پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

ظرفیت رشته های بدون آزمون خالی ماند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ظرفیت رشته های بدون آزمون سال 1400 با تکمیل ظرفیت هم خالی ماند. با اتمام مهلت انتخاب رشته های بدون آزمون و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی سال ۱۴۰۰ در مرحله تکمیل ظرفیت تعداد۶۵ هزار نفر در این مرحله ثبت نام کردند که با توجه به آمار، بازهم ظرفیت خالی پر نشد.

به گزارش مجله آکو و به نقل از خبرگزاری مهر، بر اساس دفترچه انتخاب رشته‌های تحصیلی کنکور ۱۴۰۰ بخشی از رشته‌ها نیازی به شرکت در آزمون نداشت و داوطلبان ورود به دانشگاه می‌توانستند در پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی و تنها با معدل دیپلم در دانشگاه‌ها ثبت نام کنند و نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

بر اساس شناسنامه کنکور سراسری سال ۱۴۰۰، میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده بود.

در زمان انتخاب رشته آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ پس از سه بار تمدید فرصت انتخاب رشته‌های بدون آزمون، تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شدند که بخشی از این داوطلبان در مهرماه ثبت نام کردند.

پس از آن در آذرماه و بر اساس مصوبه بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

در نهایت فرصت انتخاب رشته‌های بدون آزمون در مرحله تکمیل ظرفیت نیز به پایان رسید و ۶۵ هزار و ۲۸۹ نفر رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کردند. به این ترتیب از میان ظرفیت خالی مانده ۲۱۷ هزار و ۱۷۵ نفر قبلی که به نوبت بهمن ماه منتقل شد، در نهایت بازهم ۱۵۱ هزار و ۸۸۶ نفر ظرفیت خالی ماند.

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در خبر ظرفیت رشته های بدون آزمون خالی ماند سعی کردیم دید جامع و کاملی از این خبر را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا