پایه های نهم (تیزهوشان)، دهم، یازدهم و دوازدهم جهت دریافت خدمات مشاوره تحصیلی ( نه صرفا برنامه) 2 هفته ای رایگان مشخصات خود را به شماره ی 09025646234 پیامک کنید.

خبرمشاور من

دانشجویانی که می توانند در نوبت دوم کنکور ۱۴۰۲ ثبت نام کنند

تماس با ما مشاوره تحصیلی رایگان
5/5 - (1 امتیاز)

در این قسمت تیم مشاوره تحصیلی ما یک مقاله جامع مربوط به شرایط ثبت نام کنکور 1402 را در اختیار شما عزیزان قرار داده است تا شما عزیزان بتوانید با خوانش این نکات اطلاعات بالایی کسب کنید.

داوطلبان در نوبت دوم کنکور سراری سال 1401 از 15 فروردین ماه مهلت ثبت نام دارند و همچنین دانشجویانی که در کنکور 1401 پذیرفته شده بودند هم میتوانند بدون انصراف در کنکور 1402 ثبت نام کنند. بر اساس گزارش خبرنگار مهر، نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 برای پذیرش در رشته های با آزمون در دوره های نوبت دوم (شبانه)، دوره های روزانه، نیمه حضوری مجازی پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی، غیر دولتی و رشته های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در در تیرماه 1402 برگزار میشود. کنکور سراسری نوبت دوم سال 1402 در روز های چهارشنبه 14 تیر ماه و پنجشنبه 5 تیر ماه 1402 برگزار میشود.

داوطلبان ثبت نام و شرکت در نوبت دوم آزمون سراسری سال 1402 می توانند در روز های 15 تا 21 فروردین 1402 با مراجعه به سایت سازمان سنجش آموزش کشور برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام کنند.

نحوه شرکت دانشجویان در آزمون سراسری به این صورت است که دانشجویان فعلی میتوانند بدون این که انصراف بدهند در کنکور ثبت نام کنند همچنین دانشجویان پذیرفته شده در دوره روزانه آزمون سراسری سال 1401 میتوانند در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام و شرکت کنند. ضمنا داوطلبان مذکور و نیز دانشجویان در حال تحصیل در دوره غیرانتفاعی روزانه (نوبت دوم شبانه، پیام نور، مجازی، پردیس خودگردان، دانشگاه آزاد اسلامی، غیرانتفعی، و شهریه پرداز) و روزانه، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته) کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی، برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 به شرط نداشتن منع نظام وظیفه، میتوانند همزمان با تحصیل در دانشگاه بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام کنند و در صورت قبولی، باید از رشته قبلی خود انصراف داده و فرم انصراف قطعی از رشته را به دانشگاه جدید محل تحصیل خود ارائه دهند.

علاوه بر این ها در شرایط اختصاصی ثبت نام داوطلبان در کنکور سراسری سال 1402 موضوع شرکت دانش آموختگان و فارق التحصیلان مشخص شده است.

الف) داشتن یا دریافت گواهینامه دوره پیش دانشگاهی (نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی) و یا دیپلم نظام آموزشی جدید (6-3-3 اعم از شاخه های نظری، فنی و حرفه ای و یا همچنین کاردانش) حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 و یا دیپلم دوره چهار ساله متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه و یا داشتن مدرک کاردانی (فوق دیپلم).

تبصره سوم- فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی که مورد نیاز وزارت بهداشت بوده است (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمات پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کاردانی که باید حداکثر تا تاریخ 31 شهریور ماه 1402 و یا 30 بهمن ماه 1402 (در صورت قبولی در رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی 1403-1402 آغاز میشود) خدمات خود را شروع نکرده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرفته شوند، میتوانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانند. فقط نکته مهم این است که در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصیل در مقطع جدید هستند.

تبصره پنجم- دانشجویان فارغ تحصیل در رشته های تحصیلی تکنسین سلامت دهان، دندانپزشکی، پروتز دندان، ساخت پروتزدندانی، پرستاری، بهدات دهان، مشمول قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان نیستند.

دانشجویان در حال تحصیل در دوره های روزانه، غیر روزانه (نوبت دوم شبانه، پیام نور، مجازی، دانشگاه آزاد اسلامی، پردیس خودگردان، غیرانتفاعی و شهریه پرداز) همه مقاطع تحصیلی اعم از کاردانی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی (پیوسته و ناپیوسته)، کارشناسی ارشد (پیوسته و ناپیوسته) و دکتری عمومی یا تخصصی و همچنین پذیرفته شدگان دوره روزانه آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه میتوانند هم زمان با تحصیل در دانشگاه و بدون انصراف از تحصیل برای شرکت در آزمون سراسری سال 1402 ثبت نام کنند. این افراد در صورتی که قبول شدند باید از رشته قبلی خود انصراف دهند و فرم انصراف قطعی از رشته قبلی را به دانشگاه جدید ارائه بدهند. نکته قابل توجه این میباشد که دانشجویان دیگر اجازه ورود و تحصیل در محل قبولی قبلی را ندارند.

دانشجویانی که شاغل به تحصیل در مقطع قول دیپلم یا همان کاردانی که حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1402 فارغ التحصیل میشدند، برای ثبت نام و شرکت در این آزمون نیاز به انصراف ندارند.

تبصره اول – دانشجویان دوره های فوق از معافیت تحصیلی استفاده می کنند، به منظور ثبت نام و شرکت مجدد در آزمون سراسری لازم است به ضوابط مربوط به مقررات وظیفه عمومی توجه و بر اساس آن ضوابط اقدام کنند.
تبصره دوم- دانشجویان اخراجی آموزشی موضوع موارد مرتبط آیین نامه آموزشی و همچنین دانشجویان دوره کارشناسی که مدرک معادل کاردانی (اعم از کاردانی عمومی و یا کاردانی) را دریافت کرده اند نیز مانند مقررات مربوط به دانشجویان انصرافی پس از تسویه حساب کامل با مؤسسه ذیربط و همچنین اداره کل امور دانشجویان داخل و صندوق رفاه دانشجویان وزارت ذیربط و در صورت نداشتن مشکل نظام وظیفه (برای برادران) حق ثبت نام داشته و محدودیتی در انتخاب رشته ندارند.
این دسته از داوطلبان می توانند تمامی تعهدات مربوط را پس از اتمام تحصیلات خود به صورت یکجا به انجام برسانند.
ج) دانش آموختگان مقطع کارشناسی در صورت شرکت مجدد در آزمون سراسری و قبولی با رعایت شرایط ذیل این بند می توانند ادامه تحصیل دهند:

  • فارغ التحصیلان رشته های تحصیلی مورد نیاز وزارت بهداشت (مشمولین خدمات اجباری قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان) در مقطع کارشناسی که باید حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۲ و یا ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۲ (رشته هایی که پذیرش آنان از نیمسال دوم تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ آغاز می شود) خدمات خود را شروع نکرده باشند، چنانچه در مقطع دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی پذیرش شوند، می توانند خدمات موضوع این قانون را پس از اتمام تحصیل با مقطع جدید به انجام برسانن بدیهی است در صورت انجام قسمتی از خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان، موظف به انجام مابقی خدمات پس از فراغت از تحصیل در مقطع جدید هستند.
  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.
  • دارا نبودن هرگونه تعهد خدمت به ارگان یا دستگاه های اجرایی و یا تعهدات سهمیه بومی، سهمیه مناطق محروم.

د) دانش آموختگان مقاطع کارشناسی ارشد ناپیوسته و پیوسته تمامی رشته های تحصیلی و دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و دکتری حرفه ای دامپزشکی متقاضی تحصیل مجدد، می توانند با رعایت شرایط زیر از طریق قبولی در آزمون سراسری در مقطع دکتری عمومی رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی تحصیل کنند و محدودیتی در انتخاب دوره های مختلف (روزانه و شهریه پرداز) ندارند.

  • نداشتن ممنوعیت تحصیل از نظر سازمان نظام وظیفه.
  • انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای مشمولین این قانون الزامی میباشد.
  • دارا نبودن هر گونه تعهد خدمت به دستگاه های اجرایی یا ارگان و عدم دارا بودن تعهدات سهمیه بومی و یا سهمیه مناطق محروم.

ه) انجام خدمات موضوع قانون خدمت پزشکان و پیراپزشکان برای فارغ التحصیلان رشته های مورد نیاز وزارت بهداشت الزامی میباشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا