پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

منابع کنکور فنی و حرفه ای

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور فنی و حرفه‌ای را دارند، لازم است از منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای اطلاعات کاملی کسب کنند. درحقیقت بدون اطلاع دقیق از منابع کنکور، داوطلبان قادر نیستند به درصدهای تاثیرگذار در آزمون دسترسی داشته باشند. در نتیجه بر رتبه آن‌ها تاثیر منفی خواهد داشت. در مرکز مشاوره کنکور فنی و حرفه ای آکو از صفر تا صد شرکت در کنکور کاردانی فنی را بخوانید.

پیش از هرچیز باید بدانید ، هر کسی که در در هنرستان های فنی و حرفه ای تحصیل کرده‌اند یا معادل مدرک را دارند، می‌توانند در کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای شرکت کنند. ازآنجا که تعداد دانشگاه‌های فنی محدود است، ظرفیت پذیرش دانشجو نیز نسبتا کم است. بنابراین داوطلبان باید با اطلاع از منابع به مطالعه بپردازند. به همین دلیل به عنوان مرکز مشاوره تخصصی کنکور فنی و حرفه ای در این مطلب قصد داریم به معرفی منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای بپردازیم.

معرفی منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای و مشاوره تخصصی کنکور فنی

معرفی منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

به‌منظور موفقیت در کنکور، لازم است ابتدا نسبت به منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای شناخت کافی پیدا کرد. سپس با توجه به منابع معرفی شده، اقدام به برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه دروس نمود. چندین رشته در کنکور فنی و حرفه‌ای دارای بیشترین متقاضی هستند.

رشته‌های کامپیوتر، الکتروتکنیک، حسابداری، مکانیک، تربیت بدنی، نقشه‌کشی معماری و گرافیک جزو پرتقاضاترین رشته های فنی و حرفه ای به شمار می‌روند که برای ورود به دانشگاه نیاز به کنکور دارند. هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان برای قبولی در این رشته‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

به‌طورکلی منابع دروس کنکور کاردانی فنی و حرفه ای شامل 4 بخش می‌شوند که از این قرارند:

  • اولین بخش دروس عمومی
  • دوم دروس شایستگی پایه
  •  سوم دروس شایستگی‌ غیرفنی
  • و بخش چهارم دروس شایستگی فنی را شامل می‌شوند که در ادامه با همه آن‌ها آشنا می‌شویم.

منابع دروس عمومی کنکور کاردانی فنی حرفه ای

در ادامه معرفی منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای لازم به ذکر است که کنکور فنی دارای دو بخش عمومی و اختصاصی است. دروس عمومی برای همه رشته‌های فنی و حرفه‌ای یکسان است و داوطلبان برای مطالعه لازم است به این منابع دسترسی داشته باشند.

تعداد سوالات دروس عمومی کنکور فنی و حرفه ای 40 سوال است. هر کدام از دروس عمومی نیز دارای ضریب 3 هستند. منابع دروس عمومی کنکور فنی از این قرارند:

  • تعلیمات دینی 3
  • فارسی 3
  • زبان انگلیسی 1 و 2
  • عربی 3

منابع دروس اختصاصی کنکور کاردانی فنی و حرفه ای

برخلاف بخش عمومی، دروس اختصاصی در منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای برحسب رشته‌های مختلف، متفاوت هستند. داوطلبان می‌توانند برای اطلاع از منابع دروس اختصاصی باتوجه به رشته موردنظر، از راه‌های مختلف استفاده نموده و سپس براساس آن به برنامه‌ریزی دقیق و مطالعه بپردازند.

بخشی از منابع دروس اختصاصی شامل دروس شایستگی پایه هستند که از ضریب 6 برخوردارند. قسمت دیگری که در سوالات دروس اختصاصی وجود دارد، دروس شایستگی غیرفنی هستند که ضریب 3 را دارا هستند. آخرین بخش دروس اختصاصی، دروس شایستگی فنی هستند که ضریب 12دارند و به عنوان مهم‌ترین بخش‌ کنکور فنی و حرفه‌ای به شمار می‌روند.

معرفی منابع کنکور کاردانی فنی حرفه ای

اصول انتخاب کتاب‌های کمک آموزشی کنکور فنی

به‌منظور اینکه بتوان به مطالعه منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای پرداخت، توصیه می‌شود کتاب‌های کمک آموزشی که امروزه به‌وفور در بازار یافت می‌شوند، نیز استفاده کرد. در این کتاب‌ها مجموعه تست‌های کنکور وجود دارد که به‌صورت طبقه‌بندی شده گردآوری شده‌اند.

در کتاب‌های کمک آموزشی مطالب درسی به همراه پرسش‌های تستی و تشریحی آورده شده است. داوطلبانی که این کتب را مطالعه می‌کنند، علاوه‌بر استفاده از مطالب درسی، با نحوه طراحی سوالات کنکور نیز آشنا می‌شوند و تکنیک‌های تست‌زنی را یاد می‌گیرند.

در بخشی از کتب کمک درسی، تست‌های سالیان گذشته نیز آورده شده است. داوطلبان به کمک این تست‌ها می‌توانند خود را محک بزنند و روش تست‌زنی را فرا بگیرند. استفاده از کتب کمک آموزشی اصولی دارد که ممکن است برای هر فرد با دیگری متفاوت باشد. در ادامه بیشتر به اصول انتخاب این کتاب‌ها می‌پردازیم.

به دنبال ذکر منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای باید اشاره کرد، کلیه کتاب های کمک آموزشی در سطح خوبی هستند. اما این خود داوطلبان هستند که با توجه به نیازها و انتظارات خود از کتب کمک درسی، به انتخاب یکی از آن‌ها می‌پردازند و از آن کمک می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین منابع کنکور رشته های نظری

انتخاب منبع درست بر اساس نحوه یادگیری فرد

همانطور که می‌دانیم برخی از کتب کمک آموزشی در سطحی هستند که می‌توان آن‌ها را به‌ صورت خودخوان مطالعه کرد و آموزش بدون نیاز به حضور معلم انجام می‌شود. اما در مقابل، برخی کتب هستند که توضیحات آن‌ها کامل نیست و باید در حضور معلم آموزش صورت گیرد.

حال این خود داوطلب است که با توجه به نحوه یادگیری و خلقیات خود، اقدام به انتخاب یکی از این کتاب‌ها می‌کند. به این معنا که در صورت توانایی داوطلب، کتاب‌های خودخوان مطالعه شود و در غیر این‌صورت کتاب‌های دیگر انتخاب گردد.

نوع کتاب کمک آموزشی برای هر دوره

فارغ از کلیه مواردی که ذکر شد، نوع کتاب کمک آموزشی از اهمیت زیادی برخوردار است. به این معنا که داوطلب با نوع صفحه‌بندی، فونت و حتی رنگ‌بندی کتاب ارتباط خوبی برقرار کند و بتواند آن را به‌ سهولت مطالعه نماید.

منابع کنکور کاردانی فنی - مشاوره کنکور فنی و حرفه ای در کرج

در این بخش از مقاله به چند مورد از منابع اصلی و کتاب های کمک آموزشی خوب از انتشارات برتر کشور اشاره می‌کنیم . داوطلبان کنکور فنی حرفه ای می‌توانند با خرید آن‌ها در کنار کتاب درسی میتوانند منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را کامل کنند و برای کنکور دست به کار شوند.

کتاب های تست انتشارات قلم‌چی

همانطور که می‌دانیم، قلم‌چی نامی بسیار آشنا و معتبر برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور به شمار می‌آید. داوطلبان کنکور فنی و حرفه‌ای در کلیه رشته‌ها، با خرید کتاب‌های عمومی و اختصاصی قلم‌چی می‌توانند برای آزمون خود را آماده کنند.

در کتاب‌های قلم‌چی مطالب درسی براساس فصول کتاب طبقه‌بندی شده است که استفاده از آن باعث می‌شود داوطلب از مطالعات پراکنده رها شده و بر نکات مهم کتاب متمرکز شود. همچنین تست‌های طبقه‌بندی شده نیز در این کتاب طراحی شده است که براساس فصول کتاب درسی گردآوری شده‌اند ، کتاب های قلمچی را به یکی از بهترین منابع کنکور فنی حرفه ای تبدیل کرده است.

انتشارات اخوان و منابع کنکور فنی

کتاب‌های انتشارات اخوان توسط بسیاری از دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور در رشته‌های فنی و حرفه‌ای استفاده می‌شود. داوطلبانی که در رشته‌های متفاوت فنی و حرفه‌ای کنکور می‌دهند، می‌توانند از این کتاب‌ها برای دروس عمومی و اختصاصی خود استفاده کنند.

در این کتاب‌ها علاوه‌بر وجود درسنامه، سوالات تشریحی و تستی زیادی طراحی شده است. داوطلبان کنکور با پاسخگویی به این سوالات قادر هستند به مطالب فصول کتاب مسلط شده و با تکنیک‌های تست‌زنی نیز آشنا شوند.

کتاب های جویامجد از بهترین منابع کنکور فنی و حرفه ای

انتشارات جویامجد از بهترین ناشران منابع کنکور فنی و حرفه ای محسوب میشود. جویامجد کتاب‌هایی درجهت تسهیل مطالعه دانش‌آموزان و داوطلبان فنی و حرفه‌ای طراحی کرده است. این کتاب‌ها به توصیف فصول کتاب پرداخته و علاوه‌برآن سوالات تستی فراوانی نیز برای داوطلبان کنکور گردآوری کرده است.

در این کتاب‌ها تست‌های سالیان گذشته نیز موجود است. داوطلبان با مطالعه این تست‌ها می‌توانند با نحوه سوالات کنکور و میزان دشواری آن‌ها آشنا شوند. همچنین با تمرین و تکرار تست‌ها، با نحوه تست‌زنی و نوع سوالات بیشتر آشنا می‌شوند.

مشاوره تخصصی کنکور فنی و حرفه ای در مهرشهر کرج

نقش مشاوره در کنکور فنی و حرفه ای

برای گروه فنی و حرفه‌ای که طرفداران خاص خود را دارد، دسترسی به منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای لازم است. این گروه برای انتخاب رشته می‌توانند با توجه به علائق و استعدادهای خود، انتخاب‌های متفاوتی داشته باشند و به تحصیل در آن رشته ادامه دهند.

ازآنجا که ادامه تحصیل در دانشگاه برای دانش‌آموزان فنی و حرفه‌ای ضروری و لازم است، باید قبل از ورود به دانشگاه، آینده تحصیلات خود را متصور شوند و درجهت آن پیش بروند. در این مرحله مشاوره گرفتن از افراد متخصص در این زمینه اهمیت خود را نشان می‌دهد.

همچنین قوانین مربوط به ثبت‌نام کنکور، لیست رشته‌ها و منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه ای در سال‌های مختلف تغییر می‌کند. وجود تغییرات پیوسته در رشته‌ها و ضوابط، گاهی می‌تواند داوطلبان را دچار سردرگمی کند. مشاوران در این مقطع می‌توانند به کمک داوطلبان بیایند و آن‌ها را نسبت به آخرین تغییرات آگاه نمایند.

مشاوره تخصصی کنکور سراسری

مشاوره به داوطلبان کنکور فنی و حرفه ای کمک می‌کند تا بتوانند مهارت‌ و استعدادهای خود را بشناسند و متناسب با آن، به انتخاب رشته بپردازند. برخی از داوطلبان که هدف قطعی خود را تعیین نکرده‌اند، با کمک مشاوره می‌توانند نسبت به آن شناخت پیدا کنند و درجهت دسترسی به اهداف بلندمدت حرکت نمایند.

از طرف دیگر، برخی از داوطلبان به دنبال رشته‌هایی هستند که بازار کار خوبی داشته باشد و در آینده بتوانند با آن، درآمد بالایی کسب کنند. در این مقطع مشاوره می‌تواند داوطلبان را در شناخت رشته‌های مختلف تحصیلی، گرایش‌های مختلف رشته‌ها و میزان بازار کار آن‌ها راهنمایی کند.

همچنین زمان آماده شدن داوطلبان برای کنکور فنی و حرفه‌ای، مشاوره می‌تواند آن‌ها را پشتیبانی کند. به این معنا که در زمان‌بندی و برنامه‌ریزی برای مطالعه، مشاوره به کمک داوطلبان می‌آید تا بتوانند با آمادگی کامل در آزمون شرکت نموده و رتبه بالایی کسب کنند.

مشاوره تخصصی کنکور فنی و حرفه ای در کرج

همانطور که در بالا اشاره کردیم، داوطلبان به‌منظور آماده شدن برای کنکور، لازم است درباره منابع کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای اطلاعات کاملی داشته باشند. همچنین لازم است داوطلبان بدانند قصد ادامه تحصیل در چه رشته و گرایشی را دارند که متناسب با آن به مطالعه بپردازند.

کنکور کاردانی فنی و حرفه‌ای دارای دو بخش عمومی و اختصاصی است. بخش عمومی کنکور فنی و حرفه‌ای دارای دروس مشترک و ضریب یکسان بین همه رشته‌ها است. اما بخش اختصاصی کنکور، دروس متفاوت با ضرایب متفاوتی دارد.

علاوه‌براین نقش مشاوره برای رسیدن به موفقیت در کنکور کاردانی فنی و حرفه ای را نمی‌توان نادیده گرفت. به این معنا که داوطلبان قبل از ثبت نام در کنکور می‌توانند با متخصصانی به نام مشاوران تحصیلی که در این زمینه تبحر دارند، مشورت نمایند. با کمک مشاوره، داوطلب می‌تواند برنامه‌ریزی دقیقی برای مطالعه داشته باشد و به رتبه‌های بالا دست پیدا کند. ویدئو مهندس حاج کرم ، مشاور متخصص کنکور رو از دست ندهید!

[aparat id=’1h4Lp’]

بهترین کتاب های کمک درسی برای کنکور فنی و حرفه ای چیست؟

کتاب های جامع قلمچی و انتشارات اخوان را میتوان بهترین منابع کمک درسی کنکور فنی و حرفه ای دانست.

بهترین مرکز مشاوره تخصصی کنکور فنی و حرفه ای درکرج کجاست؟

اولین و تنها مرکز مشاوره تخصصی کنکور های هنر و فنی حرفه ای در کرج ، مرکز مشاوره کنکور آکو در مهرشهر کرج است.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا