پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

طرح های مشاوره ا ی آنلاین

تست زمین شناسی فصل 1

3.5/5 - (2 امتیاز)

تست زمین شناسی فصل 1 برای دانش آموزان رشته تجربی سال یازدهم میباشد و شما میتوانید با حل این تست ها تمام ایرادات خود را برطرف کنید همچنین این تست ها به شما کمک میکند تا بتوانید خود را به چالش بکشید و بفهمید چقدر نسبت به فصل 1 زمین شناسی تسلط دارید. شما میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو و کانال تلگرام تیم مشاوره تحصیلی اکو تست ها و جزوات بیشتری را در اختیار خود قرار دهید.

دانلود تست زمین شناسی فصل 1

تست زمین شناسی فصل 1 دارای 395 تست به همراه پاسخنامه تشریحی و کلیدی میباشد و شما میتوانید بعد از حل تست ها به پاسخنامه کلیدی مراجعه کنید و بفهمید چقدر روی درس تسلط داشتید همچنین اگر تسلط کافی روی تست ها نداشتید میتوانید با خوانش توضیحات پاسخنامه تشریحی تمام ایرادات خود را برطرف کنید. پاسخنامه تشریحی از توضیحات کامل و جامعی برخوردار است و میتوانید به یادگیری و برطرف ایرادات شما کمک های شایانی بکند.

شناسی 6

برای دریات لینک تست زمین شناسی فصل 1 به جدول پایین صفحه مراجعه کنید.

زمن شناسی فصل 1

در این قسمت توضیحاتی مربوط به تست زمین شناسی فصل یک را به شما عزیزان میدهیم همچنین نکات مهمی مربوط به فصل یک را در اختیار شما عزیزان قرار میدهیم.

  • تعریف کهکشان: در کیهان، صدها میلیارد کهکشان وجود دارد. کهکشان ها، توده ای از گاز، غبار و میلیاردها جرم آسمانی شامل ستاره ها، سیاره ها، فضای بین ستارهای و … هستند که طی انفجاری بزرگ تشکیل شده اند.
    درهر کهکشان، تعدادی از اجرام مختلف، تحت تأثیر نیروهای گرانش متقابل،کنار هم جمع شده و منظومه ها را ساخته اند.
  • کهکشان راه شیری: اگر در شب های صاف و بدون ابر، در مکانی که آلودگی نوری ندارد، به آسمان نگاه کنید، نوار مه مانند و کم نور، شامل انبوهی از اجرام می بینید . این نوار که، کهکشان راه شیری نام دارد، یکی ازبزرگ ترین کهکشان های شناخته شده است. کهکشان راه شیری، شکلی مارپیچی دارد که منظومه شمسی ما، در لبه یکی از بازوهای آن تشکیل شده است.
  • نظریه زمین مرکزی: بطلمیوس، دانشمند یونانی بیش از دو هزار سال پیش، با مشاهده حرکت ظاهری ماه و خورشید، به این نتیجه رسید که زمین، در مرکز عالم قرار دارد و اجرام آسمانی دیگر به دور آن می گردند. براساس این نام گذاری شد، زمین، ثابت است و ماه و خورشید و پنج سیاره شناخته(زمین مرکزی) نظریه، که نظریه شده آن روزگار، یعنی عطارد، زهره، مریخ، مشتری و زحل، در مدارهایی دایره ای به دور زمین می گردند.
  • مهم ترین حرکت زمین: 1.حرکت وضعی یا چرخشی 2.حرکت انتقالی
  • تعریف حرکت وضعیت: چرخش زمین به دور محورش را حرکت وضعی می گویند.
  • دو ویژگی حرکت وضعی زمین: این چرخش در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت است و در مدت زمان حدود 26 ساعت انجام می شود.
  •  علت پیدایش شب و روز درکره زمین: شب و روز بر اثر حرکت وضعی به وجود می آید.
  • تعریف حرکت انتقالی زمین: به گردش زمین بر روی مدار بیضوی به دور خورشید، حرکت انتقالی گفته می شود که در جهت خلاف حرکت عقربه های ساعت انجام می شود.

تیم مشاوره تحصیلی اکو

تیم مشاوره تحصیلی اکو با مدیریت مهندس حاج کرم به شما کمک میکنند تا شما بتوانید با حل این تست ها تمام ایرادات خود را برطرف کنید و گام های مثبتی به سمت کنکور خود بردارید. شما میتوانید با تیم مشاوره تحصیلی اکو هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری مشاوره داشته باشید و با برنامه های درسی که دریافت میکنید سال کنکور خود را به راحتی و با موفقی سپری کنید.

مشاوره تخصصی انتخاب رشته کنکور سراسری تجربی و ریاضی و انسانی و هنر و زبان در کرج
مشخصات
اطلاعات
نام درس:
زمین شناسی
پایه :
یازدهم
رشته:
تجربی
نوع سوالات:
تستی
تعداد سوالات :
395
مرجع سوالات:
تیم مشاوره تحصیلی اکو
طراح:
تالیفی و سراسری
لینک های دانلود
تلگرام
فیسبوک
واتساپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

توسط سهیل حاج کرم
همه (160)
دکمه بازگشت به بالا