پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

زندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد فرید شهریاری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله با استاد فیزیک آقای فرید شهریاری آشنا خواهید شد.در سایت پرسا درباره بسیاری دیگر از اساتید برتر کنکور و … را معرفی کرده ایم که مطالعه آن ها خالی از لطف نیست. با بررسی های کارنامه های کنکور در سال های اخیر متوجه میشویم که حدود ۴۰ درصد از شرکت کنندگان کنکور فیزیک را منفی میزنند. به طور باورنکردنی از هر ۱۰۰ نفر شرکت کننده در کنکور تنها ۳ نفر می تواند فیزیک را بالای ۵۰ بزند.

با بررسی این آمارها و نگاه کردن به آمار هایی که در سال های اخیر از این درس به دست آمده است همه فکر میکنند درس فیزیک یکی از سخت ترین درس ها در رشته تجربی و ریاضی است و در بسیاری از مواقع از مطالعه درست آن برای کنکور دست میکشند این در حالی است که بعضی از دانش آموزان با بررسی روشهای مطالعه فیزیک و راه حل های ممکن برای کسب درصد بهتر در این درس خود را از بقیه رقبا به راحتی جلو می اندازند.

استاد فیزیک

درس فیزیک در رشته تجربی و ریاضی یکی از مهمترین دروس کنکور به شمار می‌آید. برای کسب درصد بالا در درس فیزیک نیاز است تا دانش آموزان در طی دوران کنکور خود مطالعه این درس را به صورت پایه و اساسی و کاملا مفهومی انجام دهند. نیاز است تا داوطلبان بدانند برای درس فیزیک حفظ کردن فرمول ها به تنهایی کافی نیست و داوطلبان نیازمند مرور و تکرار و حل سوالات متنوع برای این درس هستند تا بتوانند به درصد بالایی در این درس برسد همینطور نیاز است تا دانش آموزان مفهوم فرمول ها و مفهوم مباحث را در درس فیزیک به خوبی یاد بگیرند. یکی از راهکارهای پیشرفت در دروس مختلف که معمولاً داوطلبان از آن استفاده می کنند شرکت در کلاسهای تقویتی و کنکور می باشد در درس فیزیک یکی از اساتید کلاس های کنکور را برگزار می‌کند استاد فرید شهریاری است که در این مقاله می خواهیم به بررسی و نحوه عملکرد استاد شهریاری در کلاس ها بپردازیم.

استاد فرید شهریاری از بهترین اساتید فیزیک کنکور است که در حال حاضر کلاس های ایشان به صورت آنلاین برگزار می‌شود ولی به شهریاری فارغ التحصیل رشته مهندسی برق از دانشگاه تهران است که با رتبه ۲۶ کنکور سراسری وارد دانشگاه شد. سابقه تدریس ایشان به سال ۱۳۷۰ بر می گردد و همینطور ایشان از مولفین کتاب در زمینه فیزیک و از برترین اساتید مدارس استعداد های درخشان هستند. در سال ۱۳۸۰ موسسه علمی ماهان توسط استاد فرید شهریاری تاسیس شد و انتشاراتی با نام ایشان نیز راه اندازی شد در حال حاضر فرید شهریاری در حوزه تدریس و چاپ کتاب های آموزشی بسیار فعال هستند و همینطور کلاس های ایشان در مجموعه رایان کلاس به صورت آنلاین برگزار می شود.از سابقه تالیفات ایشان می توان به کتاب فیزیک جامع خیلی سبز جلد پایه دوازدهم و کتاب های آموزش شگفت انگیز فیزیک خیلی سبز و همینطور کتاب های فیزیک مبتکران اشاره کرد. 

بررسی کلی کلاس ها

استاد شهریاری مطالب فیزیک را به صورت کاملاً ریز و مفهومی تدریس می کند و زمان زیادی برای تفهیم مطالب برای دانش آموزان می گذارد. یکی از کتاب‌های ایشان با نام آموزش شگفت انگیز که توسط انتشارات خیلی سبز به چاپ می‌رسد به طور کلی نشان دهنده ریز بینی و تدریس دقیق این استاد می باشد به طوری که دانش آموزان حتی بدون نیاز به شرکت در کلاسهای این استاد می‌توانند به صورت خودآموز از روی این کتاب ها مطالب فیزیک را آموزش ببینند. تسلط استاد به علت داشتن تجربه زیاد ردی مطالب بسیار زیاد است و نحوه مدیریت و کنترل کلاس ها و نحوه برنامه ریزی تدریس به خوبی این موضوع را نمایان میکند. سطح تست های حل شده در کلاس های ایشان بسیار مناسب از دانش آموزان ضعیف و متوسط و حتی دانش آموزان قوی می توانند بهره کافی را از کلاس های شان ببرند ناگفته نماند کلاس های استاد فرید شهریاری در درس فیزیک از جمله کلاس های مطرح در این درس می‌باشد.

 نحوه بیان و تدریس استاد

دانش آموزان در کلاس های استاد فرید شهریاری به شدت جدی کلاس را دنبال می‌کنند و در طول کلاس خسته نمی شود چرا که برنامه هایی که در طول کلاس اجرا می شود منجر به این می‌شود تا دانش آموزان بسیار مشتاق به درس گوش بدن تست هایی که در کلاس حل میشود بیشتر جنبه آموزشی دارند و در نتیجه از سطح بالایی برخوردار نیستند اما رفته‌رفته با ایجاد تسلط دانش آموزان روی مبحث تست ها نیز سنگین میشود.

یکی از مواردی که ممکن است برخی دانش آموزان را سر کلاس ایشان اذیت کند سرعت پایین تدریس است که البته این موضوع برای تفهیم مطالب انجام می‌شود ولی ممکن است دانش آموزان قوی را خسته کند. جزوه های استاد شهید شهریاری از کیفیت و نظم خوبی برخوردار هستند همچنین نوع تست هایی که در کلاس ها می شود بسیار بالا بوده و سوالات از کنکور های سراسری انتخاب شده اند. یکی دیگر از مواردی که می‌تواند به عنوان . ضعف این کلاس‌ها به شمار بیاید این است که ایده عکس سوالاتی که در کلاس هنر میشود تکراری است اما متاسفانه این موضوع با نحوه طراحی سوالات کنکور در سال های اخیر سازگار نیست.

در کلاس های آنلاین حین کلاس آزمون های کوتاه از دانش آموزان گرفته می شود اغلب به سوالات نیز مجدداً ایده های تکراری دارند و بسیاری از آنها در کتاب‌های کمک آموزشی دیده می‌شود همچنین تکالیفی که به دانش آموزان محول می‌شود حجم قبولی دارد و دانش آموزان می توانند از پس آن بر بیایند. نحوه تدریس استاد در حالت کلی و در تمام مباحث به این شکل که در ابتدا خلاصه‌ای از جلسات قبل ارائه می‌شود و توضیح مختصر درباره مطالبی که قرار است در جلسه مطرح شود و پس از این توضیحات کوتاه به تدریس دقیق مطالب می پردازد پس از اتمام مباحث توضیحی و تفهیم ای درس به سراغ حل تست و تمرین می رود تا با کمک این موارد فهم مطالب برای دانش آموزان راحت تر شود.

همانطور که پیش از آن اشاره شد استاد فرید شهریاری در توضیح مطالب کاملاً با آرامش پیش می‌رود و اجازه می دهد تا همه دانش آموزان در هر سطحی مطالب را به طور کلی یاد بگیرد که موضوع ممکن است برای دانش آموزان قوی تر کمی خسته کننده باشد. نکات تست زنی و شیوه های مطالعه هر قسمت توسط استاد بیان می شود و همینطور نکات خاص و شیوه‌های خاص حل مسائل نیز در کلاس بیان می شود تا دانش آموزان بتوانند از آنها استفاده کنند.

تعامل استاد با دانش آموزان

ارتباط استاد با دانش آموزان در کلاس بسیار عالی است و هر دانش آموز میتواند از طریق ویس مشکلات خود را مطرح کنند و استاد کاملا با حوصله مشکلاتشان را برطرف میکند. مشارکت کلاسی دانش آموزان سرکلاس با دبیر بسیار خوب است و به ندرت سوالی بدون جواب می‌ماند.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا