پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه حکیم سبزواری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

با این مطلب به معرفی و ارائه اطلاعات بیشتر از دانشگاه حکیم سبزواری که دانشگاهی دولتی در توحید شهر سبزوار در استان خراسان رضوی است می پردازیم.

تاسیس این دانشگاه در سال 1366 به عنوان یکی از دانشگاه ها و از زیر مجموعه های دانشگاه تربیت معلم است.این دانشگاه، با دانشکده ادبیات و علوم انسانی کار خود را آغاز کرد و در ابتدا 161 دانشجو در رشته های زبان و ادبیات فارسی، دبیری الهیات، دبیری ریاضی و دبیری زبان و ادبیات عرب داشت. این دانشگاه در سال 1390 از دانشگاه تربیت معلم به دانشگاه حکیم سبزواری تغییر نام داد.

 اکنون با ریاست دکتر محمدعلی زنگنه اسدی، نزدیک به 10200 دانشجو در 23 گروه آموزشی است. می توانید اطلاعات بیشتری از رشته مهندسی صنایع، که از رشته های ارائه شده در دانشگاه دولتی حکیم سبزواری است، در سایت آکو به دست بیاورید.

رشته های با آزمون و با سوابق تحصیلی حکیم سبزواری

در دفترچه انتخاب رشته برای مقطع کارشناسی، برخی رشته ها علاوه بر پذیرش با آزمون یعنی با رتبه و تراز کنکور، پذیرش بدون نیاز به کنکور و صرفا با سابقه تحصیلی هم دارد. برای معرفی رشته مهندسی حرفه ای معماری هم می توانید بیشتر مطالعه کنید.

دانشگاه حکیم سبزواری

رشته های با سابقه تحصیلی در دانشگاه حکیم سبزواری

شبانهروزانه
آمارآمار
آمار و سنجش آموزشیآمار و سنجش آموزشی
ریاضیات و کاربرد هاریاضیات و کاربرد ها
فیزیکفیزیک
مهندسی شهرسازیزیست شناسی گیاهی
زیست شناسی گیاهیشیمی محض
شیمی محضعلوم و مهندسی محیط زیست
علوم و مهندسی محیط زیستادیان و عرفان
ادیان و عرفانتاریخ و تمدن ملل اسلامی
اقتصادفلسفه کلام اسلامی
تاریخ و تمدن ملل اسلامیمرمت بناهای تاریخی
جغرافیازبان و ادبیات فرانسه
علوم ورزشی 
فلسفه و کلام اسلامی 
مرمت بناهای تاریخی 
زبان و ادبیات فرانسه 

همچنین بعضی رشته ها مانند علوم مهندسی، مندسی صنایع و مهندسی کامپیوتر، در دفترچه انتخاب رشته کارشناسی، ویژه خواهران، در دانشکده فنی و مهندسی فناوری های نوین سبزوار، قرار داده شده اند.

رشته های با آزمون دانشگاه حکیم سبزواری

دانشگاه حکیم سبزواری از دانشگاه های دولتی ایران و در رتبه 12 از دانشگاه های ایران و در رتبه 438 در جهان قرار دارد، بنابراین باید برای قبولی در رشته های مورد نظرتان در دانشگاه حکیم سبزواری، رتبه و تراز قابل قبول و خوبی هم در کنکور و هم برای تاثیر معدل خود در نتیجه برای کنکور کارشناسی داشته باشید.

اگر می خواهید با رشته های دیگر همراه با گرایشی که در دانشگاه حکیم سبزواری ارائه می شود، آشنایی پیدا کنید، می توانید رشته های دانشگاه حکیم سبزواری را در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری، در سایت خود دانشگاه حکیم سبزواری مطالعه کنید.

شبانهروزانه
برنامه ریزی اجتماعی و تعاونبرنامه ریزی اجتماعی و تعاون
حقوقجغرافیا
زبان و ادبیات عربیحقوق
زبان و ادبیات فارسیزبان و ادبیات عربی
علوم تربیتیزبان و ادبیات فارسی
علوم سیاسیعلوم تربیتی
علوم قرآن و حدیثعلوم سیاسی
فقه و مبانی حقوق اسلامیعلوم قرآن و حدیث
روانشناسیفقه و مبانی حقوق اسلامی
 اقتصاد
 روانشناسی
 علوم ورزشی

دانشکده های دانشگاه حکیم سبزواری

  • دانشکده ادبیات و علوم انسانی
  • دانشکده تربیت معلم
  • دانشکده الهیات و معارف اسلامی
  • دانشکده تربیت بدنی
  • دانشکده علوم پایه
  • دانشکده فنی و مهندسی
  • دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر
  • دانشکده جغرافیا و علوم طبیعی
  • دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر
  • دانشکده معماری و شهرسازی
  • دانشکده مهندسی نفت و پتروشیمی
دانشگاه حکیم سبزواری

امکانات و پژوهش های دانشگاه حکیم سبزواری

این دانشگاه علاوه بر چندین مجتمع خوابگاهی، امکاناتی مانند استخر سرپوشیده، سالن ورزشی و خانه فرهنگ را در اختیار دانشجویان می گذارد.

همچنین دانشگاه حکیم سبزواری صاحب امتیاز نشر است و مقالات بسیاری و دو اختراع را به ثبت رسانده است که یکی از این اختراعات در کره جنوبی، مدال برنز جهانی را کسب کرده است.

همچنین دانشگاه دیگری که در ابتدا دانشگاه تربیت معلم نام داشت، دانشگاه خوارزمی است که می توانید با سایت آکو اطلاعات بیشتری از آن به دست آورید.

همچنین در سایت خود دانشگاه حکیم سبزواری می توانید با اساتیدی که ر دانشگاه در رشته های مختلف تدریس می کنند، آشنایی پیدا کنید و اساتید دانشگاه حکیم سبزواری را بشناسید.

دانشگاه حکیم سبزواری

مشاوره تحصیلی آکو

اگر قصد قبولی در دانشگاه های برتر و دولتی کشور مانند دانشگاه حکیم سبزواری را دارید، و یا نیاز به مشاوره و گفت و گو با افراد متخص در زمینه تحصیلی را دارید می توانید از طریق شماره های زیر با گروه مشاوره آکو ارتباط برقرار کنید.

02633406346

02633406537

دانشگاه حکیم سبزواری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا