پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آزمون های گاجمشاور منمعرفی کتاب

معرفی انواع محصولات انتشارات گاج

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

محصولات انتشارات گاج عموما کتاب‌هایی نوآورانه‌ای هستند که به صورت کتاب های کمک درسی یا کمک آموزشی و تست برای برطرف کردن نیازهای دانش‌آموزان کنکور یا پایه منتشر می‌شوند. این نوع کتاب‌های آموزشی مطالب درسی را به زبانی ساده به مخاطبان خود آموزش می‌دهند. این گروه آموزشی کتب مختلفی را برای رده‌های سنی متفاوت منتشر می‌کند. همچنین برخی از این محصولات به عنوان کمک آموزشی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرند.

سالانه تولیدات آموزشی بسیاری توسط این مجموعه چاپ و منتشر می‌شود. همگی این محصولات در جهت کمک به ارتقای سطح دانش محصلین و کسب نتایج مطلوب توسط این عزیزان هستند. از این رو این موسسه آموزشی با توجه به استقبال گسترده دانش‌آموزان متعدد موفقیت‌های بیشماری را کسب کرده است. به دلیل محبوبیت کتاب های کمک درسی و تست گاج در مقاله پیشرو اطلاعاتی در خصوص این انتشارات و محصولات آن ارائه شده‌ است. با بهترین مرکز مشاوره کنکور کرج ، مرکز تخصصی کنکور آکو همراه باشید.

آشنایی با انتشارات آموزشی گاج

انتشارات گاج توسط گروه آموزشی جوکار تاسیس شده است. آقای ابوالفضل جوکار در سال 1381 ایده راه‌اندازی این گروه را مطرح کرد. ایشان عقیده داشت که کنکور برای دانش‌آموزان به دلیل مطالب خشک و پیچیده کتاب های درسی و کمبود کتاب های کمک آموزشی و تست مانند یک سد بزرگ است. بنابراین فکر نشر کتاب هایی با بیان ساده مطالب درسی برای کمک به داوطلبان کنکوری با عنوان کتاب های گاج،به ذهن آقای جوکار رسید.

محصولات انتشارات گاج ماحصل همکاری او با سایر افراد موسسه جوکار است. به طور کلی سادگی بیان مطالب آموزشی وجه تمایز کتاب های انتشارات گاج  با دیگر کتاب های کمک درسی و تستی است. گاج قدیمی ترین انتشارات کتاب های کمک درسی برای کنکور و پایه های دیگر است و پس از موفقیت آقای جوکار موسسات انتشاراتی دیگر نیز تلاش کردند که این شیوه تدریس را در کتاب های خود رعایت کنند.

اما محصولات و کتاب های انتشارات گاج همواره به دلیل اشراف بر نیازهای مخاطب و نوآوری در این زمینه نسبت به سایرین موفق‌تر عمل کرده است.

فعالیت های آموزشی و کمک آموزشی گاج

در شروع فعالیت این شرکت تمرکز آن‌ها روی کتاب‌های درسی، کنکور و تست‌زنی بود. اما این مجموعه با توجه به اهمیت تقویت ریشه‌ای مسائل آموزشی حوزه کاری خود را گسترش داد. بنابراین گاج انواع کتاب‌های گاج برای سنین مختلف از پیش‌دبستانی تا تحصیلات تکمیلی دکترا را منتشر کرد.

همچنین کارشناسان با تجربه و زبده این انتشاراتی برنامه‌های مختلفی را فراتر از کتاب‌های درسی و آموزش‌های فوق برنامه تدارک دیده‌اند. آن‌ها محصولات متنوعی از جمله کتاب‌های آزمون بزرگ، امتحان یار، سیر تا پیاز و گاج نقره‌ای را نیز به مخاطبان خود عرضه کرده‌اند. این موسسه حوزه کاری خود را در سطح بین‌المللی نیز ارتقا داده است. و تقریبا به بهترین منبع برای کنکور در همه درس ها تبدیل شده است.

هرچند دراین میان هرگز نباید فراموش کرد که کتاب درسی برای مطالعه کنکور اولویت اول داوطلبان است.

به طور کلی این گروه آموزشی سالانه بیشتر از 10000000 کتاب را در دست چاپ دارد. همچنین برخی از اساتید مطرح این مجموعه نیز عبارتند از آقایان ابوالفضل قاضی، سعید احمدی، علیرضا رزاقی، حبیب شفیعی، مجید رفعتی و علی اکبر طالبی و خانم مهسا پیشه‌ور.

معرفی برخی از انواع محصولات انتشارات گاج
معرفی برخی از انواع محصولات انتشارات گاج

آشنایی با محصولات انتشارات گاج

محصولات بسیاری اعم از کتاب های کمک درسی و تستی برای کنکور و سایر پایه ها در انتشارات گاج چاپ و منتشر شده است. برخی از محصولات پر طرفدار گاج عبارتند از

  • ستاره شو (دفتر برنامه‌ریزی و مشاوره)
  • خرچنگ قورباغه ننویسیم ( تمرین خوشنویسی و زیبانویسی)
  • همچنین تابستانه
  • پیک آدینه ( نوعی کتاب کار)
  • آزمون بزرگ

البته اینها فقط گوشه کوچکی از کتاب های کمک درسی انتشارات گاج را شامل میشود. در ادامه انواع کتاب های کمک آموزشی و تست کنکور و پایه منتشر شده توسط موسسه آموزشی گاج معرفی شده‌اند.

محصولات و کتاب های گاج حاوی محتوای متنوع و در عین حال همگی حاوی تمام مطالب کتاب درسی هستند که همین ویژگی کتاب های کمک آموزشی گاج را متمایز میکند. کتاب های کمک آموزشی گاج برای فهم راحت‌تر دروس و موفقیت در دوره‌های تحصیلی متفاوت گزینه‌های مناسبی به شمار می‌روند.

قیمت مناسب محصولات گاج نیز باعث شده است که همه دانش‌آموزان به راحتی قادر به تهیه آن‌ها باشند. همچنین آموزش تمام مطالب درسی در این کتاب های کمک آموزشی تسلط دانش‌آموزان را به مباحث افزایش می‌دهد. در موسسه گاج کتاب های آمادگی شرکت در کنکور و کسب نتیجه مطلوب تهیه شده است. همچنین در کنار کتاب های کمک آموزشی و تستی گاج ، آزمون های این موسسه نیز درمیان داوطلبان کنکوری طرفداران زیادی دارد.

↓دانلود آزمون های آزمایشی گاج↓

کتاب های تست و کنکور میکرو طبقه‌بندی انتشارات گاج

یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین کتاب های تست و کنکور موسسه انتشاراتی گاج کتاب های میکرو طبقه‌بندی هستند. در این کتاب ها تست های کنکور سراسری و تست های تالیفی گردآوری شده‌اند که برای تمرین تست‌زنی به ویژه برای کنکور به کار می‌روند. همچنین در این کتاب های کمک آموزشی گاج ، آزمون‌های آزمایشی نیز به شکل میکرو وجود دارند.

در سری کتاب های تست میکروطبقه بندی گاج ،  تست ها به زیر موضوعات مختلفی تقسیم‌بندی شده‌اند. برای مثال در مبحث مشتق سوالاتی در زمینه تعریف مشتق، فرمول‌های آن، خط مماس و بسیاری مسائل مرتبط دیگر مطرح شده است. تقسیم‌بندی بکار رفته معمولا با طرح درس اکثر معلم‌ها هماهنگی دارد. بدین ترتیب دانش‌آوزان قادر هستند که پس از تدریس هر یک از زیر موضوعات تست‌های مربوط به آن را حل کنند. پاسخ‌های سوالات نیز به صورت کاملا تشریحی و واضح هستند.

کتاب های میکرو گاج درسنامه‌هایی نیز دارند که خلاصه دروس هستند. بنابراین این درسنامه‌ها برای آموزش ابتدایی مطالب مفید نیستند و بیشتر برای طبقه‌بندی مطالب و مرور نکات تستی کاربرد دارند. بیشتر حجم این بخش را نکات تستی و نحوه استفاده از آن‌ها در حل تست‌ها دربرمی‌گیرد. پیشنهاد می‌شود که پس از مطالعه جزوه معلم یا منبع آموزش جامع‌تری درسنامه‌های کتاب های کمک درسی میکرو  گاج را مطالعه کنید.

کتاب‌های فیزیک دهم میکرو، فیزیک یازدهم میکرو و فیزیک دوازدهم میکرو از جمله پرفروش‌ترین محصولات میکرو به شمار می‌روند. کتاب‌های عربی پایه میکرو طبقه‌بندی، فلسفه پیش‌دانشگاهی، جغرافیای کنکور و اقتصاد کنکور نیز بسیار محبوب هستند.

کتاب های کمک درسی و تست میکرو از محصولات انتشارات گاج
میکرو طبقه بندی گاج

کتاب های تست آی‌کیو (IQ) و آی‌کیو پلاس (IQ+) گاج

کتاب های تست سری IQ گاج برای رفع نواقص کتاب‌های میکرو طبقه‌بندی تالیف و چاپ شدند. بسیاری از افراد معتقد بودند که محصولات آموزشی میکرو بی روح و بدون سوالات خلاقانه هستند. در  کتاب‌ های میکرو گاج، تست های کنکور کاملا یکدست مطرح می‌شد. بنابراین دانش‌آموز امکان ارزیابی خود را در آزمونی سخت‌تر از کنکور نداشت.

دانش‌آموزان قوی‌تر با کتاب‌های سری IQ قادر هستند که سوالات قوی‌تر و بالاتر از سطح سوالات کنکور را حل کنند. لازم به ذکر است که تعداد تست‌ها در این کتاب‌ها در مقایسه با کتاب‌های میکرو کمتر است. بنابراین نباید این کتاب های تست انتشارات گاج را به عنوان منبع اول تست‌زنی در نظر گرفت. بهتر است که کتاب های سری IQ در کنار کتاب های میکرو گاج یا هر منبع کاملتر دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین اگر امکان استفاده از دو منبع تست را ندارید، از  سری کتاب های آیکیو گاج به عنوان کتاب های کمک آموزشی استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده کتاب های کمک درسی و تست آیکیو در فرصت‌های جمع‌بندی دی ماه و ایام بعد از عید تا کنکور است.

IQ+ سری جدید کتاب‌های گاج است که برند خود را تغییر داده است. همچنین این کتب ظاهری متفاوت و شادتر از سری IQ دارند. متاسفانه هنوز کتاب های کمک درسی سری IQ+ گاج برای همه دروس چاپ پاپ نشده است.

تیزهوشان هفتم IQ، تیزهوشان هشتم IQ و تیزهوشان نهم IQ از جمله معروف‌ترین این دسته محصولات هستند. همینطور کتاب‌های تست زیست‌شناسی جامع IQ، بانک تست شیمی IQ و بانک تست ریاضی رشته تجربی IQ نیز طرفداران بسیاری دارند.

معرفی کتاب های کمک درسی و تست IQ و IQ+ انتشارات گاج
کتاب‌های IQ و IQ+  از محصولات انتشارات گاج هستند.

محصولات سیر تا پیاز انتشارات گاج

در این مجموعه کتاب های سیر تا پیاز انتشارات گاج مباحث سه کتاب کنکور در یک کتاب گنجانده شده است. از این رو کتاب‌های سیر تا پیاز برای آموزش، امتحان تشریحی ( نهایی) و تست‌زنی مفید هستند. این سه بخش سه جلد مجزا در کتاب دارند، یعنی وسط کتاب دوباره جلد دیگری مشاهده می‌کنید که خودش میتواند جذاب و سرگرم کننده باشد.

درسنامه‌های ارائه شده در این سری از محصولات انتشارات گاج شامل سوالات تشریحی و تستی هستند. بنابراین این درسنامه‌ها معمولا سطح ساده‌تری نسبت به کتاب‌های میکرو دارند. به همین دلیل استفاده از این‌ کتاب‌‌ها توسط تعداد دانش‌آموزان بیشتری با سطوح تحصیلی مختلف امکانپذیر است.

کتاب های کمک درسی سیر تا پیاز انتشارات گاج برای دانش‌آموزان پایه به جز پایه دوازدهم از بهترین انتخاب‌ها محسوب می‌شوند. اما سوالات ارائه شده در این کتاب‌ها برای داوطلبان کنکوری کافی نیست. برای تسلط بر مباحث درسی در هنگام کنکور مطالعه کتاب های میکرو طبقه‌بندی لازم است.

کتاب‌های فارسی دهم، فارسی یازدهم، عربی دهم و فیزیک یازدهم از مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز جزو پرفروش‌ترین محصولات گاج هستند. سیر تا پیاز علوم ششم و سیر تا پیاز ریاضی ششم نیز از معروف‌ترین کتاب‌های این سری به شمار می‌روند. همچنین سیر تا پیاز ریاضی هفتم  و زبان انگلیسی یازدهم این مجموعه نیز پرطرفدار محسوب می‌شوند.

تعدادی از کتاب‌های موضوعی این موسسه نیز جدیدا به این دسته اضافه شده‌اند. برای مثال کتاب سیر تا پیاز هت‌تریک عربی کنکور به تازگی به این مجموعه ملحق شده است. این کتاب شامل سه کتاب سیر تا پیاز درک مطلب عربی، سیر تا پیاز قواعد و سیر تا پیاز ترجمه و تعریب عربی است.

همچنین کتاب‌های سیر تا پیاز واژگان زبان انگلیسی و سیر تا پیاز آرایه‌های نیز جزو محصولات جدید این مجموعه هستند. کتاب ادبی و سیر تا پیاز دستور زبان کنکور نیز جزو این لیست است.

کتاب‌های سیر تا پیاز از محصولات انتشارات گاج
کتاب‌های سیر تا پیاز از محصولات انتشارات گاج هستند.

کتاب های کنکور خط ویژه گاج

این مجموعه از محصولات انتشارات گاج در دوران مرور و جمع‌بندی استفاده می‌شوند. برای مثال در زمان آماده شدن برای امتحان درس هندسه دوازدهم بهتر است که کتاب های کمک آموزشی خط ویژه گاج را مطالعه کنید.

همچنین در این کتاب های کمک آموزشی گاج در کنار تست درسنامه های خلاصه‌ای نیز طراحی شده است. این کتاب ها برای روزهای آخر قبل از یک آزمون جامع تستی مانند روزهای بعد از عید تا کنکور مناسب است. این کتاب‌‌ها برای افرادی که به دلیل زمان کم باقیمانده قصد یادگیری اندکی از مطالب را دارند، انتخاب خوبی هستند. در این صورت آن‌ها توانایی پاسخ به برخی از سوالات را پیدا می‌کنند.

کتاب‌های خط ویژه ادبیات فارسی و خط ویژه زبان انگلیسی گاج از معروف‌ترین محصولات این مجموعه هستند. همینطور خط ویژه زیست پایه و خط ویژه فیزیک دوازدهم نیز از پرفروش‌های این سری به شمار می‌روند. کتب محبوب دیگر عبارتند از دیفرانسیل، اقتصاد، هندسه تحلیلی، ریاضی دهم و خط ویژه روانشناسی.

کتاب های تست جمع بندی کنکور خط ویژه گاج

محصولات دور دنیا در 4 ساعت انتشارات گاج

کتابهای دور دنیا در 4 ساعت گاج حاوی سوالات 6 سال کنکور سراسری داخل و خارج کشور هستند. در این کتب پاسخ‌های تشریحی کامل تست‌ها نیز وجود دارند.

به طور کلی تعدادی از سوالات کنکور هر سال مشابه یا کاملا منطبق بر سوالات سال‌های پیشین هستند. بنابراین کتاب های تست کنکور دور دنیا از سری محصولات انتشارات گاج شما را برای شرکت در کنکور آماده می‌سازند.

کتاب‌های دور دنیای عمومی نیز شامل 6 سال سوالات عمومی گروه‌های آزمایشی مختلف و کنکور خارج از کشور هستند. این محصولات با وجود 37 آزمون در خود منبع خوبی برای آمادگی در ماه‌های پایانی مانده به کنکور به حساب می‌آیند.

انتشارات گاج کتاب‌های این مجموعه خود را تا حد زیادی هماهنگ با کتاب‌های درسی نظام جدید کرده است. نسخه نظام جدید کتاب‌‌های دور دنیا نیز شامل تست‌های 6 سال کنکور سراسری داخل و خارج از کشور هستند. این تغییرات دور دنیای ریاضی، تجربی و انسانی را تشکیل داده‌اند. لازم به ذکر است که تغییرات جدید در جلد پاسخنامه نوشته شده است.

دور دنیا در 4 ساعت عمومی و دور دنیا در 4 ساعت تخصصی برای هر یک از رشته‌های تجربی, ریاضی و انسانی از جمله معروف‌ترین کتاب‌های این دسته هستند. هر یک از این کتاب‌ها نیز دو جلد دارند.

کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت از محصولات انتشارات گاج هستند.

کتاب های ای‌کیو (EQ) گاج

کتاب های کمک درسی سری EQ گاج در پایه‌های دبستان به شکل جامع برای همه دروس ارائه شده است. اما این سری کتاب‌ها برای تسلط بیشتر و شرکت در آزمون‌های نهایی دانش‌آموزان دبیرستانی به شکل تک درس وجود دارند. این مجموعه از محصولات انتشارات گاج تمام مسائل و تمرین های کتاب درسی را به صورت مفصل بررسی و به یادگیری بهتر دانش آموزان کمک می‌کند. سطح این کتاب های کمک آموزشی گاج با کتاب های درسی آموزش‌وپرورش یکسان است. بنابراین استفاده از سری محصولات برای تست‌زنی و آزمون‌های جامع تستی مناسب نیستند.

کتاب‌های ای‌کیو جامع هفتم، جامع پنجم، جامع ششم و جامع سوم از پراقبال‌ترین کتاب‌های سری EQ شمرده می‌شوند. پرسمان جامع دهم رشته ریاضی EQ و پرسمان جامع نهم EQ نیز معروفیت بسیاری کسب کرده‌اند.

سری کتاب های کمک درسی EQ انتشارات گاج

کتابهای کمک درسی موضوعی انتشارات گاج

در این مجموعه از کتاب ها اطلاعات پراکنده یک موضوع مشخص در کتاب های درسی برای کمک به جمع آوری مطالب ،به صورت یکجا گردآوری شده است. این شیوه جمع‌آوری موجب درک بهتر دانش‌آموزان و تکمیل رشته ذهنی آن‌ها می‌شود. در ضمن در این کتاب‌ها در رابطه با هر موضوع سوالات چند سال اخیر آمده است.

کتاب های کمک آموزشی موضوعی به تدریج به سری‌های دیگر اضافه شده‌اند. برای مثال کتاب قرابت معنایی در سری مینی میکرو طلایی و سیر تا پیاز منتشر می‌شود. کتاب 504 واژگان انگلیسی به روش تیک ایت (Tick Eight) در این مجموعه قرار دارد. همچنین درک مطلب عربی، درک مطلب انگلیسی و گرامر جامع انگلیسی از جمله کتاب‌های این دسته هستند.

مجموعه کتاب های پرسمان انتشارات گاج

در کتاب های کمک درسی پرسمان گاج سوالات مشابه امتحانات نهایی گنجانده شده است. بنابراین اگر قصد آشنایی با آزمون‌های مشابه را قبل از امتحان تشریحی (نهایی) دارید، این محصولات انتشارات گاج مناسب هستند.

البته این مجموعه کتاب‌ها درسنامه‌های کوتاهی در سطح کتاب‌های درسی دارند. همینطور چند سری امتحان تشریحی مشابه ترم اول و دوم نیز در کتاب‌های پرسمان طراحی شده‌اند. کتاب های کمک آموزشی پرسمان ریاضی دهم، عربی هفتم، فیزیک دوازدهم و فارسی هشتم از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌های این دسته هستند.

پرسمان دین و زندگی یازدهم رشته انسانی، پرسمان ریاضیات گسسته، فیزیک پیش‌دانشگاهی و شیمی پیش‌دانشگاهی نیز بسیار سودمند شمرده می‌شوند.

کتاب‌های پرسمان از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های پرسمان از محصولات انتشارات گاج هستند.

مجموعه کتاب های کار بتدایی (کارپوچینو)

سری کتاب های کار گاج برای تمرین در کلاس و تکمیل و کمک به داشتن آموزشی بهتر ، استفاده می‌شوند. این منابع آموزشی دارای پرسش‌های بدون پاسخ هستند که باید با کمک معلم حل شوند.

چنانچه خودتان به تنهایی قصد یادگیری درسی را با یک منبع مناسب دارید، کتاب‌های کار انتخاب خوبی محسوب نمی‌شوند. این منبع باید با کمک معلم برگزیده شده و با کمک او نیز تکمیل شود.

در این کتاب‌ها چند سری نمونه‌های امتحانات نهایی نوبت اول و دوم قرار دارند. البته کتاب‌های جامع کارپوچینو نیز به این مجموعه اضافه شده است. در این خصوص می‌توان کتاب‌هایی مانند کارپوچینو جامع پیش‌دبستانی، ریاضی و هوش پیش‌دبستانی را نام برد. همچنین کارپوچینو ریاضی سوم، کارپوچینو آموزش الفبا اول ابتدایی نیز با استقبال خوبی مواجه شده‌اند.

ریاضی هشتم کارپوچینو کار زبان انگلیسی هشتم نیز از معروف‌ترین محصولات انتشارات گاج در این دسته هستند. همچنین کتاب‌های کار علوم ششم و کار فارسی نهم محبوبیت خوبی دارند.

کتاب های کمک درسی پایه گاج

کتاب های کمک آموزشی امتحان یار گاج

این سری از محصولات انتشارات گاج تنها شامل امتحانات نهایی ترم اول و دوم به همراه پاسخ‌های تشریحی آن‌ها هستند. این مجموعه‌ها آزمون‌های جامع و استانداردی دارند که براساس آخرین تغییرات کتب درسی منتشر شده‌اند. کتاب های امتحان یار دروس سال ششم و سال هفتم از جمله مهم‌ترین محصولات این دسته شمرده می‌شوند.

کتاب‌های امتحان یار از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های امتحان یار از محصولات انتشارات گاج هستند.

مجموعه کتاب های آس از محصولات انتشارات گاج

کتاب های کمک آموزشی سری آس گاج ( آموزش ساده گاج) ویژه‌ترین سری کتاب های کمک درسی کنکور این انتشاراتی هستند. این مجموعه ویژگی‌های منحصربه‌فردی از جمله کیفیت بالای کاغذ، چاپ، گرافیک و صفحه‌آرایی دارند. این امتیازات هر خواننده‌ای را به مطالعه بیشتر ترغیب می‌سازند.

در این کتاب های کنکوری گاج درسنامه‌هایی قرار دارد که به خودآموزی دانش‌آموز و بی‌نیازی او به معلم کمک می‌کند. همچنین وجود مثال‌های بسیار، توجه به جنبه‌های تستی و بیان ساده و روان مطالعه کتاب را دلچسب می‌سازد. در این سری دسترسی به کلیپ‌‌های ویدئویی نیز برای فراگیری نکات کلیدی میسر است.

دو بخش دیگر نیز در این سری کتاب های کمک آموزشی به نام کافه سوال گاج و گزینه چند وجود دارند. این بخش‌ها نیز نیازهای تشریحی و تستی دانش‌آموزان را برطرف می‌کنند. در واقع چنین کتاب‌هایی برای تعداد زیادی از دانش‌آموزان خصوصا در پایه‌های پایین‌تر که نیازی به تست ندارند، مناسب هستند.

کتاب‌های آس حسابان یازدهم، آس ریاضی یازدهم، آس شیمی یازدهم و آس ریاضی نهم از جمله معروف‌ترین کتاب‌های این مجموعه هستند.

کتاب های کمک درسی کنکور آس از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های آس از محصولات انتشارات گاج هستند.

کتاب های 33 استان گاج

این مجموعه از محصولات انتشارات گاج حاوی سوالات امتحانات نهایی استان‌های مختلف کشور است. سوالاتی که برای آماده‌سازی امتحانات تشریحی مناسب هستند.

لازم به ذکر است که کتاب‌های 33 استان به دلیل نداشتن درسنامه حجم و قیمت پایین‌تری دارند. استفاده از این سری کتاب‌ها برای ارزیابی و اشکال‌یابی در روزهای امتحان مفید است.

محصولات 33 استان انتشارات گاج

کتاب‌های میکرو نهایی گروه آموزشی جوکار

یکی از جدیدترین سری کتاب های گاج کتاب های کمک آموزشی میکرو نهایی هستند که برای آمادگی امتحانات نهایی کاربرد دارند. این سری با توجه به اهمیت امتحانات نهایی از کنکور 1402 به بعد ارزش بیشتری می‌یابند.

در این مجموعه از کتاب‌ها تمرکز بر آموزش دقیق مباحث است. تمام حجم این کتاب‌ها را درسنامه‌هایی تشکیل می‌دهند که به بررسی جزئی نکات کتاب درسی پرداخته‌اند. در میکرونهایی‌ها تمارین کتاب های درسی برای کمک به یادگیری بهتر نیز مورد توجه قرار گرفته‌اند.

در حال حاضر در این سری کتاب‌های فارسی دهم، فارسی یازدهم و فارسی دوازدهم میکرو نهایی چاپ و منتشر شده‌اند.

کتاب‌های کنکور میکرو طلایی گاج

انتشارات گاج این بار با سری کتاب های تست کنکور میکرو طلایی همه را غافلگیر کرده است. این سری جدید ادامه مسیر سری میکرو را به صورتی جامع در پیش گرفته است. برای مثال فیزیک با دو جلد درسنامه و تست همه مطالب فیزیک دهم، یازدهم و دوازدهم را در برمی‌گیرد. برخی از ویژگی‌‌های جالب توجه این مجموعه جدید عبارتند از:

  • این کتاب‌ها درسنامه‌های جامع و کاملی دارند که اثبات‌ها و مفاهیم بنیادی در آن‌ها گنجانده نشده‌اند. بلکه در این سری‌ها مستقیما به سراغ نتایج، نکات و روش‌های تستی می‌روند؛
  • در سری جدید کتاب های تست کنکور میکروطلایی نیز مانند سری میکرو تعداد زیادی تست وجود دارد که با تیترهای زیاد طبقه‌بندی شده‌اند. در میکرو طلایی‌ها علاوه بر تست‌های تالیفی تست‌های کنکور سراسری نیز قرار داده شده است؛
  • این محصولات انتشارات گاج در انتهای درس‌ها یا فصل‌ها خلاصه‌هایی به شکل نمودار درختی دارند. این نمودارها در روزهای نزدیک به کنکور و آزمون‌‌های آزمایشی بسیار مفید هستند؛
  • استفاده از کاغذ گلاسه روغنی از دیگر ویژگی‌های کتاب‌های میکرو طلایی است. البته این نوع کاغذها روی افزایش قیمت کتاب نیز تاثیرگذار هستند؛
  • در کتاب های تست میکرو طلایی ریاضی رشته تجربی پاسخ‌های کلیدی آورده نشده است و پاسخنامه در جلد دوم قرار دارد. این نکته منفی خواننده را مجبور به تهیه جلد دوم کتاب می‌کند. این مشکل فردی را که نیاز به پاسخ‌های تشریحی دارد، آزرده و بی‌اعتماد می‌سازد.

یکی از کتاب‌های این سری که بسیار مورد استقبال همگان قرار گرفته است، کتاب ادبیات موضوعی میکرو طلایی گاج است که تقریبا بهترین منبع برای ادبیات کنکور محسوب میشود.

کتاب‌های میکرو طلایی از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های میکرو طلایی از محصولات انتشارات گاج هستند.

سری کتاب های مینی میکرو طلایی

این سری از کتاب‌های جدید برای روزهای جمع‌بندی داوطلبان کنکور مناسب هستند. این کتاب‌ها به طور معمول به شکل موضوعی چاپ می‌شوند. برای مثال برخی موضوعات عبارتند از مفهوم و قرابت‌های معنایی فارسی، آرایه‌های ادبی، آیات و نکات کنکور و مسائل شیمی. البته این کتاب‌ های کمک درسی کنکور در دروس ریاضی رشته تجربی، هندسه، آمار و احتمال و گسسته به شکل درس به درس منتشر شده‌اند.

این مجموعه از کتاب های کمک آموزشی گاج در قطع جیبی چاپ می‌شوند که امکان استفاده از آن‌ها را در هر مکانی فراهم می‌کند. تعداد تست بسیار کمی در این نوع کتاب‌‌ها وجود دارند و حاوی نکات، موارد حفظی و مفاهیم اساسی هستند. یادآوری این مطالب در روزهای نزدیک به کنکور برای دانش‌آموز بسیار مفید است. البته از این کتاب‌های جیبی برای حفظ مباحثی مانند واژگان عربی، مسائل شیمی و درک مطلب انگلیسی نیز استفاده می‌شود.

کتاب‌های درک مطلب عربی و آیات و نکات دین و زندگی مینی میکرو طلایی از برگزیده‌ترین کتاب‌های این سری به شمار می‌روند. همچنین کتاب واژگان زبان انگلیسی مینی میکرو طلایی نیز بسیار پرمخاطب است.

محصولات دور دنیا در نیم ساعت انتشارات گاج

به محصولات دور دنیا در نیم ساعت نیز مانند کتاب‌های دور دنیا در 4 ساعت کتاب های جمع‌بندی کنکور گاج گفته می‌شود. این محصولات انتشارات گاج در قطع کوچک به چاپ می‌رسند. همینطور این سری‌ برای روزهای جمع‌بندی به خصوص در ایام منتهی به کنکور کاربرد دارد.

دور دنیا در نیم ساعت عربی کنکور و دور دنیا در نیم ساعت فیزیک کنکور در همان بدو انتشار با موفقیت‌های زیادی روبرو شدند.

کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت از محصولات انتشارات گاج هستند.
کتاب‌های دور دنیا در نیم ساعت از محصولات انتشارات گاج هستند.

کتاب‌های دفتر کار گاج

گاج در این مجموعه از کتاب های کمک آموزشی خود تمرین‌های کتاب‌های درسی را بدون پاسخ در کتابی با نام دفتر آورده است. هدف از نشر چنین کتابی به شرح زیر است:

  • این کتاب به منظور جلوگیری از کثیف شدن کتاب درسی در اثر حل کردن سوالات داخل آن چاپ شده است. در این مجموعه امکان نوشتن نکات مهم نیز وجود دارد؛
  • در صورت حل تمرین‌های کتاب داخل خودش دیگر قادر به پاک کردن و حل دوباره سوالات در پایان ترم نیستید. بنابراین با استفاده از دفتر کار گاج نیازی به پاک کردن پاسخ‌ها ندارید؛
  • معلم‌ها نیز قادر هستند که با هدف تصحیح سوالات حل شده توسط دانش‌آموزان دفترهای کار گاج را جمع‌آوری کنند. در این صورت نیازی نیست که دبیران کتاب‌های محصلین را از آن‌ها بگیرند.

دفتر کار عربی نهم، ریاضی نهم و دفتر ریاضی هشتم از پرمخاطب‌ترین کتاب‌های این سری هستند.

کتاب‌های قند و عسل

کتاب‌های قند و عسل گاج حاوی سوالاتی مشابه آزمون‌های ورودی مدارس نیمه‌ دولتی، تیزهوشان و کنکور است. این مجموعه برای مقاطع دبستان، متوسطه اول و دوم در نظر گرفته شده است. همچنین داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و تجربی نیز از این کتاب‌ها استفاده می‌کنند.

در این کتاب‌ها سوالات چهار گزینه‌ای نوآورانه و مفهومی همه دروس مقطع دبستان و متوسطه اول وجود دارند. آزمون جامع انتهای هر کتاب نیز باعث مرور مطالب درسی می‌شود. نوع نگارش کتاب‌ها برای پایه دوم متوسطه و کنکور براساس آزمون‌های سراسری است که 6 دوره آزمون جامع گاج را در بردارد.

کتاب‌های قند و عسل سوم ابتدایی و قند و عسل نهم و هفتم بسیار پرطرفدار هستند.

مجموعه کتاب های کمک آموزشی دبستان انتشارات گاج

نظر مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو درباره محصولات انتشارات گاج

موسسه آموزشی جوکار با تاسیس انتشارات گاج خدمت بزرگی برای کسب موفقیت تحصیلی دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی کرده است. این موسسه محصولات گوناگونی را برای رده‌های سنی مختلف از پیش‌دبستانی تا تحصیلات تکمیلی چاپ و منتشر کرده است. در این مقاله علاوه بر آشنایی با این مجموعه با برخی از انواع محصولات انتشارات گاج نیز آشنا شدیم. اما فراموش نکنید که انتخاب بهترین منبع برای کنکور کاملا وابسته به برنامه ریزی تحصیلی و شرایط درس خواندن شما است. برای مشاوره کنکور با ما تماس بگیرید.

مشاوه تحصیلی آکو

مجتبی سادات رسول

کتاب های زیادی خوانده ایم، افراد بسیاری دیده ایم و با بزرگان بسیاری هم کلام شده ایم. راه درست را نشانتان خواهیم داد

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا