پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست تاریخ دوازدهم درس 3

4.4/5 - (24 امتیاز)

تست تاریخ دوازدهم درس 3 برای دانش آموزان رشته انسانی میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید همچنین این تست ها به شما کمک میکنند تا بتوانید تسلط خود را نسبت به درس پیدا کنید. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام اکو در ارتباط باشید و تست ها و جزوه های بیشتری را در احتیار خود داشته باشید.

دانلود تست تاریخ دوازدهم درس 3

تیم مشاوره تحصیلی اکو این تست ها را در اختیار شما عزیزان قرار داده اند تا شما بتوانید با حل این تست ها گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید همچنین این تست ها دارای پاسخنامه تشری و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست تاریخ دوازدهم درس 3 به پاسخنامه کلیدی مراجعه کرده و بفهمید چقدر روی درس تسلط داشتید همچنین اگر در سوالاتی ایراد داشتید میتوانید با مراجعه کردن به پاسخنامه تشریحی ایرادات خود را برطرف کنید.

image 87

برای دریافت لینک تست تاریخ دوازدهم درس 3 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دوازدهم درس 3

در این بخش توضیحاتی در مورد نکات تست تاریخ دوازدهم درس 3 به شما عزیزان میدهیم.

  • آقامحمدخان: پسر بزرگ محمد حسن خان قاجار بود که پس از کشته شدن پدرش به عنوان گروگان در شیراز پایتخت کریم خان زند به سر می برد و حتی مورد مشورت کریم خان قرار می گرفت.  او پس از مرگ کریم خان فرصت را غنیمت شمرد و از شیراز به استرآباد رفت و با متحد کردن افراد ایل قاجار، آماده ی رویارویی با زندیان شد
  • اقدامات آقامحمدخان قبل از تاجگذاری: نخست نواحی شمالی و مرکزی ایران را تصرف کرد و تهران را پایتخت خود قرار داد، سپس با غلبه بر لطفعلی خان زند و سرکوب طغیان حاکم گرجستان، در سال ۱۲۱۰ ق/ ۱۱۷۴ ش در تهران تاجگذاری کرد.
  • هدف اصلی آقامحمدخان قاجار از سفر به مشهد بعد از تاجگذاری: برچیدن بساط حکومت جانشینان نادرشاه و دستیابی به غنایم و گنجینه ی جواهرات نادر. 
  •  اختیارات شاه در نظام حکومتی ایران تا پیش از انقلاب مشروطه: عزل و نصب مقام های حکومتی و اعلان جنگ و صلح از جمله ی اختیارات اساسی او به شمار می رفت. در واقع شاه هر سه قوه ی قانون گذاری، اجرایی و قضاوت را در انحصار خود داشت. شاهان قاجار خود را مالک جان و مال ایرانیان می شمردند و انتظار داشتند که همگان از صدراعظم تا مردم عادی فرمانشان را بی چون و چرا اطاعت کنند.
  •  اختیارات وزیر اعظم یا صدر اعظم در دوره ی قاجاریه: صدر اعظم بر پایه ی اختیاراتی که شاه به او می داد می توانست در تمام امور کشور اظهار نظر و مداخله کند، به حضور شاه برسد و برای وی نامه بنویسد. این صاحب منصب عالی مرتبه همچنین فرصت داشت تا از موقعیت خویش در جهت اصلاح امور کشور، رونق کسب و کار و رفاه مردم بهره ببرد.
  • تشکیلات اداری تا زمان ناصرالدین شاه: در دوران ناصرالدین شاه و تحت تأثیر مواجهه ی ایران با تمدن غربی وزارتخانه های دیگری به تشکیلات اداری افزوده شد. در آن زمان وزارت خانه ها اغلب، مکان و تجهیزات، کارکنان حقوق بگیر، دوایر محلی و حتی بایگانی منظم نداشتند و دامنه ی فعالیت این وزارتخانه ها به ندرت از پایتخت فراتر می رفت. اداره ی این نهادها اغلب به شکل موروثی در اختیار خانواده های سرشناسی بود که با یکدیگر رقابت داشتند و گاه سمت های اداری را میان خود خرید و فروش می کردند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید در یکی از مهم ترین سال های زندگیتان که سال کنکور است به تمام اهداف خود برسید و بتوانید گام های ممثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو مشاوره داشته باشید.

مشاوره تخصصی کنکور انسانی آکو به برنامه ریزی کنکور انسانی می پردازد، مشاوره کنکور انسانی در کرج می تواند شما را به طول کامل با مباحث این رشته آشنا کند.
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دوازدهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
110
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا