پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشکده آزاد کشاورزی کرج

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (2 امتیاز)

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از بزرگترین و معتبرترین سامانه های دانشگاهی در ایران می باشد. این دانشگاه دارای واحدهای فراوانی می باشد که تقریبا می توان گفت در همه استان های کشور و همینطور در بسیاری از شهرستان ها شعبه دارد. دانشگاه آزاد اسلامی از واحد هایی تحت عنوان دانشکده تشکیل شده است، دانشکده محلی است که دروس دانشگاهی مختلف در آنها تدریس میشود. هر دانشکده از چندین گروه آموزشی تشکیل شده است، در هر دانشگاه، دانشکده های مختلفی وجود دارد. دانشگاه آزاد کرج یکی از بزرگترین و کامل ترین واحدهای دانشگاهی آزاد اسلامی در ایران است که دارای دانشکده های مختلفی است. یکی از این دانشکده ها دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج است که در این مقاله قصد داریم به معرفی رشته های این دانشکده و شرایط تحصیل در آن بپردازیم. با مرکز مشاوره انتخاب رشته کنکور آکو ، بهترین مرکز انتخاب رشته در کرج همراه باشید.

دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج

تعداد دانشجویان دانشکده کشاورزی کرج شامل 1000 نفر می باشد و همینطور تعداد اعضای هیات علمی آن که شامل استاد، دانشیار، استادیار و مربی میباشند 53 نفر است. دانشکده کشاورزی در ابتدای آغاز به کار خود با هدف و تحقیق و توسعه محصولات کشاورزی شروع به کار کرد، و اصولا یکی از مهمترین اهداف احداث دانشکده های کشاورزی، تربیت و پرورش افراد نیرومند و عالم به دانش مربوط به حوزه کشاورزی بود، تا به این ترتیب سبب توسعه و آبادانی کشور در بخش کشاورزی و تامین محصولات کشاورزی مورد نیاز کشور مطابق با استاندارد های بین المللی باشند. اما رشته های ارائه شده در  دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج بدون کنکور نیستند و نیاز به کسب رتبه لازم در آزمون برای انتخاب این رشته ها دارید.

رتبه لازم جهت قبولی در دانشکده کشاورزی

قبولی در رشته کشاورزی بسیار برای داوطلبان این رشته آسان میباشد. و اصولا داوطلبان علاقمند به این رشته ها میتوانند با شرکت در آزمون سراسری و نزدن درصد منفی، در رشته کشاورزی قبول شده و شروع به تحصیل کنند. از رشته های پر طرفدار در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج میتوان به رشته مهندسی علوم باغبانی ، گیاه پزشکی  ، مهندسی کشاورزی مکانیک بیوسیستم و … را نام برد. در هر دانشکده گروه های مختلف علمی فعالیت میکنند.

رشته های دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج

رشته های دانشکده های کشاورزی دانشگاه آزاد کرج ر در ادامه این مقاله معرفی میکنیم. هرچند که ممکن است رشته های جدید در گروه های علمی جدی مثل بیو تکنولوژی در این دانشگاه اضافه شده باشند اما ما تعدادی از گروه ها و رشته های اصلی تشکیل دهنده مشترک در دانشکده کشاورزی کرج را معرفی خواهیم کرد. این رشته ها به اختصار عبارتند از: 

  • رشته اقتصاد کشاورزی
  • رشته علوم و مهندسی خاک
  • رشته علوم مهندسی آب
  • گروه علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز
  • گروه گیاه پزشکی
  • گروه علوم دامی
  • گروه اگروتکنولوژی
  • گروه علوم و صنایع غذایی
  • گروه مهندسی بیوسیستم
دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج
پرورش گیاه های ارگانیک در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج

رشته های اقتصاد کشاورزی در دانشکده کشاورزی کرج

 گروه اقتصاد کشاورزی دانشکده کشاورزی کرج و در مجموع گروه اقتصاد کشاورزی در علوم اقتصادی موثر بر کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرند. معیار های اقتصادی در امور مربوط به کشاورزی که شامل، بذر، گیاه، خاک، آب، تجهیزات کشاورزی دخیل هستند و همه این موارد را مورد بحث و بررسی قرار میدهند.

رشته های علوم و مهندسی خاک در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج

دانشجویان این رشته مهارت های لازم جهت شناسایی مراحل پیدایش، تشکیل، تکامل و تحول خاک ها و همچنین به صورت تخصصی شناسایی و رده بندی انواع خاک های قابل استفاده در کشاورزی را بررسی و فرا میگیرند. از دیگر علوم مربوط به این رشته، شناسایی عوامل فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی موثر بر رشد و نمو گیاهان که همه آن ها از خاک منشاء گرفته اند بررسی میکنند. شناسایی و مدیریت حاصلخیزی خاک و تغذیه گیاهان، شناسایی و مدیریت آلاینده های زیست محیطی در منابع خاک و آب و در نهایت شناسایی عوامل موثر در فرسایش خاک و مدیریت و حفاظت خاک از دیگر وظایف متخصصین فارغ التحصیل این رشته می باشد.

دانشکده کشاورزی و مهندسی خاک دانشگاه آزاد کرج

گروه علوم مهندسی آب 

رشته های گروه مهندسی آب در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد واحد کرج خود شامل زیر دسته هایی میشود که معرفی آنها خالی از لطف نیست. این رشته ها به تفکیک عبارتند از:

  • خوشه آبیاری و زهکشی 
  • سازه های آبی 
  • مدیریت منابع آب 
  • هواشناسی کشاورزی
  • آب و فناوری اطلاعات
  • آب و مهندسی محیط زیست 
  • آب و کشاورزی
  •  آب و توسعه
  •  آب و اقتصاد
  •  آب و حکمرانی
  •  آب و حقوق
  •  آب و مهندسی سیستم
  •  مهندسی آثار و سازه های تاریخی آب

گروه رشته های علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز

باغبانی شامل مجموعه ای از علوم، فنون و هنر در زمینه های گیاهشناسی، خاکشناسی، ژنتیک، فیزیولوژی گیاهی، تغذیه گیاهی، اصلاح نباتات، گیاهپزشکی، میوه کاری، سبزی کاری، گلکاری، گیاهان دارویی و طراحی فضای سبز میباشد. این رشته از دوقسمت علوم باغبانی و مهندسی فضای سبز تشکیل شده است. که به تفکیک و با بهترین امکانات در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ارائه میشود.

گروه رشته های علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج

رشته علوم دامی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج  به طور اصولی به روی مطالعه و بررسی در زمینه های مختلف دامی میپردازد و اصولی چون تغذیه دام، اصلاح نژاد، فیزیولوژی و افزایش تولید اقتصادی با استفاده از اصول بهداشت و مدیریت در پرورش دام و طیور و نگهداری محصولات دامی، را هدف کار خود قرار میدهند.

رشته های مربوط به گیاه پزشکی در دانشکده کشاورزی کرج

رشته های گیاه پزشکی شامل رشته بیماری شناسی گیاهی و رشته حشره شناسی کشاورزی توسعه داده شده است که در دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج ارائه میشود. رشته بیماری شناسی، شامل چهار گرایش میباشد. قارچ شناسی، ویروس شناسی، پروکاریوت های بیماری زای گیاهی و نماتود شناسی. دانشجویان رشته حشره شناسی نیز در زمینه های کنترل بیولوژیک و پاتولوژی حشرات، اکولوژی و مدیریت، سیستماتیک و سم شناسی شروع به تحقیق و توسعه میکنند.

گروه رشته های نوظهور اگروتکنولوژی در دانشکده کشاورزی

گروه رشته های نوظهور اگروتکنولوژی در دانشکده کشاورزی با هدف تولیدات زراعی متکی بر مبانی بوم سازگار تولید و جنبه های زیست محیطی مربوطه بوده و از طرفی ایجاد دیدگاه های همه جانبه و نگرشی تلفیقی در امر تولید کشاورزی است. یکی از مهم ترین اهداف این گروه تولیدات زراعی است که متکی به حفظ منابع پایه، افزایش کارایی و حفاظت از محیط زیست می باشد، بررسی تغییرات اقلیمی و گرمایش جهانی یکی دیگر از اهداف تحقیق و پژوهش مربوط به این گروه میباشد.

گروه رشته های علوم و صنایع غذایی دانشکده کشاورزی دانشگاه آزاد کرج

علوم و صنایع غذایی به مجموعه ای از علوم گفته می شود که کیفیت فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی محصولات کشاورزی اعم از گیاهی و دامی را به جهت محافظت و نگهداری مورد بررسی قرار داده است. هدف از ایجاد این رشته تربیت نیروی انسانی است که بتوانند با تکیه بر علوم خود بتوانند اداره و هدایت واحدهای صنعتی فرآورده های غذایی را بر عهده گرفته.

گروه رشته های مهندسی بیوسیستم

گروه مهندسی جهت تامین نیروی انسانی متخصص در زمینه طراحی، ساخت و کاربرد ماشین ها و تجهیزات مورد نیاز کشاورزی راه اندازی گردید. در حال حاضر این رشته به عنوان رشته مهندسی مکانیک بیوسیستم تغییر نام داد.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. هرچی دیوس و اشغال هست برای تدریس تو این خراب شده جمع شدن .البته خودشون هم بلد نبودن تا چیزی هم یاد ماها بدن .لعنت بر پدر اژنگ تاجالدینی و هادوی

    1. مگه هنوز تاج الدینی هست؟من بیست و یک سال قبل اونجا درس خوندم اون اسکول بود با لکنت زبونش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا