

85

80

60

حداقل درصد عربی در کنکور 1400 منطقه 3

75 70

65

خب با این اوصاف تقریبا میتوان گفت که خیالمان از درصد های فضایی و 100 برای عربی کنکور راحت شد. حالا دیگر مطمئن هستیم که نیازی نیست برای درصد عربی کنکور خیلی نگران باشیم ، چون در آموزشگاه پرسا با بهره مندی از بهترین اساتید کنکور عربی ، داشتن درصد بالای 40 در عربی تضمینی است. و حالا نوبت میرسد به تحلیل و آنالیز سوالات عربی کنکور سراسری 1400 و بررسی فراوانی سوالات درک مطلب ، لغات و قواعد عربی در میان پرسشنامه آزمون و مسیر موفق شدن در عربی کنکور 1401! در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بررسی سوال های درک مطلب عربی کنکور 1400

سوال های درک مطلب به طور کلی بیشترین تعداد سوال را در آزمون کنکور عربی سال 1400 به خودش اختصاص داده است. یعنی 9 سوال از 25 سوال عربی کنکور 1400 مربوط به بخش درک مطلب بوده است. به طور اختصاصی و جزئی تر ، از این 9 تست درک مطلب ، 4 تست مربوط به متن و پاسخ به سوال های درباره متن است. بخش دوم شامل 1 تست حرکت گذاری برای کلمات است که معمولا بخش سختی برای داوطلبان شناخته میشود. و بخش آخر شامل 3 سوال در زمینه تجزیه و تحلیل جمله یا عبارت است. این نوع سوال ها در آزمون زبان انگلیسی کنکور نیز مطرح میشود و با تمرین صحیح درک مطلب میتوان هردو درس را قوی تر و کامل تر جواب داد. برای شروع یادگیری نکات تست درک مطلب با مشاورین ما در آموزشگاه پرسا تماس بگیرید.

آنالیز و تحلیل درس عربی کنکور در آزمون سراسری 1400 - مشاوره و بهترین کلاس های عربی کنکور در کرج

تحلیل سوال های ترجمه لغات و تعریب کنکور

برای پاسخ دادن به بخش ترجمه و تعریب ، بزرگترین نیاز ، تمرین و تکرار است. بدون تکرار مداوم کلمات ، به خاطر سپردن معانی ، قواعد جمع و مفرد و مذکر و مونث و … احتمالا در این بخش به مشکل خواهید خورد. هرچند میتوانید از بهترین اساتید عربی کنکور در آموزشگاه های کنکور بهره ببرید اما صادقانه و به عنوان یکی از بزرگترین آموزشگاه های کنکور کرج باید بگوییم که بخش ترجمه و تعریب کنکور عربی تنها و تنها در گرو تمرین زیاد و تکرار مداوم قواعد و کلمات این بخش است. پیشنهاد مشاورین آموزشگاه کنکور پرسا برای شما، روزانه 15 تا 20 تست ترجمه و تعریب عربی از کتاب های کمک آموزشی معتبر و یا نمونه کنکور های سالهای قبل میباشد.

تسلط روی جنس اسم ، نوع ضمیر ، عدد و افعال و صرف آنها میتوانند نکات کلیدی پاسخ به سوالات ترجمه و تعریب عربی کنکور باشند.

آنالیز قواعد عربی کنکور در آزمون سراسری

درواقع میتوان گفت دلیل اصلی به وجود آمدن کلاس های کنکور عربی و کتاب های کمک آموزشی ، آموزش و توضیح قواعد زبان عربی کتاب های درسی بود. باقی مطالب به نوعی وابسته به قواعد هستند. بنابراین برای یادگیریقواعد عربی کنکور تنها دو راه وجود دارد.بهره مندی از معلمین مدرسه و استفاده از کتاب های کمک آموزشی و درسنامه های آنها بدون کمک گرفتن از اساتید و کلاس های کنکور. که از لحاظ مالی و هزینه صرف شده مقرون به صرفه تر است. دومین راهی که دارید ، شرکت در کلاس های کنکور عربی میباشد. که این گزینه نیز سختی های خود را دارد. چون شما نمیخواهید فقط به کلاس عربی بروید! میخواهید به بهترین کلاس عربی با بهترین استاد عربی کنکور سراسری سالهای اخیر بروید. اینجاست که آموزشگاه علمی و کنکور پرسا برای در کنار شما می ایستد. درباره کلاس های  کنکور عربی پرسا بیشتر بخوانید.

کلاس کنکور عربی آموزشگاه پرسا

کلاس های کنکور عربی آموزشگاه پرسا در سال 1400 به صورت آنلاین و با بهترین بستر های آموزش آنلاین بین المللی برگزار شد. نتیجه این تلاش ها و کیفیت بالای کلاس های عربی کنکور ، دانش آموزان موفقی بودند که با رسیدن به اهداف خود توانستند برای آموزشگاه علمی پرسا افتخار آفرینی کنند. برای دریافت مشاوره تخصصی کنکور از آموزشگاه کنکور پرسا و انتخاب شرکت در کلاس های کنکور عربی یا خرید کتاب کمک درسی عربی با ما در تماس باشید. به خاطر داشته باشید که موفقیت در کنکور با بهره مندی از بهترین اساتید کنکور برای همه داوطلبان کنکور از سراسر ایران در آموزشگاه پرسا امکان پذیر است.

 آنالیز دین و زندگی کنکور 

تحلیل زبان انگلیسی کنکور

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا