پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

تکنیک های کنکورمشاور من

بهترین برنامه ریزی برای نیم سال دوم تحصیلی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

یکی از مهم‌ترین موارد در سال کنکور داشتن نقشه راه وبرنامه ریزی درست برای دو ترم اول و دوم است. این نقشهٔ راه به داوطلب کمک می‌کند تا در تمام طول مسیر بهترین خود را نشان دهد. در ابتدای سال تحصیلی تمام دوندگان این دو ماراتن از یک نقطه شروع می‌کنند و همگی در یک سطح قرار دارند. دانش‌آموزانی که بتوانند ساعت مطالعه و تعداد تست خود را به حد مشخصی برسانند قطعاً از دیگر بازیکنان این مسابقه فاصله می‌گیرند و خود را نسبت به دیگران متمایز می‌کنند و قطعاً با افرادی که هنوز نقشه راه را پیدا نکرده‌اند یکسان نیستند. این تفاوت زمانی خود را نشان می‌دهد که داوطلبان در میانه مسیر یعنی بهمن‌ماه قرار میگرند.

در این مقاله می‌خواهیم نحوه برنامه ریزی برای نیمسال دوم  یا همان ترم دوم سال دوازدهم که معمولاً دوران خستگی سال کنکور داوطلبان است صحبت کنیم و اطلاعاتی در این باره در اختیارتان قرار دهیم. برای اینکه بتوانید از بهمن تا عید خودتان را به رقبایی که از تیرماه شروع کرده اند برسانید و رتبه برتر را برای خودتان کنید ، همین حالا با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو ارتباط برقرار کن.

برنامه ریزی ترم دوم سال کنکور از بهمن

اهمیت برنامه ریزی برای ترم دوم سال کنکور

با شروع ترم دوم تحصیلی کمتر از 5 ماه تا کنکور سراسری زمان باقی‌مانده است و داوطلبان بیشتر از هر زمان دیگری در تکاپو می‌افتند. در ترم دوم سال کنکور احساس نیاز به برنامه ریزی دقیق و معقول بیشتر دیده میشود. البته باید در نظر داشت تعداد بسیاری از داوطلبان در این دوران دچار خستگی شده‌اند و کم آورده‌اند! به همین خاطر و به علت عقب‌نشینی تعدادی از دانش‌آموزان از ماراتن کنکور این دوران فرصت خوبی برای پیشی گرفتن از رقبا است و اهمیت آن نسبت به نیمسال اول بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اهمیت بهمن ماه در سال کنکور

در نیمسال اول تحصیلی تمامی دانش‌آموزان از انرژی بالایی برخوردار هستند و باانگیزه بالا شروع به مطالعه می‌کنند اما باگذشت این نیم‌سال و شروع ترم دوم بعد از امتحانات تعداد زیادی از داوطلبان به علت عدم برنامه ریزی صحیح و اصولی از مسیر بازمی‌مانند و خود را بازنده بازی کنکور در این سال می‌دانند. درصورتی‌که اگر داوطلبان از همان ابتدا با برنامه‌ریزی درست شروع به درس‌خواندن کنند می‌تواند انرژی خود را در نیمسال دوم نیز بالا نگه دارد و از فرصت‌های طلایی خود بهترین بهره را ببرد. در واقع با شروع نیمسال دوم داوطلبان 5 ماه سرنوشت‌ساز پیش رو دارند و نیاز است تلاش دانش‌آموزان بیشتر شود تا هم برای امتحانات نهایی و هم و برای کنکور آماده شوند.

متأسفانه با شروع بهمن‌ماه شاهد هستیم عده‌ای از دانش‌آموزان با این تفکر که نیمسال اول را ازدست‌داده‌اند و نتوانسته‌اند خوب درس بخوانند وقت خود را به بطالت می‌گذرانند و فرصت را از دست می‌دهند درصورتی‌که در این 90 روز باقی‌مانده از سال تحصیلی می‌توانند به آموخته‌های خود اضافه کنند.

برنامه ریزی برای کنکور در ترم دوم

برای برنامه‌ریزی ترم دوم سال کنکور دانش‌آموزان به دو گروه تقسیم می‌شوند: افرادی که برنامه‌ریزی اصولی داشته‌اند و در نیمسال اول به‌خوبی تلاش کرده‌اند و دستهٔ دیگر داوطلبانی هستند که نیمسال اول را آن‌طور که انتظار می‌رود نگذرانده‌اند و خود را یک بازنده می‌بینند که بخش زیادی از مسیر را ازدست‌داده است.

افرادی که در دسته اول قرار می‌گیرند باید با یک برنامه‌ریزی درست به‌دوراز افراط‌ و تفریط به ادامهٔ مسیر بپردازند و اجازه ندهند افکار منفی و خستگی مانع از رسیدن به هدفشان شوند. بلکه این افراد با همهٔ سختی باید تلاش خود را در نیمسال دوم بیشتر کنند تا بتوانند قدم‌به‌قدم خود را به قله موفقیت نزدیک کنند.

برنامه ریزی برای نیمسال دوم سال کنکور بعد از امتحانات ترم اول

باید توجه داشته باشید خستگی بهمن‌ماه حالتی طبیعی است که برای اکثریت داوطلبان پیش می‌آید اما داوطلبی پیروز می‌شود که توقف طولانی‌مدت نداشته باشد و پس از استراحتی کوتاه و دعوت خود به نوشیدن فنجانی چای با لذت و انگیزه ادامه مسیر را سپری کند. در ضمن اگر داوطلب در آزمون‌های آزمایشی شرکت می‌کند بهتر است فرصت را غنیمت شمارد و از بودجه‌های جبرانی برای جبران عقب‌ماندگی‌های خود استفاده کند.

دسته دوم داوطلبان که در نیمسال اول خوب عمل نکرده‌اند و گمان می‌کنند فرصت را ازدست‌داده‌اند باید بگویم سخت در اشتباه‌اند! چراکه اگر در مدت‌زمان باقی‌مانده از ترم دوم سال کنکور اگر برنامه ریزی درستی داشته باشند و بتوانند به‌خوبی تلاش کنند و پابه‌پای برنامه‌ریزی خود پیش روند می‌توانند اتفاقات خوبی را برای خود رقم بزنند. این افراد بهتر است هر روز مطالب درسی مدرسه را مطالعه کنند و تست آموزشی بزنند و مهم‌تر از همهٔ اینها به‌جای حسرت خوردن و سرکوفت زدن برای ادامهٔ راه از همین امروز تلاش کنند.

شروع درس خواندن برای کنکور از همین امروز

در قدم اول تلاش کنید خودتان و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسید. زمانی که به شناخت کامل از خود و نحوه درس‌خواندنتان برسید می‌توانید برای خود برنامه‌ای شخصی بنویسید که به پیشروی شما کمک می‌کند. به هیچ عنوان حسرت گذشته را نخورید! بدانید با فکرکردن مدام به گذشته و اشتباهات مرتکب شده درگذشته تنها خود را از فرصت‌های حال محروم می‌کنید. بهتر است زندگینامه رستگار رحمانی رتبه برتر کنکور تجربی و هنر را بخوانید تا متوجه شوید که با شروع از بهمن نیز میتوانید رتبه 1 کنکور شوید.

یادتان باشد ظرف امروز پر از بودن توست!

روی کارتان تمرکز کنید. اگر تصمیم گرفته‌اید درس بخوانید و برای خود هدف مشخص کرده‌اید پس با جدیت این کار را انجام ندهید و اجازه ندهید بعدها شرمندهٔ خودتان شوید. همواره شرط رسیدن به هدف استمرار و سماجت شما در طول مسیر است بنابراین رؤیاهایتان را به فراموشی نسپارید و اگر احساس خستگی کردی خودتان را به استراحتی کوتاه بدون هیچ فکر و خیالی دعوت کنید و آگاه باشید که مقصر نیستید و به ذهنتان اجازه دهید با خیال راحت استراحت کند.

درس‌خواندن با ذهنی خسته و آشفته آن هم بدون برنامه ریزی دقیق برای ترم دوم سال کنکور قطعاً نمی‌تواند به شما نتیجه دلخواه را بدهد. پس برای خودتان و هدفتان ارزش قائل شوید و با برنامه ریزی تخصصی برای موفقیت در کنکور از همین امروز تلاش کنید. پیشنهاد ما به شما گرفتن برنامه دوهفته ای رایگان مهندس سهیل حاجج کرم و استفاده از اردوی مطالعاتی نوروزی مرکز آکو با حضور مشاور متخصص برای درس خواندن شماست.

اردو مطالعاتی عید نوروز کنکور

شروع برنامه ریزی برای ترم دوم سال کنکور با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو

از اصلی‌ترین کلیدهای ادامه مسیر این راه پر پیچ‌وخم داشتن برنامه‌ ریزی منسجم و البته معقول بر اساس نیازهای شماست؛ بنابراین تلاش کنید تا یک برنامه‌ریزی دقیق و اصولی برای ترم دوم سال کنکور خود داشته باشید و فراموش نکنید مطالعه صحیح در نیمسال دوم می‌تواند شما را به موفقیت برساند.

پیشنهاد ما به عنوان تیم تخصصی مشاور متخصص کنکور این است که برای درس‌های اختصاصی و عمومی خود هدف‌گذاری‌های جداکگانه و قابل اجرا انجام دهید و تلاش کنید تست‌زنی مداوم داشته باشید. یکی از موارد مهم در نیمسال دوم این است که روی تست‌زدن و حل تست‌های زمان‌دار تمرکز کنید. کارهای شبانه و مطالعه لغت را از همین‌الان جدی بگیرید تا بتوانید با هدفتان نزدیک شوید. باتوجه‌به اهمیت بسیار زیاد برنامه ریزی در ترم دوم سال کنکور بهتر است اگر استرس و نگرانی به شما اجازه نمی‌دهد که فکر کنید و برنامه‌ریزی کنید از یک مشاور کمک بگیرید.

بیشتر بخوانید: اولویت های درس خواندن در عید نوروز 

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا