پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

دانلود آزمون های آزمایشیآزمون های سنجش

برنامه راهبردی سنجش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۲/۵ - (۴ امتیاز)

سازمان سنجش هر سال برای آماده کردن متقاضیان کنکور, آزمون های چند مرحله ای را برگزار می کند. این آزمون ها برای همه پایه های تحصیلی طراحی شده و به صورت کلی برای پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم برگزار میشود. آزمون های آزمایشی پایه دهم در ۱۰ مرحله، یازدهم در ۱۲ مرحله و دوازدهم در ۱۴ مرحله برگزار می شود.

دانلود اطلاعیه تاریخ برگزاری آزمون های سنجش

آنطور که برنامه راهبردی آزمون ها را تقسیم بندی کرده است، برای هر سه پایه آزمون های مرحله ای و آزمون های جامع وجود دارد. آزمون های مرحله ای مطابق بودجه بندی اعلام شده برگزار میشود و آزمون های جامع برای دهم و یازدهم کل کتاب های همان پایه است و برای پایه دوازدهم از آزمون ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تا آزمون ۱ تیر ۱۴۰۳ بودجه بندی مطابق کنکور و از کل کتاب های مقطع متوسطه دوم سوال مطرح خواهد شد.

کنکوری ها با استفاده از برنامه راهبردی سنجش می توانند برنامه ریزی کرده و با شرکت کردن در آزمون های سازمان سنجش مهارت و توانایی شان را در هنگام آزمون نهایی کنکور بررسی کنند. یا برای دانلود آزمون های آزمایشی سنجش به تفکیک تاریخ برگزاری کلیک کنید.

تعاونی کارکنان سازمان سنجش برای همه ازمون ها یک فایل پی دی اف منتشر کرده است که لینک دانلود آن را برای شما قرار میدهیم . اما برای دانلود برنامه های تفکیک شده پایه ای و رشته ای میتوانید در ادامه با تیم مشاوره تحصیلی کنکور اکو همراه باشید.

دانلود فایل pdf بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲

دفترجه بودجه بندی آزمون های آزمایشی سنجش

برنامه راهبردی سنجش ۱۴۰۲ – ۱۴۰۳

در ابتدای بودجه بندی آزمون های سنجش ذکر شده است که باتوجه به انتشار برنامه راهبردی این مجموعه در ابتدای تیر ماه و پیش از انتشار تغییرات کنکور ۱۴۰۳ احتمال ایجاد تغییرات جزئی در برنامه راهبردی سنجش ۱۴۰۲ وجود دارد. اما به هرحال در این بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ رشته های تجربی و ریاضی و انسانی را به تفکیک دهم و یازدهم و دوازدهم برگزار میکند و برای رشته های هنر و زبان برنامه آزمون های یازدهم و دوازدهم یکسان است.

آزمون های پایه دهم کلا یک فاز کلی دارد و تابستان و آزمون های مرحله ای از سایر آزمون های آزمایشی سنجش برای پایه اول متوسطه دوم از هم جدا نمیشوند. اما یازدهم و دوازدهم شامل آزمون های فاز تابستانه، فاز مرحله ای و فاز جامع دارند.

یازدهمی ها دو نوبت آزمون تابستان دارند و ۱۰ مرحله باقی مانده نیز به ۸ آزمون مرحله ای و ۲ آزمون جامع یازدهم تقسیم میشضود. که البته برای گروه های آزمایشی هنر و زبان اینطور نیست. یازدهم و دوازدهم هنر این یکسان بودن بودجه بندی آزمون های سنجش را برای رشته زبان میتوان تا حدودی درک کرد. این داوطلبان به هرحال میبایست سطح مشخصی از زبان را در پایه یازدهم داشته باشند تا بتوانند به فکر موفقیت در کنکور زبان باشند اما این حرکت برای داوطلبان کنکور هنر کمی غیر منطقی به نظر میرسد.

تنها تفاوت آزمون های ازمایشی پایه یازدهم و دوازدهم هنر و زبان دو مرحله ای بودن آزمون های جامع برای یازدهمی ها است.

شاید یکی از علت ها همین دلیل است که آزمون های آزمایشی سنجش هرگز به عنوان بهترین آزمون های آزمایشی کنکور شناخته نشد و همیشه قلمچی توانسته است مخاطبان بیشتری را در طی سال یه سمت خود بکشد. هرچند که البته آزمون های جامع سنجش که بعد از عید و تقریبا از اواخر فروردین برای کنکوری ها برگزار میشود هرگز اهمیت خود را در میان داوطلبان از دست نداده است. برنامه راهبردی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ را میتوانید در جدول زیر دانلود کنید.

بودجه بندی آزمون های سنجش پایه دهم ۱۴۰۲

از آنجا که آزمون های سنجش پایه دهم در تابستان برگزار نمیشوند و اولین آزمون آزمایشی سنجش برای پایه دهم ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ برگزار میشود. میتوان برنامه راهبردی هر رشته را در یک فایل یک صفحه ای خلاصه کرد. بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ برای پایه دهم را در ادامه میتوانید مشاهده کنید.

برنامه راهبردی آزمون سنجش دهم تجربی
برنامه راهبردی آزمون سنجش دهم انسانی
برنامه راهبردی آزمون سنجش دهم ریاضی

برنامه راهبردی آزمون سنجش ۱۴۰۲ برای پایه یازدهم

همانطور که گفته شد یازدهمی ها دو فاز آزمون دارند. آزمون های تابستانی و آزمون های مرحله ای که از ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ شروع میشود و تا ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ با آزمون های جامع کل کتاب پایان میابد. بچه های یازدهم یک مرحله آزمون جامع دارند در تصویر زیر برنامه آزمون های سنجش را برای تابستان یازدهمی ها مشاهده میکنید. یازدهمی های هنر و زبان بودجه بندی جداگانه ندارند و میتوانند مباحث مورد آزمون را در بخش دوازدهم هنر و زبان مشاهده کنند.

در تصویر زیر برنامه دو مرحله آزمون تابستانه یازدهم انسانی و ریاضی و تجربی را مشاهده میکنید.

آزمون های سنجش تابستان  1402 پایه یازدهم

میتوانید فایل برنامه راهبردی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ را برای پایه یازدهم و آزمون های مرحله ای به تفکیک رشته های تجربی و ریاضی و انسانی در جدول زیر دانلود کنید.

بودجه بندی آزمون های سنجش – یازدهم تجربی – ۱۴۰۲
بودجه بندی آزمون های سنجش – یازدهم ریاضی – ۱۴۰۲
بودجه بندی آزمون های سنجش – یازدهم انسانی – ۱۴۰۲

برنامه آزمون های سنجش ۱۴۰۲ برای کنکوری های

دوازدهمی ها هم همانطور که گفته شد دو مرحله آزمون تابستانه دارند که در تواریخ ۲۰ مرداد و ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ برگزار میشود. این آزمون ها را میتوان آزمون های جمع بندی پایه دانست که بودجه بندی آنها را به صورت رشته به رشته در ادامه مشاهده میکنید. دوازدهمی های هنر و زبان هم مثل همیشه مورد ظلم واقع شده اند و آزمون تابستانه ندارند.

این درحالی است که برنامه راهبردی آزمون های قلمچی برای دوازدهمی های هنر و زبان هم آزمون های دو هفته یکبار تابستانه در نظر گرفته است. برای دانلود فایل پی دی اف برنامه آزمون های آزمایشی سنجش پایه دوازدهم میتوانید از طریق جدول زیر اقدام کنید.

برنامه بودجه بندی آزمون های سنجش تابستان ۱۴۰۲ برای کنکوری ها

در بودجه بندی آزمون های سنجش برای دوازدهمی ها بعد از دو آزمون تابستانه ای که مثل هر آزمون آزمایشی دیگری به بررسی و مرور پایه های دهم و یازدهم میپردازد، سعی کرده است در کنار دهم و یازدهم پیشروی در دروس دوازدهم را هم در برنامه کاری خود قرار دهد. که البته منطقی اما کمی دیر است است.

به نظر ما (تیم مشاوره تحصیلی آکو) برنامه ویژه تابستان کنکور ماز کمی معقول تر و آهسته تر پیش میرفت و از آنجایی که لقمه های درسی کوچکتری را در بر میگرفت، خستگی کمتری را هم در پیش داشت. به علاوه در برنامه بودجه بندی آزمون های ماز دراولین آزمون بعد از شروع سال تحصیلی حجم کمتری از کتاب های دوازدهم مورد آزمون است و بیشتر روی جمع بندی تابستان متمرکز هستند که این اطمینان خاطر بیشتری از یادگیری موثر در دوران تابستان به داوطلبان میدهد.

به هرحال ما اینجاییم تا برنامه راهبردی سنجش را در اختیار داوطلبان قرار دهیم و قرار به مقایسه آزمون های آزمایشی کنکور باهمدیگر نیست. پس بهتر است فایل بودجه بندی آزمون های سنجش را برای دوازدهمی ها از جدول زیر دانلود کنید و برای ثبت نام در آزمون های سنجش از طریق سایت رسمی آزمون های سنجش اقدام نمایید.

بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ – دوازدهم تجربی
بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ – دوازدهم ریاضی
بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ – دوازدهم انسانی
بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ – یازدهم و دوازدهم هنر
بودجه بندی آزمون های سنجش ۱۴۰۲ – یازدهم و دوازدهم زبان

آزمون های سنجش را انتخاب کنیم؟

برای روز های جمع بندی بی شک آزمون های سنجش میتوانند بهترین انتخاب باشند اما برای برنامه ریزی درس خواندن در طول سال آزمون های سنجش نمیتوانند به اندازه کافی روی مطالعه هفتگیت کنترل داشته باشند.

بهتره اگه رشته تجربی هستی آزمون های آنلاین ماز یا خیلی سبز رو به عنوان آزمون های دائمی کل سالت ثبت نام کنی که هم سطح بالاتری در این رشته دارند و هم به خاطر آنلاین بودنشون تایم کمتری برای رفت و آمد نیاز دارند و بلافاصله بعد از اتمام آزمون میتونی تحلیلت رو شروع کنی.

اما برای رشته انسانی قلمچی بهترین گزینه است و برای رشته های ریاضی و زبان اما پیشنهاد ما همان آزمون هایآزمایشی سنجش هست که توانسته نزدیک ترین سوالات به کنکور زبان و هنر رو در سال گذشته داشته باشه.

برای بچه های کنکور ریاضی هم گزینه دو میتونه انتخاب خوبی باشه اما به شرطی که سطح بالایی داشته باشید و بتونید بودجه بندی رو به سطح لازم برسونید.

مشاوره تحصیلی کنکور 1403

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا