پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

طبق اطلاعیه‌های سازمان سنجش، زمان ثبت نام در کنکور سراسری 1401 از روز یک شنبه ۱۰ بهمن ماه آغاز شده و تا روز یک شنبه ۱۷ بهمن ادامه خواهد داشت. ثبت نام کنکور سراسری ۱۴۰۱ مانند سایر آزمون‌هایی که سازمان سنجش برگزار می‌کند، دارای یک سری شرایط و مقررات است.

به گزارش آکو و به نقل از تسنیم، این شرایط در دفترچه راهنمای ثبت نام اعلام می‌شود تا داوطلبان شرکت در این آزمون با اطلاع کامل نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایند. چرا که تنها افراد واجد شرایط حق ثبت نام کنکور و شرکت در جلسه آزمون را دارند. در صورتی که فردی شرایط لازم را نداشته و نسبت به نام نویسی اقدام کند، بعد از بررسی شرایط و مشخص شدن موضوع در هر مرحله‌ای که باشد، ثبت نامش لغو شده و از طی نمودن ادامه مراحل منع خواهد شد.

باید دقت داشته باشید که شرایط لازم برای ثبت نام کنکور در دو دسته عمومی و اختصاصی قرار می‌گیرند که دارا بودن همه آن‌ها الزامی است.

شرایط اختصاصی کنکور ۱۴۰۱

امکان شرکت در کنکور تنها برای افرادی که یکی از مدارک تحصیلی به شرح زیر را داشته باشند، فراهم است:

  • دارندگان دیپلم چهار ساله نظام قدیم
  • دارندگان مدرک پیش دانشگاهی نظام ترمی-واحدی سالی واحدی
  • دارندگان مدرک کاردانی (فوق دیپلم)
  • دارندگان دیپلم پایه دوازدهم نظام جدید (۶-۳-۳)

کسانی که در آزمون سال قبل شرکت کرده و در دوره روزانه پذیرفته شده باشند، در صورت ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری ۱۴۰۱، حق شرکت در دوره‌های روزانه را نخواهند داشت. این افراد منحصرا مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیر روزانه (نوبت دوم (شبانه)، دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور، غیرانتفاعی، پردیس خودگردان و مجازی) هستند.

متقاضیان آقا برای شرکت در کنکور سراسری ۱۴۰۱ نباید هیچ گونه ممانعتی از نظر خدمت وظیفه داشته باشند؛ در غیر این صورت امکان ثبت نام شان وجود ندارد.

تمامی داوطلبان این آزمون باید در مهلت ثبت نام کنکور سراسری که توسط سازمان سنجش کشور تعیین شده است، نام نویسی خود را انجام دهند.

داوطلبان شرکت در این آزمون باید تا ۳۱/۰۶/۱۴۰۱ مدرک خود را دریافت کرده و فارغ التحصیل شده باشند.

چگونگی ثبت نام کنکور ۱۴۰۱

اطلاع از شرایط در نظر گرفته شده و زمان ثبت نام بسیار حائز اهمیت است. این موارد به همراه سایر اطلاعات مورد نیاز در سایت سنجش ثبت نام کنکور قرار می‌گیرند تا داوطلبان به راحتی بتوانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. جهت انجام ثبت نام کافی است این مراحل را به صورت گام به گام پشت سر بگذارید.

  • ابتدا لازم است به صفحه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور وارد شوید.
  • سپس در منو سمت راست صفحه اصلی سایت سنجش، بر روی گزینه «سراسری» کلیک کنید. با انتخاب این گزینه عناوین مربوط به کنکور سراسری بالا آمده و می‌توانید لینک ثبت نام کنکور ۱۴۰۱ را مشاهده کنید. این لینک را انتخاب کرده تا وارد مراحل بعدی ثبت نام شوید.
  • در ادامه لازم است نوع نظام آموزشی خود را تعیین کنید. زیرا سه نوع نظام آموزشی در این قسمت برای شما قرار داده شده که با توجه به نوع تحصیل تان، باید گزینه مناسب را انتخاب کنید. هم چنین، هزینه ثبت نام را هم در این مرحله باید بپردازید. (خرید کارت اعتباری)
  • بعد از پرداخت هزینه کنکور سراسری ۱۴۰۱ و دریافت شماره سریال، می‌توانید این کد را در جایگاه مشخص شده قرار دهید و وارد مراحل ثبت نام شوید.
  • اولین مرحله ثبت نام مربوط به بارگذاری عکس داوطلب است. بعد از این که تصویر پرسنلی مناسب را در این مرحله آپلود کردید، فرم ثبت نام نمایش داده خواهد شد. تمام اطلاعات لازم را با دقت تکمیل نموده تا ثبت نام تان با موفقیت انجام گرفته و کد پیگیری و شماره پرونده دریافت کنید.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر زمان ثبت نام کنکور سراسری 1401 سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا