پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

تاییدیه تحصیلی چیست

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در هنگام ثبت نام دانشگاه اولین سوالی که پرسیده می شود. تاییدیه تحصیلی به همراه دارید ؟ یکی از مهم ترین مدارک جهت ثبت نام است که تهیه آن به راحتی امکان پذیر است و قبل از ثبت نام حتما باید آماده باشد. همه افرادی که قصد ورود به دانشگاه را دارند برای یکبار هم که شده است این سوال برایشان ایجاد می شود که تاییدیه تحصیلی چیست. البته توجه داشته باشید که تاییدیه تحصیلی صرفا مختص این افراد نمی باشد. جلوتر در مورد اینکه شما در چه مواقعی نیازمند گرفتن تاییدیه تحصیلی هستید را بیان می کنیم. حتی شاید در برخی مواقع به دنبال روش های گرفتن تاییدیه تحصیلی باشیدکه ما در این مقاله به پاسخ دادن سوالات شما پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید که اطلاعات کافی درباره تاییدیه تحصیلی را بدست آورید و نمونه ای از تاییدیه تحصیلی را در تصاویر به شما نشان خواهیم داد تا دقیقا بدانید به دنبال چه چیزی میگردید. با مرکز مشاوره  تحصیلی و کنکور پرسا همراه باشید.

اهمیت گرفتن تاییدیه تحصیلی چیست

زمانی که شما تحصیل در مقطع دیپلم را به اتمام رساندید، مدرک دیپلم دریافت می کنید. اما برای ثبت نام دانشگاه، به همراه داشتن مدرک دیپلم کافی نیست. زیرا نیازمند یک استعلام یا تاییدیه است که مدرک دیپلم شما را تایید کند که به این تاییدیه ، تاییدیه تحصیلی گفته میشود. در این جا نقش و اهمیت گرفتن تاییدیه تحصیلی کاملا مشخص می شود. اما چه افرادی نیاز به گرفتن تاییدیه تحصیلی دارند و روش آن چگونه است؟ آیا برای گرفتن تاییدیه تحصیلی باید به مدرسه محل تحصیل خود برویم؟ یا به صورت آنلاین نیز میتوان این کار را انجام داد؟ اصلا برگه تاییدیه تحصیلی چگونه است ؟ آیا میشود یک نمونه از آن را ببینم؟ با مشاوره تخصصی تحصیلی مهندس حاج کرم برای رسیدن به جواب همراه باشید.

چه افرادی نیازمند تاییدیه تحصیلی هستند؟

  • گروه اول شامل افرادی است که بعد از دریافت گذراندن دوران متوسط قصد ورود در دانشگاه را دارند این گروه از افراد نیازمند گرفتنتاییدیه تحصیلی هستند . بدون این مدرک ثبت نام دانشگاه آنها با مشکل مواجه خواهد شد.
  • گروه دوم شامل اون دسته از افرادی می باشد که قصد دارند مهاجرت دارند و میخواهند مدرک تحصیلی خود را ترجمه کنند. در این حالت شما باید تاییدیه تحصیلی خود را به دارالترجمه ارائه بدهید. برای مشاوره تحصیلی مهاجرت کلیک کنید.
  • گروه سوم شامل افرادی هست که بعد از فراغت از تحصیل قصد دارند در یک ارگان یا سازمان خصوصی یا دولتی کارکنند که باید تاییدیه تحصیلی خود را هم به همراه سایر مدارک همراه داشته باشند.

روش های دریافت تاییدیه تحصیلی چیست

دریافت تاییدیه تحصیلی برای همه افراد به دو صورت حضوری و آنلاین امکان پذیر است. برای گرفتن تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری باید به دفتر پیشخوان دولت در شهر خود مراجعه کنید و پس از تکمیل فرم هایی که به شما میدهند، به همراه مدارک مورد نیاز به کارشناس مربوطه در دفتر پیشخوان مراجعه کنید. در ادامه فرآیند پس از تایید تمام مدارک به شما رسید تاییدیه تحصیلی داده می شود. همراه داشتن رسید تاییدیه تحصیلی که از دفتر پیشخوان تهیه کردید در هنگام ثبت نام ضروری می باشد. اما مدارکی که باید در هنگام گرفتن تاییدیه تحصیلی همراه خود داشته باشید چیست؟

  • کپی کارت ملی
  • کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • کپی مدرک دیپلم
  • ارائه شماره تلفن همراه جهت دریافت کد پیگیری تاییدیه تحصیلی
  • واریزی مبلغ مورد نظر که توسط پیشخوان دولت تعیین شده است.

دریافت تاییدیه‌تحصیلی به صورت آنلاین

در شرایط شیوع بیماری کرونا، بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در وقت و البته سلامت خود به صورت آنلاین مدارک خود را تهیه کنند. ما برای تمام مراحل همراه شما هستیم و تمام مراحل اخذ تاییدیه تحصیلی را بیان خواهیم کرد. در صورت نیاز جهت مشاوره تحصیلی و کنکور میتوانید با مرکز مشاوره آکو تماس بگیرید.

  • قدم اول ابتدا وارد سایت وزارت آموزش و پرورش شوید. (http://emt.medu.ir/)
  • پس از کلیک برروی آدرسی که در مرحله اول برای شما قرار داده شده است وارد صفحه زیر می شوید.

1

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید سه گزینه روبروی شما وجود دارد.

  • ثبت نام مدرک تحصیلی
  • پیگیری مدرک تحصیلی
  • راهنمایی ثبت نام

اگر نیازمند راهنمایی بیشتر هستید می توانید برروی ” راهنمایی ثبت نام” کلیک کنید. مدارکی که نیاز است قبل از ثبت نام برای گرفتن تاییدیه تحصیلی به صورت آنلاین در سامانه، حتما آماده باشد. شامل موارد زیر است:

  1.  اسکن شناسنامه
  2. موارد مربوط به فارغ التحصیلی شما که شامل گواهی فارغ التحصیلی نیز می شود.
  3. شماره همراه که جهت پیگیری کدی برای شما ارسال می شود.
  4. کارت بانکی که رمز دوم دارد جهت پرداخت مبلغ مورد نظر به منظور دریافت تاییدیه تحصیلی.

گزینه” ثبت نام مدرک تحصیلی “را کلیک کنید. در مرحله اول باید به انتخاب نظام آموزشی و مقطع آموزشی نیز بپردازید. توجه کنید باید دانشگاهی که قصد گرفتن تاییدیه تحصیلی برای ثبت نام در آن را دارید مشخص باشد. مطابق جدول زیر به انتخاب نظام آموزشی مربوط به شما کمک می شود. و پس از انتخاب نظام آموزشی وارد مرحله بعد شوید.

 

تاییدیه تحصیلی چیست ؟ روش دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه - گرفتن تاییدیه تحصیلی

ثبت اطلاعات مقطع و کد امنیتی در سایت ، شما را به بخش وارد کردن اطلاعات هویتی وارد میکند. در این مرحله هر گونه اطلاعاتی که مربوط به شخص داوطلب است به صورت دقیق وارد شود. تمام این مراحل در شکل زیر نشان داده شده است. شما در قدم اول باید نوع مدرک که گرفتن همان تاییدیه تحصیلی است را مشخص کنید. توجه کنید در مرحله آخر این صفحه اطلاعات استعلام گیرنده را می خواهد که شما باید دانشگاه مربوطه یا ارگان مربوطه را مشخص کنید. پس از وارد کردن دقیق تمام اطلاعات وارد مرحله بعد شوید.

مرحله تایید اطلاعات برای گرفتن تاییدیه تحصیلی به روش آنلاین

در این مرحله دقت کامل را به کار بگیرید و توجه داشته باشید جهت جلوگیری از بروز مشکل اطلاعاتتان ، کاملا دقیق وارد شده باشد و پس از یک مطالعه اجمالی تایید را انجام دهید. پس از انجام تایید وارد مرحله بعد می شوید. در ادامه نمونه تاییدیه تحصیلی را نیز برایتان قرار داده ایم.

مرحله درگاه بانکی برای گرفتن تاییدیه تحصیلی

در این مرحله  مبلغی را بابت دریافت تاییدیه تحصیلی میپردازید و برای انجام این کار حتما نیازمند رمز پویا هستید . پس از پرداخت، وارد مرحله دریافت کد پیگیری می شوید. توجه داشته باشید که برروی گزینه چاپ کلیک کرده و کد پیگیری تاییدیه تحصیلی خود را دریافت کنید که در هنگام ثبت نام به دانشگاه یا سازمان مورد نظر بدهید که روند ثبت نام شما بدون هیچ مشکلی انجام شود.

در طول ثبت نام برای گرفتن تاییدیه تحصیلی به روش آنلاین، به هیچ عنوان از دکمه Back استفاده نکنید زیرا تمام مراحل شما با مشکل مواجه خواهد شد.

با استفاده از سامانه تاییدیه تحصیلی شما می توانید برای هر مقطعی که مدنظر دارید تاییدیه تحصیلی خود را اخذ کنید. میتوانید برای مقطع کارشناسی تاییدیه تحصیلی دریافت کنید یا برای ثبت نام مقطع کارشناسی ارشد به گرفتن تاییدیه تحصیلی به روش آنلاین یا حضوری بپردازید. نمونه برگه های تاییدیه تحصیلی هر مقطع را میتوانید در ادامه ببینید.

نمونه تاییدیه تحصیلی

مشاوره تخصصی تحصیلی و کنکور آکو ، همراه شما از ابتدایی تا کنکور و ثبت نام در دانشگاه هدف!

132f398d 515d 41a4 97af 63800a318c12

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا