پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور هنرمشاور من

مشاوره تخصصی کنکور هنر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور هنر از آن دسته آزمون‌هایی هست که از هر رشته قادر به شرکت در آن خواهید بود. شاید برخی بیان کنند که به عنوان گزینه دوم به کنکور هنر نگاه می‌کنیم، اما حقیقت چیز دیگری خواهد بود.  اگر می‌خواهید در کنکور هنر به نتیجه مطلوب برسید، باید از مشاوره تخصصی کنکور هنر استفاده کنید. اما این مشاوره باید به چه صورتی باشد؟ اصلا مگر با وجود رشته های تجربی و ریاضی و انسانی ، کسی به کنکور هنر نیز توجه میکند؟ باید بگوییم که مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو نظر به کم توجهی تمامی مجموعه های کنکور به کنکور هنر و زبان ، تصمیم گرفت اولین مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر را در کرج راه اندازی کند و یک جلسه مشاوره کنکور هنر رایگان برای داوطلبان در نظر گرفته است. اما از این موضوع که بگذریم ، بهترین مشاوره کنکور هنر باید چگونه باشد؟

آیا مشاوره کنکور هنر همانند دروس نظری است؟ موفقیت در کنکور هنر چگونه تعریف خواهد شد؟ اطلاعات داشتن مشاور تا کجا لازم است؟ این موارد همگی دغدغه‌های اصلی خواهند بود که در ادامه به آنان می‌پردازیم.

مشاور کنکور هنر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

یک مشاور خوب باید چند فاکتور را در مورد داوطلب کنکور هنر رعایت کند. در غیر این صورت نمی‌توان او را بهترین مشاوره تخصصی کنکور هنر نامید و میتوان گفت دانش آموز انتخاب درستی انجام نداده است.

مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج با مشاور برتر کنکور مجتبی سادات رسول

در اولین قدم مشاور باید علاوه بر تسلط بر بودجه بندی آزمون سراسری کنکور هنر، بر منابع نیز تسلط کافی داشته باشد. بهترین مشاور کنکور هنر میداند که داوطلب در  هر سطح درسی که باشد ، یک نوع کتاب خاص برای او مناسب خواهد بود. دراین بین مشاور کنکور هنر مطلع است که قبولی در برخی از رشته های کنکور هنر منحصرا به آزمون کنکور ختم نمیشود و فرد باید در کنار آن آزمون عملی نیز بدهد. در همین راستا بهتر است که مشاور در این باره اطلاعات جامعی داشته باشد و برای قبولی در آزمون های عملی نیز داوطلب را راهنمای کند.

اکثر رشته هایی که دارای آزمون عملی هستند ، شامل رشته های نوازندگی و موسیقی کنکور هنر هستند.

حقیقت این است که مشاوران کنکور هنر باید کمی خارج از عرف عمل کنند. یعنی این که مانند مشاوران عادی نباید روی درس و بودجه بندی کتاب ها و مطالب درسی و تست تمرکز کنند. بلکه باید بیشتر روی عواطف و احساسات طرف مقابل تمرکز کنند. در واقع این گروه باید بتوانند فرد را از نظر ذهنی برای روز کنکور و سوال های ادراکی و ذوقی کنکور هنر آماده کنند.

البته اگر داوطلبان از رشته های نظری در این کنکور شرکت کنند ، بحث نحوه مشاوره تخصصی کنکور هنر متفاوت خواهد بود و باید مشاوره به صورتی باشد که فرد در هر دو حوزه به راحتی کنکور دهد. مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو در کرج همه شرایط مطلوب برای داوطلبان کنکور هنر را در مجموعه فراهم آورده است.

بودجه بندی درس های کنکور هنر

مشاور متخصص کنکور هنر باید بر بودجه بندی درس های عمومی و تخصصی کنکور هنر تسلط کافی داشته باشد. اما بودجه بندی دقیقا چیست؟  آیا حفظ کردن چند عدد در مورد تعداد سوالات برای تبدیل شدن به بهترین مشاوره تخصصی کنکور هنر کافی است؟ شاید تا حدودی داستان به این صورت باشد. اما بودجه بندی تنها درباره اعداد و ارقام تعداد سوالات نخواهد بود. عدد ها را از اینترنت هم میتوانید به راحتی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین هنرستان های کرج

دروس عمومی شامل 4 درس ادبیات، عربی، دین و زندگی و زبان انگلیسی خواهد شد که هر فرد در مدت قانونی باید به 25 سوال از هر کدام پاسخ دهد. پس از این بخش وارد بخش دروس اختصاصی خواهد شد.

مشاوره کنکور هنر در کرج

مشاوره کنکور هنر و درس های تخصصی

در این قسمت اولین درس درک عمومی هنر خواهد بود که 30 سوال و 25 دقیقه زمان خواهد داشت. قسمت دوم شامل سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک خواهد بود که 30 سوال دارد. زمان قانونی در نظر گرفته شده برای آن نیز 25 دقیقه خواهد بود. سومین بخش در کنکور درس ترسیم فنی است که شامل 20 سوال و 26 دقیقه زمان پاسخگویی خواهد بود.

خلاقیت تصویری تجسمی و نمایشی دو درس بعدی و بسیار مهم کنکور هنر خواهد بود. هر کدام دارای 20 سوال در کنکور هنر خواهد بود. البته میزان پاسخگویی در خلاقیت تصویری 24 دقیقه و در نمایشی تنها 16 دقیقه خواهد بود. ششمین درس دفترچه تخصصی کنکور هنر خلاقیت موسیقی خواهد بود که باید در 20 دقیقه به 20 سوال پاسخ بدهید. همچنین خواص مواد آخرین درس خواهد بود که در این دفترچه وجود دارد. 20 سوال که 27 دقیقه زمان خواهد داشت.

خب تا به اینجا در مورد خود سوالات و تعداد آنها صرفاً اطلاعات دادیم. یک بخش دیگر اطلاعات که مشاور باید از آن آگاهی داشته باشد، در مورد نحوه تقسیم بندی سوالات در هر درس خواهد بود. در حقیقت یک مشاور باید بداند که سهم سوالات املا در بین سوالات ادبیات چقدر هست؟ این موضوع به نوعی زیر بنای برنامه ریزی درسی برای کنکور هنر خواهد شد.

کلید طلایی موفقیت در کنکور هنر

با توجه به زمان و تعداد سوالات پاسخ گویی به همه سوالات واقعاً سخت خواهد بود. اما دانستن بودجه بندی درس ها در اینجا اهمیت پیدا خواهد کرد. جایی که مشاور باید تشخیص دهد که با توجه به ارزش سوالی هر مبحث و میزان سختی آن در آزمون از آن گذر کند یا نه؟

در حقیقت این کار اوج هنر، مشاور کنکور هنر خواهد بود. پس شناخت کیفیت سوالات و نقش آنان روی تراز شما در بودجه بندی اهمیت دارد. دیگر 20 سال پیش نیست که سوالات و بودجه ای که هر قسمت در کنکور داشت، به صورت تفکیکی مشخص نباشد. امروزه انواع تقسیم بندی را در اینترنت پیدا خواهید کرد. اما تحلیلی که واقعاً مفید باشد، کم یا حتی ناموجود است.

به همین دلیل به مشاوره تخصصی کنکور هنر نیاز پیدا خواهید کرد. بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر در کرج شرایط خاص کنکور هنر را برای شما آسان میکند.

شاید فکر کنید که موضوع تحلیل به همین جا ختم می‌شود، در حالی که این تازه سر آغاز کار خواهد بود. مشاور باید بتواند حذف جزیره ای کند. یعنی شاید قرار باشد که شما همه مباحث را بخوانید، اما نه در ماه اول. او باید به عنوان فردی ماهر، تقسیم بندی دروس را به صورتی انجام دهد که در هر ماه یکسری موارد در اولویت قرار بگیرد. همچنین باید برای مطالعه مباحث مهم، خواندن پیش نیاز رعایت شود. به علاوه انتخاب منابع درست در هر دوره از یادگیری دانش آموز نیز اهمیت بسیاری دارد.

مشاوره هنر در کرج

شناخت منابع از وظایف مشاوره تخصصی کنکور هنر

مورد مهم بعدی در انتخاب بهترین مشاوره تخصصی کنکور هنر، بحث منابع خواهد بود. آیا تسلط کافی به کتب درسی در وهله اول دارد؟ مشاور هنر فقط نباید بگوید که فلان تعداد تست بزن. در حقیقت باید اشراف کامل به کتاب و تغییرات احتمالی آن داشته باشد. حتی مشاوران برتر، توانایی رفع اشکال در حد کنکور را دارند. این نشان از تسلط فرد در حیطه کتاب می‌دهد.

مورد بعدی که مهم خواهد بود، شناخت کتاب های کمک آموزشی کنکور هنر است. در حقیقت هر فرد سطحی متفاوت دارد و یک نسخه واحد برای همه اثر گذار نخواهد بود. شاید برای یک نفر کتاب قلم چی فوق العاده باشد، در حالی که برای یک نفر دیگر کاملاً ساده و بی فایده باشد. پیش از خرید هر منبعی که مشاور بیان می‌کند، کافی است که یک کار ساده انجام دهید تا مناسب بودن منبع برای سطح خودتان را محک بزنید.

کتاب را در کتاب فروشی باز کنید و چند صفحه آن را ورق بزنید. آیا با ادبیات کتاب راحت هستید و متوجه آن می‌شوید. نحوه صفحه چینی کتاب چشمانتان را اذیت نمی‌کند؟ به راحتی می‌توان به نتیجه رسید. این کار باعث اطمینان بیشتر یا از دست رفتن اعتماد خواهد شد. معرفی کتاب با توجه به سطح آسان‌ترین کار است که اگر مشاور درست انجام ندهد، باید در مورد با تجربه بودن او تجدید نظر کرد.

آزمون عملی کنکور هنر

نکته مهم بعدی خواهد بود. او باید بداند که لول آزمون عملی در هر رشته به چه صورتی است؟ آیا تک مرحله ای هست یا به صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود. در شرایط کرونایی آیا آزمون ها حضوری است یا آنلاین؟ آیا اصلا آزمون های عملی برگزار میشوند یا سازمان سنجش از آن چشم پوشی کرده است؟ چه مدت بعد از آزمون تئوری ، کنکور عملی رشته های هنر برگزار میشود؟ برای آماده شدن آزمون عملی داوطلب چه کاری میتواند انجام دهد؟

با تمام این تفاسیر، تا حدودی نقش مشاوره تخصصی کنکور هنر در این بخش را شناختید. بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر کرج در مشاوره کنکور آکو

مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو کرج

[aparat id=’BWHD2′]

مشاوره تخصصی کنکور هنر کاری دشوار است که هر کسی قادر به انجام آن نخواهد بود. باید در انتخاب آن برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید. حواستان باشد که در این گزینش به مسائل عمومی و ساده توجه نکنید و موارد مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره یک جلسه مشاوره کنکور هنر رایگان آکو کرج با ما در تماس باشید.

راه های ارتباطی با مرکز مشاوره تخصصی کنکور هنر آکو

مشاوره تخصصی کنکور هنر چه ویژگی هایی دارد؟

مشاور کنکور هنر باید در مرحله ی اول منابع این کنکور را درست بشناسد و همچنین تجربه ی لازم را در این زمنیه داشته باشد

تعداد شرکت کنندگان کنکور هنر چند نفر هستند؟

همه ساله بسیاری از داوطلبین از سایر رشته ها در کنکور هنر شرکت کرده اند. درسال 1400 حدود 100 هزار نفر در کنکور هنر شرکت کرده اند

مشاوره کنکور هنر رایگان در کرج کجاست؟

پیشنهاد یک جلسه مشاوره تخصصی کنکور هنر رایگان را با مجتبی سادات رسول مشاور برتر کنکور هنر با سابقه درخشان در مرکز مشاوره کنکور آکو کرج به شما داده شده است. 02633408944

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا