پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ تا سه شنبه ساعت ۱۲!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طبق عادت هر ساله در روز شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ شاهد تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ برای داوطلبان انتخاب رشته با کنکور دانشگاه های سراسری ۱۴۰۲ بودیم.این تمدید طی اطلاعیه ای توسط سازمان سنجش به اطلاع داوطلبان رسید که متن اصلی این اطلاعیه در سازمان سنجش به شرح زیر بود.

پیرو انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۲۸و اطلاعیه اصلاحات سری اول دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته به تاریخ ۱۴۰۲/۰۵/۳۱، بدین‌وسیله به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۲/۰۶/۰۴) برای انتخاب رشته اقدام ننموده اند، ترتیبی اتخاذ شده که بتوانند تا ساعت ۲۴:۰۰ (۱۲ شب) روز دوشنبه به تاریخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۶نسبت به انتخاب رشته اقدام نمایند.

اطلاعیه رسمی بعدی که از سایت سازمان سنجش دریافت کردیم مبنی بر تمدید مهلت انتخاب رشته دانشگاه های سراسری با آزمون تا سه شنبه ساعت ۱۴ بود. احتمالا علت این تمدید عجیب به علت اختلال شب گذشته سرور های سازمان سنجش بود که به علت شلوغی بیش از حد سامانه پیش آمد.

این تمدید مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ اطلاعیه رسمی نداشت و صرفا در قسمت ورود به سامانه انتخاب رشته ذکر شده است که تا ساعت ۱۴ روز سه شنبه !

در ساعت ۱۴ روز سه شنبه طی اطلاعیه غیر رسمی مبنی بر تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ تا ساعت ۱۲شب روز سه شنبه ۷ مرداد ۱۴۰۲ تمدید شد.

آخرین مهلت تمدید انتخاب رشته کنکور 1402

باتوجه به اینکه در اصلاحات دفترچه انتخاب رشته امسال خیلی عجیب بود و بعضی کد رشته محل ها کلا حذف شد و بعضی ها حتی تا ۵ نفر افزایش ظرفیت داشتند، برخی ویژه بومی های استان محل تحصیلشان حذف شد یا پذیرش را تک جنسیتی کردند و برخی دیگر تعهد خدمتشان در محل تحصیل اضافه شد، پیشنهاد میشود داوطلبانی که تا تاریخ ۴ شهریور ۱۴۰۲انتخاب رشته شان را انجام داده اند حتما نسبت به بازبینی انتخاب های وارد شده در سایت توجه نمایند.

احتمالا انتخاب رشته دوبار دیگر به مدت یک روز تمدید شوند یعنی پیش بینی میکنیم داوطلبان تمام رشته ها تا بتوانند برای رشته های با آزمون و براساس سوابق تحصیلی دانشگاه های سراسری، غیرانتفاعی و پیام نور تا ۸ شهریور انتخاب رشته اینترنتی از طریق سایت سنجش انجام دهند اما هنوز در این باره اطلاعاتی در سایت سنجش قرار نگرفته است.

بچه هایی که برای انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه های سراسری میخواهند اقدام کنند هم تا ۹ مرداد برای ثبت علاقه مندی به رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری، دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های پیام نور دارند. اما داوطلبان کد رشته محل های دانشگاه های آزاد با کنکور یازدهم آخرین مهلتشان است و بدون کنکور فعلا مهلت دارند و دانشگاه آزاد محدودیتی اعلام نکرده است.

تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ تا سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی میشود!

پیش بینی میکنیم مهلت انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ تا هشتم باشد و باتوجه به اینکه در دفترچه انتخاب رشته زمان اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته را مهرماه اعلام کرده اند، میتوانیم انتظار داشته باشیم که در اعلام نتایج و پایان دادن به تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ عجله ای نیست.اما بچه هایی که میخواهند در انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ سراسری شرکت کنند باید تا به امروز فقط تا پایان روز دوشنبه ۶ شهریور وقت دارند و باید برای تمدید مجدد مهلت انتخاب رشته منتظر اعلامیه بعدی سازمان سنجش درباره تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ باشند.

خبر رسمی سازمان سنجش: مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از پایان مهلت انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ در روز دوشنبه ۶ شهریور ماه خبر داد.

عدم تمدید مهلت انتخاب رشته 1402 به گفته سازمان سنجش

باوجود این اطلاعیه رسمی در شب دوشنبه که آخرین مهلت وارد کردن کد رشته های مورد نظر بود، شاهد ایجاد اختلال در سامانه و نتیجتا تمدید مهلت انتخاب رشته ۱۴۰۲ تا روز سه شنبه بودیم. پیش بینی میشود این ساعت دو بار دیگر تا ۱۷ و ۲۱ هم تمدید شود! در صورت تمدید در همین اطلاعیه میتوانید اخرین اخبار را مطالعه نمایید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا