پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

آنالیز دینی کنکور ۱۴۰۰ تمام رشته ها

تحلیل دین و زندگی کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طی آنالیز درصد های کسب شده توسط داوطلبان در کنکور 1400 ، به طرز عجیبی دیدیم که کمتر از 1 درصد دانش آموزان در تمامی رشته ها توانسته اند در درس دینی کنکور 1400 درصد بالای 80 کسب کند. آمار پایین درصد های برتر دین و زندگی کنکور درحالی است که بررسی سوال های دینی کنکور نمایانگر آسان بودن این درس به نسبت درس های دیگر دفترچه عمومی است. این موضوع بسیار برای کارشناسان و مشاوران جالب توجه بود. به همین جهت طی جلسات متعددی با حضور اساتید کنکور دین و زندگی و مشاور های متخصص کنکور به تحلیل دین و زندگی کنکور 1400 پرداختیم. علاوه بر اینکه نتایج این گفتگو ها را با دانش آموزان کنکوری در کلاس کنکور دینی آموزشگاه درمیان گذاشتیم، لازم دیدیم در این باره با شما همراهان عزیز مجازی آموزشگاه پرسا نیز صحبت داشته باشیم. پس برای دریافت اطلاعات مربوط به آنالیز دینی کنکور 1400 همه رشته ها و نتیجه تحلیل آزمون دین و زندگی کنکور ، در کنار مشاوره روش خواندن درس دینی برای کنکور و درصد بالا در دین و زندگی کنکور ، با ما همراه باشید.

بررسی درصدهای دین و زندگی کنکور 1399 از زبان مشاور تخصصی کنکور ، مهندس سهیل حاج کرم:

آنالیز و تحلیل دین و زندگی کنکور 1400 همه رشته های - آنالیز بودجه بندی سوال های دینی کنکور 1400 - معرفی منابع معتبر دینی کنکور و روش خواندن دینی کنکور - مشاوره تخصصی کنکور - کلاس کنکور دین و زندگی در کرج

تحلیل دین و زندگی کنکور 1400

دین و زندگی جزو درس های عمومی و به نسبت آسان تر و مرتبط تر با کتاب درسی در میان درس های آزمون سراسری محسوب میشود. مرتبط تر یعنی سوال ها عموما مستقیما از متن کتاب درسی و یا آیات دروس استخراج میشود. هرچند بخش پیام آیات در تحلیل دین و زندگی کنکور 1400 جزو سخت ترین بخش و مفهومی ترین بخش این درس شناخته شد. به عنوان اطلاعات عمومی در زمینه آنالیز دینی کنکور 1400 همه رشته های نظری و فنی باید بگوییم که دین و زندگی تا به امروز در همه کنکورها سومین آزمون در دفترچه عمومی کنکور بوده است و شامل 25 سوال از کتاب های دین و زندگی  پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم میشود. در تحلیل دین و زندگی کنکور 1400 و بررسی سوال های درس دینی دریافتیم که بودجه بندی سوال ها در سال گذشته به ترتیب زیر بوده است.

  • مبحث پیام آیات و تحلیل و بررسی روایات: ۱۱ سوال
  • متن کتاب درسی: ۹ سوال
  • اشعار و احادیث: ۵ سوال

بررسی سوال های دینی دهم کنکور

طبق آنالیز انجام شده توسط برترین مدرس های دینی کنکور و مشاور های متخصص کنکور،مشخص شد که تعداد 9 سوالل از کل 25 سوال دین و زندگی از کتاب دینی پایه دهم بوده است. این تقریبا درصد زیادی از کل سوالات را شامل میشود. به طور کلی دروس ارائه شده در کتاب درسی پایه دهم حفظی است. هرچند همچنان مبحث یادگیری پیام آیات و ارتباط میان آیات و اشعار و احادیث برای داشتن درصد بالا در دین و زندگی کنکور مطرح است. طبق آنالیز دینی کنکور 1400 دروس پر اهمیت تر در کتاب دهم ، درس های 3 ، 5 ، 6، 7، 8 و 12 هستند.  برای یادگیری روش خواندن دینی برای کنکور تا پایان مقاله همراه باشید.

تحلیل دین و زندگی پایه یازدهم در کنکور

حدود 32 تا 36 درصد سوالات دینی کنکور 1400 را مباحث مطرح شده در کتاب دینی پایه یازدهم تشکیل میدهد. یعنی بین حدود 8 تا 9 سوال از کل 25 سوال آزمون سراسری دین و زندگی. خب تحلیل و بررسی سوال های دین و زندگی کنکور 1400 نشان داد که درس های سوال خیز دینی برای کنکور در این کتاب ، درس های 1 ، 2 ، 4، 5، 8 ، 9 و 10  پایه یازدهم میباشند. این درس ها ترکیبی از حفظی و مفهومی است. یا توجه به اینکه نیاز است مطالب را به دروس پایه دهم متصل کرد و پیام آیات و مطالب مطرح شده مرتبط سال دهم را نیز در کنار این مباحث قرار داد، نیاز است که به بررسی روش های خواندن دینی کنکور برای درصد بالای 80 باهم یاد بگیریم.

آنالیز سوال های دینی دوازدهم کنکور 1400

به طور کلی بین 7 یا 8 سوال در میان سوال های دینی کنکور از دروس پایه دوازدهم است. درس های 3 ، 4، 5 ، 6 و 8 در میان درس های دینی دوازدهم از اهمیت بیشتری برای کنکور برخوردارند اما از میان این دروس فقط درس 8 و 10 جنبه حفظی دارند و میتوان با تکرار و تست زنی مطالب آن را به خاطر سپرد. سایر درس ها بسیار مفهومی و استنباطی هستند و برای تسلط روی مطالب آنها نیاز به دانستن روش های یاد گرفتن دینی برای درصد بالای 80 در کنکور است.

آنالیز دین و زندگی کنکور برای همه رشته ها

دین و زندگی کنکور در رشته های ریاضی ، تجربی ، انسانی و هنر و زبان شامل سوالات مختلفی میشوند. جالب است بدانید طبق نظر سنجی انجام شده میان داوطلبان کنکوری، در هر سه رشته ، به طور میانگین 50 درصد سطح سختی سوالات دین و زندگی کنکور را در حد انتظار ارزیابی کرده اند، که در ادامه به صورت اختصاصی تحلیل سختی دین و زندگی کنکور برای هر رشته را نیز بازگو میکنیم. بالا بودن تعداد شرکت کننده ها با نظر در حد انتظار نمایانگر یک موضوع و تنها یک موضوع است! که نیازی به زیاده روی در خواندن دینی کنکور نیست، بلکه با یک روش مطالعه صحیح و عمیق در کنار تست زدن و منابع معتبر میتوان رتبه خوبی در درس دین و زندگی کسب کرد. اما برگردیم سراغ آنالیز درس دینی کنکور 1400 رشته های مختلف.

دین‌و‌زندگی کنکور 1400 ریاضی

حداقل درصد دینی برای قبولی در رشته های برتر رشته ریاضی و فیزیک در منطقه یک 50 درصد، منطقه دو 60 درصد و منطقه سه 75 درصد بوده است. این نشان دهنده اهمیت دین و زندگی کنکور به خصوص در منطقه های 2 و 3 جهت قبولی در رشته های برتر ریاضی و فیزیک است. جالب است بدانید در نظر سنجی که میان داوطلبان کنکور ریاضی انجام شد، با جامعه آماری 1800 نفر ، بیش از نیمی از شرکت کنندگان ، معادل 55 درصد از آنها،  سوالات دین و زندگی 1400 ریاضی را در حد انتظار دانسته اند و تنها 5% افراد دین و زندگی کنکور را سخت تر از حد انتظار دانسته اند. اگر داوطلب رشته ریاضی برای کنکور 1401 هستی باید این خبر خوش را به عنوان انگیزه ادامه پرقدرت تر بدانی و خود را برای 100 زدن دین و زندگی در کنکور آماده کنی.

در پاسخنامه های پیشنهادی ارائه شده توسط برترین اساتید کنکور دین و زندگی و رتبه های برتر ، بیشتر سوال ها درست پاسخ داده شده بود و این امر موفقیت در دین و زندگی کنکور را برای دانش آموزان پر تلاش کنکوری قابل دسترس میکند.

آنالیز دینی کنکور 1400 تجربی

در پاسخ های دینی ارائه شده برای دین و زندگی کنکور 1400 رشته تجربی ، تقریبا تمام گزینه ها درست بودند بجز سوال های 60 ، 65 ، 63 و 71 که ظاهرا جزو سوال های پیچیده و غلط انداز بوده اند. این پیچیدگی و نکته دار بودن سوال حتی توانسته تقریبا نصف اساتیددین و زندگی کل کشور و رتبه های برتر کنکور 1400 را به اشتباه بیاندازد. اما به طور کلی نظر داوطلبان در خصوص سختی یا آسانی دین و زندگی کنکور تجربی 1400 با رای 57 درصدی از میان 8000 شرکت کننده در نظر سنجی ،سختی در حد انتظار سوال ها بوده است. توجه داشته باشید که داوطلبان رشته تجربی باید سخت کوش تر از دیگران باشند. چون جداقل درصد دین و زندگی برای قبولی در رشته های پزشکی و پیراپزشکی 50 و حد اکثر آن 80 بوده است. که به تفکیک منطقه کمترین درصد دین و زندگی مطقه 1 به طور میانگین 50 درصد ، منطقه 2 میانگین 6 درصد و منطقه 3 میانگین 71 درصد بوده است.

تحلیل دین و زندگی کنکور انسانی 1400

سوال های 54 ، 58 و 64 جزو سوال های سخت دین و زندگی کنکور انسانی 1400 شناخته شده اند. دین و زندگی برای این رشته کمترین درصد آسانی از نظر کاربران را به خود اختصاص داده است و حدود 60 درصد از داوطلبان در ساده بودن سوالات دین و زندگی کنکور انسانی 1400 اتفاق نظر داشته اند. البته درس های موثر بر فهم بهتر دین و زندگی مانند فلسفه و منطق و عربی تخصصی ، در کنار استعداد ذاتی دانش آموزان رشته انسانی در مسائل اثباتی و دریافتی ، میتواند علت این آسانی نسبی باشد. داوطلبان برتر رشته انسانی حداقل درصد میانگین 65 را در دین و زندگی کنکور 1400 منطقه یک داشته اند و این عدد برای مناطق 2 و 3 به ترتیب 54 و 56 درصد بوده است. اما روش خواندن دینی برای رتبه های برتر کنکور چه بوده است؟ چه منابعی را باید تهیه و مطالعه کنیم؟

تحلیل دین و زندگی کنکور انسانی 1400

روش خواندن دین و زندگی برای کنکور

آنالیز و تحلیل درس دین و زندگی یا همان دینی کنکور 1400 به ما نشان داد که اهمیت هر پایه در کنکور تقریبا برابر است. پس نمیتوان گفت که مثلا برای داشتن درصد بالا در دینی باید تمرکز بیشتری روی پایه دوازدهم خواهم گذاشت. بلکه برای یادگیری درست دین و زندگی باید بتوانید مطالب و آیات و اشعار و پیام آنها را به شکل یک زنجیره به هم متصل برای ثابت کردن یک هدف واحد در نظر بگیرید.

در بخش قبلی به شما گفتیم که در بررسی سوال های دینی کنکور 1400 برخی درس ها مهم تر تلقی شده اند. اما فراموش نکنید که طراحان کنکور ممکن است برای سال بعد نظرشان را عوض کنند. پس یادگیری و تست زنی برای تمام کتاب های درسی سه پایه لازم است. فراموش نکنید که داشتن منبع درست برای یادگیری و تست زنی قدم اول است و سپس روش درس خواندن شما میتواند در یادگیری دروس موثر باشد. اما روش صحیح برای خواندن دینی کنکور و یادگیری هر بخش چیست؟

پیش از هرچیز به یاد دارید که در تحلیل و آنالیز دین و زندگی کنکور 1400 کل سوالات را از دیدگاه مبحثی و موضوعی به سه بخش تقسیم کردیم. اگر مقاله را با دقت خوانده باشید به یاد دارید که حتی گفتیم هر یک از این مباحث چند سوال از کل سوالات دینی کنکور را شامل میشوند. اما اگر یادتان نیست مجددا این سه را معرفی خواهیم کرد و سپس به تحلیل روش یادگیری هر یک از بخش های دین و زندگی کنکور خواهیم پرداخت. روش یادگیری مبحث آیات و روایات ، متن کتاب درسی و اشعار و احادیث دینی کنکور در سایت تخصصی مشاوره و کنکور پرسا.

مطالعه دین و زندگی 01 01

روش یادگیری آیات و روایات دین و زندگی کنکور

اکثر آیات و روایات در کتاب های دین و زندگی به زبان عربی همراه با ترجمه فارسی بیان شده اند. بنابراین برای دانش آموزان کنکوری حفظ کردن متن عربی و ترجمه فارسی آن نیاز است. البته اگر در درس عربی قوی هستید و با دیدن بخشی از متن عربی آیه میتوانید نکات مربوط به پیام آیه و روایات مربوطه به  آن را به یاد ببیاورید ، حفظ کردن متن عربی چندان اهمیت ندارد. اما به خاطر سپردن تمامی نکات مربوط به آیات از جمله پیام مد نظر ، هدف گوینده ، پیام های جانبی و مبحث و روایات مربوط به آن اهمیت زیادی دارد. برای یادگیری پیام آیات میتوانید از روش درست کردن دفترچه که در نحوه خواندن تاریخ ادبیات کنکور به شما آموزش دادیم نیز استفاده کنید.

خواندن متن کتاب درسی دینی برای کنکور

هرگز این نکته را فراموش نکنید که متن کتاب درسی برای کنور منبع اصلی طراحان سوال است. پس برای شما نیز باید خواندن کتاب درسی به طور کامل و بدون هیچ کم و کاستی از مهمترین نکاتی است که میتوانیم در قالب آنالیز دینی کنکور 1400 برای شما بیان کنیم. در خواندن متن کتاب درسی، دقییق و هشویار باشید. اگر کلمه ای پررنگ تر از بقیه یا بزرگتر نوشته شده است، به آن توجه کنید. کمی درباره آن فکر کنید. آیا این کلمه یا عبارت ارتباط خاصی با آیات این درس یا درس های قبلی دارد؟ اگر آیه یا حدیثی در متن کتاب آمده است سعی کنید آن را با سایر آیات مرتبط کنید و خلاصه بگوییم از هیچ یک از بخش های کتاب درسی به راحتی نگذرید.

اینستاگرام مرکز مشاوره کنکور آکو

به عنوان مرکز مشاوره کنکور و ارائه دهنده برترین کلاس های دین و زندگی در کرج به شما پیشنهاد میکنیم که هیچ یک از بخش های کتاب را نادیده نگیرید. حتی درس هایی که طبق تحلیل دین و زندگی کنکور سال 1400 و سال های قبل بی اهمیت شناخته شده اند را نیز با دقت بخوانید. شما نمیدانید که طراحان سوال های دینی کنکور 1401 چه دیدگاه و سلیقه ای برای انتخاب سوال ها دارند.

بررسی نحوه یادگیری اشعار و احادیث دینی کنکور

نحوه یادگیری اشعار و احادیث در دینی کنکور به صورت تلفیقی از روش یادگیری آیات و روایات و خواندن متن کتاب دین و زندگی است. میپرسید یعنی چه؟ یعنی از طرقی درست مثل یادگیری آیات متن را حفظ کنید و پیام های اصلی و فرعی را درباره آنها یادداشت و از روش گفته شده به خاطر بسپارید.

حفظ کردن پیام ایات اگر متن و کتاب درسی را کامل خوانده باشید و توانایی لینک کردن مطالب به هم را داشته باشید بسیار راحت است و حتی با خواندن متن عربی آن نیز میتوانید پیام های آن را در ذهن مرور کنید. در عین حال هنگام یادگیری پیام  اشعار و احادیث باید بتوانید ارتباط آن با آیات و روایات درس های مختلف را نیز بیابید. بنابراین برای یادگیریاشعار و احادیث بهتر است از درسنامه های منابع صحیح تست و آموزش دین و زندگی کنکور کمک بگیرید. البته در کنار تمام مطالب گفته شده در زمینه روش خواندن دین و زندگی کنکور، برای بازدهی بیشتر درس خواندنن، افزایش ساعت مطالعه برای کنکور را فراموش نکنید.

behtarin dini konkur

منابع معتبر آموزش و تست دین و زندگی برای کنکور

از منابع معتبر وو تایید شده توسط بزرگان کنکور بطبق تحلیل ها و بررسی های انجام شده بر روش آموزش دین و زندگی کنکور و تست های استاندارد موجود کتاب در سال 1400 کتاب دین و زندگی جامع استاد پیمان فرهادیان بود. که البته با توجه به اختصاصی بودن کتاب ها برای دانش آموزان کلاس های دین و زندگی استاد فرهادیان ، امکان تهیه آن برای عموم امکان پذیر نیست. اما کتاب های مشابه اما با کیفیت کمتری که در بازار وجود دارند را در ادامه به ترتیب موضوع برای شما بیان میکنیم. توجه داشته باشید که برای خرید کتاب میتوانید به فروشگاه کتاب آموزشگاه پرسا مراجعه کنید.

کتاب های کمک درسی دین و زندگی به سه دسته کلی تقسیم میشوند. دسته اول کتاب های جامع هستند که میتوانند تمام نیاز شما را فراهم کنند و علاوه بر تست و درسنامه ، پیام آیات و ارتباط درس ها و … برای همه کتاب های دین و زندگی کنکور را نیز توضیح داده اند. در آنالیز روش درس خواندن دینی برای کنکور 1400 کتاب های جامع بهترین گزینه بوده اند. دسته دوم دسته طبقه بندی شده ها هستند که معمولا بر اساس پایه طبقه بندی شده اند و میتوانند دانش آموز را هنگام متصل کردن چند مطلب به همدیگر گیج کنند.

همچنین احتمال خطا و جا انداختن یک مطلب توسط دانش آموز در خواندن هر درس افزایش می یابد. در نهایت کتاب های موضوعی هستند که معمولا به صورت دفترچه هایی با محوریت درسنامه ارائه میشوند. پیشنهاد ما این است که کتاب های موضوعی را به روشی که پیش از این در زمینه ادبیات مطرح کردیم خودتان تولید کنید.

  • کتاب های برتر جامع برای خواندن دینی کنکور: دین وزندگی میکرو طبقه بندی جامع گاج – دین و زندگی جامع خیلی سبز
  • دین و زندگی جامع مهر و ماه
  • کتاب های پایه به پایه در تحلیل دین و زندگی کنکور 1400: سیر تا پیاز دین و زندگی – دین و زندگی پایه به پایه خیلی سبز – کتاب های جیبی خیلی سبز
  • متاب های برتر موضوعی در آنالیز سوالهای کنکور:آیات و نکات میکروطلایی گاج – کتاب جیبی آیات و روایات خیلی سبزپیام آیات دینی مهر و ماه – آیات و روایات خیلی سبز

آموزشگاه کنکور و مشاوره تخصصی کنکور پرسا

ما مشاوران و کارشناسان کنکور در آموزشگاه ، با دیدگاه “همه برای کنکور باید شانس برابر داشته باشند” اطلاعات اساسی و نکات پر اهمیت را در هر زمینه برای پیشرفت همراهان آنلاین خود به اشتراک میگذاریم. همه دانش آموزان با داشتن اطلاعات کافی درباره تحلیل و بررسی درس های کنکور میتوانند برای کنکور سال بعد آمادگی بهتری داشته باشند. به همین جهت اصلی ترین موضوعاتی که در تحلیل دین و زندگی کنکور 1400 به نظرمان رسید را طی این مقاله به شما منتقل کردیم.

 هرچند برای دانش آموزانی که نیاز به مشاوره تخصصی و متناسب با شرایط درس خواندن خودشان دارند، آنالیز های تخصصی هر سوال از دینی کنکور 1400 همه رشته های نظری و فنی صورت میگیرد و برنامه و روش اختصاصی برای یادگیری درس های دینی کنکورشان تدارک دیده میشود. برای شما دوست عزیز مشاوره رایگان آنلاین نیز در بهترین آموزشگاه کنکور کرج نظر گرفته ایم.

 

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا