پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی رشتهرشته های دانشگاهی تجربی

معرفی رشته آموزش علوم تجربی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۳ امتیاز)

رشته آموزش علوم تجربی یکی دیگر از رشته های آموزشی است که در دانشگاه فرهنگیان ارائه و تدریس میشود. علاقمندان به رشته های آموزشی می توانند به سایت پرسا رفته و رشته های آموزشی دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنند. ما نیز در این مقاله با معرفی رشته آموزش علوم تجربی شرایط تحصیلی این رشته همراه با بازار کار و دانشگاه های آن بررسی می کنیم.

برای گرفتن وقت مشاوره تحصیلی با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس بگیرید.

رشته آموزش علوم تجربی

رشته آموزش علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان از رشته های آموزشی است که هدف آن تربیت معلمانی است که بتوانند با استفاده از بینش قوی و دانشی که بطور تخصصی کسب کرده اند در مدارس و سایر مراکز آموزشی تدریس کنند. اهمیت معلمان و نقش مهمی که در جامعه دارند باعث شده تا در دانشگاه های ویژه ای مانند دانشگاه فرهنگیان بطور خاص به تربیت نیروی قوی از معلمان بپردازند.

1 3

بدلیل نقش موثر معلم ها در آموزش و تربیت نسل های جدید این دانشگاه ها هم شرایط ویژه و خاصی را برای تحصیل در نظر گرفته اند که در مقاله راهنمای کامل قبولی در دانشگاه فرهنگیان درباره شرایط قبولی صحبت کرده ایم. قدم اول برای مطالعه رشته آموزش علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان شرکت در آزمون کنکور است. این رشته بدون آزمون پذیرش ندارد و دانش آموزان باید با توجه به دفترچه انتخاب رشته, رشته آموزش علوم تجربی را انتخاب کنند.

توانایی های لازم برای مطالعه رشته آموزش علوم تجربی

همانطور که می دانید براب انتخاب رشته باید فاکتورهایی را در نظر داشته باشید تا بتوانید رشته ای که مناسبتان است را انتخاب کنید. مشاوران تحصیلی آکو با تجربه ای که دارند می توانند در زمینه انتخاب رشته کمک شایانی به دانش آموزان کنند.

اما برای انتخاب رشته آموزش علوم تجربی دو فاکتور بسیار مهم را باید در نظر داشته باشید. اول آن که به رشته علوم تجربی علاقه مند باشید, دوما به آموزش و تدریس نیز علاقه داشته باشید. بدون علاقه به تدریس و رشته علوم تجربی نمی توانید وظیفه تدریس را به خوبی انجام دهید و در این مسیر به مشکلات زیادی برخواهید خورد.

از دیگر نکات مهم داشتن ارتباط قوی و موثر دیگر است. تدریس هم مانند بسیاری از مشاغل سختی هایی دارد. معلمان باید بتوانند هم ارتباط خوبی با داش آموزان برقرار کنند و هم قدرت و توانایی بالایی را در هنگام تدریس داشته باشند.

دانشجویان رشته آموزش علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان از چه امتیازاتی برخوردار هستند؟

بطور کلی دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند از امتیازات ویژه ای برخوردارند. البته لازم به ذکر است که دانشجویان باید تعهدی مبنی بر اشتغال در آموزش و پرورش و عدم خروج از کشور بدهند. در ادامه این امتیازات را بررسی می کنیم.

  • دریافت حقوق. حقوق دریافتی دانشجویان با حقوق کارمندان یکسان است اما بسته به آن که چقدر از امکانات دانشگاه استفاده می کنید, مبلغ حقوق کم می شود.
  • استخدام در آموزش و پرورش
  • ۴ سال تحصیلی که دانشجویان مشغول مطالعه و تحصیل هستند به عنوان سابقه کاری از دانشجو پذیرفته می شود.
  • پذیرش به صورت بومی. به این معنا است که همه دانشجویان می توانند در محلی که زندگی می کنند در دانشگاه فرهنگیان استان بومی خود تحصیل کنند.
wide fullhd study education teaching

شرایط تحصیل در رشته علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان

شرایط تحصیل در رشته علوم تجربی در دانشگاه فرهنگیان به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. این شرایط برای سایر رشته های تربیتی در دانشگاه فرهنگیان هم وجود دارد.

شرایط عمومی تحصیل در رشته علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان

  • دارا بودن تابعیت ایرانی
  • عدم اعتیاد به مواد مخدر
  • اعتقاد به دین اسلام
  • عدم سو سابقه
  • عدم مشکلات بیماری و روانی

شرایط اختصاصی در رشته علوم تجربی دانشگاه فرهنگیان

  • کسب رتبه حداقل ۶۵۰۰
  • حداقل سن متقاضیان ۱۷ سال و حداکثر ۲۴ سال
  • شرکت در مصاحبه حضوری و دریافت پذیرش
  • حداقل معدل کل دوره متوسطه ۱۴

دانشگاه های ارائه دهنده رشته علوم تجربی

همانطور که اشاره کردیم دانشگاه های فرهنگیان بصورت بومی پذیرش دانشجویان را انجام می دهد. اولویت اصلی با دانشجویانی است که محل زندگیشان در آن استان می باشد. در ادامه قصد داریم تا دانشگاه ها و ظرفیت هایشان را بررسی کنیم.

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع آزمون
پردیس نسیبه تهرانفرهنگیان۲۴تهرانزنبا آزمون
پردیس شهید چمران تهرانفرهنگیان۲۹تهرانمردبا آزمون
پردیس شهید باهنر اصفهانفرهنگیان۲۸اصفهانمردبا آزمون
پردیس فاطمه الزهرافرهنگیان۲۶اصفهانزنبا آزمون
پردیس شهید رجایی شیرازفرهنگیان۳۶شیرازمردبا آزمون
پردیس فاطمه الزهرا ساریفرهنگیان۲۳ساریزنبا آزمون
پردیس شهید باهنر اراکفرهنگیان۲۲اراکمردبا آزمون
پردیس شهید رجایی ارومیهفرهنگیان۲۵ارومیهمردبا آزمون
پردیس فاطمه ازهرا بندر عباسفرهنگیان۳۶بندر عباسزنبا آزمون

آیا فقط از طریق کنکور می توان در رشته های دانشگاه فرهنگیان تحصیل کرد؟

در ابتدای مقاله اشاره کردیم که برای تحصیل در رشته آموزش علوم تجربی باید در کنکور سراسری شرکت کنیم. اما می خواهیم چند راهدیگری که با استفاده از آن ها می توانید به دانشگاه فرهنگیان راه یابید را بررسی کنیم. برای مثال هر ساله آزمون های استخدامی از طرف آموزش و پرورش برگزار می شود که علاقمندان می توانند در این آزمونات شرکت کرده و در صورت قبولی در رشته مورد نظرخود تحصیل کنند.روش دیگر, استخدام در مدرسه های غیر انتفاعی است و یا آن که بطور معلم خصوصی و در مراکز و موسات کنکوری به تدریس بپردازید.

مشاوره تحصیلی آکو

یکی از اصلی ترین تفاوت دانشگاه های فرهنگیان با شایر دانشگاه ها تفاوت در رشته هایی است که ارائه می دهند. رشته های دانشگاه فرهنگیان با هدف پرورش اساتید و معلمانی که بتوانند با آموزش صحیح نقش مهم خودشان را در جامعه ایفا کنند فعالیت می کند. اگر می خواهید درباره دانشگاه فرهنگیان و شرکت در کنکور اختصاصی فرهنگیان بیش تر بدانید مقاله های مربوط به آن را مطالعه کنید.

کانال مشاوره تحصیلی آکو

بازار کار رشته آموزش علوم تجربی چگونه است؟

فارغ التحصیلان بلافاصله در یکی از مدارسی که آموزش و پرورش تعیینن کرده مشغول به تدریس می شوند و در صورت تمایل هم می توانند آموزش خصوصی هم بدهند.

آیا غیر از دانشگاه فرهنگیان, دانشگاه دیگری برای رشته های تربیت معلم وجود دارد؟

بله. دانشگاه شهید رجایی واقع در تهران

آیا در دانشگاه فرهنگیان قوانین پوششی و حجاب وجود دارد؟

بله دانشجویانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند باید پوشش خود را عایت کنند همچنین برخی از ئاحدهای دانشگاه برای خانم ها شرط پوشش چادر را قرار داده است.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا