پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

دانلود و تحلیل دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۲ امتیاز)

سازمان سنجش آموزش کشور امروز ۲۸ ام مرداد ۱۴۰۲ دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ را منتشر کرد.دفترچه های انتخاب رشته کنکور سراسری را می توانید از لینک های زیر دانلود کنید؛ همچنین در ادامه میتوانید توضیحاتی را در زمینه انتخاب رشته بر اساس دفترچه ۱۴۰۲ از زبان مشاور کنکور بشنوید.

1000009279
دانلود دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ انسانی کنکور انسانی
دانلود دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ کنکور تجربی
دانلود دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ کنکور ریاضی
دانلود دفترچه انتخاب رشته کنکور هنر و کنکور زبان

مثل هرسال این دفترچه شامل قوانین مهم و شرایط و ضوابط انتخاب رشته می باشد. دفترچه های انتخاب رشته هر رشته حداقل ۴۰۰ صفحه است که باتوجه به تغییراتی که در شرایط انتخاب رشته اعمال شده است خواندن با دقت آن برای بچه هایی که نتیجه کنکور خود را گفته اند لازم است. در دفترچه انتخاب رشته چه مباحثی مطرح میشود؟

  • تحلیل کارنامه کنکور سراسری
  • انواع سهمیه ها
  • شرایط بومی گزینی
  • میزان تاثیر سوابق تحصیلی
  • انواع دوره ها
  • انواع دانشگاه ها
  • انواع پذیرش دانشگاه ها
  • شرایط نظام وظیفه داوطلبین مرد
  • انتخاب رشته صرفا بر اساس سوابق تحصیلی
  • مدارک ضروری برای ثبت نام انتخاب رشته
  • شرایط اتباع خارجی
  • تعهدات پذیرفته شدگان در دوره های مختلف
  • جدول کد رشته محل ها
  • فرم پیش نویس انتخاب رشته
دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

همچنین به گفته سازمان سنجش نرم افزار انتخاب رشته نیز از ۳۱ ام در دسترس داوطلبین قرار خواهد گرفت. انتخاب رشته دانشگاه های آزاد هم طبق اطلاعیه ای که در سایت آزمون منتشر کرده است از روز سه شنبه آغاز میشود.

آغاز فرآیند انتخاب رشته کنکور از ۳۱ مرداد ۲ روز بعد از انتشار دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲

فرآیند انتخاب رشته آزمون سراسری ۱۴۰۲ با انتشار دفترچه انتخاب رشته این آزمون از روز سه شنبه ۳۱ ام مرداد آغاز می شود و تا ۴ ام شهریور ماه ادامه خواهد داشت. سازمان سنجش در ویدئو زیر مراحل انتخا رشته را برای داوطبان توضیح داده است.

کلا اعلام نتایج کنکور ۱۴۰۲ خیلی بی برنامه و عجیب بود. قبل از انتشار دفترچه انتخاب رشته خبر هایی منتشر شد که بچه ها بی اندازه امیدوار و بعد از این امتحانات نهایی سخت و کنکوری که رتبه های برتر هم نتونسته بودن هیچ درسی رو صد بزنن، یه نفس راحت کشیدند.

اما این خبر ها انگار دروغ بزرگی بود که فقط در ان روز هایی که عدم اعلام به موقع نتایج کنکور یک خشم شدید در بین بچه ها ایجاد کرده بود توانست همه چیز را آرام کند. ولی این خبر ها هم مثل خیلی خبر های دیگر دروغ بودند!

چند دروغی که قبل از انتخاب رشته کنکور شنیدیم!

برداشته شدن محدودیت سنی دانشگاه فرهنگیان! خبر موثق داریم که اعلام شده بود از کنکور ۱۴۰۲ به بعد محدودیت ۲۴ سال برای انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان برداشته میشود! اما در دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲ دیدیم که حداکثر سن انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان با قدرت سر جایش است.

اما به جای برداشتن محدودیت سنی انتخاب رشته دانشگاه فرهنگیان دو شرایط ویژه برای دانشگاه فرهنگیان در پیوست دفترچه انتخاب رشته کنکور امسال اعلام شد که در مطلب بررسی شرایط اختصاصی دانشگاه فرهنگیان میتوانید ریز شرایط را بررسی کنید.

افزایش تعداد پذیرش رشته های پزشکی در دانشگاه های سراسری قول دیگری بود که قبل از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور داده شد. در اطلاعیه رسمی این سازمان از ظرفیت ۱۱ هزار نفری پذیرش پزشکی خبر داده شد که در دفترچه انتخاب رشته کنکور تجربی ۱۴۰۲ همچین چیزی مشاهده نکردیم!

تغییرات دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲

اولین تغییری که مشهود بود افزایش توضیحات دفترچه های انتخاب رشته در زمینه نحوه انتخاب رشته بود. باتوجه به تاثیر بالای معدل، تغییر شرایط انتخاب رشته و پذیرش بومی و قطبی و ناحیه ای که سخت تر گرفته میشود، باید هم توضیحات واضح برای داوطلبان داده شده باشد.

در دفترچه انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲ خبری از اطلاعات مربوط به کارنامه سبز و تغییر رشته بعد از قبولی و ثبت نام در دانشگاه نیست درعوض نتیجه کنکور ۲ سال اعتبار دارد و داوطلبان میتوانند به راحتی انصراف دهند و مجددا با نتیجه کنکور ۱۴۰۲ برای سال های ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ انتخاب رشته کنند.

چند رشته جدید در دفترچه انتخاب رشته کنکور نیز دیده شد و در این دفترچه نیز اعلام شده است که بعد از تایید نهایی کد رشته محل ها داوطلب فقط ۸ بار اجازه ویرایش اولویت هایش را دارد.

این محدودیت اهمیت انتخاب رشته درست را در سال ۱۴۰۲ بیشتر میکند و نمیتوان روی نظرات اطرافیان ناآگاه یا نیمه آگاه برای انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۲حساب کرد.

رشته های جدید کنکور ریاضی در دفترچه انتخاب رشته ۱۴۰۲

در گروه آزمایشی ریاضی رشته های کارشناسی ارشد پیوسته بیشتری دیده میشود. رشته های کارشناسی ارشد پیوسته مهندسی پزشکی گرایش بیوالکتریک، کارشناسی ارشد پیوسته مهندسی مکانیک گرایش طراحی کاربردی، کارشناسی ارشد پیوسته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی رشته های جدید کنکور ریاضی هستند.

در گروه آزمایشی علوم انسانی رشته کاردانی آموزش و پرورش در دفترچه به رشته های فرهنگیان اضافه شده است. این رشته احتمالا برای کار در زمینه فعالیت اداری آموزش و پرورش است.

دیده شده است که رشته های مجسمه سازی و سینما در دفترچه انتخاب رشته نبوده، اما در اطلاعیه این سازمان اعلام شده است که وارد نکردن کد رشته محل های مربوط به این دو رشته در دانشگاه های هنر اشتباه سازمان سنجش بوده است . این اشتباه در اصلاحیه انتخاب رشته تصحیح میشود.

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا