پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید تام لندزندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد آقاجانی شیمی تاملند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

استاد آقاجانی از آن دسته استادانی است که اهل دروغ نیست و راست و حسینی در رزومه تحصیلی خود گفته است که مدرک مهندسی شیمی دارد. اما دستاوردهای این استاد در زمینه تدریس شیمی میتواند توجه ها را به خود جلب کند و موضوع مدرک تحصیلی محمدرضا آقاجانی دیگر عیار سنجش او برای تدریس شیمی قرار نمیگیرد.

استاد آقاجانی شیمی از جمله اساتید کم حاشیه و متعهد به خانه و خانواده هستند که تا به امروز درباره وی اطلاعات زیادی در دسترس نبوده است. به نظر میرسد محمدرضا آقاجانی سی و چند ساله باشد و بیش از ۵ سال است که ازدواج کرده اند.

استاد محمدرضا آقاجانی و همسرش در سالگرد ازدواجشان

استاد محمدرضا آقاجانی شاید به اندازی استاد بازرگان شیمی یا استاد بابایی در این زمینه شناخته شده نباشند اما انگیزه و نوآوری هایی که ایشان در تدریس شیمی به کار بسته اند توانسته تفاوت کیفیت کلاس ها را تا حد زیادی از بین ببرد.

تاسیس خانه شیمی ایران، تالیف کتاب کلاس های شیمی کنکور، راه اندازی مجموعه آموزشی اکسیژن و تدریس در ویدئو های آموزشی صفر تا صد شیمی گوشه ای از فعالیت های استاد اقاجانی در زمینه تدریس کنکوری و با کیفیت است.

البته که به کلاس هر استادی ایرادات مخصوص خود وارد است و هیچکس نمیتواند ادعا کند که بهترین معلم شیمی کنکور است اما استاد آقاجانی را میتوان بهترین استاد برای شیمی پایه بچه های کند تر دانست.

رزومه کاری استاد آقاجانی شیمی

استاد آقاجانی تدریس را حدود ۱۰ سال پیش شروع کرده اند و در این ده سال تمام تلاش این استاد عملی کردن ایده های جدید برای دانش آموزان بوده است. او تا به امروز بیش از ۳۰ عنوان کتاب در زمینه شیمی کنکور از طریق انتشارات خانه شیمی ایران تالیف کرده است که شناخته شده ترین آنها عبارتند از:

  • تیپ تست شیمی
  • ۳۵ دقیقه شیمی
  • گنجینه نکات شیمی
  • بیمه نامه شیمی کنکور
  • همه ساختارهای شیمی کنکور

علاوه بر انتشارات خیلی سبز، استاد محمدرضا آقاجانی مؤلف کتاب‌های صفر تا صد شیمی ۲، ۳ و پیش‌دانشگاهی انتشارات بیست نیز بوده است.

کلاس های شیمی استاد آقاجانی بیشتر اوقات خشک و کاملا علمی است که میتواند لحن تدریس و ساعت طولانی کلاس را حوصله سر بر کند! به نظر میرسد این ویژگی رک و مستقیم درس را گفتن، در تیپ شخصیتی او است چون در کتاب های تالیفی او نیز خبری از شوخی های فانتزی، چاپ ها یا تصاویر جالب خارج از کتاب یا هرگونه لحن غیر آموزشی دیده نمیشود.

نمیتوان خشکی کلاس شیمی استاد آقاجانی را علتی برای بی کیفیت بودن یا دانش کم استاد دانست اما میتوان یکی از نکات منفی کلاس های ایشان در نظر گرفت. البته از نظر دانش آموزان تنها نکته منفی انتخاب کلاس های شیمی استاد اقاجانی خشک بودن جو تدریس نیست!

نظر دانش آموزان درباره تدریس محمدرضا آقاجانی چیست؟

چند نکته منفی که در نظرات دانش آموزان در نظرسنجی درباره تدریس شیمی استاد آقاجانی دیده شد، اول از همه تک نفره بودن صحبت های استاد اقاجانی در طول کلاس است. ظاهرا خیلی به سوالات پاسخ داده نمیشود و بعد از ثبت نام حتی دایرکت یا پیام های واتساپ یا فرم های پر شده در سایت خانه شیمی ایران چک نشده است.

این درحالی است که مجموعه ماز مثلا برای رفع اشکال با استاد هادیان فر، پلتفرم اختصاصی در نظر گرفته است و دانش آموزان میتوانند سوالات خود را نوشته و بعد از چند ساعت پاسخ سوال خود را دریافت کنند.

از نظر دانش آموزان سوالات حل شده در کلاس سطح خوبی دارد و به طور کلی استاد محمدرضا آقاجانی کلاس را با شیوه جالبی اداره میکند اما مشکل این است که سرعت تدریس بالا نیست و هر مطلب در طول تدریس چندبار تکرار میشود.

برای دانش آموزانی که در شیمی قوی تر هستند، قطعا این سرعت پایین و تکرار مطالب میتواند عذاب آور باشد!

یکی دیگر از مشکلات کلاس های استاد آقاجانی این است که باوجودیکه در دوره های ویژه تاملند تدریس میکنند، انگار بدشان نمی آید که تبلیغ خرید کتاب های خود را نیز در کلاس بگنجانند و برای دانش آموزان مختلف نکات را به کتاب های مربوطه ارجاع میدهند و میگویند این نکته در فلان جای فلان کتاب ذکر شده است.

البته که دانش آموزان گفته اند همه نکات در کلاس گفته میشود و از روش و نحوه تدریس راضی هستند اما خب این تبلیغات تجاری را میتوان بخشی از هدر رفتن زمان کلاس دانش آموز در نظر گرفت.

مقایسه کلاس های شیمی استاد آقاجانی با سایر اساتید شیمی

قطعا میدانید که استاد آقاجانی تنها یکی از مدرسین شیمی مجموعه تانلند است و بجز استاد رضا بابایی که گل سر سبد اساتید شیمی این مجموعه است، اساتیدی همچون لطفی نیا و مددی نیز برای برگزاری کلاس های شیمی کنکور و پایه همکاری میکنند.

بی شک بین کلاس های استاد بابایی و آقاجانی نمیتوان گزینه ای را انتخاب کرد چون انتخاب مشخص است و اگر دانش آموز قوی و سریعی در شیمی هستید و به ویژه بچه های رشته تجربی، استاد بابایی را باید انتخاب کنید.

اما اگر میخواهید شیمی را از پایه قوی شروع کنید و سطح خیلی چشم گیری هم در این درس ندارید، کلاس های محمدرضا آقاجانی میتواند گزینه بهتری باشد.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا