پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ایکنکور سراسری

عشق و عاشقی در دوران تحصیل

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در این مقاله به مسئله ی عشق و عاشقی در دوران تحصیلی پرداخته ایم. این موضوع بسیاری از دانش آموزان را ناخواسته درگیر می کند. عشق و عاشق شدن یه امر کاملاً طبیعه. اصلاً گفته همیشه که عاشق نشوید و یا اگر در دوران کنکور و تحصیل عاشق شدید
پیش خودتون بگید الان دیگه بیچاره شدید و دیگه چاره‌ای ندارید خیر این‌جوری نیست…
عشق و عاشقی و دوستی دختر و پسر نمی شناسه. فقط یک طرف نمی‌توان گفت تحت تأثیر قرار می‌گیره بلکه هم دختران هم پسران فکرشون مشغول خواهد شد.

عشق و عاشقی در دوران تحصیل


و مخصوصاً بیشتر دخترا در گیری و وابستگی بیشتری پیدا می‌کنند. ولی باید بدونیم منع کردن هر چیزی تو زندگیمون کار درستی نیست. فقط باید حد و حدود استفاده و وقت گذاشتن به علاقه مندیهامونو بدوونیم.


اگر عشق به طرف مقابلتون و ارتباطتتون و صحبت شخص مورد نظرتون باعث انگیزه بیشتر شما و درس خوندن بیشتر شما و افزایش تمرکز شما هست. با توجه به رعایت زمان ارتباط خود و صحبت و قرارهای کوتاه میتونید با طرف مقابلتون در ارتباط باشید. مثلاً کلاً روزی ۱ ساعت ولی اگه قرار باشه ثانیه به ثانیه گوشی دستتون باشه و بخواین ساعت‌ها تلفنی صحبت کنید. بیرون برید و موقع درس خوندن به فکر طرف مقابلتون باشید. اصلاً اصلاً اصلاً توصیه به ادامه به این دوستی و ارتباط همیشه.

چون بیشتر باعث پسرفت شما در درس و کار و زندگیتون خواهد شد با قدرت هندلینگ روابط خود را داشته باشید.

love her


جوان‌ها در سنی هستند که دچار هیجان هم می شوند و به خاطر ذوق و شوق خود انگیزه درس خوندن میگیرن. ولی باید بدونم این هیجان گذراست. مدام به فکر رویا پردازی با شخص مقابلتون هستین و خیلی آسیب های جدی دیگر.

باید بدونیم با کنترل کردن هم میشه به روابط عاشقی رسید. ولی زمانی که هر دو طرف درک بالایی از شرایط هم داشته باشند. انتظار توجه و محبت بیش از حد از همدیگرو نداشته باشن. بلکه برای رسیدن به اینده خوب و هدف و موفقیت همدیگرو تشویق و حمایت کنند.

آیا عشق و عاشقی در دوران تحصیل ماندگارند؟

در ادامه عشق و عاشقی در دوران تحصیل نکتهٔ بعد این است که چند سال آینده را نگاه کنید. خیلی از روابطی که تا قبل 20 سالگی هستند بعد از یک مدت کوتاه قطع خواهند شد. چون معیارهای یک نوجوان در حال تکامل است و ممکن است تا 20 سالگی چند بار افکار و معیارهایش تغییر کند. ( البته در همهٔ افراد یک سن خاص نیست.)

مثلاً خود شما به دو سال قبل خود فکر کنید، قطعاً خیلی از افکارتان دچار تغییر شده است. (که البته این تغییر هم می‌تواند خوب باشد هم بد، بستگی به آن طرز فکر و باور دارد.)  پس تمرکز در این بخش در این زمان از زندگیتان کار هوشمندانه‌ای نیست. چون شما برای چند هفته یا چند ماه رابطه، آیندهٔ تحصیلی، شغلی و مالیتان را به خطر می‌اندازید.


کار بسیار خطرناکی که برخی از دانش آموزان انجام می‌دهند، این است که بعد از قطع یک رابطه بلافاصله وارد یک رابطه دیگر می‌شوند. آن ها می خواهند کمبودهای رابطه قبل را جبران کنند. بعد از چند وقت همین رابطه هم خراب می‌شود. دانش آموز وارد یک چرخه جهنمی می‌شود که بیرون آمدن از آن سخت است.


شما جوان‌ عزیزی که هنوز وارد رابطه نشدی.

بهتر است تمام تمرکز و هدف خود را به درس و کنکور بدهی و عشق و عاشقی را به چند سال اینده و یا بعد کنکور موکول کنی. تا هم معیارهایت برای ازدواج کاملاً مشخص شود و هم از لحاظ تحصیلی و مالی کاملاً آماده باشیو به استقلال ذهنی و مالی رسیده باشی.


و شمایی که هم اکنون در یک رابطه هستید هم دو راه دارید.

عشق و عاشقی در دوران تحصیل

راه اول این است که ادامه رابطه را به بعد از کنکور موکول کنید. تا به درس و تحصیلتان صدمه وارد نشود و افکارتون درگیر نباشه و اگر بعد یک سال به هم وفادار ماندید. معیارها و رفتارتان با هم جور در آمد آن زمان می‌توانید به فکر مراحل بعدی آشنایی و تصمیمات مهم‌تر بشید.
راه دوم هم این است که در یک ساعت مشخصی از شبانه روز با هم قرار بگذارید. در آن ساعت فقط چت یا مکالمه کنید. و اگر یکی از طرفین در ساعت دیگر پیام داد طرف دیگر به قرار پایبند باشد و جواب او را ندهد تا او هم عادت کند و در طول روز فقط درس بخواند و به موضوع دیگری فکر نکندو خیلی نظم رو تو این موضوع رعایت کنند تا به تمام کارای روزانه خود بتونن برسن.


و اما برای دانش آموزانی که در یک رابطه شکست می‌خورند پیشنهادی دارم. این چند ماه سراغ هیچ رابطه‌ای نروند و به ذهنشان اجازه دهند که معیارهایش کامل‌تر شود. در این مدت کنکورشان را هم داده‌اند و به آینده خود هم ضربه وارد نکرده‌اند. بدونند که باید در زندگی تجربه‌های زیادی کسب کنی تا بتونی قوی‌تر برخورد کنی با تمامی مشکلات زندگی ادم های ضعیف زود شکست می‌خورند.

در کل مقاله عشق و عاشقی در دوران تحصیل میگه این یک دو سال رو دندون به جیگر بزارید. هیچ دختر و پسری از دستتون در نمی روه و تخمشونم ملخ نمی خوره! خیالتون راحت. خلاصه امر اگر می خواهید که نتیجه مطلوبی بگیرید دور عضق و عاشقی در دوران تحصیل را خط بکشید. ما تو پیج اینستاگرام مشاوره تحصیلی آکو و کانال تلگرام آکو هم کلی ویدئو و فایل و پادکست آموزشی داریم.

81zN7E4NA6L

سهیل حاج کرم

برنامه ریزی و مشاور تحصیلی یک هنره! من سهیل حاج کرم همیشه و همه جام میگم و گفتم: که من یک مشاور تحصیلی ام نه یک مشاور جذب!!!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا