پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

رشته کاردانی امور دولتی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

رشته کاردانی امور دولتی دانشی میان رشته ای است و داوطلبان از سه گروه انسانی, تجربی و ریاضی می توانند برای انتخاب رشته کنکور خود رشته کاردانی امور دولتی را انتخاب کنند. رشته امور دولتی در مقطع کاردانی دو سال تحصیلی است و بعد از آن افراد با توجه به تخصص و مهارت هایی که کسب کرده اند می توانند در ارگان های مختلف بخصوص ارگان های دولتی مشغول به کار شوند.

1 8

از ویژگی های دیگر این رشته این است که بدون کنکور و با استفاده از سوابق تحصیلی مکان تحصیل در این رشته وجود دارد اما از آن جایی که دانشکاه های ارائه دهنده رشته کاردانی امور دولتی بسیار محدود و کم هستند رقابت و امکان پذیرش در این رشته کمی سخت تر بوده و شاهد رقابت بالا در میان داوطلبان خواهیم بود.

رشته هارشته های بدون کنکور ۱۴۰۱

در ادامه رشته امور دولتی در مقطع کاردانی را بررسی کرده و از دروس این رشته گرفته تا بازار کار و دانشگاه های دارای رشته کاردانی امور دولتی را شرح خواهیم داد. پس با تیم مشاوره آکو همراه باشید و در صورت نیاز به مشاوره با شماره تلفن ۰۲۶۳۳۴۰۸۹۴۴ تماس گرفته و وقت مشاوره خود را دریافت کنید.

معرفی رشته کاردانی امور دولتی

داوطلبانی که می خواهند در رشته کاردانی امور دولتی تحصیل کنند با استفاده از سوابق تحصیلی خود و فقط در موسسات و دانشگاه های غیر انتفاعی می توانند اقدام به ثبت نام و انتخاب رشته کننند. بنابراین رشته امور دولتی در مقطع کاردانی بصورت روزانه, شبانه, آزاد و … ارائه نمی شود.

اما هدف از ارائه این رشته چیست؟ دانشجویان با چه مباحثی آشنا می شوند؟ در جواب سوال اول باید بگوییم هدف از ارائه رشته کاردانی امور دولتی تربیت متخصصانی است که با استتفاده از علم و تخصص خود و همچنین داشتن صلاحیت اخلاقی بتوانند در ارگان های دولتی مشغول به کار شوند.

توانایی های لازم برای تحصیل در رشته کاردانی امور دولتی

علاقه اولین فاکتور در انتخاب رشته است. اما بعد از آن بهتر است که به توانایی هایی که دارید توجه کرده و بر اساس آن دست به انتخاب رشته بزنید. برای انتخاب رشته به درست ترین شکل می توانید از یک مشاوره باتجربه کمک گرفته و مشورت کنید.

برای مثال برای انتخاب رشته کاردانی امور دولتی بهتر است که توانایی و علاقه به انجام اموری که در سازمان های دولتی انجام می گیرد داشته و از کارهای پشت میزی و یکنواخت اذیت نشوید. همچنین در چنین مشاغلی سخت گیری کارفرما می تواند بسیار زیاد باشد. بنابراین باید روحیات انجام چنین شغلی را که مسئولیت بالایی دارد داشته باشید.

2 5

دروس رشته کاردانی امور دولتی

در این بخش بخشی از دروس رشته کاردانی امور دولتی را معرفی می کنیم. با مطالعه اسامی این دروس می توانید محتوایی که در این رشته ارائه می شود را بهتر دریابید.

حسابداری صنعتی ۲مالیه عمومی و خط و مشی مالی دولت هااصوول حسابداری ۳
اصول علم اقتصادحقوق بازرگانیحسابداری میانه
ریاضیات پایهاصول حسابداری ۱حسابرسی ۱
آمار و کاربرد آن در مدیریتاصول حسابداری ۲اصول علم اقتصاد
حسابداری صنعتیحقوق اساسی و آشنایی با تشکیلات جمهوری اسلامی ایرانحسابرسی مالیاتی
قانون مالیات ها۱قانون مالیات ها ۲قانون مالیات ها ۳
قانون مالیات ها ۴کلیات حقوق و مقررات مدنیریاضیات پیش دانشگاهی
آئین نگارشجغرافیای اقتصادی ایرانعملیات بانکی
حسابرسی دولتیاصول بایگانی و مدیریت اسنادمبانی و کاربرد کامپیوتر در مدیریت

دانشگاه های دارای رشته کاردانی امور دولتی

در ادامه دانشگاه هایی که رشته کاردانی امور دولتی را ارائه می دهند همراه با ویژگی هایشان را بررسی می کنیم:

نام دانشگاهنوع رشتهظرفیتشهرجنسیتنوع آزمون
موسسه غیر انتفاعی علامه امینیغیر انتفاعی۱۰۰بهنمیرهردوبدون آزمون
موسسه غیر انتفاعی علامه خوییغیر انتفاعی۱۰۰خویهردوبدون آزمون
موسسه غیر انتفاعی میعاد مهابادغیر نتفاعی۱۰۰مهابادهردوبدون آزمون
موسسه غیر انتفاعی بهار اندیشهغیر انتفاعی۶۰چابهارهردوبدون آزمون

بازار کار رشته کاردانی امور دولتی

بطور کلی بازار کار فارغ التحصیلان رشته کرادای امور دولتی در ارگان های دولتی است. این افراد می توانند در بخش های مختلفی مشغول به کار شوند اما ویژگی مشترک شاغلان این رشته داشتن شغلی دولتی است. در ادامه سازمان ها و نهادهایی را که برای شاغلان رشته امور دولتی مناسب است را معرفی کرده ایم:

  • امور اداری سازمان ها
  • امور پرسنلی نهادها
  • اشتغال در اداره پست
  • اداره پلیس
  • اداهر مالیات
  • فرودگاه
  • صدا و سیما
  • تامین اجتماعی
  • اداره راه آهن
  • اداره ثبت احوال و …

مشاوره تحصیلی آکو

رشته کاردانی امور دولتی بازار کار وسیعی دارد و می توان شباهت هایی بین این رشته و رشته های مدیریتی نیز پیدا کرد. بنابراین اگر فارغ التحصیلان این رشته دانش خود را در زمینه های مدیریتی نیز افزایش بدهند می توانند در مشاغلی مانند بازاریابی منابع انسانی, نظارت بر عملکرد شرکت, متخصص ارتباطات و … نیز فعالیت کنند.

در کانال تلگرام مشاوره تحصیلی آکو جوین شوید.

دانشگاه های برتر رشته کاردانی امور دولتی کدامند؟

دانشگاه ارهو/ دنشگاه اوترخت/ دانشگاه اکستر/ دانشگاه کالج لندن/ دانشگاه جورجیا/ دانشگاه کاردیف/ دانشگاه ایلپالتی آریزونا/ دانشگاه ایالتی اوهایو/ دانشگاه اراسموس روتردام

وظایف فارغ التحصیلان رشته کاردانی امور دولتی چیست؟

برنامه ریزی/ تقسیم وظایف/ هدایت و کنترل

ادامه تحصیل در این رشته تا چه مقطعی امکان پذیر است؟

تا مقطع دکتری

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا