پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اردو و پانسیون مطالعاتی

تفاوت های پانسیون مطالعاتی با اردو مطالعاتی

بررسی ویژگی های پانسیون و اردو های مطالعاتی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

اگر تا کنون به دنبال این بوده باشید که برای مطالعه کنکور در ایام نوروزی باید به چه نکاتی توجه داشته باشید تا با وجود دید و بازدید های عید و برنامه های خانوادگی، شرایط مناسبی برای مطالعه و پایبندی به برنامه ریزی درسیتان داشته باشید، حتما با اصطلاح اردو نوروزی و یا پانسیون مطالعاتی مواجه شده اید و یا برای شرکت در آن ها اقدام کرده اید، اما پیش از انتخاب باید بدانید کدام شیوه مطالعه مناسب شماست؟ ویژگی های یک اردو مطالعاتی و پانسیون مطالعاتی استاندارد چیست؟ و اصلا فرق اردو مطالعاتی با پانسیون مطالعاتی چیست؟ چگونه می شود گزینه مناسب تری را انتخاب کرد؟ در ادامه به پاسخ تمام این سوالات میپردازیم.

انتخاب پانسیون مطالعاتی
اردوی مطالعاتی چیست و چگونه برگزار می شود؟

در رابطه با اردو مطالعاتی می توان گفت که در یک اردو مطالعاتی علمی با استاندارد های لازم، دانش آموزان با انگیزه بیشتر و حضوری فعال در جمع و در رقابت با یکدیگر به مطالعه و رفع اشکالات درسی و حل نمونه سوالات و تست های مهم می پردازند و همچنین از راهنمایی اساتید آموزشی بهره می برند.

برای مثال ممکن است شما در مطالعه فردی احساس کسالت کنید و یا اینکه اگر در مبحثی اشکال دارید متوجه اشتباهتان در تست زنی نشوید، اما در حل مسائل به صورت گروهی و به کمک اساتید به نکات تست زنی در حل مسائل پی می برید، شاید بدانید که این اردو ها انواع متفاوتی دارند از جمله:
• اردو نوروزی
• اردو جبرانی
• اردو تابستانی

شرکت در اردو مطالعاتی
همانطور که از اسم این دوره ها مشخص است برای مثال در یک اردو نوروزی دانش آموزان می توانند در ایام عید با توجه به جدول زمانبندی برگزاری دوره ها و با هماهنگی پشتیبان ها و اساتید برای مطالعه به آموزشگاه ها مراجعه کنند از آنجایی که معمولا اکثر کتابخانه ها در ایام نوروزی بسته اند، آموزشگاه ها با برگزاری اردو نوروزی این امکان را برای دانش آموزان فراهم می کنند که فضایی مناسب برای مطالعه و یادگیری در ایام نوروز داشته باشند.

پانسیون مطالعاتی

در اردو جبرانی برای جبران زمان از دست رفته ی دانش آموزانی که دیرتر تصمیم به شرکت در کلاس های آموزشی را داشته اند یا به هر دلیلی امکان مطالعه را نداشته اند برگزار می شود. کلاس های این اردو ها می توانند در هر زمانی از سال و همگام با سایر کلاس های آموزشی تشکیل شوند.

همچنین در اردو تابستانی دانش آموزانی که از پایه یازدهم یا زودتر تصمیم به مطالعه دارند و همچنین پشت کنکوری ها می توانند از شرایط محیطی مناسب و دقیق برای مطالعه در دوران تابستان که امکان پایبندی به برنامه ریزی درسی دشوار است بهره مند شوند.

نکات بارز و ویژگی های اردو مطالعاتی استاندارد

باید اشاره کنیم که این دوره ها در هر صورت برای جمع بندی دروس و یا جبران دروس عقب افتاده مناسب اند اما در صورتی که در اردو مطالعاتی دبیران مربوطه به نظم کلاس ها و رعایت برنامه های درسی توجه و نظارت کافی داشته باشند، کمک بزرگی به حفظ نظم و انگیزه دانش آموزان می شود و سطح کیفیت برگزاری آن اردو و آموزشگاه را بالا می برد که صحت این سطح کیفیت در پیشرفت دانش آموزان و رتبه ی دانش آموزان سال های گذشته قابل مشاهده است.

                    ویژگی ها و مزایای یک اردو مطالعاتی استاندارد و مفید
برگزاری کلاس های  نکته و تست تکنیک های مطالعه و تست زنی مطالعه مفید با بازدهی بالا حضور اساتید آموزشی اتمام 80 تا 100 درصد دروس
پیگیری درسی و آزمون آززمایشی ایجاد روحیه و انگیزه ایجاد حس رقابت و آرامش بررسی و تحلیل آزمون ارائه راهکار برای مطالعه دروس
مشاوره و برنامه ریزی برنامه ریزی جز به جز دقیق و شخصی بیدار باش صبحگاهی فرصت استراحت و دید و بازدید کمک و مشاوره حضوری

پانسیون مطالعاتی چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

پانسیون های مطالعاتی به نوعی کتابخانه هایی هستند با شرایط مناسب تر، صندلی های راحت و استاندارد با طراحی خاص برای ایجاد فضای مناسب مطالعه، از مشخصه های اصلی پانسیون مطالعاتی و مهم ترین نکته در پانسیون های مطالعاتی داشتن فضایی آرام و اختصاصی است، مسلما این شرایط برای آن دسته از دانش آموزان که در شلوغی و مطالعات گروهی تمرکز کافی ندارند و درصد یادگیریشان پایین می آید مناسبتر است.

در پانسیون های مطالعاتی دانش آموزان در محیطی مناسب در سکوت و نور کافی به مطالعه می پردازند. و همچنان خدمات آموزشی و نظارت بر روند مطالعه آنها انجام می شود پس می توان گفت با داشتن این امکانات دیگر نیازی به صرف هزینه جداگانه برای کلاس های خصوصی نخواهید داشت.

اما در کنار مزایای مطالعه در پانسیون ها ممکن است با وجود هزینه های بالا با معایب آن نیز مواجه شوید، برای مثال برخی آموزشگاه ها ممکن است با تبلیغات گسترده و فریب دهنده و به بهانه ی ارائه جدول های برنامه ریزی شما را به سمت خود بکشانند اما سود و فایده ای در افزایش میزان یادگیری و پیشرفت در رتبه و تراز شما نداشته باشند.

مقایسه نهایی پانسیون مطالعاتی با اردو مطالعاتی

پس تا اینجا با این دو اصطلاح تا حدودی آشنا شده اید، حال انتخاب بین این دو کاملا به خودتان بستگی دارد و اینکه کدام شرایط را برای مطالعه ترجیح می دهید؟ آیا در موقعیت فردی عملکرد بهتری دارید یا مطالعه و رقابت گروهی را ترجیح می دهید؟

اما همیشه پیشنهاد ما به دانش آموزان این است که با توجه به شرایط خودشان اگر امکان مطالعه در منزل را دارند تنها با برنامه ریزی دقیق در منزل به مطالعه دروس بپردازند.

در صورت لزوم با استفاده از ویدئو های آموزشی، کتاب های کمک آموزشی همراه با پاسخ های تشریحی و یا کمک مشاورین و اساتید خصوصی به رفع اشکاال بپردازند. خودتان را با دیگران مقایسه نکنید و شرایط خودتان را بسنجید، ممکن از محیطی که شما در منزل در اختیار دارید برایتان بسیار مناسب و به دور از استرس باشد اما برای دوستانتان شرایط متفاوت باشد.

برنامه ریزی مطالعه کنکور

مشاوره و برگزاری اردو نوروزی

در راستای برگزاری اردوهای نوروزی و انواع کلاس های رفع اشکال، تیم مشاورین آکو در آموزشگاه پرسا آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با برگزاری اردو نوروزی در کرج می باشد، برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 02633408944 تماس حاصل فرمایید یا به اکانت تلگرام مشاوره کنکور و یا اکانت اینستاگرام مشاوره تحصیلی ما سر بزنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا