پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت برنامه ی 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

مشاور منکنکور سراسری

هر آنچه در مورد روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی رتبه های برتر باید بدانید

مطالعه ریاضی به روش رتبه های برتر

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

ریاضی از مهم‌ترین دروس دفترچه تخصصی در هر رشته است. در کنکور تجربی این موضوع اهمیت بیشتری دارد. علت در کنار هم بودن سوالات ریاضی و زیست با یکدیگر است. یکی از راه‌های رسیدن به نتیجه مناسب دانستن روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی رتبه های برتر است. در ادامه مشاور های برتر مرکز مشاوره تخصصی کنکور آکو کرج بیشتر در این باره صحبت خواهند کرد.

روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور تجربی

رتبه های برتر برای این که بتوانند خوب نتیجه بگیرند مطالعه درس ریاضی را به چند فاز تقسیم می‌کنند. درست است که این درس در بین دروس دفترچه تخصصی قرار دارد اما داوطلبان تجربی کمی دافعه در برابر ریاضی دارند.این درحالی است که تقویت دانش ریاضی و توانایی تست زنی صحیح میتواند در کنکور تجربی داوطلب را به رتبه های برتر تبدیل کند. اما راهکاری برای از بین بردن مشکل داوطلبان کنکور تجربی در بخش ریاضی قرار دارد. هر کدام از نکته هایی که در ادامه میگوییم یک تکه از پازل روش مطالعه ریاضی رتبه های برتر کنکور تجربی هستند که در نهایت منجر به درصد مطلوب خواهند شد.

روش مطالعه ریاضی کنکور تجربی رتبه های برتر

برنامه ریزی برای مطالعه ریاضی کنکور تجربی

از مهم‌ترین بخش‌ها برای پاسخگویی به تست های ریاضی کنکور تجربی ، برنامه ریزی درست است. برای برنامه ریزی صحیح مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر ، بهتر است که از مشاوران کمک بگیرید. در این برنامه باید چند نکته اصلی مد نظر قرار داده شده باشد. اول از همه تایم مطالعه است که عموماً بین 75 الی 90 دقیقه است. مورد دوم نیز برای برنامه ریزی صحیح تعداد سوالات است. برای درس ریاضی باید در هر وعده حداقل 20 تست بزنید. البته در روزهایی که هدف یادگیری درس نامه جدید است این عدد به 12 الی 15 کاهش می‌یابد.

 زمان خواندن ریاضی مهمترین نکته ای است که برای یادگیری صحیح ریاضی لازم است. اگر خودتان خوب خود را نمی‌شناسید، بهتر است که از مشاوران برای دانستن زمان موثر یادگیری تان کمک بگیرید. شما باید بدانید که در صبح، بعدازظهر یا شب گیرایی شما برای ریاضی بهتر است.

زمان بندی صحیح مهمترین مسئله در خواندن ریاضی

یکی از مهم‌ترین اقدامات در مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر بحث زمان سنجی هست. در این مورد شما بعد از هر آزمون و پیدا کردن نواقص باید ببینید که تا چه میزانی توانسته‌اید در مدت زمان تعیین شده تست بزنید. آیا همه تست‌ها را دیده‌اید. از تکنیک های تست زنی برای تفکیک سوالات استفاده کرده‌اید یا خیر؟ مجموع این موارد یک پکیج را در اختیارتان قرار می‌دهد که چگونه زمان خود را بهبود دهید.

در آغاز روند مطالعاتی شاید صرف زمان سنجی عادی کفایت کند، اما برای رسیدن به نتیجه حتماً باید علاوه بر زمان بندی کلی، روی زمان سنجی هر سوال وقت بگذارید و تا حد ممکن آن را کاهش دهید. این اتفاق رخ نمی‌دهد، مگر این که سطح سوالات گوناگون ببینید.

مفاهیم و اصول اولیه خواندن ریاضی کنکور

ابتدایی‌ترین کار برای مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر، شناخت دقیق مفاهیم است. این یعنی فرد پیش زمینه درستی داشته باشد. این موضوع زمانی ایجاد می‌شود که تا مقطع نهم را خوب مطالعه کرده باشد. حال اگر در مباحثی مانند اتحادها، مفهوم تابع و غیره که در سال نهم بحث شده مشکل دارید، بهتر است که آن‌ها را ابتدا مطالعه کنید.

مورد دوم در بحث مفهوم مرتبط با خود مقطع متوسطه دوم است. نمی‌توانید وقتی مفاهیم تابع را نمی‌دانید، به دنبال ترسیم آن باشید. پس خواندن از پایه، اصل است. این موضوع را اساتید در جزواتشان رعایت می‌کنند، اما خودتان نیز در هنگام تست زنی باید به آن توجه داشته باشید تا بتوانید به نتیجه دلخواه برسید.

به این فکر نکنید که یک مبحث از این کتاب، دو مبحث از آن مقطع و غیره را بخوانید. زیرا سردرگمی بیشتر می‌شود. بهترین توصیه اتمام یک موضوع در همه کتاب‌ها است. مثلاً اگر تابع می‌خوانید، بهتر است که تمامی سرفصل‌های مرتبط با آن را از هر سه کتاب دهم، یازدهم و دوازدهم بخوانید وپس از تمرین صحیح و کامل یک بخش به سراغ مبحث بعدی بروید.

تمرین کردن ریاضی کنکور به روش رتبه های برتر تجربی

تمرین کردن صحیح ریاضی

برای این که بتوانید هر آنچه خوانده‌اید را خوب یاد بگیرید، باید تمرین کنید. حتماً دو الی سه تمرین تشریحی در ابتدا انجام دهید تا روند حل سوالات این مبحث برایتان مشخص شود. سطح سوالات یکی آسان و دو مورد بعدی متوسط. حتماً سوالات جامع باشد تا روند آموزشی کاملاً تفهیم شود.

درست است که کنکوری هستید اما هدف از سوالات تشریحی صرفاً نوشتن چند عدد نیست. بلکه فهمیدن تیپ و روش حل است. بعد از آن نوبت تست می‌شود. اگر بار اولتان هست که تست می‌زنید، بهتر است که با سوالات آسان آغاز کنید.

خواندن سوال و فهمیدن خواسته اولویت است. حتی اگر روش حل را ندانید. در صورت نداشتن پاسخ، حتماً جواب را نگاه کنید و مضطرب نشوید. بعد دیدن جواب بهتر است که یکبار دیگر سوال را حل کنید تا کاملاً مشکل رفع گردد. در مورد سه الی 4 سوال اول حتماً از موارد آسان انتخاب کنید. سپس می‌توانید سطح سوالات را بالا ببرید. به این ترتیب آمادگی شما افزایش پیدا می‌کند.

تست زنی ریاضی کنکور به روش رتبه های برتر

در این مرحله باید سطح سوالات افزایش پیدا کند. عموماً این بخش از تست زدن در مراحل دوم و سوم مطالعاتی انجام می‌شود تا فرد بتواند دانسته‌های خود را آزمایش کند و ببیند که برای آزمون‌ها آمادگی دارد یا خیر. عموماً سوالاتی که در مرحله قبل نزده اید یا اشتباه حل کرده اید به همراه موارد سخت‌تر را باید در این مرحله بزنید.

آزمون دادن ریاضی برای رتبه شدن

مرحله مهم بعدی که بسیار اهمیت دارد، خود آزمون است. در آزمون‌های آزمایشی شما استرس را تجربه می‌کنید و در محیطی واقعی قرار می‌گیرید، از این رو سوالاتی که اشتباه حل کرده اید، اهمیت بسیار زیادی دارد. بعد از آزمون حتماً باید سوالات را بررسی کنید و بخوانید. تمامی نکات مهم را یادداشت کنید تا در صورت لزوم مجدد بخوانید.

مشاوره مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر

مشاوران از مهم‌ترین ابزار برای هر داوطلب کنکور تجربی است. او می‌تواند بسیاری از مراحل بیان شده را برایتان برنامه ریزی کند. مهم‌ترین قسمت‌هایی که مشاوران اثر گذار هستند بحث بعد از آزمون است. مشاور تحلیل دقیقی از سوالات در اختیارتان می‌گذارد و به این ترتیب می‌توانید به صورت درست اقدام به مطالعه ریاضی کنکور تجربی با روش رتبه های برتر کنید. همچنین سطح سوالات و حتی تعداد آن را برایتان برنامه ریزی می‌کند. البته این اطلاعات را به صورت کامل میتوانید در مقاله آنالیز ریاضی کنکور تجربی مشاهده کنید. اما برنامه ریزی مطالعه تان به تناسب شرایط تحصیلی و ویژگی های شخصیتی شما کار یک مشاور متخصص کنکور تجربی است.

بیشتر بخوانید: آنالیز ریاضی کنکور تجربی

مشاور رتبه های برتر و تک رقمی کنکور تجربی 1400

مشاوره کنکور درباره مطالعه ریاضی کنکور تجربی

مطالعه ریاضی کنکور تجربی به روش رتبه های برتر فرمول عجیبی ندارد. فقط کافی است که موارد عادی را پیاده سازی کنید و هر روز تلاش کنید. در حقیقت نسخه فعلی خود را نپذیرید و برای بهتر شدن هر لحظه تلاش کنید. به این ترتیب به موفقیت نزدیک می‌شوید. رعایت موارد بیان شده باعث می‌شود که به راحتی به نتیجه برسید. شاید امتحانات اول نتیجه خوبی نداشته باشد، اما به مرور بهتر می‌شود.

در تیم مشاوران آکو کنار شما هستیم تا مانند سالیان گذشته که در کنار رتبه‌های برتر بوده‌ایم، شما را به سمت هدفتان همراهی کنیم. اراده در این راه حرف اول را می‌زند.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا