پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

بارم بندی امتحانات نهایی 1401 به تفکیک پایه و رشته

امتحانات حضوری و نهایی 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

نحوه بارم بندی امتحانات نهایی 1401 و نمره نهایی امتحانات خرداد میتواند برای دانش آموزان سرنوشت ساز باشد. اما چرا؟ اولا چون نمره و معدل امتحانات نهایی مستقیما روی کنکور تاثیر گذار خواهد بود. ثانیا حضوری بودن امتحانات ترم دوم سال تحصیلی 1400-1401 چالش بزرگی برای تربیت شدگان سیستم آموزشی آنلاین است. با دانستن بارم‌بندی سوالات امتحان های نهایی پایه و رشته مربوط به خودتان میتوانید برنامه ریزی صحیح برای فورجه امتحانات داشته باشید. به ویژه اگر دوازدهم هستید و قصد کنکور دادن دارید ، دانستن بارم بندی امتحانات دوازدهم برای برنامه ریزی صحیح شما برای کنکور حیاتی است. در ادامه نیز بعد از توضیح درباره بارم بندی امتحانات‌نهایی پایه دوازدهم1401 ، بارم بندی امتحانات نهایی یازدهم و دهم امسال را نیز شرح خواهیم داد. مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو در کرج همراه داوطلبان از پایه تا دانشگاه.

[aparat id=’uGM8L’]

بارم بندی امتحانات نهایی 1401

بارم بندی امتحانات نهایی 1401 به دو دسته دروس عمومی و تخصصی تقسیم میشود. بارم‌بندی امتحانات نهایی دروس عمومی و دروس تخصصی. برعکس تصور عموم، بارم‌بندی دروس عمومی امتحانات نهایی به اختصاص هر رشته و پایه با یکدیگر متفاوت است. مثلا  دو جدول زیر را باهم مقایسه کنید. این کمترین تفاوتی است که در بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم 1401 میتوانید مشاهده کنید. در ادامه با دانلود پی دی اف های اختصاصی هر پایه میتوانید بارم بندی امتحانات نهایی دهم و یازدهم و دوازدهم هر رشته را در جداول جداگانه مشاهده کنید.

بارم بندی امتحانات نهایی ترم دوم 1401 در مرکز مشاوره تحصیلی آکو

بارم بندی امتحانات نهایی دروس عمومی دوازدهم

بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم سال تحصیلی 1400- 1401 را میتوانید در فایل زیر مشاهده نمایید. مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو کرج همراه شما برای کسب نمره بالا در امتحانات نهایی و رتبه شدن دوازدهمی ها در کنکور.

بارم بندی دین و زندگی پایه دوازدهم:

بررسی بارم های درس عربی دوازدهم 

در امتحانات نهایی عربی دوازدهم رشته های ریاضی و تجربی از مبحث واژه شناسی 2 نمره سوال مطرح میشود. این دو نمره شامل مترادف و متضاد ها، نوشتن معنی کلمات ، پیدا کردن کلمه ناهماهنگ و نوشتن مفرد و جمع میشود. بخش های ترجمه و قواعد در بارم بندی امتحانات نهایی عربی دوازدهم ریاضی  تجربی جمعا 16 نمره را شامل میشود. از این 16 نمره 9 نمره متعلق به بخش قواعد است و 7 نمره از آزمون را ترجمه متون شامل میشود. درک مطلب در عربی امتحانات نهایی دوازدهم ریاضی و تجربی 2 نمره دارد. جزئیات بارم‌بندی امتحان های نهایی دوازدهم را میتوانید در پی دی اف مشاهده نمایید.

بررسی بارم های درس ادبیات فارسی دوازدهم

ادبیات فارسی دوازدهم به طور کلی به سه دسته اصلی تقسیم میشود. این سه دسته اصلی یعنی: توانایی های زبانی (معنی واژه ، املا، دستور) به ترتیب دارای 1 ، 2 و  4 نمره است. بخش ادبی (شامل آرایه های ادبی ، تاریخ ادبیات و حفظ شعر) به ترتیب دارای 3 ، 1 و 1 نمره در بارمبندی امتحانات فارسی نهایی سال دوازدهم دارد. بخش آخر فارسی یعنی درک مطلب ، معنی و مفهوم نثر و معنی و مفهوم نظم است که جمعا 8 نمره مفت و مجانی در اختیار دانش آموز قرار میدهد.

بررسی بارم بندی درس زبان انگلیسی دوازدهم

برخلاف همه امتحان های نهایی که از 20 نمره محاسبه میشود، امتحان نهایی زبان پایه دوازدهم از 40 نمره گرفته میشود. سپس برای وارد کردن نمره ، همه چیز تقسیم بر 2 میشود. 4نمره مهارت شنیداری یا  listening ، ده (10) نمره بخش خواندن یا reading( که 4 نمره آن از متون کتاب و 6 نمره از متون خارج از کتاب خواهد بود.)
8 نمره از بارم بندی امتحان زبان نهایی دوازدهم را بخش نوشتاری و 7 نمره را بخش گرامر تشکیل میدهد. بخش واژگان نیز 6 نمره را شامل میشود. فراموش نکنید که تمامی واژه های امتحانات نهایی باید از متن کتاب درسی باشد. برخلاف کنکور تخصصی زبان که بیشتر کلمات خارج از کتاب درسی مطرح میشود.

دانلود پی دی اف بارم بندی امتحانات نهایی دوازدهم ترم دوم 1401 دروس تخصصی و عمومی همه رشته ها

جدول بارم‌بندی امتحانات‌نهایی ترم دوم یازدهم و دهم

هرچند دانستن بارم دروس امتحانات نهایی برای اکثر دانش آموزان پایه یازدهم و دهم اهمیت چندانی ندارد، اما در مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو ، فرض بر این است که در حالت ایده آل دانش آموزان دهم و یازدهم هم درس خواندن کنکوری را شروع کرده اند. ضمنا فراموش نکنید که نمره امتحانات نهایی قرار است از سال بعد مستقیما روی رتبه کنکور شما اثر بگذارد. طبق گزارشات اخیر ، نمرات دروس عمومی امتحانات نهایی به عنوان درصد کنکور در نظر گرفته خواهد شدو هرچند بهتر است بارم بندی امتحانات نهایی هر سال را همان سال از طریق سایت های معتبر پیگیری کنید.

در ادامه سایت مشاوره تحصیلی در کرج میتوانید پی دی اف کامل بارم بندی امتحانات نهایی 1401 را به تفکیک دروس پایه یازدهم و دوازدهم و دهم مشاهده و دانلود کنید.

دانلود پی دی اف بارم بندی امتحانات عمومی و تخصصی پایه های یازدهم و دهم همه رشته ها

مرکز مشاوره تحصیلی تخصصی و کنکور درباره امتحان های نهایی 1401 میگوید

هرچند در سال دوازدهم امتحانات نهایی برای بسیاری از داوطلبان کنکور 1401 بی معنی است. اما در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو به شما آموزش میدهیم که تک بعدی نباشید. باید کنکور و امتحانات نهایی را باهم پیش ببرید و در هردو موفق باشید. مشاور های مرکز مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو از صفر تا صد پایه تا کنکور همراه شما است. بارم بندی امتحانات نهایی دهم و یازدهم و دوازدهم 1401 در مرکز مشاوره کنکور آکو.

مشاوره تخصصی کنکور در اینستاگرام

 

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا