پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

دانشکده فنی دختران دکتر شریعتی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (9 امتیاز)

در مقاله فوق به معرفی دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران می پردازیم. در آبان‌ماه سال ۱۳۶۱ پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای خودکفایی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای آموزشکده فنی سمیه تأسیس گردید. این آموزشکده در اسفند سال ۱۳۶۲ در رشته‌های خیاطی و دوخت تجاری و در مهر سال ۱۳۶۴ در رشته آمار، در بهمن ۱۳۶۴ در رشته الکترونیک اقدام به پذیرش دانشجو کرد. در مهر سال ۱۳۶۶ رشتهٔ حسابداری به سایر رشته‌ها اضافه شد و دانشجویان دانشکده به ۳۰۰ نفر رسید‌. شعبهٔ ۲ آموزشکده سمیه در سال ۱۳۶۸ که شامل واحدهای آموزشی، اداری و خوابگاه بود تأسیس گردید‌‌. داستان تبدیل آموزشکده فنی و حرفه ای سمیه به دانشگاه فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران داستان طولانی دارد که در ادامه به توضیح آن میپردازیم.

فهرست مطالب

دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران

معرفی دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران

در اواخر دهه 60 دانشکده فنی دخترانه سمیه در رشته‌های آمار، حسابداری، کامپیوتر، الکترونیک، طراحی و دوخت و صنایع شیمی دانشجو پذیرفت. بعد از سال‌ها و هم زمان با شانزدهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مرکز آموزش عالی فنی دخترانه شریعتی با حدود ۵۰۸ دانشجو در رشته‌های معماری، الکترونیک، آمار، کامپیوتر، حسابداری و طراحی دوخت در خانی‌آباد تهران به مرحله بهره‌برداری رسید. از سال ۱۳۹۰ دانشکده فنی و حرفه‌ای دختران دکتر شریعتی همراه با ۱۶۷ آموزشکده دخترانه و پسرانه دیگر در تمام کشور از وزارت آموزش‌وپرورش جدا شد و به‌عنوان دانشگاه فنی و حرفه‌ای دکتر شریعتی تهران به وزارت علوم تحقیقات و فناوری پیوست. در حال حاضر دانشکده فنی دکتر شریعتی تهران با بیش از ۵۷۰۰ دانشجو در حال فعالیت است‌.

دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران بزرگترین دانشکده فنی دخترانه در خاورمیانه است و سالانه بالغ بر 6000 دانشجوی دختر در 26 رشته فنی در مقاطع کاردانی و کارشناسی در آن به تحصیل اشتغال دارند.

شرایط پذیرش دانشجو در دانشگاه فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران

داوطلبان از طریق سازمان سنجش در بخش فنی و حرفه‌ای و سراسری در مقاطع کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ناپیوسته در دو نوبت روزانه و شبانه در دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران پذیرفته می‌شوند. پذیرش دانشجویان در مقاطع کاردانی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته از طریق کنکور سراسری مراکز فنی و حرفه‌ای و در مقطع کارشناسی پیوسته از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود. در ادامه با دانشکده های دانشگاه فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران بیشتر آشنا خواهیم شد.

رشته های انستیتو هنر دانشگاه د کتر شریعتی تهران

  • ارتباط تصویری: کارشناسی پیوسته و کارشناسی ناپیوسته
  • گرافیک: کاردانی
  • هنرهای تجسمی: نقاشی – کاردانی
  • گرافیک رایانه‌ای: کاردانی
  • انیمیشن: کاردانی

دانشکده معماری دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران

  • معماری: کارشناسی پیوسته – کارشناسی ناپیوسته و کاردانی
  • فتوگرافیک: گرایش عکاسی

دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران

انستیتو طراحی پارچه و لباس دانشگاه دکتر شریعتی

  • طراحی پارچه و لباس: کارشناسی پیوسته
  • تکنولوژی طراحی و دوخت: کارشناسی ناپیوسته
  • طراحی و دوخت: کاردانی

دانشکده علوم علوم اداری دانشگاه فنی شریعتی

  • حسابداری: کارشناسی پیوسته – کارشناسی ناپیوسته و کاردانی
  • بهداشت مدارس: کاردانی
  • امور اداری: کاردانی
  • گل‌وگیاه زینتی: کاردانی
  • گیاهان معطر و دارویی: کاردانی رشته هتلداری: کاردانی

انستیتو فنی دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه شریعتی تهران

  • کامپیوتر: کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته
  • الکترونیک: کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته
  • نقشه‌کشی طراحی صنعتی: کاردانی و کارشناسی ناپیوسته
  • IcT: کاردانی

دانشکده تربیت بدنی دانشگاه شریعتی

  • تربیت‌بدنی: کاردانی
  • مربیگری ورزش: کارشناسی ناپیوسته

دانشکده فنی دکتر شریعتی تهران

امکانات دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی

دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران امکانات زیادی را دارد که در ادامه به معرفی برخی آن‌ها می‌پردازیم.

امکانات ورزشی دانشگاه شریعتی: زمین چمن مصنوعی، سالن‌های ورزشی مختلف، استخر و سونا و جکوزی.

امکانات خوابگاهی دانشگاه دخترانه دکتر شریعتی: سالن مطالعات، اینترنت، نمازخانه، وسایل ورزشی

امکانات فرهنگی دانشکده فنی شریعتی تهران: نمایشگاه، کانون‌های دانشجویی، نگارخانه

امکانات رفاهی: دندانپزشکی، اتاق پزشک، خشک‌شویی، شرکت تعاونی مصرف، کافی‌شاپ، پژوهش‌سرا

نشانی و راه های دسترسی دانشگاه فنی دخترانه شریعتی

دانشگاه فنی دخترانه شریعتی در تهران – بزرگراه شهید تندگویان – میدان بهمن – خیابان میثاق جنوبی – خیابان ۶۱ شرقی واقع شده است.

نشانی اینترنتی دانشگاه فنی دخترانه شریعتی: www.shariaty.ac.ir

پست الکترونیک دانشکده شریعتی: info@shariaty.ac.ir

تلفن تماس دانشگاه فنی دخترانه شریعتی: 7-55003335 – 55538003 – 55538006 تلفن مستقیم رئیس آموزش 55025757 تلفن مستقیم معاونت آموزش 55038671

کد پستی دانشگاه فنی دخترانه شریعتی: 1891816851

دانشکده فنی دخترانه شریعتی تهران

مصاحبه با دانشجو های دانشگاه دولتی دخترانه دکتر شریعتی

مصاحبه با اعضای سایت که دانشجوی حسابداری دانشگاه شریعتی بوده اند را در ادامه برایتان آورده ایم.

سلام. هدیه جعفری هستم. سال 95 رتبه 79 حسابداری کارشناسی ناپیوسته دانشکده فنی شریعتی را کسب کردم و در نوبت شبانه مشغول به تحصیل در این دانشکده شدم.

من 1 سال تمام برای قبولی در دانشگاه فنی و حرفه ای دخترانه دکتر شریعتی تهران تلاش کردم، تمامی منابع لازم را با سرچ کردن در گوگل و تجربه رتبه های برتر بدست آوردم و تهیه کردم. میانگین روزی 6 الی 7 ساعت درس می خوندم. من کاردانی ام رو در دانشگاه علمی کاربردی آمل گذراندم و پایه درسی خوبی نداشتم. با اینحال تمامی درس های تخصصی رو خودم خوندم و هیچ کلاسی نرفتم. فقط آزمون های جامع مدرسان شریف رو شرکت کردم و رتبه قبولیم هم نزدیک به همونا شد.

آیا دانشکده شریعتی انتظارات شما از یک دانشگاه مطرح را برآورده کرد؟

خوب خیلی از دانشگاه ها هیچوقت با اون تعریف و تمجیدایی که ازشون میشه 100 درصد یکی نیستند. ولی من خیلی راجع به این دانشکده تحقیق کرده بودم و تقریبا همه امکانات لازم رو داشت و البته که سختی هایی هم داشت.

آیا استاد های دانشگاه فنی دخترانه شریعتی تهران به اندازه کافی خوب هستند؟

خوب نه نمیشه راجع به همه اینطور گفت. همه جا خوب و بد داره و 100 درصد خوب نیست. بله استادهایی هم داشتیم که نسبت به سطح و جایگاه دانشکده شریعتی واقعا عملکرد ضعیفی داشتن و سر کلاسشون عملا چیزی یاد نمی دادن ولی استادهای بی نظیری داشتیم که تعدادیشون فقط در دانشکده شریعتی تدریس می کردن نه جای دیگه. استادهای برتر نظیر استاد افتخار عزیز که درس مدیریت مالی و بورس رو تدریس می کردند و زندگی من رو به شخصه تغییر دادن. استاد نسرین اعظم جاه، استاد عشرت یعقوبی از استادان برتر و دلسوز در این دانشکده هستند.

 وضعیت خوابگاه ها برای دانشجویان شهرستانی در دانشکده فنی و حجرفه ای شریعتی 

بله من دقیقا به دلیل مسافت زیاد خیلی تحقیق کرده بودم راجع به خوابگاه. خوابگاه های دانشکده داخل محیط دانشکده هستن و از امنیت کامل برخوردان. محوطه خوابگاه ها تقریبا از 9 ساختمان تشکیل شده که 1 الی 2 تاش برای دانشجویان شبانه و باقی برای دانشجویان روزانه است. هر ساختمان سالن مطالعه، حمام، رختکن و نمازخونه داره و هر طبقه اتاق های 4، 6 و 8 تخته داره که آشپزخونه و سرویس بهداشتی مشترک دارند. هر اتاق هم یخچال و تخت و کمد شخصی داره.

و اینکه خود محوطه خوابگاه ها هم فضای سبز، وسایل ورزشی و آلاچیق داره که دانشجویان می تونن استفاده کنند. شرایط خوابگاه ها به این شکله که شما هر ترم باید اتاقتون رو عوض کنید و بین طبقات جا به جا شید تا تعادل بین همه دانشجویان برقرار بشه. یک مقدار سخته ولی تجربه خوب و قشنگیه و باعث میشه خوگرفتن با شرایط مختلف رو تمرین کنید. فاصله محوطه خوابگاه ها با دانشکده ها تقریبا یک ربع و تا سلف کم تر از 5 دقیقه است.

زمین چمن حرفه ای از امکانات دانشکده فنی دکتر شریعتی تهران

لطفا از امکانات دانشگاه دخترانه شریعتی تهران بیشتر بگید

خوب دانشکده شریعتی بزرگ ترین دانشگاه فنی خاورمیانه است. و فضای وسیع و امکانات زیادی داره که میتونه دوران دانشجویی قشنگی رو برای دانشجویان رقم بزنه. دانشکده از چندین فاز تشکیل شده که هر فاز شامل دانشکده ها، دفتر اساتید و مدیران گروه، کتابخوانه ها، سایت ها و کارگاه ها هستند. 2 تعاونی، 2 رستوران، کافه، 2 کتابخونه و فضای مطالعه، سلف، استخر، سالن ورزشی، بانک، نانوایی، پارکینگ اختصاصی، فضای چمن و آلاچیق ها همه از امکاناتی هستند که دانشجویان می تونن ازشون استفاده کنند.

 برای موارد پزشکی هم امکاناتی درون محوطه دانشکده شریعتی تهران وجود داره؟

بله، اتاق پزشک و دندان پزشک درون محوطه دانشگاه موجوده.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم درباره دانشکده فنی دکتر شریعتی

در مقاله معرفی دانشگاه فنی دخترانه دکتر شریعتی تهران سعی کردیم دید جامع و کاملی از این دانشکده به شما عزیزان ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود.

مرکز مشاوره تخصصی کنکور و انتخاب رشته در کرج مهندس حاج کرم

ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

رتبه علمی دانشگاه فنی دکتر شریعتی تهران چند است؟

دانشگا دکتر شریعتی بزرگترین دانشکده فنی دخترانه خاورمیانه است و از بهترین اساتید و امکانات بهره مند است.

دانشگاه دکتر شریعتی کجاست؟

دانشگاه فنی دخترانه شریعتی در تهران – بزرگراه شهید تندگویان – میدان بهمن – خیابان میثاق جنوبی – خیابان ۶۱ شرقی واقع شده است.

خوابگاه دانشکده فنی دخترانه دکتر شریعتی کجاست؟

خوابگاه دانشگاه فنی دخترانه دکتر شریعتی در محوطه دانشگاه قرار دارد و شامل 9 ساختمان است. خوابگاه های دانشکده فنی دکتر شریعتی کاملا امن و محافظت شده است.

 

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام روز بخیر یه سوال داشتم
    من می‌خوام وارد رشته طراحی پارچه دانشگاه شریعتی بشم که پیوسته هست فکر کنم
    باید کنکور بودم؟

  2. سلام من دهم رشته کامپیوتر هستم و اهل گرگانم در کنکور باید رتبه ی چند بیاورم تا در دانشگاه دکتر شریعتی پذیرفته شوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا