پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منتکنیک های کنکور

آیا مطالعه لغات عربی برای کنکور لازمه ؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

بهتر است که خیلی وقت شما را نگیریم! اگر میخواهید رتبه برتر در کنکور باشید، باید از همین حالا برای کنکور بهترین روش خواندن لغات عربی را یاد بگیرید و به سراغ آن بروید. هیچ راهی وجود ندارد که بخش لغات عربی را برای کنکور فراموش کنید. پس بیایید بدون فوت وقت باهم نحوه خواندن لغات عربی را یاد بگیریم تا دیگر با سوال میتوانم لغات عربی را برای کنکور نخوانم مواجه نباشید. به جای آن سوال چگونه لغات عربی را حفظ کنیم دغدغه شما باشد و به دنبال بهترین روش خواندن لغت عربی باشید.

اگر فکر میکنید دیر شروع کرده اید برای پیشی گرفتن از بقیه رقبا میتوانید از بهترین اردوی مطالعاتی نوروز هم استفاده کنید و با برنامه ریزی در همه درس ها چندماه گذشته را جبران کنید.

روش خواندن لغات عربی برای کنکور روش خواندن لغات عربی نحوه خواندن لغات عربی بهترین روش خواندن لغت عربی چگونه لغات عربی را حفظ کنیم

روش و نحوه خواندن لغات عربی برای کنکور

بهترین روش خواندن لغات عربی برای کنکور مرور زیاد است. وقتی یک لغت را برای اولین بار در کلاس یا در کتاب یاد میگیرید، همان شب یا فردای آن روز با فاصله حدود 24 ساعت کلمات را دوباره مرور کنید. سعی کنید علامت بزنید که لغات عربی را تا کجا خوانده اید. تا بعد از یک هفته الی ده روز دوباره آن را مرور کنید. بخش آخر این روش خواندن و حفظ کردن لغات عربی میماند برای یک ماه بعد از آخرین مرورتان. اینطوری تا عمر دارید کلماتی که خوانده اید را فراموش نمیکنید. اما نکات ریزی هست که باید آن را رعایت کنید:

  • حتما منظم این روند را تکرار کنید و بدانید تا کجا مرور را انجام داده اید.
  • از کلمات لیست تهیه کنید و هم از فارسی به عربی و هم از عربی به فارسی کلمات را بخوانید. ( لیست پایان کتاب که به اختصاص هر درس آمده است میتواند کمکتان کند)
  • سعی کنید هنگام خواندن لغات عربی با کلمه جدید جمله سازی کنید. اینطوری هم قواعد را تمرین کرده اید و هم از لغات جدید استفاده میکنید.
  • استفاده از رنگ ها و تصویر های مرتبط بهترین روش برای خواندن لغت عربی برای کنکور است

میشود برای عربی کنکور لغت نخوانیم

اصلا شمایی که انقدر پیگیر این هستی که از زیر خواندن و حفظ کردن لغت عربی کنکور شانه خالی کنی ، آیا میدانی که تست های عربی در کنکور چقدر اهمیت دارند؟ همانطور که میدانید برای داشتن رتبه برتر در کنکور حداقل درصد 70 تا 80 عربی لازم است. به نظر شما بدون خواندن لغات عربی میتوان عربی را 70 زد؟

خیر! علاوه بر اینکه با نخواندن لغت های عربی نمیتوانید تست های مستقیم ترجمه که حدود 8 تست هستند را پاسخ دهید. بلکه تست های تعریب و تست های درک مطلب را نیز نمیتوانید کامل کنید. در عین حال برای تست های قواعد عربی نیز تاحدودی به ترجمه و دانستن معنی لغات نیاز دارید. پس به هیچ وجه نمیتوانید از خواندن لغات عربی برای کنکور فاکتور بگیرید و باید بهترین روش را برای این کار انتخاب کنید.

روش خواندن لغات عربی برای کنکور روش خواندن لغات عربی نحوه خواندن لغات عربی بهترین روش خواندن لغت عربی چگونه لغات عربی را حفظ کنیم

آنالیز تست های لغت عربی کنکور سالهای گذشته

پیش از این به آنالیز کامل آزمون عربی کنکور پرداخته ایم و هر بخش از درس عربی را به تفکیک درصد و تعداد سوال معرفی کرده ایم. اما اگر بخواهیم اختصاصا به آنالیز تست های لغت و ترجمه آزمون عربی کنکور سال های گذشته بپردازیم باید به شرح زیر این موضوع را توضیح دهیم.

5 سوال به طور مستقیم از ترجمه کلمه به کلمه عربی به فارسی در کنکور تجربی و ریاضی خواهید داشت. بیشتر داوطلبان به این سوال ها پاسخ میدهند چون آسان ترین بخش آزمون عربی است. پس اگر شما بخواهید از جواب دادن به سوال های ترجمه لغات عربی صرف نظر کنید ، ضرر بزرگی کرده اید.

علاوه بر 5 سوال از 25 سوال عربی ، 2 سوال به صورت تعریب یا همان ضبط الحرکات عربی در کنکور خواهد آمد که پاسخ دادن به آنها نیازمند دانستن معنی و نقش هر کلمه در جمله نیز میباشد.

در بخش درک مطلب نیز که کلا 9 سوال است ، 4 سوال به صورت مستقیم با ترجمه در ارتباط است که اگر لغات را نخوانید نمیتوانید آنها را پاسخ دهید.پس بهتر است روش خواندن لغت برای کنکور را یاد بگیرید تا بتوانید این 11 سوال را پاسخ دهید و درصد بالایی در عربی داشته باشید.

بهترین منابع برای خواندن لغات عربی کنکور

پیش از این بهترین منابع عربی کنکور را معرفی کردیم. اما به اختصار میتوان گفت که برای خواندن لغت عربی برای کنکور در کتاب جامع عربی خیلی سبز بهترین روش بکار گرفته شده است. در این کتاب به تفکیک هر پایه و هر درس ، درسنامه مرتبط همراه با لیست لغات عربی برای کنکور آمده است. تست های متنوع تالیفی ترجمه و ترجمه خط به خط هر تمرین و متن هر درس را میتوان از نکات مثبت این کتاب دانست. این کتاب کمی از لغات خارج از کتاب نیز استفاده کرده است.

اما اگر دیر برای خواندن عربی شروع کرده اید ، کتاب جمع بندی عربی خیلی سبز میتواند موثر تر باشد.

خواندن لغات خارج از کتاب برای عربی کنکور

خواندن لغات عربی خارج از کتاب برای کنکور ضروری نیست اما میتواند برای پاسخ دادن راحت تر به برخی سوال ها به شما کمک کند. فراموش نکنید که بهترین و معتبر ترین منبع برای عربی کنکور مثل همه درس های دیگر کتاب درسی است. اما اگر به دنبال یک جزوه کامل هستید ما برایتان این جزوه را فراهم کرده ایم تا دیگر نگران چگونه لغات عربی را حفظ کنیم نباشید.

دانلود بهترین جزوه لغت عربی برای کنکور

نقش مشاوره در یادگیری بهترین روش خواندن لغات عربی برای کنکور

مشاور میتواند نقاط ضعف شما را هنگام حفظ کردن و خواندن لغات عربی کشف کند و بهترین روش برای تبدیل کردن این نقاط ضعف به نقطه قوت را به شما آموزش دهد. به علاوه مشاوره تخصصی کنکور اصللا نمیگذارد شما ناچار شوید در اینترنت سرچ کنید که چگونه لغات عربی را حفظ کنیم ! میدانید چرا ؟ چون آنقدر برای درس خواندن شما برنامه ریزی دقیقی دارد و به شما اعتماد بنفس میدهد که اصلا فراموش میکنید زمانی نحوه خواندن لغات عربی را بلد نبودید.

بهترین روش برای خواندن لغت عربی باید به اختصاص شخصیت و روش درس خواندن شما باشد. پس  همین حالا برای مشاوره رایگان دوهفته ای با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو تماس بگیر تا تفاوت وجود مشاور را با زمان حالت متوجه بشی.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور در کرج

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا