پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

اساتید تام لندزندگی نامه بزرگان کنکور

معرفی استاد محمدسجاد نقیه حسابان تاملند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
۵/۵ - (۱ امتیاز)

مجموعه تاملند برای همه رشته های نظری و حتی هنر کلاس های کنکور آنلاین برای دروس اختصاصی و عمومی برگزار میکند. استاد محمدسجاد نقیه یکی از اساتید حسابان کنکور ریاضی و ریاضیات تجربی در تاملند است.

این استاد بیش از ۱۵ سال سابقه تدریس در مدارس و آموزشگاه های برتر تهران، اصفهان و شهرستان ها را دارد و جزو تیم طراحان سوال برخی آزمون های آزمایشی نیز هست. او درباره تدریس ریاضیات گفته است که:

من ۱۷ سال پیش رفتم پای تابلو و تدریس رو شروع کردم و تمام این سال ها باور داشتم که ریاضی فقط یک علم نیست بلکه تمام دلیل شاد زیستن منه!

این استاد جوان که این روز ها در تدریس ریاضیات ریاضی و تجربی بسیار درخشان عمل کرده است و کلاس های جذابی دارد، بارها و بارها در مصاحبه های مختلف گفته است که انرژی او برای تدریس از عشق استاد سجاد نقیه به این درس و البته عشق او به دیدن موفقیت دانش آموزانش می آید.

در ادامه این مطلب با روش تدریس، زندگینامه شخصی و روزمه کاری استاد سجاد نقیه ریاضی کنکور بیشتر میخوانیم و درصورت تمایل میتوانید با کلیک روی لینک زیر برای ثبت نام دوره های آنلاین ریاضی استاد نقیه تاملند اقدام نمایید.

ثبت نام دوره های استاد محمدسجاد نقیه ریاضی تاملند

معرفی استاد محمدسجاد نقیه ریاضی تاملند

با یک نگاه به صفحه اینستاگرام محمدسجاد نقیه متوجه میشویم که این استاد اهل خوش انرژی و پر جنب و جوش هستند ولی در زمان تدریس جدیت در کنار علاقه به یاد دادن چاشنی کلاس های ایشان میشود. عکس هایی از سفر های متعدد ایشان به کشور های خارجی دیده میشود که نشان میدهد سجاد نقیه جزو اساتیدی است که با در میان گذاشتن زندگی شخصی اش با دانش آموزان مشکلی ندارد!

این استاد ۳۸ ساله اصفهانی متولد ۱۷ خرداد سال ۱۳۶۴ است و ظاهرا علاقه زیادی به تیم استقلال دارد! ولی هیچ حاشیه ای از روابط عاشقانه اش ذکر نشده است و تا آنجا که میدانیم استعداد تدریس را از پدرشان به ارث برده اند. استاد محمدسجاد نقیه فرزند دوم خانواده بوده است و پدرش(مجید نقیه) مدرس برتر کشوری بوده و نهایتا استاد دانشگاه شده اند.

استاد نقیه گفته اند که سال ۱۳۸۲ کنکور داده اند و ظاهرا آنطور که میخواستند نتوانستند موفق عمل کنند و با خوش بینی و انگیزه زیادی که برای زندگی دارند، توانستند امروز با افتخار درباره شکست هایی که منجر به موفقیت امروز او شده است صحبت کند. استاد نقیه کلا شخصیت پر انرژی دارد و همیشه سعی میکند قسمت مثبت قضیه را ببیند!

شاید این ویژگی شخصیتی باعث میشود که او معلم خوبی باشد و با نگرش انگیزشی که دارد میتواند دانش آموزان را به درس خواندن بیشتر ترقیب کند.

استاد سجاد نقیه تا به امروز در مدارس فرزانگان ، تیزهوشان ، سادات ، امام محمد باقر(ع) ، قلم سفید و … تدریس کرده اند و مدرس برخی آموزشگاه های تهران از جمله اندیشه ها ، رزمندگان ، دارالفنون ، گاج ، قلم چی و بوده اند. ایشان حتی مدرس و کارشناس ریاضیات صدا و سیما نیز بوده اند و ریاضی را در شبکه آموزش و برنامه کارنامه ۲۰ تدریس کرده اند.

سجاد نقیه ریاضی را در کنار انگیزه تدریس میکند

کلاس استاد سجاد نقیه ریاضی تاملند چگونه است؟

در کلاس های ریاضی استاد سجاد نقیه نکات کتاب درسی و جزئیات مباحث در اولویت بررسی قرار دارند و تست های زیادی حل میشوند که در سطوح مختلف از ساده و آموزشی تا سخت و مشابه سطح کنکور کامل بررسی میشوند.

مباحث گنگ و نامفهوم ریاضیات را در کلاس های استاد نقیه ریاضی تاملند میتوانید بهتر یاد بگیرید و البته به شرط رعایت روش های مطالعه درس ریاضی، در کنکور هم درصد خوبی کسب کنید.

یکی از نوآوری های استاد محمدسجاد نقیه در تدریس ریاضی، درصد گرفتن از جواب دادن دانش آموزان به تست ها است. او در کلاس ها بعد از آموزش به دانش آموزان اجازه میدهد که حل تست ها را به تنهایی انجام دهد و بعد به بررسی تست ها میپردازد.

استاد سجاد نقیه از دانش آموزان میخواهد که در یک برگه یادداشت کنند که چند سوال را سر کلاس درست جواب دادن و چند سوال اشتباه بود و در نهایت از میزان یادگیری خود درصد بگیرند.

این روش واقعا روش خلاقانه و البته هوشمندانه ای است. به این روش هم اعتماد بنفس دانش آموزان بالا میرود و باتوجه به اینکه سوالات حل شده هم سوالات آسان، هم متوسط و هم سخت را شامل میشوند، بازدهی کلاس نیز برای دانش آموز مشخص میشود.

یعنی داوطلب متوجه میشود که من سرکلاس مثلا ۸۰ درصد از سوالات را درست حل کرده ام پس فاز آموزش به درستی در این مبحث انجام شده است و اگر در خانه یا در آزمون های آزمایشی نتوانم سوالات مبحث مورد نظر را حل کنم، احتمالا مشکل از کم بودن تمارین تثبیتی، سرعتی یا مروری من بوده است و میتواند ایراد کار را تا کنکور پیدا و حل کند!

کلاس های آنلاین محمدسجاد نقیه تاملند

مشارکت در کلاس های استاد سجاد نقیه ریاضی را برای دانش آموزان شیرین تر میکند!

مشکل بسیاری از اساتید ریاضی کنکور در تدریس این است که چون بعد منطقی تدریس بالا است و استاد باید تمرکز کند، نمیتواند به خوبی دانش آموزان را به ویژه در کلاس های آنلاین برای حل تست ها مشارکت دهد.

به همین علت دانش آموز دچار خستگی و حوصله سر رفتگی میشود و احتمالا از یک جایی به بعد دیگر حتی ادامه آموزش را متوجه نشود چون به کار های دیگری مشغول شده است و طبیعتا با این شرایط ۱۰۰ جلسه کلاس هم نمیتواند باعث پیشرفت درسی شود.

اما در کلاس های استاد محمدسجاد نقیه از این حوصله سر رفتن ها خبری نیست و همانطور که گفتیم، او با شخصیت پر انرژی و البته سخت گیری که دارد میتواند دانش آموزان را به مشارکت در کلاس وادار کند.

استاد نقیه در ابتدای کلاس به همه اعلام میکند که باید در هنگام تدریس او فعال باشند و قبل از حل هر سوال زمان کافی را برای بررسی دانش آموز به او میدهد و در کلاس به هیچ عنوان تک روی نمیکند.

نقاط ضعف و نقاط قوت روش تدریس استاد نقیه را بررسی کنیم

استاد نقیه در دوره تدریس ریاضیات خود به کتاب درسی و مفهومیات توجه کافی نشان میدهد و خودش هم گفته است که تدریس از پایه شروع میشود و نیازی به داشتن پایه قوی برای شرکت در دوره های ایشان نیست.

مثل همه اساتید کنکور، در کلاس های استاد سجاد نقیه هم تست ها از روی کتاب های کمک درسی معرفی و حل میشوند. استاد نقیه گفته اند که معمولا کتاب نشر الگو برای ایشان کتاب قابل قبولی است و آن را معرفی میکند.

او تسلط خوبی روی مباحث درسی دارد و حقیقتا در ارائه برنامه تدریس سالیانه به صورت مبحثی و قوی عمل کرده است و تا حد زیادی توانسته دانش آموزان را از گیجی درباره تغییر مباحث در سال های مختلف رهایی بخشد. اما این قوی عمل کردن یک ایراد بزرگ هم دارد!

استاد محمدسجاد نقیه ریاضی را به ترتیب مباحث کتاب درسی در پایه های دهم و یازدهم و دوازدهم تدریس نمیکند!

یعنی مثلا اگر در کتاب ریاضی دهم که برای دهم ریاضی و تجربی مشترک است) مبحث دنباله ها، مثلثات، توانهای گویا و عبارت های جبری، معادلات و نامعادلات و … به ترتیب فصل های اول، دوم، سوم و چهارم هستند، استاد سجاد نقیه ترجیح میدهد این بخش ها را به ترتیب اولویت در یادگیری و باتوجه به پیش نیازی یادگیری هرکدام برای فهمیدن دیگری تدریس کند.

ریاضی سجاد نقیه تاملند

بررسی نقطه ضعف تدریس محمدسجاد نقیه

هرچند که این روش ترکیب مباحث و تمرکز روی پیش نیاز های ریاضیات به جای ترتیب نامشخص و گیج کننده کتاب وزارتی ریاضیات واقعا جواب داده است و باعث یادگیری و تسلط بیشتر دانش آموزان وی در حل کردن تست ها و مطالعه کنکوری شده است اما چند نقطه ضعف هم در این روش ابداعی و خلاقیت استاد محمدسجاد نقیه هم دیده میشود:

  • دانش آموز نمیتواند از تدریس کلاس های آنلاین استاد سجاد نقیه ریاضی تاملند برای یادگیری مباحثی از ریاضی مدرسه که نفهمیده است کمک بگیرد
  • نمیتوان برنامه مطالعه ریاضی برای کلاس ریاضی را با تست زنی و تمرین برای بودجه بندی آزمون آزمایشی که شرکت کرده هماهنگ کند.
  • ممکن است حتی بعد از رسیدن به بودجه بندی، شما فرصت مرور بخش هایی که جلوتر یاد گرفته اید را نداشته باشید.

تدریس استاد سجاد نقیه برای کدام دانش آموزان مناسب است؟

اولا که بدون بررسی نمونه تدریس چطور میتوان گفت تدریس برای کدام دانش آموزان بهتر است؟ پس ابتدا روش تدریس ریاضی سجاد نقیه را برای پایه دهم در جلسه اول و در آموزش مبحث اتحادها و معادلات و نامعادلات مشاهده کنیم.

کلا تدریس پایه ای و مفهمی استاد سجاد نقیه ریاضی برای دهم و یازدهمی هایی که در این درس ضعیف هستند بیشتر توصیه میشود. در سال کنکور برای آرامش خاطر بیشتری هم که شده بهتره از کلاس ریاضی اساتیدی مثل استاد عزیزی یا استاد رفعتی کمک بگیرید.

البته که همیشه گفته ایم و بازهم میگوییم که هیچ استادی برای همه دانش آموزان بهترین نیست و بسیاری از دانش آموزان محیط پر انرژی کلاس های استاد نقیه را به کلاس های خشک استادی مثل رفعتی ریاضیات تاملند ترجیح میدهند.

اما به طور کلی دوره های کنکوری تدریس ریاضی استاد محمدسجاد نقیه در تاملند نیز بسیار جامع و کامل و با انرژی ۱۰۰درصدی استاد برگزار میشود اما در تطابق سطح کلاس با کنکور نمره پایین تری نسبت به استاد رفعتی گرفته است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا