پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

در امتحانات ترمیم معدل 1403 چه کسانی می توانند شرکت کنند؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

شاید سوالی که ذهن بسیاری را به خود درگیر کرده است این است که در امتحانات ترمیم معدل 1403 چه کسانی می توانند شرکت کنند؟ برای پاسخ این سوال باید آم را از رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بپرسیم!

images

همانطور که می دانید در سال حاضر میزان قطعی سوابق تحصیلی به ۵۰ درصد رسیده است و ۵۰ درصد باقی مانده مربوط به نمرات کتبی پایه دوازدهم می باشد. با توجه به اینکه پایه دوازدهم مهمترین پایه در کنکور سراسری است اگر داوطلبی تمرکز زیادی روی پایه دوازدهم بگذارد به موفقیت نزدیک تر خواهد شد.

محسن زارعی در پخش زنده شبکه شاد به این موضوع که ترمیم معدل فقط در خرداد ماه انجام می پذیرد اشاره کرد و افزود نمرات خام به صورت تراز تولید می‌شود و نمرات کل برای تمام افراد تولید می‌شود.

آیا می توان یک بار دیگر در امتحانات ترمیم معدل شرکت کرد؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش درباره اینکه چه افرادی می‌توانند متقاضی ترمیم نمره شوند. گفت: طبق مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش هر فرد می‌تواند یک‌بار برای ترمیم نمره شرکت کند. اما پس از ابلاغ مصوبه ای در مرداد ماه تمام داوطلبینی که در گذشته نیز اقدام به ترمیم معدل نموده اند نیز می توانند در این امتحانات شرکت کنند.

ثبت نام امتحانات ترمیم معدل به چه صورت است؟

همچنین زارعی اضافه کرد که تمامی فرآیند ثبت نام و انتخاب دروس بصورت الکترونیکی خواهد بود و نیاز به حضور در مدارس نیست. شیوه نامه به زودی ارائه خواهد شد و به نظر این فرآیند در سامانه ی my.medu.ir اجرایی خواهد شد.

Screenshot 2023 12 25 13 55 19 639 com.android.chrome edit

تکلیف هنرستانی ها برای ترمیم معدل چیست؟

وی ادامه داد؛ دانش آموزان فنی حرفه ای و کار و دانش که قصد شرکت در آزمون های سراسری هنر و زبان دارند باید در دروس عمومی ادبیات، عربی، دین و زندگی، زبان انگلیسی، سلامت و بهداشت ایجاد سابقه تحصیلی نمایند و در امتحانات نهایی ترمیم ثبت نام کنند!

ایجاد سابقه برای رشته ای غیر از رشته داوطلب

داوطلبین نظری از شاخه های فنی و حرفه ای

اگر داوطلبان فنی و حرفه ای بخواهند در گروه آزمایشی دیگر مانند ریاضی شرکت کنند. باید متناسب با آن رشته ایجاد سابقه کنند. افرادی که سال گذشته سابقه تحصیلی ایجاد کردند. اگر می‌خواهند نمره خود را ارتقا دهند با هر نمره‌ای که دارند می‌توانند برای ترمیم نمره درخواست دهند. ما نمره‌ای را گزارش می‌کنیم که تراز بالاتری داشته باشد.

داوطلبین نظری متقاضی رشته ای غیر از رشته تحصیلی خود

دانش‌آموزان اگر بخواهند در کنکور سایر گروه‌های آموزشی شرکت کنند. باید در امتحانات نهایی خردادماه، دروس مورد نظر گروه آزمایشی مربوطه را انتخاب کنند، گفت. به عنوان مثال دانش‌آموز رشته ریاضی اگر بخواهد در کنکور تجربی شرکت کند باید در امتحانات نهایی درس زیست شناسی شرکت کند.

نمرات امتحانات نهایی تا چه سالی معتبر است؟

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد. نمرات تمام فارغ التحصیلان سال ۱۳۸۴ به بعد و پیش دانشگاهی سال ۹۱ مورد قبول است مگر اینکه خودشان متقاضی ترمیم نمره باشند. اما داوطلبان فارغ‌التحصیل قبل از سال ۱۳۸۴ باید برای ایجاد سابقه تحصیلی اقدام کنند.۶

آیا با وجود درس افتاده می توانم در ترمیم معدل شرکت کنم؟

در ادامه ی خبر در امتحانات ترمیم معدل 1403 چه کسانی می توانند شرکت کنند؟ به یکی از سوالاتی که به آن پاسخ رسمی داده نشده است می توان به این سوال که آیا می توان هم در امتحان درسی که افتاده ام شرکت کنم هم برخی درس ها را ترمیم کنم؟

باید بگوییم که از نظر فنی به نظر برای این موضوع مشکلی پیش نخواهد آمد ولی از یک منظر دیگر ترمیم معدل برای دانش آموزان فارغ التحصیل در نظر گرفته شده است و اساساً برای بهتر شدن نمره و ترمیم آن می باشد پس کسی که هنوز در درسی حداقل نمره را کسب نکرده چطور می تواند در ترمیم معدل شرکت کند.

جمع بندی و نتیجه گیری

مشاوره تحصیلی آکو به عنوان بهترین مشاوره تحصیلی در کشور به شما پیشنهاد می کند که اگر قصد ترمیم معدل دارید و یا می‌خواهید برای اولین بار در امتحانات نهایی شرکت کنید، باید بدانید که هیچ سوالی خارج از منابع کتاب درسی طراحی نمی شود، فقط باید مطالب را خوب و دقیق بخوانید همانطور که زارعی افزود علت اصلی افت شدی. نمرات دانش آموزان در امتحانات نهایی ۱۴۰۲ عدم مطالعه دقیق و خط به خط کتاب درسی بوده است! پس تمرینات، آزمایش ها، تمرینات دوره ای، تصاویر و … را در کتاب درسی جدی بگیرید.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا