پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

اصلاح تخلفات آزمون دستیار تخصصی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

به گزارش مجله آکو و به نقل از ایسنا، بسیج دانشجویی طی نامه‌ای به وزیر بهداشت اصلاح تخلفات چهل ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی را خواستار شد. در نامه بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اینگونه آمده است.

“پیرامون وضعیت نامطلوب دستیاران تخصصی، با تبیین برخی موضوعات پیرامون چهل‌ونهمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی، تخلفات رخ داده را در حوزه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شفاف‌سازی نموده تا با ورود دلسوزانه شما به موضوعات مطروحه، از بروز حوادث ناگوار بعدی جلوگیری نمایید. هرچند تخلفات فعلی در واقع بی‌قانونی‌های به جامانده از دوره گذشته است؛ اما رجاء واثق داریم با صدور دستورات قاطعانه ضمن برخورد با تخلفات مذکور، موجبات احقاق حقوق قشر عظیمی را از مدافعان سلامت و نخبگان کشور فراهم نمایید. بسیج دانشجویی سال گذشته نیز در نامه‌ای به وزیر وقت بهداشت تخلفات مربوط به آزمون دوره ۴۸ را گوشزد کرد که با ورود مجلس شورای اسلامی و دیوان عدالت اداری به اصلاح تاریخ آزمون در زمان قانونی منجر شد.

طبق ماده ١٢ آیین‌نامه دوره آموزش دستیار تخصصی، این آزمون باید با روندی مشابه کنکور سراسری، یک بار در سال برگزار شود. بنابراین با توجه به برگزاری آزمون دوره ۴۸ در تاریخ ۸ تیر ۱۴۰۰ برگزاری آزمون دوره ۴۹ در سال ۱۴۰۰ خلاف مقررات بوده است. از طرفی با توجه به متن آیین‌نامه و تاکید بر روند برگزاری مشابه کنکور سراسری، بایستی فاصله آزمون دوره ۴۹ با دوره ۴۸، تقریباً یک سال باشد و در تابستان سال ۱۴۰۱ برگزار شود. بدین ترتیب برگزاری آزمون دستیاری دوره ۴۹ در اسفند ماه ۱۴۰۰ در بستری خلاف مقررات و مصوبات صورت خواهد گرفت و آزمون را از اعتبار قانونی ساقط خواهد کرد.

برگزاری آزمون در تابستان 1401

امکان برگزاری آزمون در تابستان سال ۱۴۰۱ با توجه به دیرتر وارد شدن دستیاران به بیمارستان وجود ندارد. در صورتی که آزمون، فرضا در مرداد ماه برگزار شود، دستیاران می توانند در مهرماه وارد بخش‌های بیمارستانی شوند. این در حالیست که در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، در آبان ماه آغاز به کار کردند.

در بند ۶-۲ آیین نامه اجرایی ضوابط و نحوه تعیین منابع درسی و آزمون دوره‌های پذیرش دستیاری، تخصصی، فوق تخصصی و فلوشیپ  مصوب شورای آموزش پزشکی و تخصصی به این موضوع تأکید شده است: «منابع اعلام شده حداقل بعد از ۲ سال و حداکثر قبل از ۵ سال باید بازنگری و با منابع جدید یا چاپ های جدید منابع قبلی جایگزین شود. با این حال شاهد این موضوع هستیم که در درس «گوش، حلق و بینی» و «رادیولوژی» منبعی برای آزمون ۴۹ اعلام شده که به ترتیب ۹ و ۸ سال از انتخاب آن گذشته و تغییری نکرده است. این در حالی است که در مقدمه آیین‌نامه مذکور تأکید شده است: «در جهت تحقق رهنمودهای والای مقام معظم رهبری باید منابع آزمون روزآمد و انعطاف پذیر و هماهنگ با پیشرفت‌ها و موضوعات جدید علمی باشد». بدین ترتیب این منابع باید هرچه سریع‌تر به‌روز شده و تاریخ آزمون نیز مطابق توضیحات مندرج در بند ۱ نامه در تابستان سال ۱۴۰۱ تعیین شود.

متأسفانه معاونت آموزشی نه تنها به مقررات مصوب این وزارتخانه تمکین نمی‌کند، بلکه تاکنون حاضر به اجرای آراء صادره دیوان عدالت اداری در این خصوص هم نیست. موضوعی که براساس قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مستوجب مجازاتی همچون انفصال از خدمت و … خواهد بود.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر اصلاح تخلفات آزمون دستیار تخصصی سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا