پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زبان تخصصیمشاور من

رشته های کنکور تخصصی زبان و رتبه قبولی آنها

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته های کنکور تخصصی زبان خارجه و رتبه قبولی آنها برای یک دانشگاه به نام و بدرد بخور یکی از مسائل مهم داوطلبین این کنکور خواهد بود. در حقیقت با دانستن گرایش ها و درصدهای خاص جهت قبولی در کنکور زبان ، داوززلبان علاقه مند قادر هستند که برنامه خود را منظم سازند تا به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند. اما چه کاری باید این افراد انجام دهند؟

در اینجا به طور مشخص در مورد رشته های زبان در دانشگاه  و رتبه های مورد نیاز برای قبولی در هر گرایش کنکور زبان خارجه تخصصی صحبت خواهیم کرد تا بدانید برای ورود به دانشگاه به چه درصدهایی نیاز دارید و در دانشگاه چه اتفاقی در انتظارتان خواهد بود. مشاوره آکو اولین و بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان در کرج میباشد.

رشته های کنکور تخصصی زبان خارجه و رتبه قبولی آنها

رتبه و قوبلی داوطلبان رشته های کنکور تخصصی زبان خارجه و ورود آنها به دانشگاه مورد نظر وابسته به 5 درس خواهد بود. 4 درس در تمام زیر گروه‌ها ثابت خواهد بود و تنها درس پنجم ممکن است که تفاوت کند. دروس ثابت که در قالب دفترچه عمومی توزیع می‌شود، هر کدام دارای 25 سوال خواهد بود.

رشته های کنکور تخصصی زبان خارجی در دانشگاه و رتبه های قبولی در کنکور زبان

دفترچه عمومی کنکور تخصصی زبان شامل دروس ادبیات، دینی، عربی و زبان انگلیسی خواهد شد. از طرفی درس تخصصی نیز صرفاً زبان خواهد بود که بسته به گرایش انتخابی بین زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی متغیر خواهد بود. البته بین سوال های زبان انگلیسی بخش عمومی و تخصصی آن تمایزات جدی خواهد بود. دفترچه عمومی فارغ از زیر گروهی که رشته انتخابی شما در آن قرار دارد، دارای درس‌های ثابت با ضرایب مشخص خواهد بود. اما کدام درس ها اهمیت بیشتری دارند؟ برای کدامیک باید وقت بیشتری گذاشت؟ چطور در رشته مورد علاقه ام و در دانشگاه های برتر کنکور زبان قبول شویم؟

بیشتر بخوانید: بهترین منابع کنکور زبان تخصصی

درصد های مهم برای قبولی در کنکور زبان خارجه تخصصی

اگر می‌خواهید در دانشگاه های سراسری خوب و رشته های پرطرفدار کنکور زبان خارجه تخصصی مثل دانشگاه فرهنگیان یا دانشگاه علامه طباطبایی قبول شوید، باید حتماً میانگین درصد دروس عمومی را 70 بزنید. در مورد درس زبان تخصصی اهمیت میزان پاسخگویی بسیار بالاتر خواهد بود. باید بتوانید حداقل 50 به بالا پاسخ گو باشید تا بتوانید به دانشگاه‌های خوب فکر کنید.

در این بین حتماً حواستان به سوالاتی که در قالب متن برای درس زبان در هر دو دفترچه عمومی و اختصاصی داده می‌شود، باشد. می‌توانید نتیجه بسیار خوبی از سرمایه گذاری روی این بخش به دست آورید. علت نیز در بالا بودن تاثیر گذاری این تست ها در قسمت تراز و در نتی رتبه قبولی شما در رشته های کنکور زبان تخصصی خواهد بود. داوطلبین کمی وقت روی این بخش گذاشته و اقدام به پاسخگویی می کنند.

ادبیات در کنکور زبان خارجه

این درس در کنکور زبان دارای ضریب 4 خواهد بود. برای این درس باید حتماً ادبیات دهم، یازدهم و داوزدهم را برای این رتبه بالا بخوانید. بهتر است که از کتب عمومی رشته‌های ریاضی و تجربی استفاده کنید. سوالات این بخش نسبتا سخت و مفهومی خواهد بود.

دین و زندگی کنکور زبان انگلیسی

برای این درس از سه کتاب دینی در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم باید استفاده کنید. این درس دارای ضریب 3 خواهد بود. همچنین از نظر کنکوری پاشنه آشیل بسیاری از داوطلبین این درس خواهد بود.

عربی در کنکور زبان

این درس از سه کتاب 10، 11 و 12 خواهد بود. ضریب این درس نیز 2 خواهد بود. برای این درس بهتر است که بیشتر روی قواعد ترجمه و سپس قواعد افعال کار کنید. داوطلبان انسانی برای کنکور زبان، حتما با کتب رشته ریاضی و تجربی نیز مقایسه انجام دهند تا قسمت های مغایرت دار را مطالعه نکنند.

زبان انگلیسی عمومی و تخصصی کنکور زبان خارجه

این درس نیز 25 سوال در دفترچه عمومی خواهد بود. شما برای این بخش باید دروس مقطع متوسطه دوم را بخوانید و در کنکور پاسخگو باشید. حتی اگر سوادی در جد آیلتس نیز دارید، حتما کتاب درسی و سوالات کنکور را ببینید تا با سبک سوالات آشنا شوید.

منبع اصلی زبانعمومی و تخصصی کنکور زبان برای رشته های برتر در دانشگاه

رشته های زیرگروه کنکور زبان تخصصی

در این رشته شما با 4 زیر گروه اصلی روبرو خواهید بود که به شرح زیر خواهد بود.

زیر گروه 1: رشته‌های مختص این گروه به شرح زیر خواهد بود.

  • آموزش زبان انگلیسی
  • زبان و ادبیات انگلیسی
  • مترجمی زبان انگلیسی

این موارد ذکر شده به صورت مستقیم و با مدرک دیپلم نظری امکان پذیر خواهد بود. کسانی که از طریق هنرستان قصد اقدام برای تحصیل دارند، باید علاوه بر داشتن مدرک دیپلم مدرسه متوسطه دوم، یکی از موارد زیر را نیز داشته باشند. البته همه چیز به اینجا ختم نخواهد شد. این گروه باید زبان انگلیسی را به عنوان درس تخصصی امتحان بدهند و ضریب این درس 4 خواهد بود.

  • کاردانی آموزش زبان انگلیسی
  • کاردانی مترجمی زبان انگلیسی

زیر گروه 2: رشته های این زیرگروه کنکور زبان خارجه تخصصی در دانشگاه نیز به شرح زیر خواهد بود.

  • زبان و ادبیات آلمانی
  • مترجمی زبان آلمانی

در این رشته شما به عنوان درس تخصصی برای زبان، باید آلمانی را امتحان بدهید. ضریب این درس در کنکور 4 خواهد بود. دیگر خبری از درس انگلیسی به عنوان درس تخصصی نیست. اما همچنان در قسمت عمومی این درس وجود خواهد داشت. از نظر سختی نیز سوالات در حد ساده خواهد بود و زیاد سخت گیری نخواهد شد.

زیر گروه 3: این زیر گروه شامل گرایش های زیر خواهد شد.

  • زبان و ادبیات فرانسه.
  • مترجمی زبان فرانسه.

در این زیر گروه نیز ضریب زبان تخصصی 4 خواهد بود. همچنین برای زبان، شما باید فرانسوی را امتحان بدهید. البته انگلیسی به عنوان یکی ازدروس دفترچه عمومی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند. در مورد سوالات نیز نگرانی خاصی نداشته باشید. در صورتی که فرانسوی تا حدود متوسط بلد باشید، به راحتی قادر به پاسخگویی به سوالات خواهید بود.

رشته های زیرگروه 3 کنکور زبان تخصصی

زیر گروه 4: رشته های تخصصی گرایش های زیر گروه 4 کنکور زبان خارجه در دانشگاه شامل دروس زیر خواهد شد.

  • زبان ایتالیایی
  • زبان چینی
  • زبان روسی
  • زبان و ادبیات اردو
  • زبان ارمنی
  • زبان و ادبیات اسپانیایی
  • زبان ترکی استانبولی
  • زبان ژاپنی

در مورد این رشته نیز باید بیان کرد که درس زبان انگلیسی به عنوان درس تخصصی خواهد بود. باید بتوانید نتیجه خوبی در اینجا به دست آورید. ضریب این بخش 4 خواهد بود. همچنین خبری از دروس دیگر تخصصی بیان شده نیست. در هنگام انتخاب نیز کمی کار سخت خواهد بود. علت کمبود ظرفیت و متقاضیان زیاد است. توصیه می کنیم که حتما درصدهای خوب و بالایی از خود به جای بگذارید.

رتبه قبولی در کنکور زبان تخصصی در هر زیرگروه

برای این که بتوانید در رشته‌های مختلف قبول شوید لیستی از رتبه های قبولی در کنکور زبان تخصصی سال های گذشته را برای شما آورده ایم. تا بتوانید حدود رتبه مورد نیاز برای دانشگاه مورد نظر را بدانید.

رتبه منطقه جنسیت رشته دانشگاه نوبت قبولی
8145 منطقه 3 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه اراک روزانه
13526 منطقه 2 زن زبان و ادبیات فرانسه دانشگاه کاشان نوبت دوم
71 منطقه 1 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تهران روزانه
172 منطقه 1 زن زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه شهید بهشتی – تهران روزانه
568 منطقه 1 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه شیراز روزانه
832 منطقه 1 مرد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه فردوسی – مشهد نوبت دوم
329 منطقه 2 مرد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه علامه طباطبایی – تهران روزانه
1085 منطقه 2 مرد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه خوارزمی – تهران (محل تحصیل کرج) روزانه
5601 منطقه 2 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه اصفهان روزانه
6845 منطقه 2 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه تبریز نوبت دوم
3945 منطقه 3 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه الزهرا(س) – تهران نوبت دوم
8412 منطقه 3 زن زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه سمنان روزانه
8659 منطقه 3 مرد زبان و ادبیات انگلیسی دانشگاه یزد روزانه

مرکز مشاوره تخصصی کنکور زبان آکو میگوید

در مقاله رشته های کنکور تخصصی زبان خارجه و رتبه قبولی آنها در دانشگاه سعی کردیم که جنبه‌های مختلف را برای شما بررسیکنیم و درصدهای مورد نیاز برای قبولی در رشته های مختلف را برایتان بیان کنیم. حواستان باشد که قبولی در این رشته‌ها با توجه به متقاضیان زیادی که دارد کمی سخت خواهد بود. البته غیر ممکن نیست. بهتر است که برای رسیدن به نتیجه مد نظر حتماً خوب درس بخوانید و یک برنامه ریزی منسجم نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی و مشاوره تخصصی برای قبولی در کنکور زبان

در مورد کنکور زبان مقالات متنوعی در سایت آکو وجود دارد که قادر هستید با مراجعه به آن موارد مختلف در حوزه منابع و حتی نحوه برنامه ریزی را ببینید و بررسی کنید. حواستان باشد که در این کنکور داوطلبین بسیاری از رشته های مختلف و با سطح سواد زبان خارجه متفاوت آزمون میدهند و شما در رقابت سختی حضور خواهید داشت.

برای رتبه زیر 1000 در کنکور زبان باید چه درصدهایی داشت؟

باید دروس عمومی را با میانگینی حدود 80 و اختصاصی را حدود 70 بزنید.

گروه آزمایشی زبان در کنکور چند زیر گروه دارد؟ از کجا باید گرایش‌ها را دید؟

رشته های تخصصی کنکور زبان دارای 4 زیر گروه خواهد بود. باید از دفترچه انتخاب رشته ، گرایش های ارائه شده در کنکور امسال و ظرفیت و دانشگاه مورد نظر را پیگیری کنید.

برای آمادگی کنکور زبان نیاز به استفاده از منابع مختلف است؟

خیر. می‌توانید از کتاب درسی استفاده کنید. البته در صورتی که ضعف از نظر درس نامه دارید، حتماً به منابع کمک آموزشی مراجعه کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا