پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مقالات آموزشی و مشاوره ای

منابع کنکور حسابداری

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

در مقاله منابع کنکور حسابداری به موضوعات پیرامون آن می پردازیم. داوطلبانی که شرایط ثبت‌نام در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای را دارند و می‌خواهند در این مقطع ادامه تحصیل دهند باید در پذیرش با آزمون و یا بدون آزمون آن شرکت کنند. در سال‌های گذشته ۹ رشتهٔ پرطرف‌دار در پذیرش کاردانی فنی و حرفه‌ای به‌صورت با آزمون ارائه می‌شد اما در سال ۱۴۰۰ این تعداد به ۵ رشته تبدیل شد. رشته حسابداری از جمله رشته‌هایی می‌باشد که پذیرش داوطلبان آن هنوز با کنکور انجام می‌پذیرد. باید به این نکته توجه داشت که داوطلبان باید رشتهٔ موردنظر خود را از بین مجموعه امتحانی موردنظر انتخاب و خود را برای شرکت در آزمون آماده کنند. ما در این مقاله سعی داریم منابع موردنیاز برای کنکور حسابداری را برای داوطلبان معرفی کنیم.

برای دانلود دفترچه آزمون ورودی حسابداری سال 98 به انتهای مقاله رجوع کنید.

بودجه بندی و ضرایب دروس کنکور حسابداری

کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای در مجموع ۱۶۰ سؤال دارد و سؤالات هر بخش با بخش‌های دیگر تفاوت دارد. ضرایب و بودجه‌بندی کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای رشته حسابداری به‌صورت زیر می‌باشد:

  • ۴۰ سوال از دروس عمومی: ضریب ۳
  • ۳۵ سوال از دروس شایستگی پایه: ضریب ۶
  • ۲۰ سوال از دروس شایستگی غیرفنی: ضریب ۳
  • ۶۵ سوال از دروس شایستگی فنی: ضریب ۱۲

داوطلبانی که می‌خواهند در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای حسابداری شرکت کنند باید از منابع مطالعاتی آن آگاه شوند. مباحث این آزمون به دودسته سوالات عمومی و تخصصی تقسیم می‌شود که دروس هر گروه به‌صورت زیر می‌باشد:

  • منابع دروس عمومی: تعلیمات دینی ۳، فارسی ۳، عربی ۳، زبان ۱ و ۲
  • منابع دروس شایستگی پایه: فیزیک، ریاضی ۱ و ۲، شیمی
  • منابع دروس شایستگی غیرفنی: الزامات محیط کار، مدیریت تولید، کارگاه نوآوری و کارآفرینی، اخلاق حرفه‌ای
  • منابع دروس شایستگی فنی: دانش فنی پایه، دانش فنی تخصصی، حسابداری وجوه نقد و تحریر دفاتر قانونی، حسابداری خریدوفروش، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری اموال و انبار، حسابداری بهای تمام شده و مالیاتی، حسابداری تهیه و تنظیم صورت‌های مالی

منابع کمک‌آموزشی کنکور رشته حسابداری

مهم‌ترین نکته دربارهٔ منابع سوالات امتحانی در هر آزمونی کتاب درسی است. پس داوطلبان در مرحلهٔ اول باید کتاب درسی خود را با دقت بالایی مطالعه کنند و بعد از آن از منابع کمک‌آموزشی کمک بگیرند. انتشارات قلم چی، اخوان، چهارخونه یا فارابی از جمله انتشاراتی هستند که در زمینه رشته‌های فنی و حرفه‌ای فعالیت می‌کنند. در ادامه به معرفی برخی از این انتشارات می‌پردازیم.

کتاب های حسابداری انتشارات اخوان

از ویژگی‌های انتشارات اخوان داشتن درس‌نامه‌های روان و جامع است. کتاب‌های تست انتشارات اخوان تست‌های تألیفی و نمونه سؤالات کنکورهای سراسری سال‌های گذشته را که با کتاب درسی مطابقت دارد را شامل می‌شوند. سؤالات چهارگزینه‌ای آن دام و تله‌های تستی را در هر سؤال مشخص کرده است. پاسخ‌نامه‌های تشریحی جامعی و پاسخ‌های دقیق و کامل به همهٔ پرسش‌ها، فعالیت‌ها، تمرین‌ها و هریک از دروس به ترتیب کتاب درسی را دارد. مؤلفان این کتاب نمونه سؤال‌ها را طبق مفاهیم کتاب درسی و فضای آموزشی به همراه پاسخ آن برای هر فصل، درس یا گفتار برای سنجش دانش‌آموزان مطرح کرده است. کتاب های انتشارات اخوان عبارتند از:

  • جلد درس‌نامه عمومی و پایه
  • جلد تست عمومی و پایه
  • جلد درس‌نامه تخصصی حسابداری
  • جلد تست تخصصی حسابداری
کتاب سیر تا پیاز حسابداری اخوان
کتاب مجموعه تست حسابداری اخوان

کتاب های حسابداری انتشارات چهارخونه

از ویژگی‌های انتشارات چهارخونه داشتن درس‌نامه‌های روان و تست‌های متوسط روبه‌بالا است. به دانش ‌آموزان پیشنهاد می‌شود بعد از مطالعهٔ دقیق کتاب درسی و انتشارات اخوان، برای تست‌های بیشتر از کتاب‌های حسابداری انتشارات چهارخونه استفاده کنند. با مطالعهٔ کتاب‌های چهارخونه دانش آموزان علاوه بر آزمون دانش خود، حوزه سوالات کنکور را بحث موردمطالعهٔ خود را می‌یابند و از مطالعات پرا‌کنده رها می‌شوند. کتاب های انتشارات چهارخونه عبارتند از:

  • جلد درس‌نامه عمومی و پایه
  • جلد تست عمومی و پایه
  • جلد درس‌نامه دروس تخصصی
  • حسابداری و جلد تست

کتاب 10 کنکور انتشارات قلم چی

دانش آموزان می‌توانند برای دوران جمع‌بندی از ۱۰ کنکور اخیر انتشارات قلم چی استفاده کنند. در این کتاب سؤالات کنکورهای اخیر به همراه پاسخ‌نامه‌های کامل مطرح شده است.

telketab.com 10 konkure hesabdari ghalamchi Copy

تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم

در مقاله معرفی منابع کنکور حسابداری سعی کردیم دید جامع و کاملی از این موضوع را ارائه دهیم. اگر قبولی در کنکور و بهترین دانشگاه‌های کشور هدف شماست و می‌خواهید با ورود به دانشگاهی معتبر و انتخاب رشته‌ای مناسب آینده شغلی خود را به بهترین شکل بسازید، تیم مشاوره تحصیلی و برنامه ریزی آکو به مدیریت مهندس حاج کرم در کنار شما خواهد بود. ما به شما کمک می‌کنیم تا در مهم‌ترین سال زندگی‌تان، بهترین خود را اجرا کنید و عالی‌ترین نتیجه را بگیرید. شما می‌توانید برای ارتباط با برترین مشاوران کشور با شماره 02633408944 ارتباط برقرار کنید. تیم مشاوره تحصیلی مهندس حاج کرم اینجا حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات شما باشند. همچنین می‌توانید سؤالات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

نرگس

نرگس لک هستم مشاور گروه مشاوره تحصیلی آکو رکن اول موفقیت رو تلاش و استمرار می دونم ما توی آکو سعی میکنیم راه بهینه رو بهتون نشون بدیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا