پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور من

هر آنچه در مورد شروع کنکور از تابستان دهم باید بدانید

شروع کنکور از پایه دهم

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (2 امتیاز)

شروع کنکور از تابستان دهم کمی سخت است. شاید وقت زیادی داشته باشید که امتیاز محسوب می‌شود، اما در عین حال نیاز به یک سری مسائل جانبی دارید. اولین مطلب این است که نیازمند یک برنامه دقیق هستید تا برنامه ریزی درستی داشته باشید. از طرفی دیگر امکان سردرگمی در طول انجام کار بسیار زیاد است. در ادامه در مورد شروع کنکور از پایه دهم در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج بیشتر صحبت خواهیم کرد.

مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج درباره شروع کنکور از تابستان کنکور میگوید

شروع کنکور از تابستان دهم چگونه است؟

برای این که مطالعه کنکور از دهم را آغاز کنید باید چند مورد ویژه را در ذهن داشته باشید. با رعایت این موارد می‌توانید بدانید که در چه وضعیتی قرار دارید و به کجا می‌توانید برسید. حواستان باشد که در طول اجرای نکات بیان شده حتماً بنویسید. نوشتن می‌تواند راه حل اساسی برای رسیدن به نتیجه باشد.

حواستان باشد که در ابتدا باید مباحث نهم را کاملاً جمع بندی کنید و ضعف‌های خود را بر طرف سازید. سپس به سراغ دهم بروید. به هیچ وجه شتاب زده عمل نکنید و حتماً یکبار نهم را دوره کنید تا برای مقطع دهم آماده شوید.

داشتن برنامه درسی برای کنکور از دهم

برای قدم گذاشتن در مسیر موفقیت باید حتماً برنامه داشته باشید. این برنامه داشتن هم باعث می‌شود که شیوه درست مطالعه را یاد بگیرید و هم این که بتوانی به بهترین شکل به نتیجه برسید و کیفیت کار در محدوده قابل قبولی قرار بگیرد. اما چگونه؟ آیا مانند متوسطه اول باید درس بخوانید. جواب قطعاً خیر است. برای این که برنامه مطالعاتی درستی داشته باشید باید چند نکته ساده اما کاربردی را رعایت کنید.

درس روز را همان روز بخوان

اولویت اول شما باید مطالعه درس سال دهم باشد. به این ترتیب می‌توانید بخش بزرگی از رسیدن به متد درست را طی کنید. وقتی درس روز را می‌خوانید، ایراداتتان مشخص می‌شود و می‌توانید در جلسه بعدی از پاسخ آن اطلاع پیدا کنید. همچنین با این کار درس در ذهنتان کاملاً ثبات پیدا می‌کند. به این ترتیب لایه اول آموزش را تکمیل کرده‌اید.

در مطالعه درس روز باید حواستان باشد که دیگر دوره متوسطه اول نیست و باید متفاوت مطالعه کنید. اولین کار این است که درس نامه تدریس شده را مو به مو بخوانید. با این کار متوجه مطالب می‌شوید. در مرحله بعد باید حتماً سوالات حل شده در کلاس را بار دیگر حل کنید. اگر نتوانستید این سوالات را حل کنید، بهتر است که یکبار دیگر تمام مراحل حل را مطالعه کنید و سپس مجدد سوالات را حل کنید.

بعد از آن متناسب با درسی که در حال خواندنش هستید باید سوالات متفرقه حل کنید. حدود 10 سوال کفایت می‌کند. برخی از افراد در مورد دروس عمومی سوال می‌پرسند، توصیه می‌کنیم که حتماً علاوه ب متن خوانی برای خودتان سوال طرح کنید یا این که متن را کنفرانس دهید. این بازگویی مجدد از زبان خودتان باعث می‌شود که بسیار قوی‌تر شوید و راحت‌تر بتوانید نکات مختلف را در هنگام سوالات تستی بررسی کنید.

برنامه ریزی روز بعد برای آمادگی در کنکور از دهم

مورد بعدی که در برنامه باید در ذهن داشته باشید، دروس فردا است. برای این موضوع کار بسیار راحت است. شاید بپرسید که چگونه؟ در ابتدا دروسی که فردا امتحان دارید را در برنامه این بخش مطالعه کنید و سپس مواردی که از آن‌ها تمرین داده شده است. در صورتی که برنامه درسی شما جای خالی داشت به سراغ مواردی بروید که در برنامه فردا هستند اما قالب امتحانی یا تمرین ندارد.

برخی از افراد می‌پرسند که برنامه فردا آیا به همین سادگی است؟ نکته خاص دیگری ندارد. در حقیقت شما در قالب برنامه فردا سوالات سخت‌تر را حل می‌کنید. بهتر است که 80 درصد سوالات جنبه تشریحی داشته باشند و بقیه موارد تستی. شما در این مقطع با تست آشنا می‌شوید نه اینکه تست بزنید.

دروس دوره ای دهم

یک قسمت متفاوت برای شروع کنکور از تابستان دهم این بخش دوره کردن است. اما به چه صورتی خواهد بود؟ در حقیقت شما در یک بازه متفاوت از برنامه ریزی که برای درس روز و فردا که دارید، اقدام به مطالعه می‌کنید. شاید سوال پیش بیاید که چه مباحثی باید مطالعه شود؟

در پاسخ باید بگوییم که برای این منظور ابتدا دروس تخصصی در اولویت است. باید تمامی مباحثی که اصلی هستند را ابتدا مطالعه کنید. سپس به سراغ عمومی‌ها بروید. البته برخی از افراد در دروسی نظیر زبان یا عربی ضعف شدیدی دارند که توصیه می‌کنیم، حتماً این موارد را در اولویت بگذارند. به این ترتیب می‌توانید به نتیجه قطعی برسید.

نکات اصلی برنامه ریزی برای شروع کنکور از دهم

در برنامه درسی باید بر اساس ضعف و قوت خود برنامه بنویسد. به هیچ وجه نباید بر اساس صرف علاقه این کار را انجام دهید. از نظر تایم مطالعاتی چون در آغاز کار هستید این تایم‌ها را بین 45 تا 60 دقیقه قرار دهید. حواستان باشد که تایم بیشتر برای دروس تخصصی و زمان کمتر موارد عمومی است. از طرفی تکرار و تمرین رمز موفقیت است. میزان تایم مطالعاتی به صورت نرمال و برای شروع 2 ساعت کفایت می‌کند، اما باید بتوانید با افزایش آن به سه ساعت به بازه مطالعاتی خوبی برسید.

نحوه مطالعه در تابستان دهم برای کنکور

در این مقطع دیگر نباید مثل گذشته درس بخوانید. شما در نهم ممکن است که با شب امتحان درس خواندن 20 گرفته باشید، اما در این جا قضیه کاملاً متفاوت است. باید روزانه درس بخوانید تا موفق شوید. در مورد نحوه مطالعه به طور کلی نکات را بیان کردیم. برخی از جزئیات به شرح زیر است.

اول از همه باید نکات را بنویسید. باید به خودتان یاد دهید که جزئیات اهمیت دارند. پس باید هر آن چیزی که وجود دارد را یادداشت کنید. مورد بعدی در مطالعه کردن ساعت درس خواندن است. قرار نیست که شما درس خواندن را به ساعات پایانی روز موکول کنید. این که بیرون بروید، ورزش کنید یا هر کار دیگر و سپس به سراغ درس بروید، کاملاً اشتباه است.

این مورد برای کنکور اهمیت دارد و آن هم بحث زمان مطالعه است. بهتر است که از همین سال اول متوجه شوید که تا چه میزانی کشش مطالعه هر درس را دارید و هر کدام را در کدام بازه زمانی بهتر مطالعه می‌کنید.

روش تست زنی در تابستان کنکور

شاید بسیاری از افراد فکر می‌کنند که شروع کنکور از تابستان دهم یعنی تست زدن. در حالی که به هیچ وجه به این صورت نیست. باید شما شروع کنید به مطالعه کردن دقیق. بعد از این کار و تسلط کافی روی سوالات بهتر است که برای تست زنی آماده شوید. قرار نیست که شما کاملاً تست بزنید یا در آزمون‌ها خیلی خوب نتیجه بگیرید، بلکه تنها آشنایی است. نکته مهم رعایت آن برای مطالعه است.

فارغ از موارد بیان شده این موضوع باید به صلاح دید مشاور باشد. برای تست زنی توصیه می‌کنیم که از کتاب کمک درسی کمک بگیرید. در مورد نوع سوالات نیز بهتر است که موارد آسان و نهایتاً متوسط را تست بزنید تا بتوانید درک درستی از تست آن موضوع داشته باشید.

مشاوره تخصصی کنکور  آکو کرج درباره شروع کنکور از تابستان دهم میگوید

یک مشاوره تخصصی کنکور در این زمان بسیار تعیین کننده است. در حقیقت مشاور خواهد بود که می‌تواند یک برنامه اصولی برای شما ترتیب بدهد. همچنین او است که می‌تواند در تغییرات روحی شما در کنارتان باشد و کمک کند که به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید. از طرفی مشاوران قوت قلبی برای شما هستند و می‌توانند قبل از بروز افت تحصیلی مانع آن شوند و کمک حالتان باشند. با مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج شروع کنکور از تابستان دهم را به چشم یک فرصت ببین نه یک تنبیه!

مشاوره تخصصی کنکور در کرج

شروع کنکور از تابستان دهم یک امر بسیار جذب است که باعث می‌شود کسانی که قصد رسیدن به نتیجه خوب دارند را بسیار جلو بیاندازد. به این ترتیب داوطلب زمان کافی برای رسیدن به نتیجه خواهید داشت. از طرفی ممکن است که ابهامات زیادی را داشته باشید. آیا دانش آموز خسته نمیشود؟ آیا از درس زده نمیشود و سال دوازدهم همه چیز را ول کند؟ اصلا چطور برای شروع کنکور از سال دهم برنامه ریزی کنیم؟ آیا لازم است؟ در مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج در کنارتان هستیم تا مشکلاتتان را رفع کنیم و در رسیدن به موفقیت در کنارتان باشیم.

برای شروع کنکور از تابستان دهم اولویت با چیست؟

باید ابتدا ضعف‌های سال نهم را برطرف کنید و سپس اقدام به مطالعه کنکوری دهم از مهر ماه کنید.

برای شروع کنکور از تابستان دهم چه نکته ای مهم است؟

داشتن برنامه اولویت دارد. بهتر است که شیوه درس خواندن خود را نیز اصلاح کنید. هردو این مشکلات با مشاوره تخصصی کنکور حل خواهد شد.

آیا برای شروع کنکور زود نیست؟

خیر. شما در مقطع دهم صرفاً اصول را یاد خواهید گرفت. قرار نیست که تست زیادی بزنید و صرفا باید با کنکور یک آشنایی عمومی پیدا کنید.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا