پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منمعرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

دانشگاه های افسری ایران

دانشگاه افسری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه های افسری ایران هر ساله در زمان برگزاری آزمون ورودی ارتش اقدام به پذیرش دانشجو می کنند، این دانشگاه ها در زمینه های زمینی، هوایی و دریایی جذب دانشجو دارند، آموزش های خاصی در این دانشگاه ها به داوطلبان داده می شوند و از ابتدا موظف به پوشیدن لباس های نظامی هستند، در ادامه مرکز مشاوره آکو شما را با دانشگاه های افسری و مراحل استخدامی دانشگاه افسری آشنا می کند.

دانشگاه های افسری

همچنین باید دانست که پذیرش در این دانشگاه ها با شرایط خاصی صورت می گیرد و به راحتی نیست، گذراندن چندین مرحله برای قبولی در این دانشگاه ها ممکن است کمی خسته کننده باشد اما برای افرادی که علاقمند به کار نظامی می باشد می تواند پس از قبولی شرایط خوبی را به وجود آورد.

ثبت نام دانشگاه های افسری ایران

در کشور عزیزمان ایران افرادی که علاقمند به کار های نظامی باشند می توانند در کنکور سراسری شرکت کرده و پس از آن در فرم انتخاب رشته خود کد رشته محل های دانشگاه های نظامی را وارد کنند، اگر رتبه و تراز دانشجو به قبولی در این دانشگاه ها برسد و قبولی اولیه تایید شود به مصاحبه دعوت می شوند و طی شرایطی می توانند در این دانشگاه ها پذیرفته شوند.

دانشگاه افسری امام علی

این دانشگاه در سال 1300 در تهران تاسیس شده است، این دانشگاه در ابتدا به عنوان یک مدرسه شناخته می شد و در سال های بعد با توسعه و پیشرفت توانست به عنوان یک دانشگاه شروع به فعالیت کند. این دانشگاه جزء قدیمی ترین دانشگاه های افسری می باشد که در جهت تربیت نیروهای زمینی فعالیت می کند، این دانشگاه عمدتا در رشته های ریاضی – فیزیسک و علوم تجربی به پذیرش دانشجو می پردازد.

دانشگاه امام علی پنج دانشکده دارد که هر کدام از این دانشکده ها رشته های متفاوتی را در خود جای می دهند، همچنین باید توجه داشت که این دانشگاه زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند.

دانشگاه علوم و فنون هوایی شهید ستاری

این دانشگاه زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1367 در تهران تاسیس شد، هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت نیروهای جوان و پر انگیزه ای که در زمینه هوایی استعداد دارند و می توانند پس از گذراندن دوره تحصیل خود مشغول به کار شوند. این دانشگاه دارای هفت دانشکده (دانشکده پرواز، دانشکده مهندسی هوا و فضا، دانشکده مهندسی برق، دانشکده کامپیوتر، دانشکده مدیریت، دانشکده خلبانی پهباد، دانشکده فناوری های نوین دفاعی) می باشد که در هر کدام از این دانشکده ها رشته های مختص به خود را ارائه می دهند.

شرایط استخدام دانشگاه افسری

دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا

این دانشگاه نیز زیر نظر ارتش جمهوری اسلامی ایران در سال 1392 در تهران تاسیس شد، هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت نیروهایی می باشد که می توانند در زمینه پدافند هوایی فعالیت کنند، حال این دانشگاه دارای 4 دانشکده (مهندسی برق – مهندسی مکانیک – دانشکده مهندسی فرماندهی و کنترل – دانشکده مدیریت دفاعی) می باشد که هر کدام در رشته های متفاوتی به پذیرش دانشجو می پردازند.

دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا

دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا یا دانشگاه جنگ در سال 1312 در تهران تاسیس شد و یکی از قدیمی ترین دانشگاه های ایران به حساب می آید، البته که به دلیل جنگ تحمیلی که چند سال گریبان گیر کشور عزیزمان شده بود فعالیت این دانشگاه با مشکل مواجه شد اما پس آن در سال 1369 دوباره فعالیت خود را از سر گرفت، حال این دانشگاه فعالیت خود را زیر نظر جمهوری اسلامی ایران به تربیت نیرو می پردازد.

دانشگاه امام حسین

دانشگاه امام حسین یک دانشگاه نسبتا قدیمی در تهران می باشد که فعالیت خود را از سال 1365 زیر نظر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع کرده است. پذیرش در این دانشگاه با شرکت در آزمون داخلی سپاه صورت می گیرد و پس از آن گذراندن مرحله مصاحبه و … نیز وجود دارد. این دانشگاه دارای پنج دانشکده (دانشکده امنیت – دانشکده اطلاعات – دانشکده فناوری و مهندسی – دانشکده علوم جهادی – دانشکده علوم انسانی اسلامی) می باشد که در رشته های متفاوتی پذیرش دانشجو دارند.

دانشگاه علوم انتظامی امین

دانشگاه علوم انتظامی امین دانشگاهی زیر نظر فرماندهی علوم تانتظامی می باشد که در سال 1323 تاسیس شده و در تهران نیز واقع شده است، هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت نیروهای پلیس کشور می باشد، این دانشگاه دارای هفت دانشکده و یم مجتمع عالی آموزشی مختص بانوان می باشد که رشته های مختلفی نیز در این دانشگاه ارائه می شود، دانشکده ها و مراکز آموزشی این دانشگاه عبارت اند از:

مراحل استخدامی دانشگاه افسری

  • دانشکده علوم و فنون مرزی
  • دانشکده منابع سازمانی
  • دانشکده فرماندهی و ستاد
  • دانشکده علوم و فنون انتظامی
  • دانشکده علوم و فنون اطلاعات آگاهی
  • دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی
  • دانشکده علوم و فنون راهنمایی و رانندگی
  • مجتمع آموزش عالی زنان (مجتمع کوثر)
  • مرکز آموزشی اینترپل
  • مرکز آموزشی بین الملل پلیس
  • مرکز آموزش عالی عقیدتی و سیاسی

در حال حاضر نحوه پذیرش در این دانشگاه ها با آزمونی مستقل از کنکور سراسری می باشد، در سال های گذشته اما این چنین نبود و داوطلبان با شرکت در آزمون سراسری می توانستند برای پذیرش در این دانشگاه ها اقدام کنند.

برای آشنایی با دیگر دانشگاه های این حوزه میتوانید مقاله های زیر را مطالعه کنید:

معرفی دانشگاه امام باقر

معرفی دانشگاه امام صادق

شرایط استخدام دانشگاه افسری

پذیرش در دانشگاه های افسری با شرایط خاصی همراه می باشد که این شرایط بسیار حائز اهمیت می باشد در ادامه با شرایط عمومی و اختصاصی پذیرش در این دانشگاه ها آشنا می شوید.

شرایط عمومی

  1. اعتقاد به دین مقدس اسلام
  2. اعتقاد کامل به جمهوری اسلامی ایران
  3. نداشتن سوء سابقه
  4. عدم اعتیاد به هر گونه مواد مخدر
  5. سلامت جسمانی و روانی کامل
  6. تابعیت ایرانی
  7. نداشتن منعیت از پذیرش در ارگان های دولتی

مشاوره دانشگاه افسری

شرایط اختصاصی

  1. بیشتر دانشگاه های افسری مختص آقایان می باشد
  2. افرادی که دیپلم یکی از رشته های نظری را دارند می توانند در این دانشگاه ها ثبت نام کنند.
  3. حداقل معدل 14 برای پذیرش الزامی است.
  4. حداقل قد برای داوطلبان آقا 170 سانتی متر می باشد.
  5. حداقل سن برای پذیرش در دانشگاه های افسری 18 سال و حداکثر سن 25 سال می باشد.

مشاوره دانشگاه افسری با مرکز مشاوره تخصصی آکو

همان طور که گفته شد نحوه پذیرش در این دانشگاه ها به راحتی نیست و شرایط خاصی دارد، گذراندن مرحله مصاحبه و دیگر شرایط پذیرش در این دانشگاه ها ممکن است کمی اذیت کننده به نظر برسد اما علاقمندان به این شغل و حرفه با تلاش و پشتکار می توانند در این حیطه موفق شوند، مشاوران ما در مرکز مشاوره تخصصی آکو می توانند به سوالات شما در زمینه مشاوره دانشگاه افسری پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا