پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

انتخاب رشته کنکور سراسریمشاور من

پزشکی بدون کنکور

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

متاسفانه شرایط شغلی رشته های متوسط دانشگاهی حتی در رشته های تجربی آنقدر خراب است که بیش از نیمی از داوطلبان کنکور قصد تحصیل در رشته پر درآمد و رده بالای پزشکی را دارند. تحصیل در رشته پزشکی آنقدر میتواند آینده ما را تحت تاثیر قرار دهد که حاضریم برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور حتی زیر بار شهریه های سرسام آور دانشگاه آزاد یا پردیس های خود گردان و دانشگاه های بین الملل هم برویم. خبر خوش اینجاست که در مرکز مشاوره تحصیلی و مهاجرت آکو یک پیشنهاد ویژه برای شما وجود دارد! آن هم تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور است. اینطوری دیگر تحت تاثیر قوانین منع تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور که در سال 1400 تصویب شده است نیز قرار نمیگیرید ! با ما همراه باشید. 

مشاوره انتخاب رشته و کنکور

قانون تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در سال 1400 

بله همانطور که پیش تر اشاره کردیم طبق قوانین وضع شده در سال 1400 پذیرش دانشجوی پزشکی بدون در نظر گرفتن رتبه کنکور ، در تمامی دانشگاه های کشور ممنوع است. احتمالا کسانی را میشناسید که در سالهای گذشته با پرداخت شهریه بیشتر به دانشگاه آزاد یا در دانشگاه های بین الملل و پردیس خودگردان رشته پزشکی را بدون کنکور خوانده اند اما باید بگوییم متاسفانه این قانون امسال شامل داوطلبان نشده است. 

پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های پردیس خودگردان و بین الملل 

در سال های 99 به قبل طبق قانون ، دانشجویان خارجی میتوانستند با پرداخت شهریه دانشگاه های بین الملل و پردیس های خود گردان در رشته پزشکی بدون شرکت در کنکور سراسری تحصیل کنند. این شرایط برای داوطلبان ایرانی نیز فراهم بود البته با پرداخت شهریه بیشتر ! پذیرش دانشجوی پزشکی بدون کنکور به منظور تامین هزینه های دانشگاه های دولتی مثل دانشگاه تهران از طریق پردیس های خودگردان مثل دانشگاه بین الملل کیش انجام شد اما نتیجه آنچه انتظار میرفت نبود و دانشگاه ها موفق به جذب دانشجوهای خارجی نشدند. به همین دلیل قانون برداشته شد.  

اما هنوز راه پذیرش در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور برای شما عزیزان روشن است . برای مشاوره مهاجرت کلیک کنید. 

پزشکی بدون کنکور در دانشگاه های آزاد و پردیس خود گردان و بین الملل ایران سال 1400

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور 

از آنجا که در سالهای اخیر شرایط شغلی کشور عزیزمان ایران در وضعیت نا بسامانی قرار دارد و با توجه به منع تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در سال 1400 ، ادامه تحصیل در رشته پزشکی آن هم بدون شرکت در کنکور در خارج از کشور گزینه ایده آل داوطلبان است. هرچند نباید انتظار داشت مهاجرت و تحصیل در رشته سختی مثل پزشکی در خارج از کشور آسان باشد اما برای افرادی که از شرایط مالی خوبی برخوردارند و میتوانند شهریه تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور را در خارج از کشور بپردازند میتواند راهگشا باشد. درباره شرایط تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در کشور های مختلف در ادامه بخوانید. 

اگر قصد مهاجرت ندارید ، پیشنهاد ما این است که با شروع تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور ، بعد از گذراندن چند ترم و دروس تخصصی ، در دانشگاه های آزاد یا بین الملل یا پردیس و حتی دانشگاه های سراسری پزشکی را بدون کنکور ادامه دهید. با معادل سازی واحد های گذرانده شده موفق به این کار خواهید شد. 

پزشکی بدون کنکور خارج از کشور ، شرایط و شهریه

پزشکی بدون کنکور در کانادا

کانادا یکی از سخت گیر ترین کشورهایی است که به پذیرش دانشجو میپردازد. اولا در این کشور امکان  پذیرش دانشجوی پزشکی بدون کنکور برای هر کسی وجود ندارد و برای تحصیل در این رشته یا باید آزمون ورودی دانشگاه مربوطه را شرکت کنید و یا دارای رزومه تحصیلی درخشان با مقاله های مرتبط  بین المللی باشید. ثانیا داشتن مدرک زبان انگلیسی با نمره بالا و تمکن مالی قابل قبول از نظر این کشور نیز جهت پرداخت شهریه پزشکی بدون کنکور در کانادا یکی از شرایط پذیرش است.  

شاید خنده دار بنظر برسد اما به نظر من اگر در کشور خودمان کمی برای کنکور تلاش کنید و در رشته پزشکی حتی با کنکور در دانشگاه های آزاد و یا پردیس خودگردان و بین الملل قبول شوید بهتر از مهاجرت به کانادا و تحصیل در پزشکی بدون کنکور آنجاست! 

پزشکی بدون کنکور در ایتالیا

تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در ایتالیا از شرایط بهتری برخوردار است. هرچند برای تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور خارج از کشور و در ایتالیا نیز باید شهریه بالایی را بپردازید. شهریه هایی حتی چند برابر شهریه دانشگاه های آزاد و پردیس بین الملل برای رشته پزشکی بدون کنکور ! اما به طور کلی برای مهاجرت تحصیلی به ایتالیا برای پزشکی بدون کنکور چند شرایط ساده نیاز است: 

  • سن بالای 17 سال 
  • شرایط مالی قابل قبول و سرمایه گذاری در بانک 
  • مدرک معتبر زبان از موسسات مشخصی که برای مهاجران و دانشجویان بین المللی تعیین شده است 
  • ترجمه مدرک تحصیلی و داشتن نمره های بالای 50 درصد در درس های تخصصی 

تحصیل در رشته پزشکی بدون کنکور در ترکیه

بله تحصیل در پزشکی بدون کنکور ترکیه با داشتن شرایط دانشجویان بین المللی در دانشگاه های این کشور امکان پذیر است. اما نکته مهم اینجاست که دانشگاه های سراسری و معتبر ترکیه برای رشته های پزشکی ، بدون کنکور دانشجو نمیپذیرند. پس اگر قرار باشد در آزمون پزشکی دانشگاه های سراسری ترکیه شرکت کنیم ، بهتر است به زبان فارسی خودمان وارد دانشگاه شویم! 

اما در دانشگاه های خصوصی ترکیه که از اعتبار چندانی برخوردار نیستند، رشته پزشکی بدون کنکور ارائه میشود و دانشجویان خارج از کشور نیز میتوانند در این دوره های شرکت کنند. اما شهریه دریافتی از دانشجویان خارج از کشور برای تحصیل در رشته پزشکی بسیار بالاست. 

شهریه پزشکی بدون کنکور خارج از کشور

بهترین کشور برای تحصیل پزشکی بدون کنکور

تا به امروز که برای شما مینویسیم از نظر شرایط زندگی و دانشگاه ، اوکراین بهترین کشور شناخته شده برای مهاجرت و تحصیل پزشکی خارج از کشور است. شهریه دانشگاه های این کشور خیلی بالاتر از شهریه های دانشگاه های آزاد یا پردیس های خودگردان و بین الملل برای رشته های پزشکی بدون کنکور نیست. شرایط پذیرش دانشجو هم فقط نمره دروس اختصاصی و مدرک زبان انگلیسی است.  

مرکز مشاوره تحصیلی ، انتخاب رشته و مهاجرت آکو درباره تحصیل پزشکی بدون کنکور

درباره قوانین تحصیل پزشکی بدون کنکور 1400 در دانشگاه های ایران مثل دانشگاه آزاد یا دانشگاه های بین الملل و پردیس باید بگوییم حتی با پرداخت شهریه های گزاف هم موفق نخواهید شد. پس اگر قصدتان ماندن در ایران است ، بهتر است برای برنامه ریزی تضمینی قبولی در رشته پزشکی با کنکور با مشاورین ما تماس بگیرید. 

اما اگر برای تحصیل پزشکی بدون کنکور در خارج از کشور تصمیم خود را گرفته اید ، باید بدانید که با وجود تغییراتی که هرروزه کشور های مقصد برای پذیرش دانشجو ارائه میکنند ، و البته با توجه به شرایط شما برای تحصیل در خارج از کشور ، احتمالا گزینه مناسب تری نیز، از آنچه مختصرا به شما ارائه شد، میتوان یافت. فقط کافیست با ما در تماس باشید. 

 

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا