پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبر

از اول مهر تعطیلی شنبه ها قطعی میشود!

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
به این نوشته امتیاز دهید

زمزمه های تغییر روزهای تعطیل هفته و تعطیلی شنبه ها از سالهای گذشته شنیده میشد و دلیل منطقی هم پشت این نوپردازی اساسی وجود داشت. با یک بررسی کلی متوجه میشویم که تنها در کشور ما روز های پنجشنبه و جمعه تعطیلات آخر هفته وجود دارد و تقریبا در همه کشور های دیگر روزهای شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته محاسبه میشود.

با این حساب در بازار جهانی ایران چهار روز عقب است و کلا ۳ روز در هفته میتواند فعالیت های بین المللی داشته باشد. چون پنجشنبه و جمعه که در ایران تعطیل است و شنبه و یکشنبه تعطیلات آخر هفته بازار جهانی است.

اما زمزمه های قطعی شدن تعطیلی شنبه ها این روزها دیگر دارد به یک خبر واقعی تبدیل میشود. نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس آقای اسماعیلی درباره تصویب قانون تعطیلی شنبه ها گفت :

در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ قانون تعطیلی رسمی کل کشور روز شنبه از مصوبات کمیسیون اجتماعی مجلس بود اما باتوجه به سیاست های جامعه شناختی ترجیح دادیم این خبر را در روز های پایانی مانده به شروع سال تحصیلی مطرح کنیم تا والدین و دانش آموزان کمتر دچار سردرگمی شوند.

تعطیلی شنبه ها از اول مهر امسال در دستور کار قرار میگیرد

همانطور که به عرض شما رساندیم تعطیلی شنبه مدارس و ادارات قرار است از شروع مهر به صورت رسمی در کشور اجرا شود ولی هنوز اعلامیه رسمی از طرف صدا و سیما، خبرگزاری های آنلاین یا رادیو در این باره دریافت نشده است. اما به هرحال این طرح هم موافقان و مخالفانی دارد. بسیاری از مجلسی ها و حتی رسانه های مردمی با این تغییر مخالف و بسیاری هم موافقند.

موافقان تعطیلی شنبه مدارس معتقدند که با این کار بازار جهانی فعال تری خواهیم داشت و زیاد به جزئیات سیاسی و مذهبی این قضیه نگاه نمیکنند و بسیاری دیگر نیز خوشحالند که اگر از اول مهر تعطیلی شنبه مدارس اجرا شود، دوم مهر هم که تعطیل رسمی است و از سه دو شنبه قرار است به مدرسه برویم! برخی هم مخالف اعمال تعطیلی شنبه مدارس هستند و میگویند این قانون مسیحی هاست و اعمال تعطیلی شنبه ها نوعی باج دادن به کشور های خلیجی و اروپایی است.

به هرحال نمیتوان خیلی به بررسی های عوام اهمیت داد و هر شرایطی که برای پیشرفت کشور مناسب تر باشد باید اجرا شود.

مهشید صالحی نژاد

مهشید صالحی نژاد مدیر تیم تولید محتوای سایت مشاوره تحصیلی هستم. سعی می کنم بهترین و با کیفیت ترین محتوای آموزشی را در اختیار شما قرار دهیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
مشاوره تحصیلی کنکور زبان از صفر تا صد