پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور مناردو و پانسیون مطالعاتی

ساعت مطالعه کنکور و اردو نوروزی

برنامه ریزی مطالعه کنکور در نوروز

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

همانطور که می دانید تعطیلات نوروزی ایام طلایی و مهمی برای داوطلبان کنکور است و برای استفاده مفید از این زمان و برنامه ریزی ساعات مطالعه کنکور در نوروز باید در محیطی مناسب و با برنامه ریزی دقیق و رعایت نکاتی کلیدی پیش بروید تا این فرصت را از دست ندهید. شما در این ایام باید برای نهایت استفاده از فرصت خود، میتوانید در اردو نوروزی شرکت کنید تا در جهت اهدافتان تلاش کنید و بر خلاف سال های گذشته خلاف جهت برنامه های خانوادگی و دید و بازدید های نوروزی با اراده، انگیزه و جدیت تمام برای مطالعه برنامه ریزی کنید.

همچنین توجه به نکاتی ساده و مهم در این راه به شما کمک زیادی می کند، که در ادامه به آنها می پردازیم.

اردو نوروزی

روش مطالعه در نوروز

” کیفیت در برابر کمیت “، این نکته را به یاد داشته باشید با شرکت در اردو نوروزی متوجه خواهید شد که مطالعه کل کتاب در این ایام نه تنها اهمیت ندارد بلکه بیهوده است. در ایام نوروز شما قرار نیست تعداد زیادی کتاب درسی را مطالعه و به اتمام برسانید، بلکه در برنامه ریزی مطالعه در نوروز هدف این است که بخش های مهم، بخش های فراموش شده و یا مباحثی را که بیشتر در آنها اشکال داشته اید بر طرف کنید، پس حل نمونه سوالات نهایی و سوالات کتاب درسی را فراموش نکنید. پس از اینکار می توانید به آزمون های جامع پاسخ دهید و مباحثی را که مطالعه بیشتری نیاز دارند پیدا کنید.

بهترین منبع شما برای مطالعه کتاب درسی می باشد اما برای مطالعه کتاب هایتان به این نکات توجه داشته باشید:

  • ضرایب دروس اختصاصی برای تعیین تراز در سه ضرب می شود.
  • میزان مطالعه هر درس را با ضریب آن تطبیق دهید.
  • تمامی دروس را مطالعه کنید و اگر ضریب درسی پایینتر است آن را به کلی رها نکنید.
  • تست های طبقه بندی شده آزمون های سراسری را مطالعه کنید.

نکته مهم: برنامه روزانه داشته باشید، در اجرای آن منظم باشید به خود اعتماد کنید و نگذارید انگیزه تان به علت تغییر برنامه از دست برود. شرایط و زمانبندی شما برای مطالعه در دوران نوروز با مطالعه در روزهای پیش و پس از آن متفاوت است، پس راهکار و عملکرد شما هم به طبع متفاوت خواهد بود، این را بدانید که قدم های کوچک در راه کنکور اهمیت بسزایی دارد.

اردو نوروزی

علاوه بر شرایط محیطی شما باید از نظر روانی خود را برای مطالعه درست آماده کنید، با جستجو در مقالات و پرس و جو از اساتید به دنبال نکات کلیدی شرکت در آزمون کنکور باشید تا بتوانید وقتتان را در جای مناسب صرف کنید، برای مثال در مطالعات نوروزی به دنبال فتح قله های بزرگ و نباشید با وجود زمان بیشتری که اختیار دارید ممکن است فکر کنید با فشار بیشتر به خودتان برای مطالعه کامل کتاب ها می توانید پیشرفت کنید، اما باید در نظر داشته باشید که صرف زمان کمتر اما برای مباحث مهم تر، برای موفقیت شما نکته مهمتری است و می تواند در پاسخگویی شما به سوالات و نتایج نهایی بسیار تعیین کننده باشد.

آیا رتبه های برتر در اردو نوروزی شرکت می کنند؟

در ابتدا باید به شما بگوییم که پیشنهاد ما به شما این است که اگر دانش آموز شرایط مطالعه در محیطی مناسب را در منزل دارد گول تبلیغات را نخورید و در محیط اختصاصی خود به مطالعه در دوران نوروز بپردازید، اما اگر این شرایط فراهم نیست و به علت رفت و آمد های نوروزی نمی توانید در محیطی آرام و با انگیزه مطالعه کنید شرکت  در اردو های نوروزی و یا پانسیون های مطالعاتی می تواند به شما کمک کند.

تفاوت این اردو ها با کتابخانه های عمومی در این است که شما در جمع سایر دانش آموزان قرار می گیرید و مانند دوران مدرسه در رقابت با یکدیگر انگیزه بیشتری پیدا می کنید، و همچنین با حضور اساتید و دبیران آموزشی امکان رفع اشکال و آموزش بیشتر را هم دارید. پس در انتخاب این اردوها به استاندارد های لازم در آموزشگاه و حضور دبیران توجه داشته باشید.

برنامه ریزی کنکور

حداقل در حل دروس اختصاصی و رفع اشکال شما قطعا به کمک دبیر نیازمندید و این محیط نباید صرفا محیط مطالعه باشد چرا که برای دانش آموزان خسته کننده و نا امید کننده خواهد شد.

نکته بعدی اینکه حتما از برنامه های مخصوص خودتان استفاده کنید و یک برنامه کلی یا برنامه رتبه های برتر سال های گذشته را نگیرید! چرا که تراز یک دانش آموز با دانش آموز دیگر متفاوت است و یک مشاور با شناخت شما و مشاهده کارنامه درسی تان می تواند شما را برای برنامه ریزی مناسب راهنمایی کند تا مباحث لازم را بیشتر مطالعه کنید و وقتتان را صرف مباحث کم اهمیت تر نکنید، تنها در این صورت است که می توانید به نتیجه بهتری برسید و پیشرفت کنید.

پانسیون مطالعاتی

دروس مهم برای جمع بندی در نوروز

همانطور که پیش تر اشاره شد دانش آموزان باید برای شرکت در کنکور سراسری به ضریب دروس رشته خود توجه داشته باشند تا در برنامه ریزی به آن دروس زمان بیشتری اختصاص بدهند. اما علاوه بر این نکته و توجه بیشتر به دروس اختصاصی باید در ایام نوروز به مباحثی که کمتر به آنها توجه می شود نیز توجه داشته باشید.

رشته تحصیلی دروس مهم برای جمع بندی نکات
تجربی زیست شناسی-شیمی-فیزیک-ریاضی
ریاضی حساب دیفرانسیل و فیزیک-هندسه و ریاضیات
انسانی جامعه شناسی-روانشناسی-فلسفه-عربی-ادبیات

در ایام نوروز مطالعه دروس و مباحثی که هر کسی به آنها توجه نمی کند می تواند در تعیین رتبه شما بسیار تاثیر گذار باشد. برای مثال با بررسی دروس و تجربه رتبه های برتر کنکور سراسری سال های گذشته در رشته انسانی در مطالعه درس ادبیات، می توان گفت اکثر شرکت کنندگان و دانش آموزان بیشتر به مطالعه دستور زبان فارسی می پردازند در صورتی که در آزمون کنکور سوالات کمی به این بخش اختصاص داده شده است و بیشتر سوالات از بخش متون ادبیات فارسی طراحی شده اند.

به طور کلی می توان گفت با داشتن یک مشاور خوب و برنامه ی روزانه و استفاده از کتاب تست جدید در ایام عید می توانید از این فرصت که آخرین فرصت جمع بندی مطالب برای داوطلبان کنکور است استفاده کنید.

مشاوره و آموزشگاه کنکور

تیم مجرب مشاورین آکو در آموزشگاه پرسا آماده راهنمایی و پاسخگویی سوالات شما در رابطه با برگزاری انواع کلاس ها، برنامه ریزی کنکور و دوره های اردو نوروزی می باشد.

تماس با ما از طریق: کانال مشاوره کنکور و یا اکانت اینستاگرام مشاوره کنکور .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا