پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

کنکور سراسری

نکات لازم برای روزهای آخر کنکور

در روزهای آخر کنکور چه کنیم؟

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

کنکور نام آزمونی که برای دانسته های علمی داوطلبان ورود به دانشگاه گرفته می شود و در برخی از کشورها مانند ایران، چین و کره جنوبی برگزار می شود و در ایران مهم ترین آزمون علمی است و به تبع آن روزهای آخر کنکور نیز به همان اندازه حائز اهمیت است، در صورتی که این آزمون ها در کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار نمی شود. در ایران سازمان سنجش آموزش کشوری که تحت نظر وزارت علوم و تحقیقات و فناوری است مسئول برگزاری این آزمون است.اولین کنکور در ایران در سال 1348 برگزار شد که سوالات به صورت سوال کوتاه مطرح شده بود. با در نظر گرفتن پیشینه کنکور موضوع مهم روز های آخر کنکور و کارهایی هستند به نام کارهای ممنوعه و مضر که اگر انجام دهید ممکن است دچار مشکلاتی شوید که در این مقاله به شناخت این مشکلات و رفع آن ها میپردازیم.

روز های آخر کنکور چیکار کنیم؟

توصیه های روزهای آخر کنکور

از توصیه های روزهای آخر کنکور می توان به این مورد اشاره کرد که در روزهای آخر کنکور اگر شما بتوانید آرامش خود را حفظ کنید و عملکرد خوبی داشته باشید  این مساله می تواند در افزایش ضریب کیفیت پاسخ دهی شما به شدت اثر گذار باشد، اما اگر در این روزها انرژی های منفی به سمت شما روانه شود و نتوانید استرس خود را کنترل کنید روز کنکور نیز واکنش این انرژی های منفی را دریافت می کنید. پس از افرادی که در شما انرژی منفی ایجاد  می کنند دوری کنید، سعی کنید اگر استرس بیش از حد و غیر قابل کنترلی دارید حتما با یک مشاور صحبت کنید. 

استرس روزهای آخر کنکور

یک گام مهم در روزهای پایانی کنکور حفظ آرامش است. روزهای پایانی کنکور که دانش آموزان با نزدیک شدن به آن در تلاطم توانستن یا نتوانستن هستند. نگرانی بابت آینده، و اینکه آیا ثمره ی زحمت این یک سالِ خود را می بینند یا خیر باعثِ دل نگرانیِ فراوانی برای آن ها خواهد شد. نداشتنِ آرامش خاطر باعث می شود نتوانند به راحتی تمرکز کنند و این آشفتگیِ ذهنی می تواند نتیجه ای را که دانش آموز یک سال برای آن تلاش کرده است را تحت تاثیر خود قرار دهد.

مرور دروس در روزهای آخر کنکور

مرور دروس در روزهای پایانی از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین نحوه مطالعه ی این دروس که بصورت پراکنده نباشد بسیار حائز اهمیت می باشد، در عین حال این مطالعه نباید باعث تشدید استرس و نگرانی داوطلب شود، می توان این چنین تصور کرد که گویا روزهای آخر کنکور یک خط پیوستار است و در این روزها باید در وسط پیوسته حرکت کرد و تعادل را حفظ نمود، مطالعه ی فشرده و با حجم زیادی از مطالب میتواند به همان اندازه که بیخیالی و عدم مطالعه دروس آسیب زننده است باعث پراکندگی مطالب در ذهن و استرس شود. حال داوطلبان در روزهای آخر کنکور به چند دسته تقسیم می شوند که در ادامه ی مقاله به آن خواهیم  پرداخت.

روز قبل از کنکور

همچنین در روزهای قبل آزمون به خاطر داشته باشید که شما هدف خود را دارید و برای دستیابی به هدفتان قرار نیست به همة سؤالات پاسخ دهید و خود را برای پاسخ ندادن به تعدادی از سؤالات با توجه به هدف‌ گذاری خود در آزمون‌ های گذشته سرزنش نکنید که باعث افت اعتماد به نفس در شما شود.

توصیه برای روزهای آخر کنکور

مرور دروس برای داوطلبان دسته اول

داوطلبانی هستند که برای این چند روز با شدت فراوان برنامه ای پر حجم و سنگین مخصوصا در دروس تخصصی ِتحلیلی مانند ریاضی می چینند، مباحث جدید را به برنامه خود اضافه می کنند، تصور می کنند می توانند این برنامه را اجرا کنند در صورتی که عملا اجرای چنین برنامه ای در یک هفته ممکن نیست، و این نوع مطالعه باعثِ پراکنده شدنِ مطالب در ذهن آن ها خواهد شد و این مطالبِ جدید را با عمقِ کم به خاطر خواهند سپرد و همین مساله باعثِ افزایش تعدادِ غلط ها در آزمونِ اصلیِ کنکور می شود.

مرور دروس برای دسته دیگری از داوطلبان

داوطلبانی هستند که بسیار نا امید، انگیزه ی خود را کامل از دست داده اند، دل نگرانند اما تلاشی نمی کنند، کاملا قید روزهای باقی مانده را می زنند، هیچ درسی نمی خوانند و دست روی دست می گذارند که روز کنکور فرا برسد تا با نا امیدی سر جلسه حاضر شوند، در صورتی که شاید یک مرور کوتاه می توانست بسیاری از مطالبی را که از قبل مطالعه کرده بودند و حالا به فراموشی سپرده شده بود را، به خاطرشان بیاورد.

مرور دروس داوطلبان دسته آخر

این دسته داوطلبان، داوطلبانی باهوش و تیزی هستند که قیدِ مطالعه در روزهای آخر را نمی زنند، ولی در عین حال برنامه ی ناممکنی هم نمی ریزند، تلاش خود را تا روزِ آخر ادامه می دهند، تست می زنند، در دروسی که مطالعه داشته اند و در آن ها اشکالات جزئی برایشان وجود داشت تورق سریع خواهند داشت تا مطالب در ذهنشان از آشفتگی در بیاید و تثبیت شود.

بنابراین حتما سعی کنید از دانش آموزانِ گروهِ سوم باشید، مطالعه کنید اما گزیده و دقیق، در این روزها قیدِ خواندن مطالبِ جدید را بزنید زیرا فقط باعث می شود مطالب بصورت پراکنده و کم تسلط به خاطرتان سپرده شود، در این زمانِ کوتاه بیشتر دروس توصیفی و حفظی پیشرفت خواهند کرد پس از مرور این دروس (خصوصا فصول پر تست) غافل نشوید، دروسی مانند تاریخ ادبیات، معنی واژِگان پرتکرار، جامعه شناسی، فصول توصیفی اقتصاد، قسمت های حفظی زیست و شیمی، می توانند با یک مرور کلی در ذهنتان تثبیت شوند و از پراکندگی دربیاید، و مطالبی که قبلا مطالعه کرده بودید با یک مرورِ ساده برایتان یادآوری می شود.

تنظیم خواب و تغذیه

تنظیم خواب و تغذیه در تمام مراحل زندگی موضوع بسیار مهم و قابل توجهی است بنابراین باید به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرد، حتما در هفته ی آخر ساعات خوابیدن در شب و بیدار شدن در صبح را تنظیم کنید. به اندازه بخوابید و استراحت کافی داشته باشید. صبحانه بخورید تا در روز کنکور هم این عادت تا حدودی در شما شکل گرفته باشد و با گرسنگی سر جلسه حاضر نشوید.

توصیه های مشاوره تخصصی کنکور مرتبط با شب قبل از کنکور

از ویژگی های یک مشاور خوب می توانیم به پیشنهاد های علمی و تخصصی که آن مشاور به داوطلبین خود توصیه می کند اشاره کنیم، یک مشاور خوب در تمام زمینه ها مطالعه می کند و دائما در حال به روز رسانی کردن اطلاعات خود در حیطه ی مورد نظر است، داوطلبین را ترغیب به مطالعه ای نظام مند می کند، در عین حال آن ها را به آرامش دعوت می کند، مشاوران ما در مرکز مشاوره آکو برای شب قبل از کنکور رعایت موارد زیر را به داوطلبان گرامی توصیه می کنند:

  • حدالامکان بعد از دریافت کارت آزمون، قبل از روز کنکور به حوزه امتحانی خود رفته و مسیر را بررسی کنید.
  • شبِ قبل از کنکور از خوردن غذاهای چرب و سنگین خودداری کنید.
  • وسایل شخصی خود را از شب قبل آماده کنید.
  • لباسِ راحت و در عینِ حال مناسب بپوشید.
  • حتما یک ساعت مُچی که از سالم بودن آن اطمینان دارید با خود به همراه داشته باشید.
  • آب و یک نوشیدنیِ شیرین (بدون گاز و طبیعی) با خود ببرید.

مشاوره تخصصی کنکور آکو

مطمئن باشید که روز کنکور بهترین روز از زندگی شما است و به خدا توکل کنید، چرا که او زیبا ترین ها رو براتون رقم میزند و مشاوران ما در مشاور تحصیلی آرکو  از روز قبل از کنکور تا صبح کنکور در کنار شما و پاسخ گوی شما عزیزان هستند .

قبل از کنکور ، مشاوران ما به صورت آنلاین، تلفنی و حضوری برای مشاوره و حل مشکلات در خدمت شما هستند و با شماره گیری و مطرح کردن سوال خود میتوانید از نظر کارشناسان ما استفاده کنید.

اینستاگرام مرکز مشاوره آکو

اگر می خواهید بیشتر بدانید:

روش های کاهش استرس روز کنکور

یک هفته مانده به کنکور

 

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا