پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

راه اندازی کارشناسی ارشد معلمی

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

پنجشنبه شب در ششمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی تربیت معلم آینده در مشهد رضا مراد صحرایی گفت: کنکور اختصاصی تربیت معلم، به دنبال مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و تلاشهای صورت گرفته از سال 1403 در کشور برگزار میشود. علاوه بر این سه مدرسه وابطته برای هر پردیس دانشگاه فرهنگیان تاسیس خواهد شد که دانشجو معلمان برای اداره کلاسها به آنجا میروند.

در ادامه وی افزود: بر اساس مصوبات اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، استعداد های برتر دانش آموزی را در تمام رشته ها بدون کنکور به دانشگاه فرهنگیان خواهیم آورد، و شرط آن فقط داشتن استعداد ملی که اکنون شیوه نامه های آن آماده بوده و از مهر امسال این روند عملیاتی میشود.

در ادامه سرپرست وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: با درس خواندن در دانشگاه های فرهنگیان علاوه بر اینکه لیسانس فیزیک و شیمی میگیرید، یک گواهینامه تحت عنوان معلمی نیز به آنان داده میشود. همچنین قرار بر حذف دروس بی ارزش در دانشگاه فرهنگیان شد و تا 20 واحد به دروس کارورزس و مهم این دانشگاه اضافه شود.

وی افزود: کنکور در پنج رشته به شیوه 2 مدرکی کار میکنیم و پیش بینی این است که بهترین افراد در این خصوص طی تحصیل در دانشگاه های منتخب درجه اول تحصیل کنند.

هر کسی که لیسانس را بگیرد میتواند در 21 رشته فوق لیسانس معلمی را نیز بگیرد و معلم همان رشته ای شود که مدرک آن را دارد.

همچنین وی بیان کرد: نواقض آموزشی در تمام کشور ها وجود دارد، برای مثال کشور های دیگر هم در آموزش زبان یا ریاضیات غیر کاربردی مانند ایران است و چاره امام این نواقض فقط و فقط معلمان هستند.

آقای صحرایی حرف های وزارت آموزش و پرورش را ادامه داد: معلم روح آموزش و پرورش است و اگر این معلم با سواد، فعال و با نشاط باشد سیستم آموزش و پرورش رشد خواهد کرد، هرچند در طی سال های گذشته از لحاظ امکانات آموزشی رشد بسیار زیادی داشته ایم اما از لحاظ تربیت معلم اینگونه نبوده ایم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان اظهار کرد: زیر ساخت های تعلیم و تربیت معلم در دهه 70 شامل 521 مرکز تربیت معلم بوده است که در حال حاضر فقط 98 مورد از این مراکز به دانشگاه فرهنگیان داده شده و باید همه این مراکز به دانشگاه فرهنگیان برگردانده شود. الویت تامین تیرو با تربیت معلم است و نباید فراموش کرد، اکنون برای تامین نیاز ها به عنوان یک راهکار جبرانی به سراغ استخدام معلم رفته ایم.

حسین کارشکی افزود: محور های این مقالات شامل لگوهای شایستگی معلمان در عصر دیجیتال، کارورزی و کازآموزی در تربیت معلم، الگو های جهانی، نوآوری در تربیت معلم و تجارب بین المللی، ساختار هاب مدرسه و آموزش در عصر دیجیتال، فناوری های نوین و تحول در تربیت معلم، اعتبار بخشی برنامه ها و سیاست های تربیت معلم و آینده پژوهشی مدارس آینده در سایه فناوری های نویس است، اما پیشترین محور مقالات پیرامون معلم آینده بوده است.

در ادامه نیز افزودند: در همایش مزبور ۱۳۳ مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر پذیرفته شده‌اند که ۴۸ ارائه شفاهی در سه سالن و همزمان ۸۵ پوستر به ترتیب زمانی ارائه گردید، اما بیشترین استقبال از آموزش‌های مجازی و دیجیتال بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: دانشجویان، اساتید و دانشجو معلمان زیادی از دانشگاه های تهران، علامه، خوارزمی، شیراز و چند دانشگاه دیگر در این همایش شرکت دارند که دانشگاه های فرهنگیان و فردوسی مشهد نقش بسیار پررنگ تری داشته اند، خوشبختانه این نشست علمی زمینه تعامل گسترده دست اندازان در حوزه تعلیم تربیت را فراهم نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا