پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسریمشاور من

شروع کنکور 1402 از تابستان

شروع مطالعه کنکور از تابستان

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3/5 - (1 امتیاز)

هر ساله آزمون سراسری در کشور ما در نیمه اول تیر ماه برگزار خواهد شد، داوطلبین برای شروع کنکور از تابستان به 2 گروه تقسیم می شوند. دسته اول داوطلبینی که دانش آموز پایه یازدهم هستند و علاوه بر کنکور باید به دروس مدرسه هم بپردازند. دسته دوم داوطلبینی که فارغ التحصیل هستند.

شروع کنکور از تابستان

جالب توجه است در کشور ما متقاضیانِ تحصیل در دانشگاه در بعضی از رشته ها بدون کنکور می توانند در دانشگاه های مختلف شروع به تحصیل کنند، اما آزمون سراسری برای داوطلبانی برگزار می شود که متقاضی رشته ها پر طرفدار و همچنین دانشگاه های مطرح کشور هستند، بنابراین می دانید که کنکور آزمونی نیست که بتوان در یک مدت زمان فشرده و کوتاه از آن نتیجه دلخواه را کسب کرد زیرا این آزمون از ادغام سه پایه تحصیلی  دهم و یازدهم و دوازدهم تشکیل می شود.

پس بدیهی است برای قبولی در رشته های پرطرفدار و همچنین کسب رتبه ای معقول که بتواند داوطلب را به موفقیت برساند نیازمند مطالعه ای هدف دار و پیوسته همراه با برنامه ای دقیق است، همچنین اراده داوطلب در انجام این برنامه شرط مهمی است، پر واضح است که شروع مطالعه برای این آزمون هر چه زودتر باشد می تواند راه را برای داوطلبین عزیز هموارتر کند. مرکز مشاوره تخصصی آکو در این مقاله شما را با نحوه شروع مطالعه برای کنکور از تابستان آشنا می کند.

شروع کنکور از تابستان

داوطلبین کنکور زمانی که قصد شروع کنکور از تابستان را دارند با چالش های زیادی رو به رو خواهند شد و سوالات زیادی ذهن آن ها درگیر خواهد کرد:

اینکه چگونه و با رعایت چه شرایطی می توانند نتیجه مطلوب خود را بگیرند؟ اینکه بهتر است از کجا شروع کنند؟ آیا زمان را از دست نداده اند؟ داوطلبینی که دانش آموز هستند سردرگم می شوند که چگونه دروس سه پایه را به صورت تستی بخوانند  و به دروس مدرسه خود نیز به صورت مطلوب رسیدگی کنند، اینکه آیا حذف دروس از ابتدای شروع مطالعه کار صحیحی است یا خیر، و آینکه آیا آزمون آزمایشی به آن ها کمکی خواهد کرد یا خیر و بهتر از چه منابعی استفاده کنند و …

شروع کنکور 1402

تفاوت نحوه مطالعه کنکوری و امتحانات مدرسه

در بحث مطالعه شروع برای کنکور 1402، داوطلبینی که با نحوه مطالعه این آزمون آشنایی ندارند باید بدانند که شیوه مطالعه ای که آن ها در مدرسه برای امتحانات پیش می گرفتند کارایی چندانی ندارند و باعث موفقیت نمی شود، شیوه مطالعه برای امتحانات مدرسه در اکثر اوقات به شکل تشریحی بوده و دانش آموز با هر میزان اطلاعاتی که داشت می توانست حداقل کمی نمره در امتحان خود کسب کند.

اما آزمون سراسری آزمونی است تستی همراه با نمره منفی، یعنی داوطلب برای کسب درصد بالایی از یک درس باید به درک عمیقی از آن درس رسیده باشد، پس می توان نتیجه گرفت یک دانش آموز خوب لزوما نمی تواند یک داوطلب خوب باشد و تفاوت آن ها زمانی مشخص می شود که داوطلب نحوه درست مطالعه برای کنکور را بداند.

البته شایان ذکر است که منظور از مطالعه ی کنکوری و مدرسه ای بیشتر در نحوه ی مطالعه و افزایش مهارت های تست زنی و آزمون دادن می باشد. و دانش آموز یا داوطلبی که مفاهیم را به درستی فرا گرفته باشد قطعا در حل سوالات تستی و یا تشریحی به مشکل نخواهد خورد. این دانش آموز باید صرفا روی زمان و مهارت های آزمون دادن وقت بگذارد.

نحوه مطالعه برای شروع کنکور از تابستان

داوطلبین 1402 از تابستان تا کنکور حدود یک سال زمان دارند، و این زمان یکی از طلایی ترین زمان ها برای شروع مطالعه است، مشاورین ما در مرکز مشاوره تخصصی آکو به داوطلبین گرامی توصیه می کنند این زمان را به هیچ وجه از دست ندهد، داوطلبینی که دانش آموز هستند در تابستان چالش های رفتن به مدرسه و امتحانات را ندارند و با یک برنامه ریزی دقیق می توانند از این زمان طلایی استفاده کافی را ببرند، داوطلبین گرامی باید بدانند که حذف هیچ درسی پیشنهاد نمی شود.

بدیهی است که مطالعه دروس باید از دروس پایه شروع شود، داوطلبینی که در درسی به شدت احساس ضعف می کنند بهتر است اول آن درس را به صورت حل تمرین یاد بگیرند و بعد حتما حل تست فراوان داشته باشد، در دروسی هم که نقطه قوت آن هاست نیز حل تست زیاد می تواند داوطلب را به تسلط بالایی برساند، این نکته فراموش نشود که برای به تسلط رسیدن در دروس حل نیز بسیار ضروری است.

شروع مطالعه برای کنکور

میزان مطالعه برای شروع کنکور از تابستان

به طور کلی دانش آموزان در طول دوران تحصیل خود در تابستان بیشتر به تفریح و استراحت می پرداختند و از مطالعه درس فاصله می گرفتند اما چون سال کنکور سال سرنوشت سازی است داوطلبان موظفند از این زمان طلایی استفاده لازم را ببرند، می دانید ظرفیت و تمرکز هر فرد متفاوت از دیگریست، دقت کنید در کدام ساعات از روز تمرکز بیشتری دارید و دروس مهم را در آن زمان مطالعه کنید، در ابتدای شروع مطالعه، با ساعات مطالعه کم ترجیحا 5 ساعت شروع کنید و کم کم این ساعت را افزایش دهید اما نکته مهم تر از ساعت مطالعه، کیفیت مطالعه می باشد. مرور و تکرار باعث فهم عمیق تر دروس خواهد شد.

دروس مهم شروع برای کنکور 1402

تاکید مشاوران کنکور برای تابستان بیشتر در دروس تحلیلی است، بیشتر دروس تحلیلی مانند (ریاضی، ادبیات، عربی، فیزیک و …) در سه پایه تحصیلی به صورت پیوسته هستند و باید برای مطالعه این دروس از پایه شروع کرد، بنابراین داوطلبان گرامی حتما باید این دروس را از پایه شروع کنند و خود را به تسلط برسانند تا بتوانند در ادامه در پایه های یازدهم و دوازدهم نیز به فهم عمیقی از دروس برسند.

شروع برای کنکور 1402

نحوه ی برنامه ریزی در تابستان

برنامه ریزی فرآیند تفکر در مورد فعالیت های مورد نیاز برای رسیدن به هدف مورد نظر است. برنامه ریزی مبتنی بر آینده نگری است، ظرفیت اساسی برای سفر ذهنی در زمان. تکامل پیش‌اندیشی، ظرفیت اندیشیدن به آینده، محرک اصلی تکامل انسان در نظر گرفته می‌شود.

برنامه ریزی درس همانند بسیاری از سیستم ها و بخش های دیگر علاوه بر مدون شدن روی کاغذ نیازمند نظارت مداوم است. یعنی اینکه اگر شما صرفاً برنامه ای داشته باشید کافی نیست!

banner honar 2

فرض کنید شما از یک پیمانکار ساختمانی برنامه ای برای ساخت ویلای خود دریافت می کنید. این برنامه بسیار دقیق و دارای جزئیات بسیار زیادی شامل، منابع مورد نیاز، نیروی انسانی، مصالح، مجوزها و زمان دقیق انجام هریک از کارها و فعالیت ها در آن قرار داده شده است. این پیمانکار طبق برنامه ای که مشخص کرده به شما می گوید ساختمان شما 16 ماه دیگر آماده است لظفا قبل از شروع پروژه به میزان ایکس تومان کل مبغ پروژه را پرداخت کنید.

سوال آیا شما حاضرید این مبلغ را در ابتدای پروژه بپردازید؟

آیا بهتر نیست که بعد از تکمیل هر بخش هزینه های آن را پرداخت کنید؟

آیا انقدر خیالتان راحت هست که بعد 16 ماه فقط برای تحویل پروژه اقدام کنید؟

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم هر کسی می تواند برنامه ای را روی کاغذ بیاورد! یا حتی شما می توانید برنامه ریزی را برای شروع کنکور از تابستان از مشاور خود بعد از چند هفته یاد بگیرید! از نظر ما مهمترین بخش در برنامه ریزی نظارت است و نه برنامه ریزی! البته این موضوع از اهمیت مشاوره و برنامه ریزی نمی کاهد.

عوامل نظارتی کدامند؟

مهم ترین عامل نظارتی آزمون است! محققین عرصه ی آموزش می گویند اگر می خواهید هم مفاهیم را درست بیاموزید و هم ارزیابی درستی از عملکرد خود داشته باشید از خودتان آزمون بگیرید!

سعی کند مطالب مطالعه شده را بازگویی کنید!

آزمون های شفاهی و پرسش و پاسخ داشته باشید. 

به گفته ی روانشناسان و محققین تحصیلی آزمونی برای یک فرد موثر است که این آزمون را خود طراحی کرده باشد. این آزمون باید دقیقا از مطلبی که در وعده ی قبلی مطالعه کرده است باشد. 

فواید آزمون 

1- ارائه ی یک نمره یا تراز به منظور شناخت بیشتر خود! از توهم اینکه خیلی بلدی در میای یا اینکه فکر می کردی بلد نیستی ولی اوضاعت اونقدر بد نیست

2- صرفه جویی وقت و انرژی!  شما با آزمون دادن دقیقا متوجه می شوید که کدام مبحث یا بخش را مشکل دارید! پس تنها نیاز است همان بخش را بخوانید.

3- کسب مهارت از مهم ترین دستاوردهای آزمون است!  مهارت یعنی داشتن استراتژی در آزمون و پاسخ دادن به آزمون ها بصورت شبیه سازی شده با کنکور سراسری!

آیا آزمون های آزمایشی ثبت نام کنیم؟ چه آزمونی بهترین است؟

دانلود آزمون های آزمایشی قلم چی
دانلود آزمون های آزمایشی قلم چی

در ارتباط با این سوال باید بگوییم که آزمون آزمایشی بسیار مهم است و از ارکان کنکور است. آزمون های آزمایشی در واقع یک محک جدی برای دانش آموزان است. در این آزمون ها شما تجربه های بسیاری کسبرمی کنید و در کل از همه نظر از جمله به برنامه ریزی شما کمک می کند.

درباره ی قسمت دوم سوال باید بگوییم که مهم نیست چه آزمونی ثبت نام می کنید. مهم این است که در آزمونی شرکت کنید. آزمون های آزمایشی هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند ولی شما نسبت به آنها حساس نشوید. 

برنامه ریزی تابستان در مشاوره تحصیلی آکو

یک قدم بسیار مهم برای شروع مطالعه کنکور برنامه ریزی است، برنامه ریزی تحصیلی می بایستی با یک اصول خاص با توجه به شرایط تحصیلی داوطلب، اینکه دانش آموز است یا فارغ التحصیل، میزان تسلط داوطلب در دروس مختلف، آشنایی او با نحوه مطالعه برای کنکور صورت گیرد، مشاوران تحصیلی که سال ها در این حوزه فعالیت و مطالعه داشته اند می توانند داوطلبانی که در این راه برای موفقیت می خواهند جدی و با تمام توان مطالعه کنند را راهنمایی کنند تا وقت و زمان خود را صرف مطالعه ای دقیق و با ثبات کنند.

مشاوران ما در مرکز مشاور تخصصی کنکور آکو سال ها در این زمینه و در تمام گروه های آزمایشی (ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی، زبان و هنر) فعالیت داشته اند و می توانند داوطلبان عزیز را در برنامه ریزی برای شروع کنکور راهنمایی نموده و چالش های پیش روی آن ها را که در این یک سال سرنوشت ساز زندگی خود ممکن است با آن مواجه شوند را برایشان روشن کنند.

اینستاگرام مرکز مشاوره تخصصی آکو

بیشتر بخوانید:

تغییرات کنکور 1402

آیا پشت کنکور بمانیم؟

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا