پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

آموزشگاه کنکور

تست تاریخ 1 درس 7

4.1/5 - (9 امتیاز)

تست تاریخ 1 درس 7 برای دانش آموزان رشته انسانی سال دهم میباشد شما میتوانید با حل این تست ها خود را به چالش بکشید. این تست ها به شما کمک میکند تا بتوانید در کنکور به خوبی تسلط داشته باشید و همچنین علاوه بر کنکور این تست ها برای امتحان های خرداد ماه هم بسیار مفید است. شما میتوانید با دنبال کردن ما در پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره اکو در ارتباط باشید.

دانلود تست تاریخ دهم درس 7

تست تاریخ 1 درس 7 دارای پاسخنامه کلیدی و تشریحی میباشد و شما میتوانید بعد از حل این تست ها خود به پاسخناممه کلیدی مراجعه کنید و درصد خود را حساب کنید همچنین میتوانید با مراجعه کردن به پاسخننامه تشریحی و خوانش مطالب درسی ایرادات خود را برطرف کنید. تیم ممشاوره تحصیلی اکو اینجا کنار شماست تا به شما کمک کند در این درس و دروس دیگر تسلط کافی را پیدا کنید.

image 75

برای دریافت لینک تست تاریخ 1 درس 7 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

تاریخ دهم درس 7

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست تاریخ 1 درس 7 به شما میدهیم.

  • وجود جزیره های پراکنده و دیگر عوامل طبیعی که سرزمین یونان را از هم جدا می کند، مانع مهمی بر سر راه اتحاد سیاسی و اجتماعی آن کشور در دوره باستان بود.
  • آتن مرکز فعالیت های فلسفی، علمی و هنری و نیز زادگاه مردم سالاری(دمکراسی) بشمار میرفت. اما اسپارت جامعه ای نظامی گرا و جنگاور بود که به امور فرهنگی و هنری چندان علاقه ای نداشت.
  • در پی کاوشهای باستان شناختی در اوایل قرن بیستم، آثار تمدنی کهن در جزیره کرت واقع در جنوب یونان کشف گردید. این تمدن بواسطه مینوس شاه افسانه ای آن جزیره، تمدن مینوسی نامیده شد.
  • مینوسیان قرنها پیش از مهاجرت اقوام هند و اروپایی به یونان، شهرهای خود را پایه گذاری کرده بودند. آنان قومی دریانورد بودند و با مصر و دیگر مناطق همجوار خود روابط بازرگانی داشتند. بقایای کاخ شاهی مینوسیان حکایت از قدرت، رفاه و معماری پیشرفته آنان دارد.
  • آنها همواره می کوشیدند نفوذ و سلطه سیاسی- اقتصادی و فرهنگی خود را تا آن سوی مرزهای این کشور گسترش دهند. اسیای صغیر( ترکیه امروزی) از جمله مناطقی بود که دولت – شهرهای یونانی به منظور گسترش قلمرو و توسعه نفوذ فرهنگی و اقتصادی خود، بدانجا یورش بردند. افسانه جنگ تروا که در کتاب ایلیاد نقل شده، بازگو کننده یکی از آن یورشها است.
  • در دورانی که آتن و اسپارت سرگرم رقابت و جنگ بودند، قدرت جدیدی در مرزهای شمالی یونان یعنی مقدونیه در حال ظهور بود. مقدونیان که به زبان یونانی صحبت می کردند، از تمدن و زندگی شهری برخوردار نبودند. آنها به رهبری فیلیپ دوم شاہ مقدونیه، ارتش مقتدری تشکیل دادند و توانستند دولت- شهرهای خسته و متفرق یونان را مطیع کنند.
  • یونان باستان بویژه در عصر شکوفایی دموکراسی در آتن (۵۰۰ تا ۳۳۸ ق.م) شاهد دوران درخشانی از رشد فکری، فرهنگی، علمی، هنری و ادبی بود.
  •  در یونان باستان، علوم مختلفی مانند ریاضی، فیزیک، پزشکی و تاریخنگاری شکوفا شد. دانشمندان یونانی بر اساس روش علمی و با تکیه بر خرد به مطالعه پدیده های مختلف می پرداختند.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید تسلط کافی را روی درس پیدا کنید همچنین شما میتوانید هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری با تیم مشاوره تحصیلی اکو در ارتباط باشد و با برنامه های درسی که به شما میدهند گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید.

مشاوره آنلاین کنکور سراسری
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
تاریخ
پایه :
دهم
رشته:
انسانی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
81
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی
لینک های دانلود

برای نمایش لینک های دانلود لطفاً وارد شوید!

تلگرام
فیسبوک
واتساپ

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا