پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

منابع مطالعاتی برای امتحان نهایی فارسی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
3.5/5 - (2 امتیاز)

با نزدیک شدن امتحان نهایی فارسی قصد داریم تا منابع مناسب برای مطالعه ادبیات قبل از امتحان را معرفی کنیم. امتحان نهایی فارسی دوازدهم برای سه گروه رشته ریاضی, تجربی و انسانی اهمیت زیادی دارد. ممکن است برخی از دانش آموزان تصور کنند که با حذف ادبیات کنکور از کنکور سال 1402 تاثیر آن هم از بین خواهد رفت.

اما ادبیات فارسی برای امتحان نهایی ضریبی حدود 21/63 درصدی دارد. بنابراین ممکن است فارسی بطور مستقیم در کنکور تاثیری نذارد اما با تاثیر روی معدل امتحان نهایی بطور غیر مستقیم اثر گذار خواهد بود. در آخر اگر برای سوالات مشاوره ای خود نیاز به مشاوره داشتید, با شماره تلفن 02633408944 تماس بگیرید.

منابع شب امتحان نهایی فارسی

اگر درس ادبیات فارسی را خوب مطالعه کرده اید و حالا به دنبال یک منبع درسی برای محک زدن میزان اطلاعات و دانشتان هستید این مقاله را انتها بخوانید. تنها زمانی می توانید از منابع فرعی بطور مفید استفاده کنید که کتاب اصلی درسی را خوب خوانده باشید.

  • کتاب راه نهایی ادبیات فارسی (فارسی دوازدهم):

اگر یک منبع کامل و مناسب برای تمرین قبل از امتحان نیاز دارید, کتاب راه نهایی ادبیات فارسی از انتشارات دریافت را حتما تهیه کنید. این کتاب 254 صفحه ای که طبق کتاب درسی تهیه شده, هیچ مطلب و نکته ای را جا نینداخته و با بیان ساده تمام اطلاعات لازم امتحانی را برای دانش آموزان ارائه داده است.

نهایی

از ویژگی های خوب این کتاب بررسی و توضیح همه مطالبی است که در کتاب اصلی فارسی وجود دارد. و در پایان هر درسنامه سوالات امتحانی آورده شده. در آخر کتاب هم امتحانات نهایی با سواالاتی متاثر از امتحانات سال های گذشته طراحی شده که با حل و بررسی آن ها می توانید خودتان را محک بزنید. قیمت این کتاب هم حدود 180 هزار تومان است.

  • کتاب فرمول بیست ادبیات فارسی گاج (فارسی دوازدهم):

کتاب فرمول بیست گاج که به تازگی منتشر شده با هدف تمرین و آمادگی برای امتحانات نهایی گردآوره شده است. این کتاب 336 صفحه ای است وکاملا منطبق با کتاب درسی ادبیات فارسی سال دوازدهم تدوین شده. همچنین مانند بسیاری از منابع مطالعاتی درسنامه دارد که بسیار ساده و روان نوشته شده است.

بیست

پاسخنامه کاملی برای تمام سوالات کتاب دارد و در انتهای کتاب امتحانات تشریحی نیز طراحی شده تا به مرور مطالبی که یادگرفته اید بپردازد. تمام این آزمون ها بارم بندی دارد و خودتان نمره تان را می توانید محاسبه کنید. این کتاب را با قیمت حدود 160 هزار تومان می توانید تهیه کنید.

  • ماجراهای من و درسام ادبیات فارسی خیلی سبز (فارسی دوازدهم):

کتاب ماجراهای من و درسام یکی دیگر از منابع خوبی است که از نظر کیفیت و ساختاری با کتاب فرمول بیست گاج برابر است. درسنامه های کامل مجموعه ماجراهای من و درسام معروف هستند. علاوه بر آن انواع پرسش های امتحانی, آزمون های نوبت اول و دوم را در این کتاب می توانید پیدا کنید. این سوالات تنوع زیادی دارد و مناسب برای دانش آموزان در همه سطحی است.

من و درسام فارسی

پرسش های امتحانی این کتاب از چند بخش: معنی و مفهوم شعر و نثر, قلمرو ادبی, قلمرو فکری و قلمرو زبانی تشکیل شده است. پاسخنامه های شب امتحانی هم ددر پایان هر بخش آمده که با کمک آن ها مشکلات و سوالاتتان را می توانید حل کنید. قیمت این کتاب حدود 250 هزار تومان است.

  • کتاب پر سوال ادبیات فارسی مهر و ماه (فارسی دوازدهم):

کتاب پر سوال فارسی مهر و ماه هم درسنامه دارد و در ابتدا با بخش واژگان شروع می شود.این واژگان متناسب با هر بخش تهیه شده اند. بخش هایی هم با نام فراتر از قلمرو طراحی شده که به تکمیل مطالعه کمک می کند. آزمون نوبت اول و دوم در کتاب پرسوال هم جزوو بخش های مهمی است که شامل 6 دوره آزمون تشریحی و بارم بندی شده است.

مهروماه

اگر بخواهیم تعدادی از ویژگی های خوب این کتاب را بررسی کنیم به این صورت است که: بیش از 1500 سوالات متنوع دارد, امتحانات نهایی در سال های اخیر, ویژه امتحانات پایانی است و پاسخنامه کامل و جامعی بصورت تشریحی دارد. قیمت این کتاب حدود 140 هزار تومان است.

رومینا

رومینا ابوالحسنی هستم عضو تیم تولید محتوای سایت آکو، امیدوار هستم که همیشه بتونم جواب سوالاتتون رو به بهترین شیوه ممکن بدم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا