پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

معرفی دانشگاه های کشور سراسری، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی

معرفی دانشگاه سوره

دانشگاه سوره تهران

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

دانشگاه سوره تهران در سال 1372 تاسیس و در سال 1374 شروع به فعالیت کرد، این دانشگاه ابتدا با عنوان موسسه آموزش عالی سوره شناخته میشد و در سال 1389 توانست عنوان دانشگاه را کسب کند، این دانشگاه در حال حاضر 3 دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده هنر و دانشکده فرهنگ و ارتباطات و حدود 4000 هزار دانشجو دارد، این دانشگاه در ابتدا فعالیت خود را با یازده رشته (مدیریت امور فرهنگی – مدیریت فرهنگی و هنری – نقاشی – گرافیک – هنر اسلامی – نمایش (تئاتر) – مهندسی معماری – صنایع دستی – روزنامه نگاری – کتابت و نگارگری – سینما) شروع کرد. در ادامه مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو به معرفی دانشگاه سوره تهران می پردازد.

دانشگاه سوره بدون کنکور

این دانشگاه از ابتدا تاکنون در حوزه هنری به پذیرش دانشجو می پردازد، علاقمندان به هنر نیز با تاسیس دانشگاه سوره تهران شرایط راحت تری برای پذیرش و تحصیل در رشته مورد علاقه خود پیدا کرده اند. همچنین امکانات رفاهی و رتبه علمی این دانشگاه در بین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور باعث محبوبیت بیشتر این دانشگاه در بین داوطلبان گروه آزمایشی هنر شده است. حال باید دانست که دانشگاه سوره بدون کنکور و با کنکور به جذب دانشجو می پردازد.

دانشکده ها و رشته های دانشگاه سوره تهران

دانشگاه سوره در حال حاضر 3 دانشکده و چندین رشته قابل ارائه برای دانشجویان عزیز دارد همچنین این دانشگاه در هر سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به پذیرش دانشجو می پردازد، در جدول زیر شما را با دانشکده ها و رشته های دانشگاه سوره تهران آشنا می کنیم.

دانشکده ها رشته ها
دانشکده هنر مطالعات عالی هنر – ادبیات نمایشی – گرافیک – صنایع دستی – هنر اسلامی و کتابت و نگارگری – عکاسی – تئاتر – انیمیشن – نقاشی – سینما – تصویر سازی
دانشکده معماری و شهرسازی معماری اسلامی – معماری داخلی – مهندسی معماری – مهندسی شهرسازی
دانشکده فرهنگ و ارتباطات مدیریت فرهنگی و رسانه – ادبیات پایداری – ارتباط اجتماعی

شرایط پذیرش در دانشگاه سوره تهران

دانشگاه سوره تهران بدون کنکور و همچنین با شرکت در آزمون سراسری به پذیرش دانشجو می پردازد، همچنین باید توجه داشت که پذیرش در این این دانشگاه دو مرحله ای می باشد و افراد به هر شکلی که در مرحله اول پذیرفته شده اند با مرحله دوم یعنی مصاحبه را نیز بگذرانند و یک آزمون عملی مطابق با رشته مورد خود نیز دارند. پس از گذراندن این مراحل داوطلب به تایید یا عدم تایید برای قبولی در این دانشگاه برسند.

انتخاب رشته کنکور سراسری

  • دانشگاه سوره تهران یک دانشگاه غیر دولتی می باشد و در هر صورتی افرادی که در این دانشگاه پذیرش می شوذد ملزم به پرداخت شهریه هستند.
  • در طول دوران تحصیل اگر فردی قصد انصراف از این دانشگاه را داشته باشد باید شهریه ثابت ترم های باقی مانده را پرداخت کند.
  • این دانشگاه هر ساله هم در مهر ماه هم بهمن ماه در رشته های بدون آزمون به پذیرش دانشجو می پردازد، پذیرش در بهمن ماه عمدتا در رشته های محدودتری صورت می گیرد.
  • افرادی که در همان سال تحصیلی در دانشگاه ها در دوره روزانه پذیرفته شده اند نمی توانند اقدام به ثبت نام در این دانشگاه کنند.

رتبه علمی دانشگاه سوره تهران

این دانشگاه در حال حاضر حدود 4 هزار دانشجو و 36 استاد دارد، دانشگاه سوره تهران تا به الان 399 مقاله داخلی و یک مقاله بین المللی منتشر نموده است. این دانشگاه در سال 1400 بین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور یکی از دانشگاه های برتر می باشد و توانسته رتبه 40 را در بین این دانشگاه ها از آن خود کند، همچنین در بیان کل دانشگاه های کشور این دانشگاه رتبه 324 کسب کرده است.

امکانات دانشگاه سوره تهران

  • دانشگاه سوره تهران در بین دانشگاه های غیر انتفاعی کشور یکی از دانشگاه های مطرح در زمینه هنری می باشد و از امکانات بسیار خوبی برای دانشجویان خود فراهم آورده است.
  • برگزاری اردوهای علمی یکی از محاسن این دانشگاه می باشد که برای دانشجویان خود ترتیب داده است
  • این دانشگاه برای دانشجویان غیر بومی خود خوابگاه ترتیب داده است اما هزینه این خوابگاه ها کاملا بر عهده دانشجویان می باشد.
  • لابراتور عکاسی برای دانشجویانی که در این رشته تحصیل می کنند ترتیب داده شده است.
  • وجود کتابخانه در این دانشگاه کار را برای افرادی که نیازمند اطلاعات کتاب و مقاله و پایان نامه های سال های قبل هستند راحت تر کرده است.
  • کارگاه های عروسک سازی، جواهر سازی نیز در این دانشگاه برگزار می شود.
  • این دانشگاه برای داانشجویانی که نیاز به تمرین در رشته خود دارند (رشته نمایش، تراش سنگ، تراش شیشه و …) مکانی اختصاص داده است.
  • سایت یارانه از دیگر امکانات این دانشگاه می باشد.
  • این دانشگاه به دانشجویان خود در صورت تمایل وام دانشجویی اختصاص می دهد.
  • برگزاری کارگاه های اختصاصی این امکان را فراهم می کند که دانشجویان با شرکت در این کارگاه ها سطح علمی خود را ارتقا دهند و پس از گذراندن آزمون این کارگاه ها و کسب نمره قابل قبول گواهی شرکت در این کارگاه ها را نیز دریافت کنند.
  • اتوماسیون تغذیه از دیگر امکانات این دانشگاه برای رفاه دانشجویان این دانشگاه می باشد.

معرفی دانشگاه سوره

آدرس دانشگاه سوره تهران

دانشگاه سوره در استان تهران قرار دارد و دانشکده های آن در لوکیشن های متفاوتی می باشد.

دانشکده معماری

تهران – خیابان انقلاب – خیابان استاد نجات الهی (ویلای سابق) خیابان شهید فلاح پور – دانشکده معماری و شهرسازی سوره

شماره تماس : 88807091 – 021

دانشکده فرهنگ و ارتباطات

تهران – خیابان انقلاب میدان فردوسی کوچه شاهرود – دانشکده فرهنگ و ارتباطات سوره

شماره تماس: 88918829 – 021

دانشکده هنر

تهران – خیابان آزادی – بین آذربایجان و خوش – نبش کوچه کامیاران – ساختمان مرکزی دانشگاه سوره – دانشکده هنر

شماره تماس:

46 – 66354245 – 021  ، 66374455 – 021 ، 66374477 – 021 ، 66378953 – 021 ، 66889246 – 021

انتخاب رشته کنکور با مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو

همان طور که گفته شد دانشگاه سوره تهران در حوزه هنری به پذیرش دانشجو می پردازد و یکی از دانشگاه های برتر می باشد، بسیاری از داوطلبان گروه آزمایشی هنر این دانشگاه را در اولویت های خود برای قبولی قرار می دهند و قبولی در این دانشگاه مسلزم کسب رتبه ای معقول و همچنین موفقیت در آزمون عملی و مصاحبه می باشد، همانطور که داوطلبان عزیز می دانند قبولی چند مرحله ای کار را سخت تر می کند و وجود یک مشاور را می طلبد، مشاوران ما در مرکز انتخاب رشته تخصصی آکو می توانند علاوه بر راهنمایی در بحث کنکور هنر سوالات شما را درباره نحوه پذیرش و مصاحبه و آزمون های عملی این دانشگاه پاسخ دهند.

اینستاگرام مرکز انتخاب رشته آکو

بیشتر بخوانید:

رنکینگ دانشگاه های غیر انتفاعی

دانشگاه های غیر انتفاعی تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا