پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

اجرای مصوبه اصلاح کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به گزارش مجله آکو و به نقل از خبرگزاری دانشجو، سعید رضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره اجرای مصوبه اصلاح کنکور گفت: رقابت کنکور سراسری فقط به 15 درصد صندلی های دانشگاه ها اختصاص دارد. 85 درصد صندلی های دانشگاه بدون آژمون، برای داوطلبات امکان ورود را ایجاد کرده است. وی در همایش ملی سنجش علمی و آزمون‌های ورودی آموزش عالی، مصوبه اصلاح کنکور را مطالبه ۴۰ ساله کشور و چه بسا در قبل از انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: روش سنجش و پذیرشی که سرنوشت داوطلب را در چهار ساعت کنکور سراسری تعیین می‌کند، با این مصوبه تبدیل به ظرفیت جدیدی می شود تا ۶۰ درصد سنجش در دوره دبیرستان شکل بگیرد. این دیدگاه نظام آموزش و پرورش و فعالیت ۱۲ ساله معلمان و تلاش دانش آموزان را مورد توجه قرار می‌دهد تا در مسیر زندگی‌شان نقش آفرینی کنند.

استاد دانشگاه تهران اجرای مصوبه ۸۴۳ در سال ۱۴۰۲ را روشی اعتمادآفرین دانست و افزود: نظام سنجش و پذیرش ساختار قابل اعتمادی دارد. اگر نواقصی هم وجود دارد تا اجرایی شدن مصوبه باید برطرف شود. بنابراین باید گفت نظام سنجش و پذیرش آزمون سراسری یکی از مزیت‌هایش اعتماد‌آفرینی، امنیت و سلامت آزمون‌ها است.

رقابت در کنکور سراسری

وی با اشاره به منقضی شدن روش برگزاری آزمون سراسری در بسیاری از کشور‌های پیشرفته تصریح کرد: هم نظام آموزش و پرورش نقش تعیین کننده‌ای در تعیین وضعیت متقاضی در دانشگاه دارد و هم دانشگاه نقش جدی در پذیرش آن‌ها دارد. با اتخاذ به روش حاضر، هم آموزش و پرورش را کم کارکرد و بی کارکرد کردیم و هم دانشگاه‌های کشور نقش جدی در پذیرش داوطلبین ندارند.

عاملی اظهار کرد: به هر حال رقابت در کنکور سراسری تنها به ۱۵ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها اختصاص دارد و ۸۵ درصد کرسی‌های دانشگاه بدون آزمون و رقابت، برای داوطلبان امکان ورود به دانشگاه‌ها را ایجاد کرده است. درواقع ۷۰ درصد افراد شرکت کننده در کنکور، متقاضی رشته‌های پزشکی هستند. بنابراین یک فشار حداکثری بر روی داوطلبان پزشکی ایجاد کرده‌ایم. لذا این مصوبه با اصول کارشناسیِ همراه با مطالعات مقایسه‌ای، همکاری و هم‌فکری متخصصین آموزش عالی کشور و نیز آموزش و پرورش بوده است. امیدوارم این همایش بتواند ساز و کار‌های اطمینان‌بخشی در اجرای این مصوبه فراهم کند. نکات ریز و کارشناسی جدی این حوزه باید از زبان متخصصین امر گفته شود تا وضعیت بهینه و موفق‌تری در نظام سنجش و پذیرش کشور را شاهد باشیم.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر اجرای مصوبه اصلاح کنکور سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا